Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Chris Abbott har medvetet slagit upp klubban i skrevet på motståndaren [...]. Hänsyn har i det här fallet tagits till att Abbott tidigare varit avstängd – något som gör att han får längre straff än det normala vid den här typen av förseelse. Bestraffningen är 4+1 matchers avstängning – men där +1 omvandlas till 25 000 kronor i böter... (källa: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkop ... ra-matcher).
Nivå 13 (månadsinkomst 200 001 – 250 000) 25 000 kr/för en matchs avstängning (källa: http://www.shl.se/artikel/qz6pains1-403 ... otesnivaer).
lejacques skrev:Och så lagom till slutspelet drar Luleå-ryktena igång igen.
http://www.hockeysverige.se/2017/02/23/ ... agot-svar/
Till skillnad från sist ger Abbott bättre svar. Men helt ärligt. Är det inte dags att peta super-cap för gott nu? Jag förstår att det alltid kommer finnas skador, men nu med Ullström på väg in i laget och sedan Bengtsson ska väl Abbott inte ens behöva sitta på bänken?
Jag vet inte vad Abbott gör utanför isen, eller i omklädningsrummet. Men oavsett vad han nu gör kan han väl göra det utan hockeymundering. För på isen, inte heller under de få minuter han spelade igår, gör han inte någon lycklig.
Pg79an skrev:Bär mig något enormt mycket att säga men hade nog viljat se att Abbott går in istället för Christensen några matcher, nåt stämmer inte Erik tyvärr.
lejacques skrev:Pg79an skrev:Bär mig något enormt mycket att säga men hade nog viljat se att Abbott går in istället för Christensen några matcher, nåt stämmer inte Erik tyvärr.
Tänkte tanken igår. Erik var inte bra och fjärdekedjan saknade tyngd. Men då byter jag hellre plats på Erik Andersson och Christensen. Med Abbott i laget och Christensen utanför förlorar vi spets och eventuella matchvinnare. För vad gör vi om vi behöver röra om i laget när vi jagar kvittering? Slänger in Abbott i första? Nej hua, hemska tanke.
shitkicker skrev:Chris Abbott är väldigt bra i slutspelet. Gör väldigt mycket bra saker över hela banan. Synd att han inte kunde spela så hela tiden. Men han är ju otroligt professionell som ger allt och tar så mycket ansvar, särskilt med tanke på hur ifrågasatt och petad han varit. Imponerande.

shitkicker skrev:Förbannat tråkigt och med tanke på hur Abbott spelat i semin också ett kännbart avbräck. Särkilt surt eftersom det känns jävligt onödigt när sånt här sker på träning.
Diabolics skrev:shitkicker skrev:Förbannat tråkigt och med tanke på hur Abbott spelat i semin också ett kännbart avbräck. Särkilt surt eftersom det känns jävligt onödigt när sånt här sker på träning.
onödigt är väl inte rätt ord. Oturligt är bättre. Man kan inte hålla igen helt på träning, för då kan man lika gärna skita i att träna.
"som man tränar, spelar man" är en floskel med viss sanningshalt. Det är klart att man inte går in å cross-checkar någon framför mål i träningssituation (som defacto sker i match) men att ta bort fysiskt spel fungerar inte. Nu vet vi inte vad som skedde, eller gör vi det? Kan kanske varit en olycka som helt är utanför någons kontroll under träningen.
edit: enligt tråden om skador så var det Borgman som tacklades.... källa?
shitkicker skrev: Blir man skadad i en match så har man fått vara med och påverka händelserna. Är det på träning får man inte det.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst