Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Nutarviguld skrev:Skulle vilja se en riktigt spetsig första kedja med
Thörnberg Christensen Arlbrandt
I andra
Tedenby Abbot Önerud
Tredje
Sund Brithen Lias
Fjärde
Thörngren Bengtsson sandberg
Tror Thörna och Christensen kommer komma till sin rätt i den spetskedjan. Sen lite självförtroende och sen blir det magi
Lux skrev:Nutarviguld skrev:Skulle vilja se en riktigt spetsig första kedja med
Thörnberg Christensen Arlbrandt
I andra
Tedenby Abbot Önerud
Tredje
Sund Brithen Lias
Fjärde
Thörngren Bengtsson sandberg
Tror Thörna och Christensen kommer komma till sin rätt i den spetskedjan. Sen lite självförtroende och sen blir det magi
Gillar Arlbrandt tillsammans med EC och Thörna. Vet att många tycker att EC är en fantastisk playmaker och framspelare men personligen tycker jag att hans avslut är hans starkaste sida. Så en Arlbrandt som serverar EC med mackor kan bli riktigt riktigt bra!
Tanke skrev:Tycker det är en intressant diskussion var Lindbom tänker placera Arlbrandt. Många tycks se som självklart att han går in i första. Ett alternativt tankesätt skulle kunna vara att spetsa till en tredje formation och därmed skapa tre leading lines. Det skulle kunna motiveras av just att de två första på pappret borde vara offensiva krafter men pga av form och annat inte nått upp till det. Istället ge tre kedjor ungefär samma istid för att få igång de som inte är igång än och dessutom bli grymt breda offensivt.
T ex såhär;
Thörnberg-Christensen-Brithén/Sundh
Tedenby-Abbott-Önerud
Arlbrandt-Sandberg-Thörngren
Sundh/Brithén-Bengtsson-Lias Andersson etc
En sådan uppställning skulle ge många frihetsgrader i matchcoachingen dessutom. Vidare kan man väl anta att Arlbrandt är en länk i någon PP-uppställninmg också.
Donjsone skrev:Tanke skrev:Tycker det är en intressant diskussion var Lindbom tänker placera Arlbrandt. Många tycks se som självklart att han går in i första. Ett alternativt tankesätt skulle kunna vara att spetsa till en tredje formation och därmed skapa tre leading lines. Det skulle kunna motiveras av just att de två första på pappret borde vara offensiva krafter men pga av form och annat inte nått upp till det. Istället ge tre kedjor ungefär samma istid för att få igång de som inte är igång än och dessutom bli grymt breda offensivt.
T ex såhär;
Tedenby-Abbott-Önerud
En sådan uppställning skulle ge många frihetsgrader i matchcoachingen dessutom. Vidare kan man väl anta att Arlbrandt är en länk i någon PP-uppställninmg också.
Det var ingen bra Tanke
Tanke skrev:Donjsone skrev:Tanke skrev:Tycker det är en intressant diskussion var Lindbom tänker placera Arlbrandt. Många tycks se som självklart att han går in i första. Ett alternativt tankesätt skulle kunna vara att spetsa till en tredje formation och därmed skapa tre leading lines. Det skulle kunna motiveras av just att de två första på pappret borde vara offensiva krafter men pga av form och annat inte nått upp till det. Istället ge tre kedjor ungefär samma istid för att få igång de som inte är igång än och dessutom bli grymt breda offensivt.
T ex såhär;
Tedenby-Abbott-Önerud
Det var ingen bra Tanke
Kanske inte, men jag har aldrig lovat att bara tänka goda tankar... Men, såhär; Argumentet att få igång Christensen och Thörnberg är ju vällovligt. Också faktumet att ingen annan har fått igång dem. Det i sig är ju en risk att inte heller Arlbrandt lyckas med det och effekten istället blir att Arlbrandt blir en besvikelse rent leveransmässigt. Ni vet lite som analogin att ett ruttet äpple i en korg med färska förvandlar alla till ruttna men det omvända, att ett slänga ett färskt äpple i en korg med ruttna skulle förvandla alla till färska, funkar ju inte.
Så om man vill ha så spetsigt man kan kanske man skulle sätta ihop akuell sådan. Teden, Arlbrandt, Önerud?
Tanke skrev:Kanske inte, men jag har aldrig lovat att bara tänka goda tankar... Men, såhär; Argumentet att få igång Christensen och Thörnberg är ju vällovligt. Också faktumet att ingen annan har fått igång dem. Det i sig är ju en risk att inte heller Arlbrandt lyckas med det och effekten istället blir att Arlbrandt blir en besvikelse rent leveransmässigt. Ni vet lite som analogin att ett ruttet äpple i en korg med färska förvandlar alla till ruttna men det omvända, att ett slänga ett färskt äpple i en korg med ruttna skulle förvandla alla till färska, funkar ju inte.
Så om man vill ha så spetsigt man kan kanske man skulle sätta ihop akuell sådan. Teden, Arlbrandt, Önerud?
Regnet skrev:Tanke skrev:Kanske inte, men jag har aldrig lovat att bara tänka goda tankar... Men, såhär; Argumentet att få igång Christensen och Thörnberg är ju vällovligt. Också faktumet att ingen annan har fått igång dem. Det i sig är ju en risk att inte heller Arlbrandt lyckas med det och effekten istället blir att Arlbrandt blir en besvikelse rent leveransmässigt. Ni vet lite som analogin att ett ruttet äpple i en korg med färska förvandlar alla till ruttna men det omvända, att ett slänga ett färskt äpple i en korg med ruttna skulle förvandla alla till färska, funkar ju inte.
Jag håller med om detta. Bättre att sätta Arlbrandt med spelare som är heta istället för med EC som inte vart sig själv. På det sättet skulle man kunna få man igång Alrbrandt på ett bra sätt. Vilka spelare är heta då? Jo Önerud och Sandberg.
Så ett förslag vore:
Thörnberg, Abbott, Tedenby
Alrbrandt, Sandberg, Önerud
Sundh, Christensen, L.Andersson
Thörngren, Bengtson, E.Andersson
Sanberg, Bengstsson och Törngren har gjort det bra tillsammans men det är aldrig fel att vaska om lite. Går ju alltid att sätta samman dom tre igen. Brithén matchas in i 3:e eller 4:e när han är tillbaks.
Donjsone skrev:Regnet skrev:Tanke skrev:Kanske inte, men jag har aldrig lovat att bara tänka goda tankar... Men, såhär; Argumentet att få igång Christensen och Thörnberg är ju vällovligt. Också faktumet att ingen annan har fått igång dem. Det i sig är ju en risk att inte heller Arlbrandt lyckas med det och effekten istället blir att Arlbrandt blir en besvikelse rent leveransmässigt. Ni vet lite som analogin att ett ruttet äpple i en korg med färska förvandlar alla till ruttna men det omvända, att ett slänga ett färskt äpple i en korg med ruttna skulle förvandla alla till färska, funkar ju inte.
Jag håller med om detta. Bättre att sätta Arlbrandt med spelare som är heta istället för med EC som inte vart sig själv. På det sättet skulle man kunna få man igång Alrbrandt på ett bra sätt. Vilka spelare är heta då? Jo Önerud och Sandberg.
Så ett förslag vore:
Sanberg, Bengstsson och Törngren har gjort det bra tillsammans men det är aldrig fel att vaska om lite. Går ju alltid att sätta samman dom tre igen. Brithén matchas in i 3:e eller 4:e när han är tillbaks.
Tack gode gud för att J.L är coach!
Ännu en gång så tror jag man vill få igång #24 och målskyttet på #10 Därför kommer är det mkt troligt att 18-24-10 spelar tillsammans.
Man har testat 16-28-67 i andra linor och de har inte funkat. De tre musketörerna tänker hockey likadant och nu sa han att den linan imponerat mest innan matchen mot VF. Jo tjena att han flyttar på dem då!
Inte för att jag är coach men de två första linor kommer innehålla #21, #11, #29, #24, #18, #10...lek med siffrorna hur mkt ni vill men så här kommer det bli! Har han inte ändrat än kommer han inte göra det nu.
Den sista linan alltså 13-90-19 kommer agera som en grym checkingline a la Detroit tänker på draper-maltby-McCarthy som plockade bort de andras första lina totalt. De behöver HV när man möter lag likt LHC och Lakers!
Donjsone skrev:Regnet skrev:
Så ett förslag vore:
Tack gode gud för att J.L är coach!
Ännu en gång så tror jag man vill få igång #24 och målskyttet på #10 Därför kommer är det mkt troligt att 18-24-10 spelar tillsammans.
Man har testat 16-28-67 i andra linor och de har inte funkat. De tre musketörerna tänker hockey likadant och nu sa han att den linan imponerat mest innan matchen mot VF. Jo tjena att han flyttar på dem då!
Inte för att jag är coach men de två första linor kommer innehålla #21, #11, #29, #24, #18, #10...lek med siffrorna hur mkt ni vill men så här kommer det bli! Har han inte ändrat än kommer han inte göra det nu.
Den sista linan alltså 13-90-19 kommer agera som en grym checkingline a la Detroit tänker på draper-maltby-McCarthy som plockade bort de andras första lina totalt. De behöver HV när man möter lag likt LHC och Lakers!
chinobar skrev:Typ som Tedenby var förra säsongen då?
Iofs med en annan tränare, men hade det heller inte lätt första säsongen tillbaka i SHL.
sammeandersson skrev:chinobar skrev:Typ som Tedenby var förra säsongen då?
Iofs med en annan tränare, men hade det heller inte lätt första säsongen tillbaka i SHL.
Skillnaden är väl att Thörnberg sett ointresserad ut i defensiven. Både mot Linköping(?) och Rögle stod han i princip och kollade på när de gjorde mål när det kändes som att han kunde ha stört spelaren. Vad det beror på vet jag inte men det känns verkligen inte som att det är "Thörnberg-stil", därför förvånar det mig väldigt mycket.
Poängmässigt finns det kanske inte jättemycket att klaga på, man hade väl hoppats att det skulle bli lite fler mål men det kommer precis som du säger nästa säsong. Vi har sett ett flertal spelare (Laine och Tedenby i HV) som behöver en säsong för att acklimatisera sig i SHL-spel efter att ha varit i någon annan liga, så tror jag även är fallet för Thörnberg och kanske också Almqvist.
Sen kommer aldrig Thörnberg vara någon som gör över 1p/match utan han kommer nog att ligga på en 35-45p/säsong framöver, enda skillnaden är att han kommer göra fler mål än han gjort den här säsongen.
Hatten skrev:Hur ska vi kunna rubba " maskinen" Skellefteå i bäst av sju matcher? Vi kan inte spela sporadiskt med en fjärde femma som i matcherna mot Örebro då kommer vi ganska snabbt gå på knäna i den här serien. Mitt förslag är försöka skapa fyra kedjor som inte är katastrof i egen zon men som samtidigt kan skapa något framåt när tillfälle ges!
1:a linan. Tedenby - Brithen- Törnberg.
Brithen som faktiskt sett riktigt bra ut i de senaste fem perioderna får uppdraget att försöka hålla koll på Tedens utflykter samtigt som jag tror att ett yrväder i Tedenby och en formtoppad Törnberg kan hitta på lite oreda i offensiv zon.
2:a linan. Önerud- Stenlund -Albrandt.
Om vi ska kunna slå Skellefteå så måste vi ha spelare som kliver fram och "är bättre" än vad de fått chanse att visa under säsongen. Stenlund är den killen för mig! En skadad Christenssen var en katastrof för den här linan i första mötet mot Örebro. Tänk då vad Skellefteå kan ställa till med! Stenlund fick chansen i de sista matcherna av grundserien och gjorde det bra. Står ofta i rätt position i egen zon och är ett bättre defensivt val än en halvskadad EC enligt mig. Att kemin mellan Albrandt och Önerud finns är tydligt.
3:linan Törngren-Sandberg- Bengtsson.
Hade tjänat på att lugna ner spelet lite och oftare levererat pass på bladet. Dom borde också ta mer hjälp av backarna i offensiv zon så att de inte så ofta hamnat nere i hörnen. Sandberg är i hysterisk form och bär kedjan! Törngren är en besvikelse för mig men jag tror att Lindbom ogärna splittrar på den enda kedjan som egentligen varit intakt under säsongen.
4:linan Sundh- Abbott-Andersson.
En fjärdelina med fantastiskt defensiva kvaliteer men som också genom hårt jobb kam bli en obehaglig offensiv överraskning för motståndarna. Snittar säkert 16-17 minuter per match istället för 6-7 som nuvarande fjärde femma får.
Tyvärr så hoppas jag inte att vi använder oss av förra årets slutspelsgigant EC. Halvskadad blir han tyvärr ingen tillgång för laget utan tvärt om! MEN om de hittar mirakelsprutor till knät så är han given. De första matcherna efter att Arlbrandt kommit visade tydligt vilka kvaliteer han fortfarande besitter!!!
Hatten skrev:Hur ska vi kunna rubba " maskinen" Skellefteå i bäst av sju matcher? Vi kan inte spela sporadiskt med en fjärde femma som i matcherna mot Örebro då kommer vi ganska snabbt gå på knäna i den här serien. Mitt förslag är försöka skapa fyra kedjor som inte är katastrof i egen zon men som samtidigt kan skapa något framåt när tillfälle ges!
1:a linan. Tedenby - Brithen- Törnberg.
Brithen som faktiskt sett riktigt bra ut i de senaste fem perioderna får uppdraget att försöka hålla koll på Tedens utflykter samtigt som jag tror att ett yrväder i Tedenby och en formtoppad Törnberg kan hitta på lite oreda i offensiv zon.
2:a linan. Önerud- Stenlund -Albrandt.
Om vi ska kunna slå Skellefteå så måste vi ha spelare som kliver fram och "är bättre" än vad de fått chanse att visa under säsongen. Stenlund är den killen för mig! En skadad Christenssen var en katastrof för den här linan i första mötet mot Örebro. Tänk då vad Skellefteå kan ställa till med! Stenlund fick chansen i de sista matcherna av grundserien och gjorde det bra. Står ofta i rätt position i egen zon och är ett bättre defensivt val än en halvskadad EC enligt mig. Att kemin mellan Albrandt och Önerud finns är tydligt.
3:linan Törngren-Sandberg- Bengtsson.
Hade tjänat på att lugna ner spelet lite och oftare levererat pass på bladet. Dom borde också ta mer hjälp av backarna i offensiv zon så att de inte så ofta hamnat nere i hörnen. Sandberg är i hysterisk form och bär kedjan! Törngren är en besvikelse för mig men jag tror att Lindbom ogärna splittrar på den enda kedjan som egentligen varit intakt under säsongen.
4:linan Sundh- Abbott-Andersson.
En fjärdelina med fantastiskt defensiva kvaliteer men som också genom hårt jobb kam bli en obehaglig offensiv överraskning för motståndarna. Snittar säkert 16-17 minuter per match istället för 6-7 som nuvarande fjärde femma får.
Tyvärr så hoppas jag inte att vi använder oss av förra årets slutspelsgigant EC. Halvskadad blir han tyvärr ingen tillgång för laget utan tvärt om! MEN om de hittar mirakelsprutor till knät så är han given. De första matcherna efter att Arlbrandt kommit visade tydligt vilka kvaliteer han fortfarande besitter!!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster