Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Inläggav Sir Ward » 17 januari 2016, 02:57

KnoxStark skrev:Undra om ens Ville L var aktuell? Klar för Växjö nu i alla fall

Nej! Vart ens på tapeten. Fel igen som vanligt :?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Trött liten jävel » 17 januari 2016, 03:19

Nu vet jag inte hur stort intresset var från HV71 men Ville passar ju onekligen perfekt in i vad HV71 söker just nu.
Det finns dock två stora parametrar som talar för Växjö, ekonomi/pengar och rykte.
Det är ju inte direkt någon större hemlighet att HV71 har det lite dåligt med pengar just nu. Växjö däremot, som är regerande mästare, har troligen en tjockare plånbok och kan lägga ut ett par extra guldpengar.
Lägg därmed till att deras/Växjös rykte i spelarkretsar, framförallt hos utländska spelare, är betydligt bättre än HV71.
För ett par år sedan så var ju HV71 oerhört attraktiva i spelares ögon, framförallt finländare. Den synen har dock fallerat ganska rejält dom senaste säsongerna och nu står man väl inte alltför högt upp i hierarkin.
Det enda jag kan tänka mig skulle locka en spelare som Ville till HV71 över t.ex Växjö är hans position i laget. Han kommer troligen lira i någon av Växjö's två första kedjor men i HV71 så hade han varit tveklöst nummer ett. I HV71 så hade han fått en mycket större och tyngre roll, något som i och för sig inte alla spelare trivs i. För med en sådan stor roll tillkommer även en rejäl press.

Jag har svårt att se att HV71 har råd med att värva in en riktig spetsspelare. Hult säger att marknaden är väldigt tunn men vi har sett flertal riktigt intressanta namn hamna i andra klubbar. Den stora orsaken till att vi inte hittat våran drömprins är nog pengar.
Det känns som att Hult är ute efter en "300 000 kr/månad-spelare" fast för en lön på 150 000 kr/månad.
Med detta i åtanken så finns det egentligen bara ett håll att gräva åt, Nordamerika/AHL. Visst risken att det blir en flopp är väldigt stor men man kan även pricka rätt och få en jävla gud till spelare för en relativt billig peng. Annars är det SHL/Allsvenskan som gäller och där ser det inte ut att finnas någon spelare som kan ersätta Laine. Möjligen Toni Kähkönen eller Mikko Lehtonen.
Två finska spelare som hittills gjort ganska bleka säsonger. Toni som inte har gjort ett enda mål i Karlskrona och som dessutom tvingats spela back vissa matcher. Lär vara en av de bäst betalda spelarna i Karlskrona och kan vara klokt av KHK att släppa Toni och på så vis lätta lite på plånboken. De har ju egentligen inget att spela för förens nedflyttningsmatcherna börjar. Mikko har kommit in fel i Örebro och snittar enbart strax under 13 minuter/match. Minus 14 och enbart bidragit med tre mål.
Jag är liten, aggressiv, trött och jävligt inkompetent. Men jag gillar glass.
Användarvisningsbild
Trött liten jävel

Inläggav KnoxStark » 17 januari 2016, 10:14

sir Ward skrev:

Varför så spydig Herr moderator? Min fråga var ju ganska enkelt ställd, eller hur? Jag skrev: "Undrar ens om Ville L var aktuell för HV71."
Jag har väl aldrig påstått att han skulle vart klar för HV71. Gick dock falska rykten om det från nån DIF supporter på twitter som fler än jag snappade upp och i fråga satte här på forumet. Men när du skriver "fel som vanligt" så får du gärna vidareutveckla. Hur var det nu med personangreppen, Herr moderator? du var ju väldigt tydlig med den biten senast. Bit inte den hand som föder dig.
KnoxStark

Inläggav KnoxStark » 17 januari 2016, 10:31

Trött liten jävel skrev:

Nu vet jag inte hur stort intresset var från HV71 men Ville passar ju onekligen perfekt in i vad HV71 söker just nu.
Det finns dock två stora parametrar som talar för Växjö, ekonomi/pengar och rykte.
Det är ju inte direkt någon större hemlighet att HV71 har det lite dåligt med pengar just nu. Växjö däremot, som är regerande mästare, har troligen en tjockare plånbok och kan lägga ut ett par extra guldpengar.
Lägg därmed till att deras/Växjös rykte i spelarkretsar, framförallt hos utländska spelare, är betydligt bättre än HV71.
För ett par år sedan så var ju HV71 oerhört attraktiva i spelares ögon, framförallt finländare. Den synen har dock fallerat ganska rejält dom senaste säsongerna och nu står man väl inte alltför högt upp i hierarkin.
Det enda jag kan tänka mig skulle locka en spelare som Ville till HV71 över t.ex Växjö är hans position i laget. Han kommer troligen lira i någon av Växjö's två första kedjor men i HV71 så hade han varit tveklöst nummer ett. I HV71 så hade han fått en mycket större och tyngre roll, något som i och för sig inte alla spelare trivs i. För med en sådan stor roll tillkommer även en rejäl press.

Jag har svårt att se att HV71 har råd med att värva in en riktig spetsspelare. Hult säger att marknaden är väldigt tunn men vi har sett flertal riktigt intressanta namn hamna i andra klubbar. Den stora orsaken till att vi inte hittat våran drömprins är nog pengar.
Det känns som att Hult är ute efter en "300 000 kr/månad-spelare" fast för en lön på 150 000 kr/månad.
Med detta i åtanken så finns det egentligen bara ett håll att gräva åt, Nordamerika/AHL. Visst risken att det blir en flopp är väldigt stor men man kan även pricka rätt och få en jävla gud till spelare för en relativt billig peng. Annars är det SHL/Allsvenskan som gäller och där ser det inte ut att finnas någon spelare som kan ersätta Laine. Möjligen Toni Kähkönen eller Mikko Lehtonen.
Två finska spelare som hittills gjort ganska bleka säsonger. Toni som inte har gjort ett enda mål i Karlskrona och som dessutom tvingats spela back vissa matcher. Lär vara en av de bäst betalda spelarna i Karlskrona och kan vara klokt av KHK att släppa Toni och på så vis lätta lite på plånboken. De har ju egentligen inget att spela för förens nedflyttningsmatcherna börjar. Mikko har kommit in fel i Örebro och snittar enbart strax under 13 minuter/match. Minus 14 och enbart bidragit med tre mål.

Bra sammanfattat.
KnoxStark

Inläggav Regnet » 17 januari 2016, 11:07

KnoxStark skrev:
sir Ward skrev:

Varför så spydig Herr moderator? Min fråga var ju ganska enkelt ställd, eller hur? Jag skrev: "Undrar ens om Ville L var aktuell för HV71."
Jag har väl aldrig påstått att han skulle vart klar för HV71. Gick dock falska rykten om det från nån DIF supporter på twitter som fler än jag snappade upp och i fråga satte här på forumet. Men när du skriver "fel som vanligt" så får du gärna vidareutveckla. Hur var det nu med personangreppen, Herr moderator? du var ju väldigt tydlig med den biten senast. Bit inte den hand som föder dig.

Jag tror han syftade på att den som startade ryktet hade fel igen, som vanligt
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav scopulus » 17 januari 2016, 18:42

Trött liten jävel skrev:Finns väl ingen tråd för "spelarmardrömmar" så jag lånar denna tråden lite.
Jag drömde i natt om att HV71 sket i att värva in en forward (vilket vi behöver) och istället plockade in Nichlas Torp.
Vaknade alldeles kallsvettig och när jag berättade detta för frugan så utbrast vi i ett gemensamt och klingande "NEEEJ!!!".

För att hålla mig till topic. Bryan Bickell, en stor jävel, ryktas vara på väg ifrån Chicago Blackhawks.
Har spenderat den sista tiden i farmarlaget Rockford IceHogs där han gjort 7+7 på 12 matcher.
Intresset, eller rättare sagt tålamodet, från Chicago verkar dock tryta och Pickels, som han även kallas, kommer inom kort få leta ny klubbadress. Chicago lär sätta upp han på waivers och chansen att han plockas upp där är nog, tyvärr, ganska stor. Men detta är ju trots allt en tråd gällande drömmar och drömma gör jag utav bara helvete just nu. Bryan har tillhört Chicago ända sedan han draftades (av Chicago) för drygt 10 år sedan. Har i och för sig varit bofast i Blackhawks de fem senaste säsongerna men har trots det totalt 240 AHL-matcher under bältet. Killen fyller 30 år om ett par månader och känner kanske att det är dags att testa på något nytt, HV71?
Ett jävla långskott som troligen inte ens Ove Thörnberg skulle kunna forcera in i mål, men drömma kan man ju alltid.
Bryan Bickell: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11346

Han är på väg bort eftersom han är överbetald, mest spelat i fjärdelinan då han fått spela i NHL. En bra fysisk spelare, men är det verkligen den typen vi behöver? Bickell istället för Laine? Ja tack. Bickell istället för Ridderwall? Nej tack.
Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Donjsone » 18 januari 2016, 09:30

Eftersom HV återigen missade spetspelare såsom Leino och Schütz som har gått till andra klubbar finns det inte så många kvar.

Mitt sista hopp är denna lirare ansluter:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9432

Innan ni sågar mig så har jag hört ett vagt rykte om att HV drog i han!

men men ta detta som ni vill! Själv lever jag på hoppet om att detta stämmer!
Donjsone

Inläggav tommy1985a » 18 januari 2016, 10:53

Mycket bättre är nog svårt att få tag i just nu, tror faktiskt att denna kille skulle tillföra mycket mer än vad Leino hade gjort. HV ska bygga sitt spel på bra skridskoåkning och det har knappast Leino. Kolarik har både fart och skott. Leino lär säkert funka hyfsat i Växjö med tanke på att alla andra lag har bättre passningsspel än vi. Men i HV hade vi tappat all nytta med honom i brist på passningsspel. Därmed tror jag att Kolarik hade varit betydligt bättre alternativ för HV. Han är väl ingen Laine på skridskorna men tillräckligt snabb har jag för mig att han ska vara. Antingen så hugger man på denna om han nu är ledig så Christensen får en lekkamrat eller så kikar man igenom sina andra kort om man har något man tycker är bättre på G, har man inte det så är det verkligen i sista laget nu att värva om man inte har bytt fokus totalt. vi går alltid för guld lät det innan säsong. Vad har man för fokus nu när inga kedjor klickar och endast Önerud är het. Få ihop laget och utmana eller sikta på uttåg i kvarten igen. Tar hellre Kolarik i år och över nästa år än Arlbrandt. Tror våran gode Christensen kan ha stor nytta av detta. Just nu har vi ett väldigt klent lag på pappret men det behövs inte mycket för att det klena ska bli till spets.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Jejqen » 18 januari 2016, 11:17

Donjsone skrev:Eftersom HV återigen missade spetspelare såsom Leino och Schütz som har gått till andra klubbar finns det inte så många kvar.

Mitt sista hopp är denna lirare ansluter:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9432

Innan ni sågar mig så har jag hört ett vagt rykte om att HV drog i han!

men men ta detta som ni vill! Själv lever jag på hoppet om att detta stämmer!

Är det något som ens antyder att Kolarik skulle vara på marknaden? Skulle HV ha dragit i honom nu eller för sisådär 3 år sedan när han gick till LHC? Han spelade senast för Kloten och snittar över 0,8 p/match denna säsongen...
Jejqen

Inläggav Jejqen » 18 januari 2016, 13:28

Schütz till Rögle och DIF Hyr in Lehtonen från Örebro. Känns som de flesta lag som ligger kring HV i tabellen nu har trimmat sina trupper....

http://www.difhockey.se/artikel/6440/

http://shl.se/artikel/75965/
Jejqen

Inläggav Nutarviguld » 18 januari 2016, 13:45

Yupp precis som förra året trimmar alla hvs konkurrens sina lag men hv gör inget. Tror man att de lagen blir sämre och hv blir bättre ändå ?
Nutarviguld

Inläggav didotto » 18 januari 2016, 13:51

Jejqen skrev:Schütz till Rögle och DIF Hyr in Lehtonen från Örebro. Känns som de flesta lag som ligger kring HV i tabellen nu har trimmat sina trupper....

Absolut. HV får nog också börja värva in misslyckade spelare. Leino har 12 mål på de senaste 5 åren(208 matcher). Lehtonen har gjort 34 mål under samma tid på 188 matcher, lite skillnad mot säsongen 10/11 då han gjorde 30 mål på 55 matcher. Schütz är väl egentligen den enda där som ändå har producerat godkänt sett över de 5 senaste säsongerna men har ju inte riktigt lyckats i någon av sina 5 senaste klubbar som han har avverkat under sina 2 senaste år, undrar varför inte? Gjorde ju ändå bra med poäng under sin första säsong i KHL, men tror inte ens att Schütz var på tapeten då han är center och det har HV gott om. Var ju inte riktigt det du menade med ditt inlägg, men trimmat sina trupper? Njae,
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Jejqen » 18 januari 2016, 14:33

didotto skrev:
Jejqen skrev:Schütz till Rögle och DIF Hyr in Lehtonen från Örebro. Känns som de flesta lag som ligger kring HV i tabellen nu har trimmat sina trupper....

Absolut. HV får nog också börja värva in misslyckade spelare. Leino har 12 mål på de senaste 5 åren(208 matcher). Lehtonen har gjort 34 mål under samma tid på 188 matcher, lite skillnad mot säsongen 10/11 då han gjorde 30 mål på 55 matcher. Schütz är väl egentligen den enda där som ändå har producerat godkänt sett över de 5 senaste säsongerna men har ju inte riktigt lyckats i någon av sina 5 senaste klubbar som han har avverkat under sina 2 senaste år, undrar varför inte? Gjorde ju ändå bra med poäng under sin första säsong i KHL, men tror inte ens att Schütz var på tapeten då han är center och det har HV gott om. Var ju inte riktigt det du menade med ditt inlägg, men trimmat sina trupper? Njae,

Sedan får man bara på fw-sidan t.ex. addera Hodgman (Örebro), Turnbull (FBK), Tyrväinen (FBK), Jakobs (LHC fr MIF). Turnbull som både började och slutade följa HV på twitter har 5 p på 5 matcher för FBK....
Jejqen

Inläggav Regnet » 18 januari 2016, 14:40

didotto skrev:

Trots allt så har man ju fyllt på med rutinerad spelare som spelat på hög nivå och därmed breddat trupperna. Ponera att vi får fler skador. Att då plocka in en junior och tro att denne ska prestera direkt funkar inte. Kanske på längre sikt ja, men om vi vill ha en chans på slutspel och en chans i ett eventuellt slutspel denna säsong så gäller det att ha bredd och rutin. Att inte ersätta Laine tyder antingen på att vi kastat in handduken, att vi har taskig ekonomi eller att vi har kassa sportchefer. Tror alternativ två är närmast sanningen.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav aimstar » 18 januari 2016, 14:48

Leino och Lehtonen känns som chansningar, speciellt Leino som lär vara snordyr. Jag är inte så jävla ledsen över att missa nån av spelarna som nämnts faktiskt, i efterhand kanske det visar sig att man skulle satsat på Leino, men jag tycker nog det kan vara klokt att vänta lite till i detta läget.
aimstar

Inläggav didotto » 18 januari 2016, 15:06

HV behöver inte bredda, de behöver spetsa. Ser inte att någon av spelarna skulle kunna gå in i HV´s topp6 forwards, inte göra det på ett bättre sätt än nuvarande spelare iallafall. Visst, skador kan alltid komma men man kan inte ha spelare på bänken, så att de får eventuell speltid vid skador. Nu är Brithén tillbaka och kan han hitta tillbaka till normal klass får man se honom som ett nyförvärv. HV kanske inte har ersatt spelare i sig, men det finns andra spelare som har kämpat sig till en plats. Ta tex Sundh. Förtjänar han att spela i en fjärdekedja?

Tycker även det är lite märkligt att man fortsätter läsa att HV måste värva spelare för att ha chans till slutspelet. Topp 6 är 5 poäng bort och detta trots att HV är, enligt vissa, värdelösa. Sportchefsjobbet är nog inte så enkelt som vissa verkar tro. Laget ska vara slagkraftigt, spelarna ska vara nöjda och ekonomin ska se bra ut är väl några punkter som gärna får vara positiva. Jag har ingen insyn i HV men det verkar vara som att de ha dålig ekonomi, ska HV då lägga kanske över 1 miljon på en spelare? En spelare som bara vill spela resten av säsongen här och sedan gå vidare till någon annan klubb? Läste att Turnbull redan är klar för en annan tysk klubb inför nästa säsong, hur intressant är det att få in en sådan spelare i laget vid detta läge?

