Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
mrnorrland skrev:vi får ta de spelarna som är kv efter allsvenska lagen har värvat klart sina spelare sen tyar hv de som är resten
Andersson711 skrev:mrnorrland skrev:vi får ta de spelarna som är kv efter allsvenska lagen har värvat klart sina spelare sen tyar hv de som är resten
Nåja, nog tusan kommer det finnas spelare kvar.
Först ska det avgöras (ja, det är avgjort men inte på papper än) och sen får vi se.
Kamy skrev:Andersson711 skrev:mrnorrland skrev:vi får ta de spelarna som är kv efter allsvenska lagen har värvat klart sina spelare sen tyar hv de som är resten
Nåja, nog tusan kommer det finnas spelare kvar.
Först ska det avgöras (ja, det är avgjort men inte på papper än) och sen får vi se.
Jag läste nånstans att det lag som åker ut får plocka kontrakterade spelare från allsvenska lag fram till ett visst datum. Vet inte om det stämmer.
Andersson711 skrev:
Låter vansinnigt osannolikt.
Kamy skrev:Jag läste nånstans att det lag som åker ut får plocka kontrakterade spelare från allsvenska lag fram till ett visst datum. Vet inte om det stämmer.
spaawn skrev:Vilka poster tror ni måste försvinna i klubben när vi degraderas?
Mental coach: solkart bort, ska bli skönt att slippa se den tjocke gå runt och klappa händerna i båset till ingen nytta
Assisterande sportchef: solklart inte råd med detta
Supporteransvarig: bort
General manager: bort? Har man både sportchef, ordförande och general manager i allsvenskan verkligen?
Kommunikationschef (freijd): Tyvärr bort va? Har man knappast råd med i allsvenskan
Sen har vi:
Kommersiell chef, Ekonomichef, Arenachef
Detta får nog mergas till endast en person va?
Orkar inte gå igenom resten men det är en ofantlig mängd människor med olika funktioner i klubben, gissar att minst 2/3 av dessa måste bort:
https://www.hv71.se/om-hv71/kontakta-oss
I övrigt har vi 4 isytor, skills corner, egen lunch-restaurang, gym, hockeygymnasium, juniorverksamhet och damlag som måste underhållas. Har vi råd med allt detta i längden?
Herkie82 skrev:Finns ändå en del på marknaden som kanske inte stänger dörren till allsvenskan iallafall.
Frölunda släppte Ehn, Hjalmarsson och Alvarez. Av dem bör Alvarez iallafall kunna tänka sig allsvenskan.
Almtuna har släppt Hanses så där har vi en stabil backup av bra allsvensk klass.
Södertälje blir av med Nick Olesen men han hamnar nog i SHL.
AIK släpper Simon Fernholm.
Malmö släpper Volden, Cronholm och Jensen Aabo.
Det finns en hel del smått och gott som nog håller rätt bra allsvensk klass som vi kan knipa men är vi ett allsvenskt lag på måndag nästa vecka så måste ju dessa erbjudas kontrakt snabbt som fasen.
Quila skrev:Herkie82 skrev:Finns ändå en del på marknaden som kanske inte stänger dörren till allsvenskan iallafall.
Frölunda släppte Ehn, Hjalmarsson och Alvarez. Av dem bör Alvarez iallafall kunna tänka sig allsvenskan.
Almtuna har släppt Hanses så där har vi en stabil backup av bra allsvensk klass.
Södertälje blir av med Nick Olesen men han hamnar nog i SHL.
AIK släpper Simon Fernholm.
Malmö släpper Volden, Cronholm och Jensen Aabo.
Det finns en hel del smått och gott som nog håller rätt bra allsvensk klass som vi kan knipa men är vi ett allsvenskt lag på måndag nästa vecka så måste ju dessa erbjudas kontrakt snabbt som fasen.
Kommer finnas gott om spelare som vi tjäna bra med pengar och vara med och spela upp HV i SHL igen. En bra utmaning, under allsvenskans i särklass bästa organisation och med ekonomiska muskler. Inte orolig över att vi inte kommer stå med ett ytterst slagkraftig lag nästa säsong, utan mest orolig för att det är Hult som kan komma att sätta ihop det.
BlueBull87 skrev:Om Hv hamnar i allsvenskan borde de kontakta Per Käntte illa kvickt och ge honom vad han begär. Möjligtvis Då har Hv en chans att göra sejouren i allsvenskan kort.
EDIT: Jämför man med Timrås kontaktsida så räknar jag till 9 rena kanslitjänster, där hv idag har 18 om jag räknar rätt.
https://www.timraik.se/kontakt
frippe-borås skrev:Vem hade gjort det sämre av oss ”experter” än vad Hult gjort tro?
Jag tror ingen av oss här inne hade gjort det sämre om jag ska vara riktigt ärlig. Går det ens?
CROHB skrev:Stillman kan vi nog räkna med kommer in i någon form. Tror dock inte det blir som sportchef.
CROHB skrev:Det tror jag inte han har gjort....
Vilket lag då isf?
Mental coach: solkart bort, ska bli skönt att slippa se han gå runt och klappa händerna i båset till ingen nytta
Assisterande sportchef: solklart inte råd med detta
Supporteransvarig: bort
General manager: bort? Har man både sportchef, ordförande och general manager i allsvenskan verkligen?
Kommunikationschef (freijd): Tyvärr bort va? Har man knappast råd med i allsvenskan
Sen har vi:
Kommersiell chef, Ekonomichef, Arenachef
Detta får nog mergas till endast en person va?
Orkar inte gå igenom resten men det är en ofantlig mängd människor med olika funktioner i klubben, gissar att minst 2/3 av dessa måste bort:
https://www.hv71.se/om-hv71/kontakta-oss
I övrigt har vi 4 isytor, skills corner, egen lunch-restaurang, gym, hockeygymnasium, juniorverksamhet och damlag som måste underhållas. Har vi råd med allt detta i längden?
EDIT: Jämför man med Timrås kontaktsida så räknar jag till 9 rena kanslitjänster, där hv idag har 18 om jag räknar rätt.
https://www.timraik.se/kontakt
ForzaHV skrev:Det enda som är positivt med detta är väl att nu måste huvuden rulla även i denna klubben!? Eller ska vi ned en division till innan de fattar? Och vi börjar med Hult, han MÅSTE bara bort!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst