Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
löständerna skrev:Myles Powell vilket jävla skräp. Fy fan vad du suger Hult!
Legogubbe skrev:Jag trodde i min enfald att det var backsidan som skulle förstärkas men men. Har vi bra forwards kanske pucken aldrig behöva vara i vår egna zon
frippe-borås skrev:Powell är ju inte den spelaren jag hade valt.
178cm 82kg
Hade velat se en rejäl grabb som ingen flyttar på när det väl gäller.
Men vet för lite om honom för att såga.
Hade ju velat se en Jouensuu typ som tar upp all tid för deras backar framför kassen.
Men fortsätter han att leverera 0,85p/match så klagar jag inte. Men spelare brukar ju inte bli bättre av att komma till Hv71 om man säger så.
RJ--92 skrev:frippe-borås skrev:Powell är ju inte den spelaren jag hade valt.
178cm 82kg
Hade velat se en rejäl grabb som ingen flyttar på när det väl gäller.
Men vet för lite om honom för att såga.
Hade ju velat se en Jouensuu typ som tar upp all tid för deras backar framför kassen.
Men fortsätter han att leverera 0,85p/match så klagar jag inte. Men spelare brukar ju inte bli bättre av att komma till Hv71 om man säger så.
Försvarar INTE Hult och hans agerande på något sätt. Kan det vara så att man tar in Powell som ren ersättare för Zion? Menar de är lite av samma storlek osv. Så kanske man landar något ytterligare, menar att de skiljer en del på just Powell och Bryggman/Bouma tex.
lejacques skrev:400 000 kronor.
Grunden i kritiken mot Hult står fast. Powell värvades från ECHL för sju månader sedan. Nu är Hult villig att betala hundratusentals kronor för honom. Oavsett om det är 400 000 kr eller en miljon. En bra sportchef lyckas hitta och scouta de här spelarna på egen hand.
håvesjuttioett skrev:lejacques skrev:400 000 kronor.
Grunden i kritiken mot Hult står fast. Powell värvades från ECHL för sju månader sedan. Nu är Hult villig att betala hundratusentals kronor för honom. Oavsett om det är 400 000 kr eller en miljon. En bra sportchef lyckas hitta och scouta de här spelarna på egen hand.
Säger inte att du har fel i sak. Men har man gett Hult skit för oförmåga att värva, bör man kanske inte - när någon som faktiskt varit bra i Allsvenskan värvas - kritisera varför spelaren inte upptäcktes tidigare. Den sakliga kritiken riskerar förväxlas med en agenda. Hellre 400k för Powell, som har lärt känna landet, ligan och visat att han kan prestera i Allsvenskan, än att vi hade plockat in typ Patrick Bajkov eller Stephen Baylis för en mindre summa/gratis (kan inget om dessa herrar men har liknande poängsnitt i EHCL).
Förändrar värvningen huruvida Hult förtjänar ha kvar jobbet? Givetvis inte. Behöver vi fortfarande en back? Ja. Men är det bra gjort att vi värvar Powell? Absolut.
Blue Vision skrev:håvesjuttioett skrev:lejacques skrev:400 000 kronor.
Säger inte att du har fel i sak. Men har man gett Hult skit för oförmåga att värva, bör man kanske inte - när någon som faktiskt varit bra i Allsvenskan värvas - kritisera varför spelaren inte upptäcktes tidigare. Den sakliga kritiken riskerar förväxlas med en agenda. Hellre 400k för Powell, som har lärt känna landet, ligan och visat att han kan prestera i Allsvenskan, än att vi hade plockat in typ Patrick Bajkov eller Stephen Baylis för en mindre summa/gratis (kan inget om dessa herrar men har liknande poängsnitt i EHCL).
Förändrar värvningen huruvida Hult förtjänar ha kvar jobbet? Givetvis inte. Behöver vi fortfarande en back? Ja. Men är det bra gjort att vi värvar Powell? Absolut.
Håller med här, det finns två sidor av att försöka upptäcka spelare i exv EHCL eller värva redan scoutade och beprövade. Mindre klubbar med mindre plånböcker måste vara bra på att hitta fynden och hoppas på att få en lyckträff. Större klubbar som HV har kanske mer att vinna i att faktiskt betala lite för att spelaren redan är testad och bevisad i rätt miljö. Visst är just det här en bra värvning från början av Georgsson, men det är ju långt ifrån alla liknande värvningar som blir lyckade, oavsett sportchef.
lejacques skrev:Mm. Och Georgsson agerar och gör sig av med honom. Västervik är likväl fortfarande humlan i allsvenskan som mot alla odds flyger vidare.
Alla sportchefer gör naturligtvis missar. Men min poäng är att i det långa loppet blir det betydligt billigare – och bättre – om sportchefen i fråga faktiskt kan göra sina "egna" värvningar.
Modo lyckas inför den här säsongen hitta Sam Vigneault från DEL2 (i år 24 poäng på 28 matcher) och Riley Woods från AHL/ECHL (nu 30 poäng på 33 matcher). Jag saknar den typen av värvningar från Hult.
Farzan skrev:Tråden heter Seriösa rykten, men handlar om Johan Hult den sista tiden.
Känns inte helt ok.
Diabolics skrev:Farzan skrev:Tråden heter Seriösa rykten, men handlar om Johan Hult den sista tiden.
Känns inte helt ok.
Tråden heter 'Seriösa rykten 21/22: Diskussioner'
Här diskuterar vi seriösa rykten, vilket vi just nu gör. Vi diskuterar ryktet kring Powell. Det diskuteras i sportsliga och ekonomiska termer. Det diskuteras huruvida detta är en bra affär eller en mindre bra. Den som är ansvarig för denna affär är även han en del av den diskussionen. Jag ser ingen tråd som är mer lämplig än denna att diskutera ett rykte som detta. När vi väl landat denna karl, då kan man föra denna diskussion i texvis 'tråden om HV71'.
Farzan skrev:Där är vi inte helt överens.
Tycker att vi mer ska diskutera om Powell är klar och om det är någon som passar in i laget, men det är min åsikt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster