Sorry HV-vänner: en kortlivad tråd om attityder

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Sorry HV-vänner: en kortlivad tråd om attityder

Inläggav Diabolics » 23 januari 2016, 17:14

Detta är först en ursäkt till de jag den gångna helgen tagit ut min frustration på, sedan också en uppmaning om att försöka hålla igen på domedags-snacket.

Jag noterar att väldigt många, i en otroligt hög procent av sina inlägg, väljer att ge en spekulativ känga till ledande figurer inom HV. Detta börjar bli tröttsamt. En diskussion kan se ut så här:

"Fy fan va uselt att HVs spelarbuss körde fel på väg till match. Snackar ens Hult med chauffören? Chauffören borde sparkas. Hult är kass som inte kan hitta en stjärnchaufför. Lindbom är ju oxå helt usel på att styra upp saker, han borde naturligtvis gått fram i bussen å gjort något. Han borde bett chauffören att stanna bussen och styrt upp en rutt för bussen. Lindboms nuvarande rutt är säkert skitdålig"

Man projicerar en massa dåliga egenskaper och händelser på dessa herrar, utan att egentligen ha en aning om huruvida dessa relaterar till verkligheten. Lite ödmjukhet och lite mer genomtänkta resonemang gör att det inte blir så mkt domedagskänsla här på forumet.

Jag roade mig med att gå in på några av användarna här och summera ihop i huvudsak negativa inlägg kontra positiva inlägg. Slutsatsen jag drar av detta är att folk verkar använda forumet som en slasktratt för sin egen frustration. Hit går man för att skrika av sig sin ilska.

Jag vill vara här för att dela min passion för HV, inte för att dras med ner i andras depression. Jag tror att de flest andra vill samma sak.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Sorry HV-vänner: en kortlivad tråd om attityder

Inläggav PapaEmeritus » 23 januari 2016, 17:47

Detta är en av anledningarna till att jag skriver här så sällan. Detta forumet har snart samma nivå som HV71fans på fejjan.
Hoppas på bättring.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav MangeMagnumXXL » 23 januari 2016, 17:53

Inzaneclown skrev:Detta är en av anledningarna till att jag skriver här så sällan. Detta forumet har snart samma nivå som HV71fans på fejjan.
Hoppas på bättring.

Så länge forumet modereras så hårt av helt fel personer tvivlar jag på att en bättring är nära förestående.
Det är ett diskussionsforum, men ändå tillåts Diabolics och Sir Ward tramsa runt här med pekpinnar och kväva minsta lilla startskott till diskussion, då ekonomifrågor inte tas i "Tråden om HV's ekonomi" utan i "HV71 Seriösa ekonomitråden för blåa män" osv osv..
MangeMagnumXXL

Inläggav Diabolics » 23 januari 2016, 18:13

MangeMagnumXXL skrev:
Inzaneclown skrev:Detta är en av anledningarna till att jag skriver här så sällan. Detta forumet har snart samma nivå som HV71fans på fejjan.
Hoppas på bättring.

Så länge forumet modereras så hårt av helt fel personer tvivlar jag på att en bättring är nära förestående.
Det är ett diskussionsforum, men ändå tillåts Diabolics och Sir Ward tramsa runt här med pekpinnar och kväva minsta lilla startskott till diskussion, då ekonomifrågor inte tas i "Tråden om HV's ekonomi" utan i "HV71 Seriösa ekonomitråden för blåa män" osv osv..

Tramsa omkring? Ge mig lite exempel? Vad går din kritik ut på? Vill du vara med och moderera? Du är välkommen att försöka bidra till en bra sida. Du kommer in och skriver tre inlägg. Alla går ut på att kasta skit på Sir Ward. Är du nöjd med det?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav MangeMagnumXXL » 23 januari 2016, 18:30

Diabolics skrev:
MangeMagnumXXL skrev:
Hoppas på bättring.

Tramsa omkring? Ge mig lite exempel? Vad går din kritik ut på? Vill du vara med och moderera? Du är välkommen att försöka bidra till en bra sida. Du kommer in och skriver tre inlägg. Alla går ut på att kasta skit på Sir Ward. Är du nöjd med det?

I tråden "HV71fans.se ger jag fyra exempel på vad jag anser vara trams och rena nonsensinlägg.
Nej, jag vill inte vara med och moderera. Tvärtom tycker jag ni är inne alldeles för mycket och tillrättavisar, plockar bort inlägg, bannlyser medlemmar osv.
Jag ser helst att ni släpper tyglarna lite och låter folk diskutera.

Du kan säkert räkna ut varför det här kontot är nyskapat och har ett lågt antal inlägg.
Jag är nöjd med min insats, det är er insats jag inte är tillfreds med.
MangeMagnumXXL

Inläggav Diabolics » 23 januari 2016, 18:44

MangeMagnumXXL skrev:I tråden "HV71fans.se ger jag fyra exempel på vad jag anser vara trams och rena nonsensinlägg.

Jag läste dem, de var helt ofarlig helt vanliga inlägg. Inlägg skrivna med glimten i ögat. Säkerligen kan de uppfattas som OT om man vill. Nästan alla inlägg på hela forumet kan anses OT om man skall vara anal. Dock skall det inte skena iväg i en tråd, där en tråd om Objörne helt plötsligt blir en tråd om huruvida ledningen borde satsa på juniorer eller bygga ut Kinnarps. Vi försöker hålla efter i en lagom nivå. Vi har valt en ungefärlig nivå. Du gillar inte vår nivå. Jag noterar ditt ogillande.

MangeMagnumXXL skrev:Nej, jag vill inte vara med och moderera. Tvärtom tycker jag ni är inne alldeles för mycket och tillrättavisar, plockar bort inlägg, bannlyser medlemmar osv.
Jag ser helst att ni släpper tyglarna lite och låter folk diskutera.

Vi har en tanke om att tillåta mer i matchtrådarna, men att försöka hålla de andra trådarna mer rena. Detta för att man lättare skall kunna hitta intressanta diskussioner som man är intresserad av. I förlängningen av din vilja så skulle man kunna ha en enda tråd för allt, som på svenska fans eller så. Jag tycker själv sånt är helt värdelöst. Återigen.... tycke och smak.

MangeMagnumXXL skrev:Du kan säkert räkna ut varför det här kontot är nyskapat och har ett lågt antal inlägg.
Jag är nöjd med min insats, det är er insats jag inte är tillfreds med.

Jag är inte tillfreds med din insats under ditt nuvarande pseudonym heller, men jag skulle inte banna den. Jag vet inte vilket ditt pseudonym var innan men jag tar gärna diskussionen om den på PM. Jag tror inte på att banna folk, rent generellt, just för att det mesta som skapar kontroverser kommer från missförstånd.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Regnet » 4 februari 2016, 17:05

Diabolics skrev:Detta är först en ursäkt till de jag den gångna helgen tagit ut min frustration på, sedan också en uppmaning om att försöka hålla igen på domedags-snacket.

Jag noterar att väldigt många, i en otroligt hög procent av sina inlägg, väljer att ge en spekulativ känga till ledande figurer inom HV. Detta börjar bli tröttsamt. En diskussion kan se ut så här:

"Fy fan va uselt att HVs spelarbuss körde fel på väg till match. Snackar ens Hult med chauffören? Chauffören borde sparkas. Hult är kass som inte kan hitta en stjärnchaufför. Lindbom är ju oxå helt usel på att styra upp saker, han borde naturligtvis gått fram i bussen å gjort något. Han borde bett chauffören att stanna bussen och styrt upp en rutt för bussen. Lindboms nuvarande rutt är säkert skitdålig"

Man projicerar en massa dåliga egenskaper och händelser på dessa herrar, utan att egentligen ha en aning om huruvida dessa relaterar till verkligheten. Lite ödmjukhet och lite mer genomtänkta resonemang gör att det inte blir så mkt domedagskänsla här på forumet.

Jag roade mig med att gå in på några av användarna här och summera ihop i huvudsak negativa inlägg kontra positiva inlägg. Slutsatsen jag drar av detta är att folk verkar använda forumet som en slasktratt för sin egen frustration. Hit går man för att skrika av sig sin ilska.

Jag vill vara här för att dela min passion för HV, inte för att dras med ner i andras depression. Jag tror att de flest andra vill samma sak.

Kan bara säga att jag håller helt och hållet med. Förstår att man är frustrerad när det inte går bra men att bara skriva av sig all frustration här gör att upplevelsen av hela forumet blir sämre. Jag har inget bra svar på hur vi ska göra det bättre förrutom att vi alla , innan vi postar ett inlägg, bör stanna upp och fundera på om inlägget bidrar till en god diskussion eller om det bara är ett uttryck för frustration. Och om det är det senare, helt enkelt skita i att posta.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Återgå till Öppet forum