av Piotr.Arvidsson » 10 april 2016, 23:15
Hej!
Detta är svar till ett inlägg till "jordfelsbrytare". Ni får ursäkta mig om jag gör fel eller något. Vet inte hur jag besvarar en direkt kommentar i själva kommentaren. (Är under upplärning). Om vi backar tillbaka tiden till avslöjandet om Arlbrandt så var det ett avslöjande som stämde såpass att till och med dagen spikades in. Att MrMadhawk tidigt nämner potentiella namn är även så vi arbetar. Där handlade det mer om noggrannhet från mig, hade kunnat skriva det långt tidigare men vill vara säker vilket jag till slut blev. Likaså som Brithéns avgång, Emil Johanssons avsked samt avslöjandet om att Nicklas Rahm är klar (det nämnde aldrig madhawk.) Självklart är det viktigt att kunna gå ut med rätt och korrekt information. Informationen kan dock vara väldigt olika även om den ser lika ut i text. Det beror helt enkelt på vad exakt man vet eller vad man tror. Att spelare som Gragnani var högst påtänkt förra säsongen betyder ju automatiskt inte att han är det till denna. Så det kan trots allt vara ett avslöjande även om ngn annan media skrivit om namnet tidigare. Det beror på innehållet helt och hållet. Men jag håller fullständigt med om att det är fel att avslöja något som någon annan avslöjat tidigare. Som fallet med Ullström, där skrev jag först men sen avslöjar jnytt det dagen efter. Vilket är emot hederskodex. Medialt är det en maktkamp där mindre medier som HVkollen inte kan mäta sig med många andra nyhetsmedier. Folk tar och tar hej vilt från varandra och där kan vi (jag) endast kontra med en så korrekt information som möjligt. Ger inte mig någonting att ringa runt och gnälla på allt och alla som tar min information och formulerar om den. Stoltheten ligger i att kunna luta sig tillbaka och veta att informationen jag ett ut är korrekt. Sen kan såklart alltid saker ske men det är kul att vara först. Att droppa namn kan vem som helst göra, men jag skulle aldrig göra det utan att ha saker på benen. Hoppas det är svar nog. Med vänlig hälsning, Piotr Arvidsson