Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav lejacques » 2 november 2022, 08:44

Quila. Jag har aldrig underskattat defensiv skicklighet. Känns som att du missar min poäng. Du försvarar bröderna Davidsson. Visst. Men du missar det jag skriver.

Vi har redan Taylor Matson, Herman Hansson, Måns Lindbäck och på det en Sam Vigneault (som jag tycker gjort det helt okej när han spelat där. Sam Vigneault är långt från den offensiva gud han målades upp som av vissa inför säsongen. Tycker snarare han i sådana fall bidragit mer med det defensiva). Vi har alltså minst redan en fjärdekedja som kan göra det jobb du efterlyser. Skulle vi ta in tre nya forwards ovanifrån skulle inte Miele hamna i en fjärde liksom. Och vad gäller Vigneault. Han skulle kunna vara extraforward.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav tibia » 3 november 2022, 12:44

https://twitter.com/StrandbergJacob/sta ... h5WnZHAvMA

Väldigt intressant video kring varför vårt spel inte håller i SHL
tibia

Inläggav Chippe » 3 november 2022, 16:40

tibia skrev:https://twitter.com/StrandbergJacob/status/1588117869837041667?s=20&t=wbkSxbscu-OCh5WnZHAvMA

Väldigt intressant video kring varför vårt spel inte håller i SHL

Och det HV lyfter fram är att dom varit bra defensivt.

Kan någon klippa in Benny Hill Theme i den länken så man åtminstone kan få sig ett gott skratt...
Chippe

Inläggav shitkicker » 3 november 2022, 21:17

HV är sämre än nånsin. Sämre än 20/21. Då fanns det en chocksituation och overklighetskänsla som man inte varit med om tidigare.

Men nu. Med denna erfarenhet i bagaget. Och ändå är man i en ännu sämre situation nu. Laget är ännu sämre. Ledningen är ännu sämre. Klubbledningen är uppenbarligen helt jävla värdelös.

Hur ska det här någonsin komma på fötter igen?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 3 november 2022, 22:48

Grattis Nubben, ditt HV är rekorduselt. Vi får gå tillbaka till katastrofsäsongen 13/14 för att hitta en sämre start på säsongen. Eller start, och start. 15 omgångar och tabellen har satt sig.

Vad gjorde vi då 13/14? Vi tog tidigt in 4 stjärnvärvningar som tryckte ner övriga spelare ett steg i hierarkin. Vi sparkade tränarna. Och efter säsongen bytte vi sportchef.

Med tanke på att HV gav sig själva minsta möjliga chans inför säsongen och ställde den kanske sämsta HV-truppen i modern tid på isen tror jag det kommer behöva tas till extrema åtgärder för att hålla sig kvar. Nu snackar jag inte bara sparka tränare, eller värva en handfull spelare. Jag skulle vilja se att man gör allt som är möjligt. Precis allt.

- Minst en handfull spelare in.
- Ett gäng spelare ut.
- Byter kaptener rakt av.
- Byter tränare.
– Byter spelsystem. Lite som Torgny när han tog över 13/14.
- Byter sportchef.
- Avsätter styrelsen och sparkar klubbdirektör.
- Värvar nån spelare till innan transferfönstret stänger.
- Byter tränare igen inför ett eventuellt kval om tränarbytet inte fått den effekt vi vill

Dyrt och kaosigt? Absolut. Men det kommer kosta oss ännu mer om vi åker ur igen. Och jag tror inte alls vi kommer se samma uppslutning som ifjol.

HV:s poängsnitt efter 15 omgångar
22/23 0,93
20/21 1,20
19/20 1,60
18/19 1,33
17/18 1,60
16/17 1,80
15/16 1,13
14/15 2,13
13/14 0,73
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Legogubbe » 3 november 2022, 23:05

Är det inte lika bra att stänga detta forumet så möts vi här igen när play out drar igång?
Legogubbe

Inläggav shitkicker » 3 november 2022, 23:20

Det som också oroar inför att HV med 95% sannolikhet kommer att kvala (ge mig ett enda exempel på något lag som startat lika dåligt eller sämre men som ändå undvikit kval) är att de andra lagen som ligger i botten varav ett är det som HV kommer att få möta, är att de andra lagen har förmågan att vända matcher till seger. De kan ligga under och ändå vinna i OT eller SO. HV har bara lyckats med det en gång den här säsongen om jag inte minns fel. Möjligen nån mer gång. Men den förmågan är väldigt viktig för, om inte annat, självförtroendet. Att man inte ger upp. Att ha känslan av att man kan vinna även om man hamnar i underläge.

För HV är det ju tvärtom. Det spelar nästan ingen roll vad man gör, man lyckas alltid hitta ett sätt att förlora istället. Och som sagt, detta oroar mig redan nu. För HV kommer att vara ett strykgäng hela säsongen. Det finns inget att bygga självförtroende på. Det syns tydligt i spelet att man börjat ge upp. Att man tvivlar. Att man inte tror på det. För de första matcherna fortsatte laget kämpa. De vek inte ner sig. Men nu. De senaste 4 matcherna. Här har det sett helt annorlunda ut. Man har knappt kämpat från början ens. Som att man gett upp redan innan. Och det är inte bra. För har det redan börjat så kommer det inte gå att ändra. Väldigt svårt att ändra iaf. Och ur det byggs inget självförtroende. Snarare en acceptans för att förlora. Att det blir ok att inte göra sitt bästa. Att det blir ok att förlora. Precis som det blev 20/21. Det förnekade man då. Men det har erkänts mellan skål och vägg i efterhand.

Situationen är redan nu oerhört allvarlig och svår. Att sparka folk kommer inte hjälpa. Att värva spelare som är bättre än de som ska ersättas blir oerhört svårt. Och inte heller det kommer räcka. Kombinationen kan möjligtvis hjälpa. Men säg att man sparkar ett gäng som utifrån sina förutsättningar gör att de ligger nära sin maxprestation. De gör alltså allt som kan begäras av dem. Men ändå får de sparken. Vilken signal skickar det? Kan det bli ett positivt utfall av det?

Jag tror att det absolut viktigaste just nu är att byta ut lagledningen. De sätter riktlinjerna för spelet. De vill spela så som laget gör nu, men som det uppenbarligen inte är skickligt nog att spela. Och det leder ju bara till förlust efter förlust. Därför måste de bytas ut. För är det någon som inte gör sitt jobb tillräckligt bra så är det dom.
shitkicker
Moderator

Inläggav CJ#17 » 3 november 2022, 23:21

lejacques skrev:Grattis Nubben, ditt HV är rekorduselt. Vi får gå tillbaka till katastrofsäsongen 13/14 för att hitta en sämre start på säsongen. Eller start, och start. 15 omgångar och tabellen har satt sig.

Vad gjorde vi då 13/14? Vi tog tidigt in 4 stjärnvärvningar som tryckte ner övriga spelare ett steg i hierarkin. Vi sparkade tränarna. Och efter säsongen bytte vi sportchef.

Med tanke på att HV gav sig själva minsta möjliga chans inför säsongen och ställde den kanske sämsta HV-truppen i modern tid på isen tror jag det kommer behöva tas till extrema åtgärder för att hålla sig kvar. Nu snackar jag inte bara sparka tränare, eller värva en handfull spelare. Jag skulle vilja se att man gör allt som är möjligt. Precis allt.

- Minst en handfull spelare in.
- Ett gäng spelare ut.
- Byter tränare.
- Byter sportchef.
- Byter tränare igen inför ett eventuellt kval om tränarbytet inte fått den effekt vi vill

Dyrt och kaosigt? Absolut. Men det kommer kosta oss ännu mer om vi åker ur igen. Och jag tror inte alls vi kommer se samma uppslutning som ifjol.

HV:s poängsnitt efter 15 omgångar
22/23 0,93
20/21 1,20
19/20 1,60
18/19 1,33
17/18 1,60
16/17 1,80
15/16 1,13
14/15 2,13
13/14 0,73

Ja, det är nog det som krävs. Agerar man inte nu finns inte mkt kvar. En sak om det är tight i botten och man ändå vinner ibland men nu är ju snart självförtroendet noll.
Någon som har ny info om medlemsmötet?
Här måste rensas snarast och föryngras i ledning.
Och alla ska kunna bänkas, fullständigt skit samma vad gäller lön och status.
CJ#17

Inläggav 15:48 » 4 november 2022, 00:56

Frågan är om det är bra för föreningen HV71 med en vinst på lördag? Händer det grejer i ledning/tränarstab i händelse av en förlust?
Vinner vi lär inget hända mer än att vänta in ”omstarten” efter uppehållet. Och då lär det gå minst 5 matcher till innan något händer…

Är rädd att det blir alldeles för sent med förändring om vi inväntar effekten av uppehållet och lite nya spelare in…

Eller vänder säsongen till vår fördel efter uppehållet? Jag tvivlar…
15:48

Inläggav Windom Earle » 4 november 2022, 08:12

Legogubbe skrev:Är det inte lika bra att stänga detta forumet så möts vi här igen när play out drar igång?

Håller med dig, inte för att jag förväntade mig några poäng från Scandinavium, men man tappar ju hoppet ändå efter att vårt lag radar upp besvikelser. Det känns som att forumet har vridit och vänt på allt som går att diskutera. Förutom kanske det att det finns en rätt osynlig man i föreningen som har tagit klubben till sitt senaste SM-guld. Kanske behöver han kliva ner i båset? Men det är en pondusfråga, kan Lindbom verkligen vända på ett skepp som Tommy inte lyckas rädda? (Jag har ändå ett grundförtroende för Tommy, som inte handlar om matchcoachning men gruppbygge och grundträning).

Men det lär bli en ny 0 p imorgon, och då behöver det hända saker under uppehållet. Som många är inne på, inga mirakel kommer göra oss till annat än ett play-outlag och då handlar det om fyra matcher. Jag börjar tappa ork i att diskutera, vill ju ha en positiv syn på det här men den är svårare för varje gång.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav magnus b » 4 november 2022, 10:04

Visst borde man sparka Tommy. Men då ska man också ha en ersättare av kvalité in. Man kan inte bara sparka Tommy för att sätta upp Stillman som HC.

Sen låter det lite desperat att sparka styrelse och klubbdirektör. En styrelses uppgift är inte att vara inne och peta i den dagliga verksamheten utan att utse en klubbdirektör som sköter dessa saker. Jag skulle bli mörkrädd om styrelsen är inne och petar i nyförvärv eller t.o.m. vilken tränare som ska anställas. Dock har de väll tillsammans med Lindbom varit med och fastställt beslutet om Nubben, de ska de ha kritik för.

Men rent generellt känns det som att styrelsen faktiskt gjort ett helt ok jobb. De ökade spelarbudgeten så HV gick upp, de har givit Nubben en väl tilltagen budget i år. Klubben går dessutom med plus. Där någonstans ska styrelsen bedömas inte i spelarrekryteringar etc.

Att bedöma Lindbom är också svårt. Det är garanterat han som varit drivande i Nubben anställningen. Han är klubbdirektör, men hans huvudsyssla är det övergripande ansvaret, inte detaljer i sporten. Därför kan han lastas för Nubben, men han ska heller inte vara inne och peta i sporten utöver anställning av sportchef.

När man bedömer människor på deras arbetsplatser så ska de bedömas för det som faktiskt är inom deras kontroll och ansvarsområden.
magnus b

Inläggav DocSeverinsen » 4 november 2022, 10:14

Det kommer hända saker under uppehållet. Vi får in Hjalle (med största sannorlikhet) och Lenc samt våra tidigare skadade spelare. Redan där tror jag vi kommer höja nivån. Laget får verkligen tid på sig att starta om, slipa på saker och ting, och komma samman som grupp.
Det kan som flertalet skribenter varit inne på inte bli sämre, och det kanske är det som talar för oss.
DocSeverinsen

Inläggav Quila » 4 november 2022, 10:15

Helt riktigt magnus b.

Viktigt att ha detta i åtanke och precis som Nubben säger själv: Han styr över spelarna och kan förändra den biten, men han kan inte sparka sig själv även om han är ansvarig för den truppen som ställs på isen. Det var en passning både till oss och till de som är överordnade Nubben själv. Han vet själv att han inte fått ihop det.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 4 november 2022, 10:18

DocSeverinsen skrev:Det kommer hända saker under uppehållet. Vi får in Hjalle (med största sannorlikhet) och Lenc samt våra tidigare skadade spelare. Redan där tror jag vi kommer höja nivån. Laget får verkligen tid på sig att starta om, slipa på saker och ting, och komma samman som grupp.
Det kan som flertalet skribenter varit inne på inte bli sämre, och det kanske är det som talar för oss.

Ja, detta uppehåll kommer minst sagt lägligt. Hjalmarsson är till 95% spelklar är indikationerna jag fått. Att vi förhoppningsvis får tillbaka några av våra skadade spelare och hinner komma samman är väldigt viktigt.

Jag hör att laget som grupp är bra och man tror på varandra och pushar varandra hårt på träningar och ställer krav. Det är på det viset som natt och dag mot 20/21.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 4 november 2022, 10:55

Quila skrev:
DocSeverinsen skrev:Det kommer hända saker under uppehållet. Vi får in Hjalle (med största sannorlikhet) och Lenc samt våra tidigare skadade spelare. Redan där tror jag vi kommer höja nivån. Laget får verkligen tid på sig att starta om, slipa på saker och ting, och komma samman som grupp.

Ja, detta uppehåll kommer minst sagt lägligt. Hjalmarsson är till 95% spelklar är indikationerna jag fått. Att vi förhoppningsvis får tillbaka några av våra skadade spelare och hinner komma samman är väldigt viktigt.

Jag hör att laget som grupp är bra och man tror på varandra och pushar varandra hårt på träningar och ställer krav. Det är på det viset som natt och dag mot 20/21.

Viktigaste är ju faktiskt att gruppen är bra, om man ska kunna vända detta så måste det vara en bra grupp, skönt att höra.
Det sköna med detta läget är att man har så låga krav nu, jag skulle fira som ett SM guld om vi lyckades knipa plats 10 typ :) Vilket jag faktiskt tror att vi kan lyckas med med lite justeringar till på truppen, Hjalle och Lenc samt någon bra FW och back till Tedenby Önerud tillbaka osv
Nutarviguld

Inläggav DocSeverinsen » 4 november 2022, 11:00

Precis, det är lika värt som ett guld (nästan) om vi lyckas undvika kval. Även om vi kanske inte ska diskutera andra lag i denna tråden så tror jag nog läget är desto värre i Rögle, där man är ett förväntat topplag och nu parkerat på 13:e plats. Här pratar media om att det är givet att Rögle ska vända detta, till skillnad från hur man pratar om HV.
DocSeverinsen

Inläggav lejacques » 4 november 2022, 12:34

Säsongen 20/21 hette det också att "gruppen var bra". Man trivdes med varandra och man skulle göra det tillsammans yada, yada. Det var först efter säsongen som det kom fram att det varit splittringar och slitningar.

Så att "gruppen är bra" nu ger jag inte mycket för. Till syvende och sist handlar allt om resultat. Spelare som vinner guld säger alltid att det är den bästa grupp de spelat i (lite samma snack när HV vann allsvenskan). Och när man åker ur heter det istället att lagsammanhållningen var dålig.

Som sagt. Resultatet, resultatet, resultatet. Ett lag som vinner blir en bra grupp. Ett lag som förlorar blir en dålig grupp.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 4 november 2022, 13:46

Som sagt. 20/21 var det också ”en bra grupp”. Men sen visade det sig i efterhand att det var det inte alls. Grupperingar, skitsnack och dålig sammanhållning. Så såg det ut i verkligheten.

Att gruppen är bra (men är den verkligen det?) är helt underordnat resultatet. Eller är det ok att vi ligger sist och ev åker ut igen, för vi hade iaf en bra grupp? Nej det är det ju naturligtvis inte. Det tycker ju ingen.

Men spelar det roll i det läge vi är? Kanske. Men inte säkert. En bra grupp som förlorar alla matcher är ju helt ointressant i ett sammanhang där endast resultat räknas. Och i ärlighetens namn så tror jag nog att det finns en hel del rejäla tvivel inom gruppen avseende gruppens faktiska förmåga och skicklighet. Är den tillräcklig? Nej det är den inte. Och det tror jag absolut att man inser nu.

Att folk hänger upp sig vid och snackar upp att den här gruppen skulle vara bra, implicit kanske även bättre än vad som är normalt sett brukligt för en grupp som ligger avsågade i botten, är enligt min mening bara ett desperat och naivt greppande efter halmstrån.
shitkicker
Moderator

Inläggav Robert.76 » 4 november 2022, 13:48

lejacques skrev:Säsongen 20/21 hette det också att "gruppen var bra". Man trivdes med varandra och man skulle göra det tillsammans yada, yada. Det var först efter säsongen som det kom fram att det varit splittringar och slitningar.

Så att "gruppen är bra" nu ger jag inte mycket för. Till syvende och sist handlar allt om resultat. Spelare som vinner guld säger alltid att det är den bästa grupp de spelat i (lite samma snack när HV vann allsvenskan). Och när man åker ur heter det istället att lagsammanhållningen var dålig.

Som sagt. Resultatet, resultatet, resultatet. Ett lag som vinner blir en bra grupp. Ett lag som förlorar blir en dålig grupp.

Som den gode Petrasek sa, att spela i HV, det gör man för att vinna matcher.
Robert.76
Moderator

Inläggav lejacques » 4 november 2022, 14:07

shitkicker. Du sammanfattar situationen bra när du skriver om halmstrån.

Självklart ska folk få greppa halmstrån. Det är ju en överlevnadsgrej. Hoppet är det sista som överger en osv. Men också viktigt att man är medveten om att det just är halmstrån man diskuterar.

För läget är den mörkaste nyansen av brunt. Framtiden likaså. Tycker man så är man inte bitter. Man ser bara till verkligheten.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 4 november 2022, 16:29

Jag tycker väl att det ändå är ganska bra att ha i åtanke hur gruppen är och att man pressar varandra på träningar osv. Lättare att enas och gå samman samt att få in de nya spelarna i gruppen. 20/21 var det inte alls så och det var ju ganska uppenbart att det fanns tydliga schismer i laget och att vissa tilläts glida på en skena genom träningarna. Så är det inte nu och det är oavsett resultat något positivt i allt det mörka.

Detta utesluter ju inte att det till syvende och sist handlar om resultat och åter resultat, men jag hävdar att i en grupp där man hjälper varandra framåt och pushar varandra är till större gagn i motgång än om han ett ett splittrat lag som vill olika, eller inte vill alls.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 4 november 2022, 16:42

Det tror jag naturligtvis också på. Men samtidigt. Som shitkicker skriver. När resultaten inte kommer, kommer tvivlet. Och då börjar det skava, oavsett hur bra gruppen kommer överens. Åker HV ur i år är jag tämligen övertygad om att vi kommer få rapporter och uppgifter om att lagsammanhållningen var dålig.

Sen tror jag som sagt inte på att "bra grupp" är detsamma som en "framgångsrik grupp". När HV var som bäst slogs man på träningar. Man ställde höga krav. Hade högt i tak. Spelare som kanske inte var kända som lagspelare tog för sig och fick ta plats, och växte med uppgiften. Och här tror jag man till stor del kan peka på resultaten som motorn. När laget presterar mår gruppen bra och sammanhållningen växer. När laget inte presterar, precis tvärtom. Så att laget har nån go känsla idag ger jag som sagt inte mycket för. Det kan till och med slå fel, så som det gjorde 20/21. För snacket då var precis det vi hör nu. Det var en bra grupp.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Legogubbe » 4 november 2022, 17:16

*lurk* :geek:
Legogubbe

Inläggav Quila » 5 november 2022, 08:31

Åker vi ur så är det en annan femma, men det jag hävdar är att gruppen här och NU är enligt alla rapporter bra såtillvida att man pushar varandra framåt, ställer krav på varandra och är ärliga mot varandra om vad som gäller. Ingen tillåts slappa. Vet inte vad du hört om 20/21 men om man fortsatt ska dra paralleller till det laget så var det ju vida känt att det var en splittrad grupp där vissa inte behövde göra det jobbet som krävdes. Zico och jag skrev båda att träningarna var de sämsta vi sett. Hur det kommer se ut i år vet vi inte, men just nu är det grym fart på träningar, go och driv där krav ställs och ingen surar över det, eller sprider dålig energi. Detta betyder per automatik inte att vi blir framgångsrika men som sagt så är det ju knappast till vår nackdel sett till situationen vi är i här och nu.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 5 november 2022, 09:10

Vida känt? Ögnade igenom vad som skrevs i denna tråden i oktober 2020.

Shitkicker är den som är övertygad om att det kommer gå åt h-vete och bli kval för HV:s del. Du, jag och den stora majoriteten tror det kommer vända. Vi är övertygade om det. Eller ja, att det inte kommer bli kval i alla fall.

Vad gäller träningarna så är det väldigt få rapporter om dem. Den 21 oktober skriver Zico att träningen såg dålig ut. Får frågan om det handlade om inställning, men vad jag kan se inget svar. Det är enda inlägget om lagets träningar jag kan hitta.

Min poäng. Inte mycket som pekar på att det skulle vara dålig inställning och splittringar i truppen vid den här tiden på året säsongen 20/21. Det mesta snacket handlar snarare om huruvida vi ska sparka Rahm eller inte. Ingen, förutom Shitkicker, ser tågkraschen som är påväg att komma.

Sen kan ju folk ha haft uppgifter om annat redan tidigt på säsongen, men det är inget som någon delat med sig av. I alla fall inte i den här tråden.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav magnus b » 5 november 2022, 10:06

Lejaques,

Vad tror du om att sparka alla och anställa Randy Edmonds som coach, Andreas Johansson på HR avdelningen och Johan Hult på centern?
magnus b

Inläggav Diabolics » 5 november 2022, 12:11

magnus b skrev:Lejaques,

Vad tror du om att sparka alla och anställa Randy Edmonds som coach, Andreas Johansson på HR avdelningen och Johan Hult på centern?

Du glömde uffe-tuffe som materialare :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav wk2431 » 5 november 2022, 19:00

lejacques skrev:- Minst en handfull spelare in.
- Ett gäng spelare ut.
- Byter tränare.
- Byter sportchef.

Det kan se mycket ut. Men tror att åtminstone majoriteten av detta måste ske. Särskilt med tanke på att man nog inte kan vänta sig några stjärnvärvningar på väg in.
Vad det än blir blir det ingenting i närheten av den spets man tog in 13/14.

Att vi, oavsett vilken liga vi spelar i, måste byta minst tränare, sportchef samt klubbdirektör och/eller ordförande, är tydligt. Den här styrelsen är ett virus.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav frippe-borås » 5 november 2022, 22:10

För att vi ska kunna vända detta så måste det in minst 2 centrar som gör andra bättre. Idag har vi ingen.
Sen måste vi ha in 2 backar samt Hjalmarsson. Till sist en coach som vet hur man spelar den moderna ishockeyn.
Vi har spelat denna dump hockey i åratal och resultaten har vi sett!
Gå all in på Jonas Rönnqvist nu Nubben!

Händer inget under uppehållet så kan vi säga hejdå till SHL och hej till Allsvenskan igen.
Wilander som skulle avgå om vi inte gick upp ifjol sitter tyst och Lindbom likaså.
Lindbom borde aldrig fått jobbet som klubbchef! Han var redan en del i skiten HV71 satt sig i!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Danken » 5 november 2022, 22:18

Hur kan en tränare få va kvar efter en 3 poängare på 16 omgångar? Det ser inte direkt bättre ut efter 5 raka förluster.

Ut med Tommy nu!
Användarvisningsbild
Danken

FöregåendeNästa

Återgå till HV71