Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Inläggav FirstSwitch » 19 januari 2016, 21:49

Ang. Olli Palola.
Nej han finns inte på marknaden men hans lag kommer inte gå till slutspel i KHL så mycket möjligt att han hamnar på marknaden snart då han inte presterat så bra och har utgående kontrakt.
FirstSwitch

Inläggav Nutarviguld » 22 januari 2016, 11:37

Undra hur många gånger man har refreshat samtliga hockey siter och forum i hopp om att få läsa om hv nyförvärv nu ?
Sån äcklig dejavu från förra året
Nutarviguld

Inläggav sammeandersson » 22 januari 2016, 15:42

Tim Stapleton hade varit en mumsbit. Iom att Lugano nu värvat Lapierre så har de sex utländska spelare på fyra platser. Stapleton har utgående kontrakt och skulle kunna vara en spelare som de är villiga att offra!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav sammeandersson » 22 januari 2016, 16:12

En ny intressant spelare har fått gå från KHL

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav RJ--92 » 23 januari 2016, 11:59

sammeandersson skrev:En ny intressant spelare har fått gå från KHL

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12135

God tanke, men nu redan klar för TPS Åbo.
RJ--92

Inläggav Nutarviguld » 24 januari 2016, 09:30

Ska vi på alvar haka på topp 6 så måste vi börja vinna det mesta nu. Inte bara behöver vi nyförvärv vi behöver det NU inte sista transfer dagen
Nutarviguld

Inläggav CarlTheMan » 24 januari 2016, 11:06

sammeandersson skrev:Tim Stapleton hade varit en mumsbit. Iom att Lugano nu värvat Lapierre så har de sex utländska spelare på fyra platser. Stapleton har utgående kontrakt och skulle kunna vara en spelare som de är villiga att offra!

Var väl i princip klar för HV för ett par år sedan men klarade inte läkarundersökningen? Kan vara något som Hult har koll på.
CarlTheMan

Inläggav jordfelsbrytare » 24 januari 2016, 11:21

CarlTheMan skrev:
sammeandersson skrev:Tim Stapleton hade varit en mumsbit. Iom att Lugano nu värvat Lapierre så har de sex utländska spelare på fyra platser. Stapleton har utgående kontrakt och skulle kunna vara en spelare som de är villiga att offra!

Var väl i princip klar för HV för ett par år sedan men klarade inte läkarundersökningen? Kan vara något som Hult har koll på.

Hörde samma sak. Grym på grillorna och hade säkerligen kunnat göra det riktigt bra i Shl. Skulle inte bli förvånad om han hamnar i någon Shl klubb till nästa säsong.
jordfelsbrytare

Inläggav Calle2 » 24 januari 2016, 17:18

Det känns alltid roligt och spännande när nya spelare kommer in men i nuläget tror jag inte en ny spelare skulle påverka resultaten speciellt mycket. Lindbom har infört en så väldigt enkel spelide att en på papperet bättre spelare sannolikt inte skulle få ut så mycket mer. Jag antar att de talar om att försöka kontrollera pucken men så fort någon blir pressad eller osäker skickas bara pucken iväg. Jag kan förstå att man ville minimera misstagen när man fick den start man fick men det spelsystem HV nu verkar ha jobbat in gör dem till i bästa fall ett mittenlag oavsett om det kommer in en ny spelare eller ej. Topp fyra tycker jag inte man är i närheten av. Topp sex hade man en chans att nå men den tror jag man förlorade i Ängelholm, Örebro och Ö-vik senaste veckorna. Därmed blir det kval och eventuellt sedan FHC eller SAIK och då blir det respass.

Såvida inte man kan ta in en spelare man säkert vill ha nästa säsong också är det bättre att pengarna till nästa säsong och ge Lindbom och laget en chans att utveckla speliden till en mer konkurrenskraftig sådan.
Calle2

Inläggav Sampe » 25 januari 2016, 13:23

Att HV skulle vara intresserade av "fler" spelare var något jag tidigare tog med en nypa salt. Det trodde jag enbart berodde på att de ville ha många järn i elden som det heter utifall Biel inte lyckas få en fullgod ersättare till Arlbrandt etc före den 15, e. Nu verkar den biten löst sig och Arlbrandt är väl troligen den som presenteras imorgon enligt uppgift.

MEN nu surras det fortfarande om att fler är på ingång. Det får mig att fundera lite. Hult får verkligen vatten på sin kvarn genom Arlbrandt med långsiktighet och rätt spelare och allt. Detta är en drömtråd och tänk utifall Pärs radarpartner Niklas Olausson är med i samma båt, smålänning och allt. Detta har jag absolut inget fog för att säga. Just därför jag postar den i drömtråden :-)

Fortsätt drömma HV fans :-)
Sampe

Inläggav Regnet » 25 januari 2016, 13:31

Det hade varit grymt med Olausson men vad jag verkligen drömmer om är att spelarna vi har ska lyfta sig isätllet för en massa nya spelare in. Jag drömmer om att Stenlund, Andersson, Lias, Lestan och allt vad dom heter får sina stora genombrott och jag tycker vi ska fortsätta satsa på dom. En forward som ersättare för Laine är rimligt i år och nästa år kanske en till forward av Olaussons klass men inte mer nu för då hämmar vi bara de ungas chanser.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav tibia » 25 januari 2016, 13:33

Sampe skrev:Att HV skulle vara intresserade av "fler" spelare var något jag tidigare tog med en nypa salt. Det trodde jag enbart berodde på att de ville ha många järn i elden som det heter utifall Biel inte lyckas få en fullgod ersättare till Arlbrandt etc före den 15, e. Nu verkar den biten löst sig och Arlbrandt är väl troligen den som presenteras imorgon enligt uppgift.

MEN nu surras det fortfarande om att fler är på ingång. Det får mig att fundera lite. Hult får verkligen vatten på sin kvarn genom Arlbrandt med långsiktighet och rätt spelare och allt. Detta är en drömtråd och tänk utifall Pärs radarpartner Niklas Olausson är med i samma båt, smålänning och allt. Detta har jag absolut inget fog för att säga. Just därför jag postar den i drömtråden :-)

https://twitter.com/TeXasDIF/status/691567806865883136

Sägs var en forward från KHL :) Om det nu går att lita på denna källa vet jag ej.
tibia

Inläggav Sampe » 25 januari 2016, 13:43

Regnet skrev:Det hade varit grymt med Olausson men vad jag verkligen drömmer om är att spelarna vi har ska lyfta sig isätllet för en massa nya spelare in. Jag drömmer om att Stenlund, Andersson, Lias, Lestan och allt vad dom heter får sina stora genombrott och jag tycker vi ska fortsätta satsa på dom. En forward som ersättare för Laine är rimligt i år och nästa år kanske en till forward av Olaussons klass men inte mer nu för då hämmar vi bara de ungas chanser.

Nu känner jag mig dum. Det där med att ta upp våra duktiga juniorer i vår fantastiska ungdomsverksamhet är något jag verkligen förordar. Så bygger man långsiktigt absolut. Det finns inget som är lika plågsamt att se en äkta HV profil blomma ut i någon annan förening. Finns inte så värst många som gjort det. Tack och lov.

MEN det surras ju om fler IN. Därför drömde jag lite men håller absolut med dig i allt du säger. MEN samtidigt om vi ska gå för GULD (redan i år) räcker inte det tyvärr. Ett hett nytt radarpar om det faller väl ut kan dock göra skillnad. Arlbrandt är som någon skrev tidigare i en annan tråd mycket beroende av sin omgivning. Därav min dröm om Olausson :-)
Sampe

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 13:44

Sampe skrev:Att HV skulle vara intresserade av "fler" spelare var något jag tidigare tog med en nypa salt. Det trodde jag enbart berodde på att de ville ha många järn i elden som det heter utifall Biel inte lyckas få en fullgod ersättare till Arlbrandt etc före den 15, e. Nu verkar den biten löst sig och Arlbrandt är väl troligen den som presenteras imorgon enligt uppgift.

Tänkt det samma. Vore en dröm
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 13:51

Aaltonen surras det om med...vore ju sinnessjukt bra.
Vissa hävdar Aaltonen OCH Arlbrant redan nu. Det vore ju sinnes najs
Nutarviguld

Inläggav sqz » 25 januari 2016, 14:04

Eftersom det är drömtråden och många spekulationer just nu angående ett eller fler nyförvärv.

Här är min teori om det stämmer att eventuellt två stycken är på ingång.
Hult har försökt ett tag att få lös Arlbrandt redan till den här säsongen. Då det varit mycket som måste klaffa för att detta ska bli möjligt så har ett annat namn dykt upp under tiden. Hult har då skrivit kontrakt med denne och under tiden så har även chansen att få lös Arlbrandt nu ökat.

Jag är väldigt tveksam till att Hult aktivt skulle ha varit ute efter 2st forwards.

Hur som helst, detta är bara spekulationer och för att hålla mig till ämnet så hade jag varit nöjd med en ersättare för Laine i Alrbrandts kaliber.
Användarvisningsbild
sqz

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 14:09

Jo det kan vara så men samtidigt letade man både forward och back tidigt denna säsongen (innan Laine skadat sig och efter pilut skadade sig) så det kan ju vara så att hult äntligen hittat rätt spelare (c) 2 gånger nu. Ersättning till Laine och en till forward man sökt efter hela säsongen. Man får hoppas
Nutarviguld

Inläggav Pingumannen » 25 januari 2016, 14:14

Svårt att tro på Aaltonen-ryktet...

Varför skulle man värva in stycken som spelar högerforward?? Make no sense
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav jordfelsbrytare » 25 januari 2016, 14:16

Nutarviguld skrev:Aaltonen surras det om med...vore ju sinnessjukt bra.

Vart har du läst Aaltonen?! Har jag missat helt.
Snittar 0,5 poäng/match i ett mycket bra Jokerit varför skulle han vilja dra därifrån? Knappast ekonomiska musklerna i hv kontra Jokerit.
Aaltonen hade dock vart ett sanslöst stort JA tack.
jordfelsbrytare

Inläggav Sampe » 25 januari 2016, 14:37

https://mobile.twitter.com/Piotr_Arvids ... 6598312960

Twitter...någon annanstans har i vart fall inte jag sett något mer konkret?

Håller med övriga. Varför skulle Jokerit släppa honom. Är det ens ekonomiskt genomförbart av HV?
Sampe

Inläggav chinobar » 25 januari 2016, 14:55

Står ju absolut ingenting som säger att det är Aaltonen i de twitterinlägg jag sett hittills iaf.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 16:13

jordfelsbrytare skrev:

Snittar 0,5 poäng/match i ett mycket bra Jokerit varför skulle han vilja dra därifrån? Knappast ekonomiska musklerna i hv kontra Jokerit.

Twitter samma tråd som dalen killen
Nutarviguld

Inläggav aimstar » 25 januari 2016, 16:16

Nutarviguld skrev:
jordfelsbrytare skrev:

Twitter samma tråd som dalen killen

Det är väl bara nån random som tycker att det vore mumma om Aaltonen kom? Jag tycker det vore fint om Malkin anslöt, det gör ju inte att "Malkin på väg till HV" får någon som helst substans.
aimstar

Inläggav sussan » 25 januari 2016, 16:17

Det är väl Ullström som det pratas om eller?
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Regnet » 25 januari 2016, 16:22

sussan skrev:Det är väl Ullström som det pratas om eller?

Japp, Ullström ryktet verkar komma från samma Dalen snubbe:
https://mobile.twitter.com/Piotr_Arvidsson/status/691612633573761024

Om båda kommer så är antalet hemvändare på en närmast komisk nivå..
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav sussan » 25 januari 2016, 16:27

Japp!

Vet inte sanningshalten men Ullström finns inte med i Novosibirsk match idag i alla fall.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Junior » 25 januari 2016, 16:29

sussan skrev:Japp!

Vet inte sanningshalten men Ullström finns inte med i Novosibirsk match idag i alla fall.

Någon skrev på twitter att han har varit skadad/sjuk men är på god väg att bli frisk.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nutarviguld » 25 januari 2016, 16:51

Thörnberg Ulla Arlbrandt helt ok första kedja ;)
Nutarviguld

Inläggav Jejqen » 25 januari 2016, 18:14

Ullström har en kortvarig skada.

Att Sibir skulle släppa den spelare med högst poängsnitt i laget inför stundande slutspel känns inte troligt. Om man nu på twitter ska basunera ut att han är så gott som klar för HV får man backa upp det med lite mer kött på benen. Och till alla som delar och blir eld och lågor, var lite mer kritiska please...
Jejqen

Inläggav jordfelsbrytare » 25 januari 2016, 18:28

jordfelsbrytare

FöregåendeNästa

Återgå till HV71