Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Inläggav Nutarviguld » 18 maj 2016, 09:54

Jo fast om Obyrne sticker så har vi ju 2 platser att fylla

Campolis och Obyrnes, man har iofs inte ersatt Karalahti heller han spelade ju oftast i första eller andra femman vem ska lira där nu hade man tänkt ?
Nutarviguld

Inläggav Pingumannen » 18 maj 2016, 10:18

Nutarviguld skrev:Jo fast om Obyrne sticker så har vi ju 2 platser att fylla

Campolis och Obyrnes, man har iofs inte ersatt Karalahti heller han spelade ju oftast i första eller andra femman vem ska lira där nu hade man tänkt ?

B1: Adam Almqvist
B2: Kristoffer Berglund
B3: Andreas Borgman NY!
B4: Jacob Cederholm
B5: Niklas Hansson
B6: Lawrence Pilut
B7: Christoffer Persson NY!
B8: Marc-André Gragnani NY! (Säger vi)

Vart ska han in då tänkte du?? Vi måste utveckla spelare också och inte bara värva spets eller gamla gubbar!
Pilut, Hansson och Almqvist kan vi hoppas ta ännu större kliv i år.
Cederholm är en av våra unga backtalanger och han förtjänar chansen rejält!
Borgman får vi hoppas blir ett "ess" lite som Hansson blev. Fast defensivt istället då.
Berglund är en kille som hatar att förlora och vill alltid bli bättre och då får vi hoppas att det ger mer resultat i år!
Persson får vi hoppas på att han kan bli vår defensiva general.
Gragnani kan bli en av våra viktigaste backar, får vi hoppas på för 4e gången! (många hoppas)
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav Nutarviguld » 18 maj 2016, 12:58

Vi åkte ut i kvarten som du vet. För att komma längre måste man ju förbättre sig ? Ser verkligen inte den där uppsättningen som bättre. Campoli var vår solklart bäste back
Nutarviguld

Inläggav spaawn » 18 maj 2016, 13:26

Hansson har väl hult redan räknat in. Tror inte Cederholm räknas som en top8 back heller, utan det måste bli så att man värvar 2 spetsspelare nu när troligen O'Byrne försvinner. Gissar att O'Byrne inte tjänade mindre än 150 000 månad och att C.Persson kanske ligger på runt 100 000. I bästa fall kan en finsk klubb täcka upp för den delen av O'Byrnes lön.
spaawn

Inläggav Nutarviguld » 18 maj 2016, 13:32

Det är vad jag tror och hoppas på också, 2 spets backar till första kedjan varav Gragani kan vara den ena
Nutarviguld

Inläggav Pingumannen » 18 maj 2016, 15:10

Dom flesta tror visst att man bygger ett lag bara sådär.
Det tar ett bra tag....

OCH det hjälper INTE BARA ATT VÄRVA SPETS!

SLUTA sett så sjukt höga krav från er egen sida på HV vad som ska värvas... Då blir ni själva bara besvikna...
Och sluta säga att Hult/Davidsson inte gör något.

TRO på ert lag och det dom gör!!!

Vissa av er är så sjukt kräsna att ni borde ta en funderare och skämmas rejält för det ni skriver, inte konstigt att HV71 slutade länka till detta forum...
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav chinobar » 18 maj 2016, 15:23

frippe-borås skrev:Hade ju gärna sett att spetsen redan varit klar när säsongen tog slut, så jag hade jobbat om man själv hade suttit på den stolen Hult gör.

Måste vara skönt att ha dina kontakter och ditt inflytande, när det bara är och peka på vilka spelare man vill ha och slanta upp.
Synd att inte du blev sportchef :roll:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Las Rayas Azules » 18 maj 2016, 17:36

Jag tror att anledningen till att målsättningen nu är en sjätteplats och att sedan klättra är att HV har för många medelmåttor med kontrakt. Man vill helt enkelt vänta ut de kontrakten och kontinuerligt bygga ett starkare lag, med mer spetsig spets och kanske lite sämre/billigare där bakom.

Därför blir det nog inte två spetsbackar nu. Snarare en nu och att man ersätter en breddback med spets nästa säsong.
Las Rayas Azules

Inläggav Nutarviguld » 18 maj 2016, 20:19

Pingumannen skrev:Dom flesta tror visst att man bygger ett lag bara sådär.
Det tar ett bra tag....

OCH det hjälper INTE BARA ATT VÄRVA SPETS!

SLUTA sett så sjukt höga krav från er egen sida på HV vad som ska värvas... Då blir ni själva bara besvikna...
Och sluta säga att Hult/Davidsson inte gör något.

TRO på ert lag och det dom gör!!!

Vissa av er är så sjukt kräsna att ni borde ta en funderare och skämmas rejält för det ni skriver, inte konstigt att HV71 slutade länka till detta forum...

Jag vet inte om du följt HV de senaste 6 åren men det har jag iaf, knappt missat en match och ja va ska man säga...som stort Hv fan är man ju LITE sugen på att se laget komma förbi kvarten alltså...bara LITE sugen på det och hur stort Hv fan man än är så behöver man inte vara blind för det, jag tror inte på Hv om dom inte har ett bra lag näe tyvärr jag kommer hejja på dom ändå men jag vill gärna se en bra backsida i Hv71 nästa säsong me tanke på att vi inte haft det på 6år nu, och för att få en bra backsida behöver man ersätta Campoli och Karalahthi med likvärdiga eller bättre backar det är ju ganska givet
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 18 maj 2016, 20:41

Man kan nästan tro det då han sagt redan i december att de jobbar för kommande säsong.
Vad har han då gjort?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav chinobar » 18 maj 2016, 21:24

Jobbat lär han väl ha gjort? Han har nog en arbetsgivare som håller koll på att han jobbar.
Men varför tro att det hela tiden kommer gå hans väg? Andra klubbar kan väl locka med populärare meriter de senaste åren, framgångar till exempel.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Pingumannen » 18 maj 2016, 21:40

Till "Nutarviguld"
Okej visst är alla HV-fans besvikna över att vi gång på gång åkt ut.
På ett sett förstår jag hur du tänker.´
MEN är det inte just det som är problemet? Att innan har HV hela tiden försökt ersätta gammalt med just gammalt.
När ska vi satsa eget då? Plocka fram egna killar och ge dom förtroendet? Scouta och utveckla spelare?
Bygga en röd tråd med HV killar med stort hjärta som håller långt framöver igen?
Det gör man inte hela tiden om bara ska värva spets och det var väl just detta HV har gjort? Och insett problemet.
Nu börjar man om och satsar på en röd tråd och det kommer ta ett tag innan vi ser resultatet.
Och jag lovar dig inom 3år spelar HV-final igen!

Till "frippe-borås"
Din kommentar var så idiotiskt så att du borde gå upp till vinden och leta bland dina julgrejor
och plocka fram Staffan-struten, sen tar du på dig den och ställer dig i ett hörn och skäms!
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav Las Rayas Azules » 18 maj 2016, 23:08

frippe-borås skrev:Man kan nästan tro det då han sagt redan i december att de jobbar för kommande säsong.
Vad har han då gjort?

HV är kanske lika attraktivt som Örebro just nu.

Samtidigt har man en självbild och supportrar som fortfarande lever kvar i tiden när HV garanterat gick till semifinal.

Det är klart att det tar tid att värva spelare då.
Las Rayas Azules

Inläggav Nutarviguld » 19 maj 2016, 06:23

Det här snacket om att sattsa på eget. Har ni sätt Hvs trupp det senaste? Vi ligger top i SHL på egna produkter i laget men ni vill enbart att det ska vara eget till 100% ? Sluta lipa om egna såfort någon vill värva spets seriöst vi spelar i SHL inte i j20 hela laget kan inte vara egna.
Inte äns saik som är Sveriges bästa talang fabrik enligt mig har enbart egna lirare. Dom har mycket egna spetsat med grym spets utiftån. Tycker ni ärligt att hv haft flr lite eget i laget det senaste ? Sen blir inte Hv per automatik bra om man bara sattsar på eget kolla på Fantenberg Johansson ect
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 19 maj 2016, 06:24

Lite väl mycket person angrepp här nu förövrigt
Nutarviguld

Inläggav kny » 19 maj 2016, 06:53

Nutarviguld skrev:Lite väl mycket person angrepp här nu förövrigt

Nutarviguld har rätt, personangrepp kommer hedanefter att bestraffas med varningar - försök hålla argumentationen utan håna varandra!
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav spaawn » 19 maj 2016, 10:26

Niklas Olausson fortfarande ledig, borde kunna vara en realistisk center-värvning som dessutom funkat bra med Arlbrandt tidigare, som han själv nämner i podcasten.
spaawn

Inläggav Nutarviguld » 19 maj 2016, 10:43

spaawn skrev:Niklas Olausson fortfarande ledig, borde kunna vara en realistisk center-värvning som dessutom funkat bra med Arlbrandt tidigare, som han själv nämner i podcasten.

Absolut
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 19 maj 2016, 12:38

Pingumannen:
Du verkar sakna begrepp om vad en sportchefs jobb är.
Han ska se till varje år att ge laget rätt förutsättningar.
Jag personligen skrev vad jag tyckte men du och andra behöver inte hålla med.
Men däremot så hoppas jag innerligt att du får en varning från mod. för ditt beteende!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 19 maj 2016, 12:40

chinobar skrev:
frippe-borås skrev:Hade ju gärna sett att spetsen redan varit klar när säsongen tog slut, så jag hade jobbat om man själv hade suttit på den stolen Hult gör.

Måste vara skönt att ha dina kontakter och ditt inflytande, när det bara är och peka på vilka spelare man vill ha och slanta upp.
Synd att inte du blev sportchef :roll:

Ja det var jävligt synd!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pingumannen » 19 maj 2016, 13:22

vad gör en sportchef då frippe-borås? vill höra!

"nutarviguld" jo för att Skellefteå byggde ju sin grund och framgångssaga på enbart "spetsspelare"
dom hade ingen röd tråd överhuvudtaget..
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav hammare7 » 19 maj 2016, 14:33

Inte lätt o vara sportchef för hv, hur de än gör blir vi missnöjda. Spelar nog ingen roll vilka de 2 sista spelarna blir så lär vi skrika avgå Hult.
hammare7

Inläggav chinobar » 19 maj 2016, 15:51

hammare7 skrev:Inte lätt o vara sportchef för hv, hur de än gör blir vi missnöjda. Spelar nog ingen roll vilka de 2 sista spelarna blir så lär vi skrika avgå Hult.

Du får tala för dig själv du! Det tänker jag aldrig stå och skrika.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav frippe-borås » 19 maj 2016, 16:34

Har aldrig skrikit att Hult ska avgå!
Det tycker jag inte heller.

Det jag utryckte var att jag tyckte att Hv borde ha haft klart med vad för spets de vill ha in.
Många av de andra klubbarna som t om spelade final har sett sig om spets trots att de spelade avsevärt mycket längre samt att de låg bra till redan i tabellen.
Ska vi uppåt så måste man ha lite vassa armbågar och ta plats för att få de spelare man är intresserade av.
Idag finns det inte många spelare som just ringer för att jag vill spela i HV71, vill ni ha mig?!

Det jag sa var att Hult utryckt att han ser redan nu på nästa säsong i December och då bör man ha en plan för vilka spelare man vill ha in.
1. Per Persson
2. Oscar Klubba
3. Ragnar Blixt
4. Fridolf Brage
5. Otto Konrad
Osv

Man får helt enkelt jobba av en lista över tänkbara namn som skulle passa in i Hv.
Nu känns det som att de väntar på rätt karaktär likt Ryan O'Byrne.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav chinobar » 19 maj 2016, 17:40

frippe-borås skrev:spelade final
låg bra till redan i tabellen.

Idag finns det inte många spelare som just ringer för att jag vill spela i HV71, vill ni ha mig?!

Jag tycker du själv svarar på din egna fråga här.

Och det gör säkerligen att det blir än mer tungrott för Hult, ingenting gratis. Dvs, det tar säkerligen längre tid.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Nick » 19 maj 2016, 18:18

Tror nog vi kan sitta rätt lugna i båten.. Två platser kvar att fylla 1 back 1 forward..
De har ju surrats om Gragnani, men om inte jag minns helt fel så får inte spelare från AHL skriva kontrakt förrens säsongen är över därborta? Rätta mig gärna om jag fel.. Har för mig de var så när HV skulle signa Jason krog?

På forwardssidan skulle jag tro att de blir antingen Ulla eller Christensen som tar sista platsen.. Skulle bli överlycklig om båda ansluter.. Men med lite eftertänksamhet och logik så tror jag inte HV har råd med det..
Om de ligger nåt i ryktet om O Byrne så tycker jag man ska lyfta upp en junior där. Finns en del bra backar på juniorsidan som jag ej tror skulle göra bort sig..

Jag gissar på att laget inom en snar framtid kommer vara fyllt.. Om inte så väntar jag gärna på dom två sista platserna så de verkligen blir just RÄTT denna gång.. Tålamod kära blåa män och kvinnor, tålamod..
Nick

Inläggav Nutarviguld » 19 maj 2016, 18:59

Pingumannen skrev:vad gör en sportchef då frippe-borås? vill höra!

"nutarviguld" jo för att Skellefteå byggde ju sin grund och framgångssaga på enbart "spetsspelare"
dom hade ingen röd tråd överhuvudtaget..

Läste du äns vad jag skrev ? Saik har en riktigt bra stomme med eget men vad vore dom utan Pesonen Calof Urbom Möller Hetta ect ?
Jag säger inte VÄRVA ETT HELT LAG MED SPETS, jag säger snarare att dom som tycker Hv ska satsa mer på eget, hur mycket mer kan man satsa på eget egentligen ? vi har ju sjuuuukt mycket eget i laget och det är ju kul. Man måste ju få in någon spets utifrån speciellt när vissa typer saknas ? Vi behöver ju tex en riktigt grym förste center och visst Ullström skulle kanske passa till det men om vi inte får han då ? och på backsidan, vi måste ju ersätta Campoli med en riktigt grym landslagsklass back, har vi det i våra egna led ? nej det har vi inte eller hur ? Ska vi ersätta Campoli med Cederholm ? Mitt dröm scenario är ett helt lag med Hv killar som tex Petersson Ullström osv som spets spelare men i verkligheten får man nog vara jävligt nöjd om 80% av laget är eget och 20% är spets utanifrån, då har man ändå mer eget än de flesta lag i SHL (speciellt LHC Växjö :)
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 20 maj 2016, 14:35

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32422

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... marknaden/

Va tror ni? Inte center men sätt Brithen som center. Tror de kan bli bra
hammare7

Inläggav Nick » 20 maj 2016, 17:58

Kanske bara är jag men öppnar han inte upp lite för 2 forwardsvärvningar i denna artikel?

http://www.jp.se/article/johan-hult-vi- ... ed-obyrne/

" I en drömvärld så skulle vi också få in en spetscenter"
Nick

Inläggav Regnet » 20 maj 2016, 18:33

Nick skrev:Kanske bara är jag men öppnar han inte upp lite för 2 forwardsvärvningar i denna artikel?

http://www.jp.se/article/johan-hult-vi- ... ed-obyrne/

" I en drömvärld så skulle vi också få in en spetscenter"

Fick för mig att man i första hand letade efter en center men så verkar ju inte vara fallet.

En annn sak som man undrar lite över är var det är man letar efter dom här "spets" spelarna. Man har medvetet lag mycket fokus på allsvenskan men där hittar vi inte den typen av spelare vi behöver nu. Frågan är om man nu inte borde flyttat fokus mer ut i europa och nordamerka trots allt.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

FöregåendeNästa

Återgå till HV71