Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
jordfelsbrytare skrev:Andre petersson, david ullström och Jesse. Hade vart underbart om vi lyckades med någon av dessa. Dock lär det högst troligt stanna vid just en dröm.
Re: Silly Season 16/17: Spelardrömmar!
Inlägg av tom_flaska » 24 mars 2016, 14:55
Hade älskat om Pontus Netterberg kommer med Lillis till HV!
Det hade smakat!
FirstSwitch skrev:På backsidan så är ju Marc-Andre Gragani helt klart en drömspelare, tycker även Erik Gustafsson som kom 4:a i backarnas poängliga i NLA är en bra back som borde vara intressant för HV.
aimstar skrev:Om man hade kunnat knyta åt sig Sjögren framför näsan på LHC (om han nu lämnar KHL) hade det varit jävligt mycket mumma. Grymt bra center åt båda hållen, stor och känner Arlbrandt väl också.
Junior skrev:aimstar skrev:Om man hade kunnat knyta åt sig Sjögren framför näsan på LHC (om han nu lämnar KHL) hade det varit jävligt mycket mumma. Grymt bra center åt båda hållen, stor och känner Arlbrandt väl också.
I min mening en ganska överskattad spelare som dock brukar vara riktigt het i slutspel. Men vet inte vilken centerplats han ska fylla. I bekostnad på EC?
Jompii skrev:Mathis Olimb (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4225)
Det verkar ju uppenbarligen som att Erik Christensen kommer lämna HV71. Vi bör alltså hitta en första center.
Nu har jag inte påbörjat min "silly season-sökning" men ett namn som är väldigt intressant är Mathis Olimb.
Mathis lämnade ju Frölunda HC inför den här säsongen och skrev på Jokerit där det blev 38 matcher innan han lånades ut till Kloten.
Hans kontrakt med Jokerit löper även över nästa säsong men allt tyder på att det kontraktet kommer rivas.
Tidigare idag så kom det upp ett rykte om att Mathis ryktas förhandla med Färjestad BK. Något som tyder på att han inte är trofast till Frölunda HC, något jag trodde. Detta betyder att även HV71 kan ha en möjlighet att locka hit Mathis.
I och med att Erik lämnar HV71 så har man en ganska stor säck med guldpengar som man kan spendera på Mathis.
Spelare som även haft ett, eller flera, "misslyckade" år utomlands och vänder hem vill generellt skriva på ett flerårskontrakt.
Jag behöver ju knappast gå in på Mathis hockeykunskaper utan jag är ganska övertygad om att alla här vet vad han går för.
Tänk er Mathis tillsammans med Martin Thörnberg och Pär Arlbrandt, fyfan vilken våt dröm!
Jompii skrev:Det är dock inga större skillnader. Avstånden till Oslo är enligt följande:
Karlstad: ca 22 mil
Göteborg: ca 30 mil
Jönköping: ca 40 mil
Jag tror inte avståndsskillnaden är så pass stort att det är någon avgörande faktor när det kommer till Mathis val av klubb.
Tio eller ca 18 mil extra gör nog ingen större skillnad om de övriga förutsättningarna är korrekta/bättre är i HV71/Jönköping.
Däremot tror jag det skulle kunna vara en faktor om det stod mellan t.ex Färjestad/Karlstad och Skellefteå (100+ mil).
Vem vet, vi kanske även kan värva hans lillebror Ken Andre så har vi en stor fördel
Junior skrev:aimstar skrev:Om man hade kunnat knyta åt sig Sjögren framför näsan på LHC (om han nu lämnar KHL) hade det varit jävligt mycket mumma. Grymt bra center åt båda hållen, stor och känner Arlbrandt väl också.
I min mening en ganska överskattad spelare som dock brukar vara riktigt het i slutspel. Men vet inte vilken centerplats han ska fylla. I bekostnad på EC?
frippe-borås skrev:Har sett matcherna mellan Modo-Leksand och ikväll gjorde spelaren mig mer och mer säker på att jag mer än gärna ser honom i Hv71.
Alexander Ytterell som visar färdigheter som vi saknat de senaste åren.
Rightback med ett mycket bra skott samt bra spelsinne. Är såna spelare som jag antar att många SHL klubbar jagar, lite likt Hultström i DIF.
Verkar bara bli bättre och bättre och har sina bästa år framför sig samt han är från Småland.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19658
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst