Tråden om #73 Sebastian Wännström

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #73 Sebastian Wännström

Inläggav mrbeach » 2 april 2019, 12:02

Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav magnus b » 2 april 2019, 12:18

Inte helt ologiskt. Han är säkert väldigt dyr, då han kom från en kanonsäsong i Rögle när han värvades. Sedan har han spenderat större delen av säsongen utanför truppen. Han har väll egentligen varit sådär efter han åkte på huvudtacklingen mot LHC. Ingen av tränarna har velat ha honom. Då är det väll bättre att lägga den förmodade höga lönen på en annan topp 6 forward. Om Mora åker ut skulle jag hellre se Spencer Abbott i HV. skulle förmodligen kosta något liknande.
magnus b

Inläggav Eres » 2 april 2019, 17:47

Jag har väl inte allt på fötterna när det gäller Sebastian, hoppas Johan x2 inte avfärdat honom helt.

Men om man skulle kunna se antal poäng gjorde/ spelad minut så misstänker jag han är riktigt bra, +9 med 11 min/match är bra.

Hade hv spelat med Sebbe lite mer än tex Bengtsson-1, Sund-5 som ligger på ca14 min/match så hade vi nog haft ngn mer pinne.

Hv vinner inte sina matcher genom defensivt spel utan genom en "offesiv gurkburk".
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav magnus b » 2 april 2019, 17:57

Eres,

Plus/minus är ett ganska dåligt mått. Sundh och Bengtsson får nästan alltid starta i defensiv zon. Du vill liksom inte ha typ Wänna, Ytterell och Nisse Andersson inne på defensiv tek.

Dock borde man spelat Wänna mer, finns en förbannat stor potential där. Som man såg innan Gordon försökte mörda honom i Linköping. Jag tycker man borde kört Wänna i PP och vid offensiva tekningar. Sen kanske plocka bort honom från 5-5 vid ledning.
magnus b

Inläggav Eres » 2 april 2019, 19:51

magnus b skrev:Eres,

Plus/minus är ett ganska dåligt mått. Sundh och Bengtsson får nästan alltid starta i defensiv zon. Du vill liksom inte ha typ Wänna, Ytterell och Nisse Andersson inne på defensiv tek.

Dock borde man spelat Wänna mer, finns en förbannat stor potential där. Som man såg innan Gordon försökte mörda honom i Linköping. Jag tycker man borde kört Wänna i PP och vid offensiva tekningar. Sen kanske plocka bort honom från 5-5 vid ledning.

Nja rent krasst vill jag ha inne spelare som inte släpper in mål, alltså mer pluss än minus.
Att vissa spelare har fått en viss stämpel att de är defensivt bra bevisas ju i +\- stat.

wänna var tex inne på ett antal defensiva tek igår och han skötte sig bra
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav frippe-borås » 3 april 2019, 23:16

Fick ta på sig offerkoftan i HV71 och lämnar!
En av få som har näsa för mål men som oftast fick nöta bänk!
Tack för din tid i HV71 Wännström! Du är värd mer än träsmak därbak!
Lycka till i din framtida klubb!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 4 april 2019, 09:39

Det luktar blöt hund om det som Wännström utsatts/utsatte sig för.

Jag har ingen som helst insikt i fallet, men det är uppenbart att något gått väldigt fel under hans tid i HV. Vad det är vore enormt intressant att veta.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Blue Vision » 11 april 2019, 17:44

Wänna nu klar för Leksand. Tror det kan bli riktigt bra - all lycka!
Blue Vision

Inläggav frippe-borås » 11 april 2019, 17:45

Var inte han klar för ett finskt lag!!?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav RJ--92 » 11 april 2019, 20:25

frippe-borås skrev:Var inte han klar för ett finskt lag!!?

Jo Nisse påstod ju det men vart tydligen fel.
RJ--92

Inläggav lejacques » 11 april 2019, 22:12

För det första. Jag gillar Wännström. En fantastisk spelare i sina bästa stunder.

Men. Att killen väljer att frivilligt dra på sig Leksa... Kan inte skriva ut. Men ni vet. Den där tröjan. Det säger ändå en hel del.

Som Diabolics skrev i ett tidigare inlägg, det luktar blöt hund när det gäller hanterandet av Wänna i HV.
Men att han nu väljer Leksand tycker jag ändå säger lite om spelaren Wänna. Det är hans tredje raka bottenlag (om man räknar HV som ett sådant). Inte så mycket vinnarskalle där inte.

Kan köpa om han gått till Brynäs som för det första är "hans" klubb", och för det andra ändå har ambitioner på topp 6. Men Leksand?!

Han kommer säkert göra poäng. För Wänna tror jag dock att det på sikt är ett nedköp.

Med det sagt. Lycka till Wänna, du förtjänade verkligen bättre i HV!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 11 april 2019, 22:18

lejacques skrev:För det första. Jag gillar Wännström. En fantastisk spelare i sina bästa stunder.

Men. Att killen väljer att frivilligt dra på sig Leksa... Kan inte skriva ut. Men ni vet. Den där tröjan. Det säger ändå en hel del.

Som Diabolics skrev i ett tidigare inlägg, det luktar blöt hund när det gäller hanterandet av Wänna i HV.
Men att han nu väljer Leksand tycker jag ändå säger lite om spelaren Wänna. Det är hans tredje raka bottenlag (om man räknar HV som ett sådant). Inte så mycket vinnarskalle där inte.

Kan köpa om han gått till Brynäs som för det första är "hans" klubb", och för det andra ändå har ambitioner på topp 6. Men Leksand?!

Han kommer säkert göra poäng. För Wänna tror jag dock att det på sikt är ett nedköp.

Med det sagt. Lycka till Wänna, du förtjänade verkligen bättre i HV!

Tror du inte att det är att han är ute efter maximal istid då? Efter rätt lång tid i frysboxen så kanske han väljer det ställe som ger honom det? Det är nog nästan garanterat att han får det i LIF och då kan han visa upp sig så att han har en större chans att få ett kontrakt med en bättre klubb efter det.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Junior » 11 april 2019, 22:58

Enligt källor var Brynäs inte jätteintresserade. Leksand kan nog visa sig vara ett smart val, är man en riktig vinnarskalle så vill man maximera sin istid för att få vara så avgörande som möjligt. Den tiden hade han inte fått just nu i några lag på den övre halvan. Nu får han möjligheterna att vara en spelare i deras topplajns och producera. Finland hade nog kunnat vara ett bra alternativ också. Men han gör rätt i att gå till ett lag där han får chansen att vara stjärnan från början.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 11 april 2019, 23:16

En vinnarskalle för mig är någon som vill vinna till vilket pris som helst. Även om det kostar personen istid.

Hans tre senaste klubbar (Rögle, HV och Leksand) är eller har varit lag som hamnat på den undre halvan.

Ergo. Han har aldrig haft chans att vinna guld.

Finns många exempel på spelare som hellre väljer en framträdande roll i ett sämre lag än en mindre roll i ett bra lag. De har också inga SM-guld.

Men som sagt. Jag önskar honom all lycka.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Garlic » 12 april 2019, 07:46

lejacques skrev:En vinnarskalle för mig är någon som vill vinna till vilket pris som helst. Även om det kostar personen istid.

Hans tre senaste klubbar (Rögle, HV och Leksand) är eller har varit lag som hamnat på den undre halvan.

Finns många exempel på spelare som hellre väljer en framträdande roll i ett sämre lag än en mindre roll i ett bra lag. De har också inga SM-guld.

Att vinnarskallar bara går till lag på övre halvan köper jag inte. De flesta spelare på denna nivå är vinnarskallar... Sen har Wännström vunnit SM-guld med Brynäs 2012, vilket du verkar ha missat...
Garlic

Inläggav Klabbe » 12 april 2019, 08:51

Garlic skrev:
lejacques skrev:En vinnarskalle för mig är någon som vill vinna till vilket pris som helst. Även om det kostar personen istid.

Att vinnarskallar bara går till lag på övre halvan köper jag inte. De flesta spelare på denna nivå är vinnarskallar... Sen har Wännström vunnit SM-guld med Brynäs 2012, vilket du verkar ha missat...

Han valde ju dessutom att gå till HV när de var regerande mästare och hade slutat 2a i serien.
Klabbe

Inläggav Junior » 12 april 2019, 11:05

lejacques skrev:Finns många exempel på spelare som hellre väljer en framträdande roll i ett sämre lag än en mindre roll i ett bra lag. De har också inga SM-guld.

Många spelare har valt istid för att sedan gå till NHL/KHL eller komma att bli tonbärande spelare i lag som sedan vinner flera gånger, Wänna hade nog inte haft lika stora chanser att gå till HV om han inte hade spelat i rögle innan. För de flesta spelarna i SHL är smguld inte den största drömmen heller. Det är att få spela i NHL och lyfta Stanley cup, eller kanske till och med att få spela i KHL och mäta sig i världens näst bästa liga. Då prioriterar man på ett annat sätt.

Jag håller inte med om att man per se är mindre vinnarskalle för att man väljer ett sämre lag på grund av t.ex. speltid. Men en spelare som passar din definition av vinnarskalle ganska bra lär ju vara Patrick Sharp som nog hade kunnat få en större roll i ett annat lag tidigare.
SM guld 21/22.
Junior

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare