Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
KnoxStark skrev:Johan Hult kommenterar Pär och även Teemu Laine http://www.jp.se/article/forre-shl-stjarnan-till-hv/
Så nu helt plötsligt verkar det inte aktuellt att förstärka laget längre.. Blir tokig på denna människan.
Fylke74 skrev:"Arlbrant har 1 bra säsong till i sig sen börjar det sjunka rätt rejält"
Satan vilken koll du har.
Ja ja, återstår att se var han hamnar.
Svartzonker skrev:Herkie82 skrev:Sen hur duktig han än är så känner jag att är man 34 har man karriären bakom sig i hockey iallafall. Bör HV satsa på en kille som har sina BÄSTA år bakom sig bara för att han var skitbra en gång i tiden?
Patetiskt uttalande enligt mig. Ålder har i min mening ingen betydelse. Så länge spelaren kan prestera så skiter jag fullständigt i om personen är 17 eller 40 år. Ta exempelvis kapten Davidsson. Han hade sin poängbästa säsong när han var 34/35 år.
Säsongen 2009/2010 gjorde han 74 poäng. Samma säsong som Pettan (lika gammal som Davidsson) gjorde 64 poäng.
Vem var det som tog över stafettpinnen efter Davidsson? Jo en gammal kanadensare vid namn Jason Krog. Jason var 36 år (kan varit 35) när han kom till HV71 och ledde laget rejält de två första säsongerna när han gjorde 100 poäng på två säsonger.
När Jason sedan lämnade HV71, vem steg då fram? Jo Erik Christensen som är 30+ år. Vem/Vilka har varit våra ledande backar de senaste säsongerna? Jo Jere och Chris Campoli. Jere som stämplar in på 40 (!) år och Chris 30+ år.
Sedan, bara för att en spelare har sina bästa år bakom sig så betyder det inte att spelaren inte duger/är värd att satsa på. Min favoritspelare, Chris Campoli, lär ju t.ex aldrig spela i NHL igen (har sina bästa år bakom sig) men är trots det helt jävla gudomlig.
Svartzonker skrev:Herkie82 skrev:Sen hur duktig han än är så känner jag att är man 34 har man karriären bakom sig i hockey iallafall. Bör HV satsa på en kille som har sina BÄSTA år bakom sig bara för att han var skitbra en gång i tiden?
Patetiskt uttalande enligt mig. Ålder har i min mening ingen betydelse. Så länge spelaren kan prestera så skiter jag fullständigt i om personen är 17 eller 40 år. Ta exempelvis kapten Davidsson. Han hade sin poängbästa säsong när han var 34/35 år.
Säsongen 2009/2010 gjorde han 74 poäng. Samma säsong som Pettan (lika gammal som Davidsson) gjorde 64 poäng.
Vem var det som tog över stafettpinnen efter Davidsson? Jo en gammal kanadensare vid namn Jason Krog. Jason var 36 år (kan varit 35) när han kom till HV71 och ledde laget rejält de två första säsongerna när han gjorde 100 poäng på två säsonger.
När Jason sedan lämnade HV71, vem steg då fram? Jo Erik Christensen som är 30+ år. Vem/Vilka har varit våra ledande backar de senaste säsongerna? Jo Jere och Chris Campoli. Jere som stämplar in på 40 (!) år och Chris 30+ år.
Sedan, bara för att en spelare har sina bästa år bakom sig så betyder det inte att spelaren inte duger/är värd att satsa på. Min favoritspelare, Chris Campoli, lär ju t.ex aldrig spela i NHL igen (har sina bästa år bakom sig) men är trots det helt jävla gudomlig.
dekman skrev:KnoxStark skrev:Johan Hult kommenterar Pär och även Teemu Laine http://www.jp.se/article/forre-shl-stjarnan-till-hv/
Så nu helt plötsligt verkar det inte aktuellt att förstärka laget längre.. Blir tokig på denna människan.
Beror på hur man tolkar det...
"Värvningsfönstret för SHL-klubbar stänger 15 februari, en annan fråga som hänger i luften är om HV ska värva en ersättare till långtidsskadade Teemu Laine.
– Nu är det ingenting tyvärr, säger Hult."
Jag tolkar det som att det inte finns nåt ledigt på marknaden som de är intresserade av.
Herkie82 skrev:
Antal: %:
Totalt antal spelare: 90 100%
Under 30: 59 65,5%
Över 30: 31 34,5
Över 34: 10 11%
Över 37: 4 4,5%
Bluey skrev:Herkie82 skrev:
Antal: %:
Totalt antal spelare: 90 100%
Under 30: 59 65,5%
Över 30: 31 34,5
Över 34: 10 11%
Över 37: 4 4,5%
Jag säger inte att du har varken rätt eller fel. Men en intressant fråga i sammanhanget är ju hur många spelare som ingår i varje ålderskategori. Om 65% av spelarkåren är under 30 år så är det ju ganska väntat att 65% av spelarna i poängtoppen också är under 30 år. Nu vet jag inte om det är så, men blir inte helt övertygad av ditt exempel.
Om exempelvis 25% av alla spelare i SHL var under 30 år, samtidigt som 80% av de bästa poängplockarna var under 30 år. Då skulle jag bli betydligt mer övertygad av en sån tabell som du visar.
Herkie82 skrev:Jodå men en sån tabell kräver lite mer arbete. Detta var mest för att visa en poäng.
Håller med dig i din kritik av den, orkar jag så kanske jag gör en mer seriös nån gång
Bluey skrev:Herkie82 skrev:Jodå men en sån tabell kräver lite mer arbete. Detta var mest för att visa en poäng.
Håller med dig i din kritik av den, orkar jag så kanske jag gör en mer seriös nån gång
Förstår att du inte orkar lägga ner hela kvällen på att göra en tabell som typ tre personer kollar på.Men trots att man hade velat ha lite mer information så var din tabell både seriös och intressant i mina ögon. Det är kul när någon anstränger sig lite för att belägga sina påståenden (det är man ju inte alltför bortskämd med på det här forumet).
Fylke74 skrev:Tror ni Johan o co är intresserade?
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/
Andersson711 skrev:Jag har en spelardröm denna säsongen. Det är att vi inte värvar fler alls nu. Skulle de värvats skulle de gjorts för 10-15 omgångar sedan.
Oavsett vem som kommer in så tror JAG det inte är realistiskt att ta sig förbi en play-in eller ev en kvartsfinal iaf. Bättre att spara slantarna och försöka nyttja de nästa säsong ist. Ser dock en fara i att säsong efter säsong prestera noll och ingenting.
Vilken toppspelare vill söka sig till HV som säsong efter annan går ut med en otroligt hög svansföring och pratar vitt och brett om guld och satsningar på CHL? Tror helt enkelt man bör lägga om satsningen och låta laget vara ett lag för plats 8-10 några säsonger och ist satsa på juniorverksamheten. På sikt kan det ge en ny storhetstid.
Så, drömvärvning... INGEN ALLS!
Herkie82 skrev:Andersson711 skrev:Jag har en spelardröm denna säsongen. Det är att vi inte värvar fler alls nu. Skulle de värvats skulle de gjorts för 10-15 omgångar sedan.
Oavsett vem som kommer in så tror JAG det inte är realistiskt att ta sig förbi en play-in eller ev en kvartsfinal iaf. Bättre att spara slantarna och försöka nyttja de nästa säsong ist. Ser dock en fara i att säsong efter säsong prestera noll och ingenting.
Vilken toppspelare vill söka sig till HV som säsong efter annan går ut med en otroligt hög svansföring och pratar vitt och brett om guld och satsningar på CHL? Tror helt enkelt man bör lägga om satsningen och låta laget vara ett lag för plats 8-10 några säsonger och ist satsa på juniorverksamheten. På sikt kan det ge en ny storhetstid.
Du har en poäng men det känns samtidigt som att kasta in handduken lite. Låt det bero på vilka som kommer från KHL tycker jag och hur mycket de kostar.
För övrigt så bör Jan Vytisk värvas från Liberec, imponerande slutspelsskägg så då är vi åtminstone bäst på nått
Andersson711 skrev:Jag har en spelardröm denna säsongen. Det är att vi inte värvar fler alls nu. Skulle de värvats skulle de gjorts för 10-15 omgångar sedan.
Klabbe skrev:Andersson711 skrev:Jag har en spelardröm denna säsongen. Det är att vi inte värvar fler alls nu. Skulle de värvats skulle de gjorts för 10-15 omgångar sedan.
Håller med. Skit i att värva. Oavsett vem man ev värvar blir det respass mot SAIK eller FHC i kvarten(om man ens tar sig förbi play in). Topp 6 känns kört. Om man vill vara med och konkurrera om t.ex Arlbrandt till nästa år så spara slantarna.
Nutarviguld skrev:Ryan lasch Janne Pesonen. Dock ej till hv
Junior skrev:Nutarviguld skrev:Ryan lasch Janne Pesonen. Dock ej till hv
Måste ju också tillhöra några av de dyraste!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster