https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... pelshjalte
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
magnus b skrev:Eres,
Plus/minus är ett ganska dåligt mått. Sundh och Bengtsson får nästan alltid starta i defensiv zon. Du vill liksom inte ha typ Wänna, Ytterell och Nisse Andersson inne på defensiv tek.
Dock borde man spelat Wänna mer, finns en förbannat stor potential där. Som man såg innan Gordon försökte mörda honom i Linköping. Jag tycker man borde kört Wänna i PP och vid offensiva tekningar. Sen kanske plocka bort honom från 5-5 vid ledning.
frippe-borås skrev:Var inte han klar för ett finskt lag!!?
lejacques skrev:För det första. Jag gillar Wännström. En fantastisk spelare i sina bästa stunder.
Men. Att killen väljer att frivilligt dra på sig Leksa... Kan inte skriva ut. Men ni vet. Den där tröjan. Det säger ändå en hel del.
Som Diabolics skrev i ett tidigare inlägg, det luktar blöt hund när det gäller hanterandet av Wänna i HV.
Men att han nu väljer Leksand tycker jag ändå säger lite om spelaren Wänna. Det är hans tredje raka bottenlag (om man räknar HV som ett sådant). Inte så mycket vinnarskalle där inte.
Kan köpa om han gått till Brynäs som för det första är "hans" klubb", och för det andra ändå har ambitioner på topp 6. Men Leksand?!
Han kommer säkert göra poäng. För Wänna tror jag dock att det på sikt är ett nedköp.
Med det sagt. Lycka till Wänna, du förtjänade verkligen bättre i HV!
lejacques skrev:En vinnarskalle för mig är någon som vill vinna till vilket pris som helst. Även om det kostar personen istid.
Hans tre senaste klubbar (Rögle, HV och Leksand) är eller har varit lag som hamnat på den undre halvan.
Ergo. Han har aldrig haft chans att vinna guld.
Finns många exempel på spelare som hellre väljer en framträdande roll i ett sämre lag än en mindre roll i ett bra lag. De har också inga SM-guld.
Men som sagt. Jag önskar honom all lycka.
Garlic skrev:lejacques skrev:En vinnarskalle för mig är någon som vill vinna till vilket pris som helst. Även om det kostar personen istid.
Hans tre senaste klubbar (Rögle, HV och Leksand) är eller har varit lag som hamnat på den undre halvan.
Ergo. Han har aldrig haft chans att vinna guld.
Finns många exempel på spelare som hellre väljer en framträdande roll i ett sämre lag än en mindre roll i ett bra lag. De har också inga SM-guld.
Men som sagt. Jag önskar honom all lycka.
Att vinnarskallar bara går till lag på övre halvan köper jag inte. De flesta spelare på denna nivå är vinnarskallar... Sen har Wännström vunnit SM-guld med Brynäs 2012, vilket du verkar ha missat...
lejacques skrev:Finns många exempel på spelare som hellre väljer en framträdande roll i ett sämre lag än en mindre roll i ett bra lag. De har också inga SM-guld.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster