Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Inläggav Nick » 9 april 2016, 07:50

Nick skrev:Rätt många hyfsade spelare vars kontrakt går ut.. Hjalmarsson, Olausson, riderwall, ullström..
Tänk er en kedja med Arlbrandt- Christensen -Hjalmarsson
Eller varför inte arlbrandt- Olausson- Hjalmarsson.
Drömma går ju i allafall.

Tror inte ullström vill vända hemåt än tyvärr.. Skulle mycket gärna se honom i blåa Dressen nästa säsong..

Kanske kan vi börja hoppas på riktigt nu.. Killen brukar som sagt ha koll.

https://mobile.twitter.com/Piotr_Arvids ... 3935967232
Nick

Inläggav Nutarviguld » 9 april 2016, 08:21

oh ja vore så jävla mumma
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 9 april 2016, 08:42

Nick skrev:
Nick skrev:Rätt många hyfsade spelare vars kontrakt går ut.. Hjalmarsson, Olausson, riderwall, ullström..
Tänk er en kedja med Arlbrandt- Christensen -Hjalmarsson
Eller varför inte arlbrandt- Olausson- Hjalmarsson.
Drömma går ju i allafall.

Tror inte ullström vill vända hemåt än tyvärr.. Skulle mycket gärna se honom i blåa Dressen nästa säsong..

Inte för att vara dryg på något sätt. Men blir lite irriterad på bla hvkollen och många andra på twitter. Om tex Linus Söderström skev hvkollen sista Mars. Mrmadhawk skrev om Söderström i slutet av februari, inte i sin blogg men i en konversation på twitter. Dvs han nämnde det öppet över 1 månad innan hvkollen. Likväl säger hvkollen avslöjar. Det känns inte ödmjukt i min värld. Rätt om Arlbrandt ja. Men samma sak där så nämnde mrmadhawk det veckor innan. Nu hade de förvisso rätt om just dag. Men nästan alla namn som står där nu har ryktas på annat håll tidigare. Tex Gragnani muntligt klar förra året, inte heller någon hemlighet att HV är intresserade av Mäenpää, Ullström eller Riderwall. Tycker vi generellt måste vara mer granskade och källkritiska gäller självklart emot media generellt. Övertygad att det ligger något i Ullström ryktet. Med det inte sagt att de inte har på fötter var det gäller rykten inte det jag menar. Jag tror absolut att hvkollen har bra källor, Tycker bara att man inte kan säga att man avslöjar något som någon annan nämnt långt innan.
jordfelsbrytare

Inläggav Quila » 9 april 2016, 11:46

Illari Filppula klar för MIF, så därmed kan vi avskriva honom helt.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Groucho » 9 april 2016, 14:06

Nick skrev:
Nick skrev:Tror inte ullström vill vända hemåt än tyvärr.. Skulle mycket gärna se honom i blåa Dressen nästa säsong..

Vore ju själva definitionen av en drömvärvning. Men jag vågar inte tro. Inte förens jag ser Ulla i HV-tröjan med egna ögon vågar jag tro.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Simon » 9 april 2016, 14:46

Låt oss drömma lite om sanningarna är som dom är angående Matte Karlsson, Mikko Mäenpää, Calle Ridderwall och David Ullström då har vi ett riktigt riktigt slagkraftigt lag, på pappret.

Skulle samtliga ansluta till truppen kan vi nog börja titta uppåt lite om man citerar lite till den planen Hult presenterade på mötet om att målsättningen går tillbaka lite men ökar för varje säsong som går nu framöver. Alla spelarna i rätt bra ålder och kan fortfarande prestera på SHL-nivå, och klaffar allt rätt som det inte gjorde denna säsongen så kan jag nog hålla med Hulten att topp 4 är en rimlig nivå.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Re: Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Inläggav Piotr.Arvidsson » 9 april 2016, 14:50

Typiskt jnytt att knycka åt sig mina uppgifter.. :)
Piotr.Arvidsson

Inläggav hammare7 » 9 april 2016, 15:42

Riktig dröm om det går i hamn men tror inte så mycket på de då han fortfarande har sin bästa år framöver.
Drömmen är nu att man får hem Ullström och sen nästa år kommer Petersson hem så är HV:S ny stomme med Ullström, Teden, Andre och Almqvist komplett.
hammare7

Inläggav Nutarviguld » 9 april 2016, 18:11

Plus önerud ,)
Nutarviguld

Inläggav Norrlandssupporter » 10 april 2016, 13:01

Topplagen rycker i Näkyvä. Hult bör ha visat intresse iaf! Ruggit bra och såklart en dröm.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Piotr.Arvidsson » 10 april 2016, 23:15

Hej!

Detta är svar till ett inlägg till "jordfelsbrytare". Ni får ursäkta mig om jag gör fel eller något. Vet inte hur jag besvarar en direkt kommentar i själva kommentaren. (Är under upplärning). Om vi backar tillbaka tiden till avslöjandet om Arlbrandt så var det ett avslöjande som stämde såpass att till och med dagen spikades in. Att MrMadhawk tidigt nämner potentiella namn är även så vi arbetar. Där handlade det mer om noggrannhet från mig, hade kunnat skriva det långt tidigare men vill vara säker vilket jag till slut blev. Likaså som Brithéns avgång, Emil Johanssons avsked samt avslöjandet om att Nicklas Rahm är klar (det nämnde aldrig madhawk.) Självklart är det viktigt att kunna gå ut med rätt och korrekt information. Informationen kan dock vara väldigt olika även om den ser lika ut i text. Det beror helt enkelt på vad exakt man vet eller vad man tror. Att spelare som Gragnani var högst påtänkt förra säsongen betyder ju automatiskt inte att han är det till denna. Så det kan trots allt vara ett avslöjande även om ngn annan media skrivit om namnet tidigare. Det beror på innehållet helt och hållet. Men jag håller fullständigt med om att det är fel att avslöja något som någon annan avslöjat tidigare. Som fallet med Ullström, där skrev jag först men sen avslöjar jnytt det dagen efter. Vilket är emot hederskodex. Medialt är det en maktkamp där mindre medier som HVkollen inte kan mäta sig med många andra nyhetsmedier. Folk tar och tar hej vilt från varandra och där kan vi (jag) endast kontra med en så korrekt information som möjligt. Ger inte mig någonting att ringa runt och gnälla på allt och alla som tar min information och formulerar om den. Stoltheten ligger i att kunna luta sig tillbaka och veta att informationen jag ett ut är korrekt. Sen kan såklart alltid saker ske men det är kul att vara först. Att droppa namn kan vem som helst göra, men jag skulle aldrig göra det utan att ha saker på benen. Hoppas det är svar nog. Med vänlig hälsning, Piotr Arvidsson
Piotr.Arvidsson

Inläggav jordfelsbrytare » 11 april 2016, 11:02

hammare7 skrev:
jordfelsbrytare skrev:Enligt ep transfers så ryktas Lias Andersson tillbaka till Frölunda. Vore inte bra att tappa honom. Ska se om jag hittar mer info på annat håll.

http://www.hockeysverige.se/2016/04/11/ ... -frolunda/

Rätt väntat att Frölunda är efter han o Frölunda är hans lag så vi lär få se han i Frölunda kommande säsong. Tror Hult har givit honom kontrakt men har man ett sånt stort Frölunda hjärta så är de bara fel att se han i den blåa dressen. Tråkigt

Absolut inte oväntat eller konstigt på något sätt. Men väldigt tråkigt på en sådan talang.
jordfelsbrytare

Inläggav dekman » 11 april 2016, 11:09

jordfelsbrytare skrev:
hammare7 skrev:
jordfelsbrytare skrev:Enligt ep transfers så ryktas Lias Andersson tillbaka till Frölunda. Vore inte bra att tappa honom. Ska se om jag hittar mer info på annat håll.

http://www.hockeysverige.se/2016/04/11/ ... -frolunda/

Rätt väntat att Frölunda är efter han o Frölunda är hans lag så vi lär få se han i Frölunda kommande säsong. Tror Hult har givit honom kontrakt men har man ett sånt stort Frölunda hjärta så är de bara fel att se han i den blåa dressen. Tråkigt

Absolut inte oväntat eller konstigt på något sätt. Men väldigt tråkigt på en sådan talang.

Håller med er båda. Knappast nåt fel från HV om en spelare så förknippad med en annan klubb faktiskt går dit, även om det är trist.

(Och om jag fatta det rätt så är lönerna för spelare 18-21 år reglerade i kollektivavtalet, så det man kan ekonomiskt konkurrera med i så fall är garanterad speltid, som i sin tur ger bonusar)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav jordfelsbrytare » 11 april 2016, 11:40

Sen rent generellt så hoppas jag att HV har en tydlig inviduell plan för juniorer som ligger på gränsen mellan j20 och A-laget. Hoppas verkligen inte att det brister där. Då blir det svårt att behålla sina talanger. Tycker att lite väl många juniorer lämnat sista åren. Lias inga konstigheter dock, det förstår jag. Men vi har flertalet nu som är väldigt lovande. Gäller att klubben lyckas förvalta det. Vill minnas att tex Fantenberg tog upp att Frölunda körde mera individuellt anpassad träning än vad HV körde. Sedan är ju alltid agenter mfl en faktor med. Men tycker nog allt att det finns tendenser som jag inte gillar.
jordfelsbrytare

Inläggav Nutarviguld » 11 april 2016, 12:41

Kul att juniorer lämnar hv så fort dom blir bra.
Nutarviguld

Inläggav chinobar » 11 april 2016, 13:05

Nutarviguld skrev:Kul att juniorer lämnar hv så fort dom blir bra.

Så funkar det, bara acceptera.

Modo lär väl ha tyckt likadant med Önerud. Men det är ju ingen junior så jämförelsen haltar lite.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav sqz » 11 april 2016, 17:04

Enligt Leman så är inte Lias klar för Frölunda:
http://bloggar.expressen.se/snackamedle ... -lias-har/
Användarvisningsbild
sqz

Inläggav frippe-borås » 13 april 2016, 16:29

Tyvärr verkar min drömback gå till annan SHL klubb.
Noah Welch jagas av Luleå och Malmö.
Tror Noah med sin ålder och rutin hade passat utmärkt i HV71 unga backtrupp.

Får vi hoppas J&J har ett ess i rockärmen för inte är Kolan den spets som vi letar efter, eller?
Blir lite smått nervös av bara tanken att Kolan skulle vara spetsbacken som ska in. Vilken spets besitter Kolan?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav dekman » 13 april 2016, 16:41

SÅ Bengtsson, Sandberg, Pilut, Stenlund, Törngren mm är inte bra alltså? Eftersom de stannat...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Donjsone » 13 april 2016, 18:02

dekman skrev:

SÅ Bengtsson, Sandberg, Pilut, Stenlund, Törngren mm är inte bra alltså? Eftersom de stannat...

Hur många av dem spelade JVM när de va i Lias ålder? Sandberg är det väl bara :P
Donjsone

Inläggav Groucho » 13 april 2016, 21:25

Fortsätter att tjöta om min favorit, Colton Yellow Horn. Öser in poäng i mindre ligor, fortfarande oprövad på högre nivå. Gjorde 96 poäng fördelat på 36 mål och 60 assist under grundserie och slutspel (71 matcher) och blev utsedd till EBEL:s MVP. Killen kan ju knappast fortsätta flyga under radarn hur länge som helst. KHL nästa? Ser gärna att Hult signar honom omgående. Gör plats om det inte redan finns.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav hammare7 » 14 april 2016, 16:21

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705

Niklas ryktas lämna Biel. Hugg om han vill till SHL
hammare7

Inläggav Junior » 14 april 2016, 16:41

hammare7 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705

Niklas ryktas lämna Biel. Hugg om han vill till SHL

Är inte han lite väl trög på rören?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav chinobar » 14 april 2016, 18:12

Ja, det är väl lika bra och kasta in fler centrar!

Bild
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Junior » 14 april 2016, 21:31

chinobar skrev:Ja, det är väl lika bra och kasta in fler centrar!

Bild

Hahaha. Men helt okej eftersom de flesta centrar brukar kunna spela winger ganska bra.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav chinobar » 15 april 2016, 09:23

Jo, okej, men om man ändå ska värva varför inte försöka få en winger som är bättre som winger?
Jag förstår att centrar kan spela winger i händelse av skador osv, men att värva en så att de blir tvungna att göra det permanent känns bara dumt, såvida det inte är en uttalad multitasker. Dock känns det som att den centern kommer vara lite sämre som winger men ändå göra det okej.

Är man nöjd med ett okej jobb så visst, go for it!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav hammare7 » 15 april 2016, 10:14

chinobar skrev:Jo, okej, men om man ändå ska värva varför inte försöka få en winger som är bättre som winger?
Jag förstår att centrar kan spela winger i händelse av skador osv, men att värva en så att de blir tvungna att göra det permanent känns bara dumt, såvida det inte är en uttalad multitasker. Dock känns det som att den centern kommer vara lite sämre som winger men ändå göra det okej.

Är man nöjd med ett okej jobb så visst, go for it!

Som sagt beror på hur man ser Brithen som center elr winge
hammare7

Inläggav chinobar » 15 april 2016, 10:29

Japp, blir en intressant följetong! :)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Norrlandssupporter » 16 april 2016, 16:16

Tom Wandell, sedan tidigare klar för Örebro och nu Joakim Andersson. Två ruggigt meriterande spelare återvänder till SHL. Andersson hade även intresse från HV, enligt höken.

Jag börjar mer och mer tro på Ullström.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav hammare7 » 16 april 2016, 16:49

Norrlandssupporter skrev:Tom Wandell, sedan tidigare klar för Örebro och nu Joakim Andersson. Två ruggigt meriterande spelare återvänder till SHL. Andersson hade även intresse från HV, enligt höken.

Jag börjar mer och mer tro på Ullström.

Örebro börjar få ett riktigt intressant lag till komande säsong.
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71