Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Henke67 skrev:Jag tycker att han varit en av våra absolut mest betydelsefulla spelare så här långt. Och han har verkligen tagit sig ur det mesta av sitt ”junior” uppträdande. Någon som håller med eller dissar?
Rex0z skrev:3år till!!
BlackIce skrev:Vad är grejen med Tedenby just nu?
I inledningen så var han dominant och gjorde bort backar vid sargen i stort sett varje gång han hade pucken, men på senare tid blir det högst någon gång per match. Istället blir han ofta fastcheckad, ramlar eller tappar pucken.
Poängproduktionen har också gått mer betänkligt.
16 första matcherna: 5+10=15
16 senaste matcherna: 1+4=5
Skada? Formsvacka? Motståndarna som fått bättre koll på honom? Han har lagt mer energi på defensiven?

tommy1985a skrev:Teden passade pucken mer förut och spelade mer för att laget ska göra mål, nu är han tillbaka lite i att han känner sig pressad att göra poäng tror jag. Du låser det sig alltid, man måste släppa fokus på hur många poäng man ska producera eller inte och fokusera på vilket alternativ som är bäst för att skapa en tillräckligt bra målchans om och om igen match efter match. Tyckte mig se Tedenby tänka lite mer så i början av säsongen om man nu kan se nån tänka![]()
Pg79an skrev:tommy1985a skrev:Teden passade pucken mer förut och spelade mer för att laget ska göra mål, nu är han tillbaka lite i att han känner sig pressad att göra poäng tror jag. Du låser det sig alltid, man måste släppa fokus på hur många poäng man ska producera eller inte och fokusera på vilket alternativ som är bäst för att skapa en tillräckligt bra målchans om och om igen match efter match. Tyckte mig se Tedenby tänka lite mer så i början av säsongen om man nu kan se nån tänka![]()
Är inne på samma linje, nu gör han den där extra dragningen som blir för mkt

tommy1985a skrev:Hoppas verkligen inte att det stämmer att Tedenby lämnar för David! Vi behöver Teden i laget.
Fylke74 skrev:Hur långt kontrakt skrev han samt vad gäller när det går ut?
RJ--92 skrev:Fylke74 skrev:Hur långt kontrakt skrev han samt vad gäller när det går ut?
Va jag kunnat utläsa så är de 2år med Davos och efter slut där så är han tillgänglig som vilken annan spelare som helst.
dekman skrev:RJ--92 skrev:Fylke74 skrev:Hur långt kontrakt skrev han samt vad gäller när det går ut?
Va jag kunnat utläsa så är de 2år med Davos och efter slut där så är han tillgänglig som vilken annan spelare som helst.
Så är det, om man inte har nån klausul som ger paus i kontraktet med HV.
När det gäller NHL så är det f.ö numer så att spelaren blir tjänstledig från sin SHL-klubb, så om han vill komma tillbaka till Sverige under tiden det gamla kontraktet fortfarande skulle gällt så måste han tillbaka till sin gamla klubb (som t.ex Sandberg i vintras). Men det gäller bara NHL som sagt.
Hannes skrev:Jag tänker att pengarna bör presenteras i årsredovisningen under kommande årsmöte...?

tommy1985a skrev:Teden har redan gjort 7 mål i Davos och 11 poäng på 9 matcher. Kanske kan slappna av och spela ut mer i en annan liga då han inte känner sån press på sig.
Junior skrev:Unpopular opinion: 4 år är för långt. Jag hoppas innerligt att det är en nedtrappning av lönen de sista åren. Annars är det ett väldigt tungt kontrakt. Men jag är ändå glad att Teden är tillbaka. Och är alternativet det här kontraktet eller ingen Tedenby alls så tar jag det här alla dagar i veckan, även om jag inte tror att det är helt optimalt. Summa summarum så är jag glad även om jag räknat in den här värvningen sedan länge.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster