Tråden om: SHL

Här kan vi diskutera all annan hockey; Elitserien, Allsvenskan, NHL, AHL, KHL etc.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: SHL

Inläggav NightWalker » 24 april 2016, 21:07

Bara att gratulera Frölunda till guldet.
Även om jag personligen inte har så mycket till övers för dem så blev sambon (som är född och uppvuxen i Göteborg) iallafall glad.
NightWalker

Inläggav Robert.76 » 24 april 2016, 21:33

Junior skrev:Tycker det är helt vidrigt att Frölunda vann. Jag kan ta att SAIK hade vunnit för de har ärligt talat gjort det bra. Men att Frölunda vinner... fy faaaaa-aaaaaaaaan. Jävla helvetes röv vad äckligt det är.

Tycker det var helt underbart att Frölunda slog gruvlaget :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Stockholmssupportern » 27 april 2016, 21:04

Mats Rosseli Olsen ska aldrig mer spela en match i SHL, så jävla omdömeslöst att storma planen som idrottsman, undrar hur han själv hade reagerat om någon stormat rinken då han själv spelat, riktigt pinsamt och omdömeslöst!!!
Stockholmssupportern

Inläggav Diabolics » 27 april 2016, 21:45

Stockholmssupportern skrev:Mats Rosseli Olsen ska aldrig mer spela en match i SHL, så jävla omdömeslöst att storma planen som idrottsman, undrar hur han själv hade reagerat om någon stormat rinken då han själv spelat, riktigt pinsamt och omdömeslöst!!!

det är väl kanske så att han inte fattar, då is-stormning inte direkt är ett problem i SHL. Jag försvarar honom inte, tvärt om, det visar att Mats är en klåpare som inte har förmågan att se utanför hans eget jävla ego.

Man behöver inte sparka honom, men förbjud honom att vistas på samtliga idrottevenemang, i alla hänseenden, under X år. Sen kan frölunda välja att fortsätta avlöna honom när han sitter hemma och käkar chips och lipar över hur elaka alla är.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Stockholmssupportern » 27 april 2016, 22:21

Diabolics skrev:
Stockholmssupportern skrev:Mats Rosseli Olsen ska aldrig mer spela en match i SHL, så jävla omdömeslöst att storma planen som idrottsman, undrar hur han själv hade reagerat om någon stormat rinken då han själv spelat, riktigt pinsamt och omdömeslöst!!!

det är väl kanske så att han inte fattar, då is-stormning inte direkt är ett problem i SHL. Jag försvarar honom inte, tvärt om, det visar att Mats är en klåpare som inte har förmågan att se utanför hans eget jävla ego.

Man behöver inte sparka honom, men förbjud honom att vistas på samtliga idrottevenemang, i alla hänseenden, under X år. Sen kan frölunda välja att fortsätta avlöna honom när han sitter hemma och käkar chips och lipar över hur elaka alla är.

Haha aa håller med dig, förbjud honom att vistas på arenor (som publik) är mer rimligt, vart lite väl irriterad där ett tag! Trodde allt va ett skämt från början, trodde faktiskt inte ens att en Frölundait kunde va så dum
Stockholmssupportern

Inläggav dekman » 28 april 2016, 09:28

Jag fattar faktiskt inte de som "försvara" MRO eller i vissa fall nästan hyllar det, som en "skön snubbe". För det är så jävla omdömeslöst och han är där och representerar sitt lag som också råkar vara svenska mästare. Att då bryta mot regler/lagar på en annan arena i en annan sport... så jävla puckat. Ingen vidare god representant för Frölunda. Och han ska givetvis inte särbehandlas utan ska ha samma straff som alla som gör liknande. I teorin kan han få två års avstängning från samtliga idrottsarenor... (vilket han inte kommer få, han kommer troligen få böter.)

När det gäller hans framtid i Förlunda... bra fråga. Jag tror inte han får kicken, men däremot kommer han få interna böter och avkrävas en offentlig ursäkt. Det är vad jag tror. Även om han faktiskt skulle kunna få sparken för detta med tanke på hur ofta FHC pratar om sin "värdegrund".
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Junior » 28 april 2016, 09:47

dekman skrev:Jag fattar faktiskt inte de som "försvara" MRO eller i vissa fall nästan hyllar det, som en "skön snubbe". För det är så jävla omdömeslöst och han är där och representerar sitt lag som också råkar vara svenska mästare. Att då bryta mot regler/lagar på en annan arena i en annan sport... så jävla puckat. Ingen vidare god representant för Frölunda. Och han ska givetvis inte särbehandlas utan ska ha samma straff som alla som gör liknande. I teorin kan han få två års avstängning från samtliga idrottsarenor... (vilket han inte kommer få, han kommer troligen få böter.)

När det gäller hans framtid i Förlunda... bra fråga. Jag tror inte han får kicken, men däremot kommer han få interna böter och avkrävas en offentlig ursäkt. Det är vad jag tror. Även om han faktiskt skulle kunna få sparken för detta med tanke på hur ofta FHC pratar om sin "värdegrund".

Han bör ju få det straffet som åskådare i alla fall. Man får ju också hoppas att hans böter blir högre än de 75.000 han fick för att storma i ett bet.

Förövrigt ska Rahkshani vara klar för redhawks. Han samlar på sig klubbar att spela för.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav jordfelsbrytare » 28 april 2016, 10:08

Lyssnat igenom Brynäs möte man haft med supportrar.
Man erkänner att man inom organisationen haft på tok för många Chefstjänster som kostat på tok för mycket. Men att man nu tvingas banta ner organisationen och säga upp onödiga Chefstjänster.
Kan tyvärr tänka mig att det ser ut på detta vis i många stora organisationer. Nyfiken på om man reflekterat över detta i HV71?! Någon som vet om man sätt över antalet välbetalda tjänstemän? Behövs alla?
jordfelsbrytare

Inläggav jordfelsbrytare » 29 april 2016, 15:09

Enligt fbks VD så har de ett eget kapital på 70 miljoner. Vad ligger hvs egna kapital på?!
Håkan Loob går in och tar sportchef/gm rollen.
Hv71 3 personer för detta jobb. Hv skulle behöva förklara för åtminstone mig varför vi avlönar 3 personer för detta???
jordfelsbrytare

Inläggav Sir Ward » 30 april 2016, 00:34

jordfelsbrytare skrev:Enligt fbks VD så har de ett eget kapital på 70 miljoner. Vad ligger hvs egna kapital på?!
Håkan Loob går in och tar sportchef/gm rollen.
Hv71 3 personer för detta jobb. Hv skulle behöva förklara för åtminstone mig varför vi avlönar 3 personer för detta???

70 tar jag med en rejält nypa salt, något som enligt mig är långt från sanningen.
Eget kapital är inte detsamma som stålar på banken. 2015 sa dom upp T.Rundqvist, A.Steen, ismaskinisten J.Jönsson + fem till.
Ekonomin är ansträngd - sa FBK:s vd Stefan Larsson 2015 och vart rejält oroad inför framtiden.

Hv71:s senaste årsredovisning och kan vara lurig att utläsa. Nuvarande är under bearbetning.
http://cdn.shl.se/files/HV71/OmHV71/hv7 ... e_1415.pdf
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav JAL » 1 maj 2016, 02:19

sir Ward skrev:70 tar jag med en rejält nypa salt, något som enligt mig är långt från sanningen.
Eget kapital är inte detsamma som stålar på banken.

Långt från sanningen? Vad menar du? De hade ca 70 miljoner i eget kapital senaste bokslutet och kommer enligt VD:n gå plus denna säsong.
Att eget kapital inte är samma som pengar på banken vet väl de flesta med baskunskaper i ekonomi. Det är väl just det som är grejen. Det är väl ingen som påstår att FBK har 70 miljoner på banken?
JAL

Inläggav Jompii » 4 maj 2016, 15:34

Det tar emot lite att säga detta men jag är imponerad över Linköping's förmåga att år efter år få ihop en riktigt stark forwardsuppsättning. Idag så offentliggjordes det att Niclas Bergfors har skrivit på ett två års kontakt för Linköping HC.
Deras forwardsuppställning består alltså exempelvis av Niclas Bergfors, Broc Little, Andrew Gordon, Mathis Olimb, Garret Roe för att nämna några. Linköpings två första kedjor kommer den nästkommande säsongen att bli livsfarlig! Potentiell guldkandidat om deras chansning att satsa på en väldig ung backbesättning slår ut positivt. :(
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Junior » 18 maj 2016, 14:19

Måste erkänna att det är motbjudande äckligt att se silverköpings trupp nu, den är tyvärr ganska bra faktiskt. Speciellt med senaste nyförvärvet Näkyvä.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Herkie82 » 28 maj 2016, 22:04

Junior skrev:Måste erkänna att det är motbjudande äckligt att se silverköpings trupp nu, den är tyvärr ganska bra faktiskt. Speciellt med senaste nyförvärvet Näkyvä.

Jo stinkköping har värvat bra men de har tappat en hel del med.

Billins, Junland och Rahimi är ju inte 3 kassa backar direkt
Herkie82

Inläggav Groucho » 11 augusti 2016, 20:55

Johan Svensson, aka Mr. Madhawk, tippar SHL. Tipset känns riktigt vettigt då det i stora drag överensstämmer med min ranking. ;) 1-5 och 11-14 köper jag helt och hållet. Möjligen skulle jag byta plats på Linköping och Luleå. Svårt att sia om platserna 6-10 men nog tycker jag HV ser starkare ut än Örebro och Färjestad.

1. Växjö
2. Skellefteå
3. Linköping
4. Luleå
5. Frölunda
6. Brynäs
7. Färjestad
8. Örebro
9. HV71
10. Malmö
11. Rögle
12. Djurgården
13. Karlskrona
14. Leksand
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Regnet » 9 september 2016, 16:44

Brukar hålla med om påståendet att "hockey är buisness" men måste säga att det här är ganska ruttet gjort av SAIK. http://www.hockeysverige.se/2016/09/09/ ... alig-sits/

Okey att man gör sig av med spelare som inte presterar men här handlar det om en ung kille, trogen till klubben, som får förlängt i maj och sen får kicken precis innan säsongen ens startat och så nära inpå också. Om man inte var intresserade av Erik så borde man aldrig förlängt från början. Eller har jag fel?
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav chinobar » 10 september 2016, 11:43

Ett par stora rövhål i den klubben, jävla SAIK. Riktigt ruttet.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Quila » 17 september 2016, 08:08

Lite kuriosa som åtminstone jag själv haft roligt åt:

Pratade för några dagar sedan med Jörgen Lennartsson, blåvitts tränare. Otroligt kunnig, inte bara på fotboll, utan även hockey.
Han växte upp i Växjö, men på den tiden var det antingen Brynäs, eller Leksand som man höll på. Hans val blev Leksand.
Växjö hade ett a-lag i hockey även på den tiden, men de var sämre än deras korplag och fick pga det träna efter korplaget, så att de kunde se och lära först, innan de själva gick på is. :lol:
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Regnet » 21 september 2016, 09:31

Är det bara jag eller är SHL startens schema ett stort antiklimax.

3 matcher i lördags, sen 2 på onsd och 2 på torsdag, 2 på fredag osv.. HV får vänta tills nästa torsdag på att spela hemma.

Jag menar va fan.. det ska ju smälla igång ordentligt med full omgång på en lördag och man ska inte behöva vänta 1,5 vecka på att spela hemma- Dessutom får HV möta ett lag som redan avklarat första matchen och kommit in i det mer. Kass
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav chinobar » 21 september 2016, 10:37

It's all about the money (passande refräng iaf)

Ja, intresset svalnar ju rätt rejält för att ens bemöda sig att kolla hur det gått för de andra lagen, nu kommer man ju kolla resultat/tabellen först när det blivit en full omgång (om det nu ens kommer bli det en enda gång denna säsong....). Segt är ordet.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Diabolics » 21 september 2016, 16:04

vilken jävla misär, den första matchen i årets SHL är från omgång 37 :shock:

Det kommer alltså ta 37 omgångar innan vi har en tabell som speglar resultaten efter full omgång.

Jag kanske är stentrög, men jag har iallfall en 3a i matte från årskurs 7, och i min värld får man så in-i-helvete inkompetent för att ställa till dylik oreda i tabellsystemet.

Som andra varit inne på, snacka om att förstöra upplevelsen av årets säsongsstart..... och en jävla massa annat.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Norrlandssupporter » 21 september 2016, 16:09

Quila skrev:Lite kuriosa som åtminstone jag själv haft roligt åt:

Pratade för några dagar sedan med Jörgen Lennartsson, blåvitts tränare. Otroligt kunnig, inte bara på fotboll, utan även hockey.
Han växte upp i Växjö, men på den tiden var det antingen Brynäs, eller Leksand som man höll på. Hans val blev Leksand.
Växjö hade ett a-lag i hockey även på den tiden, men de var sämre än deras korplag och fick pga det träna efter korplaget, så att de kunde se och lära först, innan de själva gick på is. :lol:

Stort ändå att på några år segla upp från korpennivå till att ta guld och vara guldfavorit åren efter.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Nick » 24 september 2016, 21:38

Nån mer än jag som tycker shls nya format på hemsidan är katastrof??
Nick

Inläggav BlackIce » 25 september 2016, 07:36

Nick skrev:Nån mer än jag som tycker shls nya format på hemsidan är katastrof??

Ja, jag har inte hittat femmorna i laguppställningarna innan match. På föstasidan finns det senaste resultaten, men bara siffrorna, ingen info om det varit sudden eller SO.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Nick » 25 september 2016, 11:59

BlackIce skrev:
Nick skrev:Nån mer än jag som tycker shls nya format på hemsidan är katastrof??

Ja, jag har inte hittat femmorna i laguppställningarna innan match. På föstasidan finns det senaste resultaten, men bara siffrorna, ingen info om det varit sudden eller SO.

Nä de verkar inte gå att hitta laguppställning har letat inför båda matcherna och hittar ej nånstans.. Dessutom ingen poängliga eller målligan eller nåt på förstasidan..Sen är live uppdateringen katastrof. Segt och dåligt. Nä de gå tillbaka till det gamla eller gör om och gör rätt SHL.. För detta håller inte..

Detta kommer folk att tröttna på var så säkra.. 2 omgångar har de gått och jag är redan trött på skiten..
Nick

Inläggav shitkicker » 8 oktober 2016, 21:03

Måste säga att Karlskrona imponerar stort i säsongsstarten. Spelar riktigt bra och vinner välförtjänt. Undrar hur långt det kommer hålla och hur långt de kan nå? Hur som så är de definitivt ingen strykpåse som det ser ut nu.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Junior » 9 oktober 2016, 00:01

shitkicker skrev:Måste säga att Karlskrona imponerar stort i säsongsstarten. Spelar riktigt bra och vinner välförtjänt. Undrar hur långt det kommer hålla och hur långt de kan nå? Hur som så är de definitivt ingen strykpåse som det ser ut nu.

Nej det är de verkligen inte. Tycker att de förra året hade en ganska intressant trupp med en del unga spelare som nu har tagit bra steg i utvecklingen. Utöver det har de värvat in en del ganska bra spets i år och träffat rätt med sina målvakter den här gången. Nog för att de överpresterar just nu, men de har ju också markerat i sitt back2back med Rögle att de inte är så dåliga som de flesta tippat dem.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav tommy1985a » 10 oktober 2016, 02:45

Jag har precis ägnat 2 timmar till en fullkomligt komplett analys av lagen i SHL. Tråkigt nog blev jag utloggad när jag skulle granska min text och allt försvann :twisted:
tusentals tecken helt borta till ingen nytta. Får se om jag orkar börja om någon annan dag. Tyckte faktiskt det fanns många intressanta saker att ta upp.

Det intressantaste är att topp 4 kommer se ut såhär när det ska summeras efter 52 omgångar.

1:HV71 100p+
2:Växjö 90p+
3:Brynäs 90p+
4: Malmö 90p+

Andra intressanta saker är detta.

5-12: Vem ska placeras var? Allt kan hända här.

mindre intressant
13: Örebro
14:Leksand
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 12 oktober 2016, 21:34

shitkicker skrev:Måste säga att Karlskrona imponerar stort i säsongsstarten. Spelar riktigt bra och vinner välförtjänt. Undrar hur långt det kommer hålla och hur långt de kan nå? Hur som så är de definitivt ingen strykpåse som det ser ut nu.

Karlskrona fortsätter imponera, Sjätte raka vinsten för KHK nu, straffvinst mot Växjö idag.
Spelar mycket i egen zon men släpper inte till så mycket bra skottlägen emot sig och är samtidigt fräcka framåt.
Vi möter dem på tisdag nästa vecka.
FirstSwitch

Inläggav Norrlandssupporter » 18 oktober 2016, 11:10

Många intressanta spelare på marknaden nu. Lär vara många lag som förstärker den närmsta tiden.

Kabanov hintar om att han vill komma tillbaka till SHL. Den gode Razz vill nog gärna se honom i DIF. Vet att han lobbat för honom tidigare år.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

FöregåendeNästa

Återgå till Hockeysnack (ej HV71)