WAH! Det är inte lätt.
didotto

Inläggav Herkie82 » 18 januari 2016, 18:25

Nä det är en j*la soppa helt enkelt.

En till intressant spelare hamnade på waivers nu. Ska vi ersätta Laine så finns det nog ingen bättre än den här någonstans.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9186

Jag har sett han 4 matcher med Tampa 2010 och det är den bästa säsongen han gjort så jag kanske har en lite osann bild av han men Downie är en spelare som är lik Laine i ganska mycket. Är det en spelare med likvärdiga egenskaper som Laine så har vi ett väldigt bra alternativ här iallafall.

Jag kan knappt i min vildaste fantasi se hur han hamnar i HV men det är en drömtråd och jag hade gärna sett han, tror han hade kunnat bli en publikfavorit lite på samma sätt som Laine är, vet att han var poppis bland fansen i Tampa iallafall.
Herkie82

Inläggav Sir Ward » 18 januari 2016, 23:38

KnoxStark skrev:
sir Ward skrev:

Uttryckte mig lite klumpigt och inget personligt mot dig Knoxstark - sorry dude.
Syftade på ryktesspridaren.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav KnoxStark » 19 januari 2016, 01:35

[/quote]
Uttryckte mig lite klumpigt och inget personligt mot dig Knoxstark - sorry dude.
Syftade på ryktesspridaren.[/quote]

No worries m8. Men efter PM:et tidigare så blev jag lite osäker där. Men ursäkten godtas och kanske var jag som överreagerade. Ber om ursäkt för det också. Peace ;)
KnoxStark

Inläggav Trött liten jävel » 19 januari 2016, 01:51

En intressant spelare som ryktas bli tillgänglig är Maxim Lapierre (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8988)
Tung spelare som mäts upp på fina 188 cm och 100 kg. Rightare som kan lira alla forwardspositioner.
30 år och har nästan 700 NHL-matcher på meritlistan. Leder MODO's poängliga på 19 poäng (8+11).
Beskrivs som en skicklig spelare som ger hundra procent och är bra defensivt. Frågetecken kring det offensiva spelet och jämnheten.
Hittills så ser det helt jävla underbart ut men det är först när man börjar kolla på +/- statistiken som oron börjar stiga.
Att han kan producera framåt har jag inga tvivel om. Han har enda snittat över 0,5 poäng/match i alla ligor förutom NHL.
Däremot så ser hans +/- inte alls bra ut. Han har -17. Varit inne på 37 baklängesmål, mest av alla spelare i SHL.
Ska även tydligen ha uppvisa ett dåligt kroppsspråk och en negativ energi. En förklaring till detta kan vara att han inte trivs. Det kan ju dels bero på tränaren. Andreas Johansson har ju en tendens att "frysa ut" och "mobba" vissa spelare. Detta är även första gången Maxim spelar utanför Nordamerika och det är möjligt att Sverige/Europa inte var hans grej och att han längtar tillbaka till Nordamerika.
Jag tror dock att mycket ligger i den klubben han spelar för. MODO spelar riktigt uselt, framförallt defensivt, och att ha AJ som tränare gör nog inte direkt situationen bättre.

Jag personligen tycker att HV71, om prislappen är överkomlig, bör satsa på Maxim.
Med rätt förutsättningar så tror jag att han kan göra det väldigt bra i HV-tröjan. Vi närmar oss även deadline och alternativen (spelare) blir bara färre och färre. Chansa och signa Maxim resten av säsongen!
Jag är liten, aggressiv, trött och jävligt inkompetent. Men jag gillar glass.
Användarvisningsbild
Trött liten jävel

Inläggav Nutarviguld » 19 januari 2016, 10:55

Känns lite gamble men å andra sidan är det gaamble att värva.
Kan bli succé kan bli sådär men sådär är bättre än inget
Nutarviguld

Inläggav didotto » 19 januari 2016, 11:03

Nutarviguld skrev:Känns lite gamble men å andra sidan är det gaamble att värva.

Är det verkligen sådan kris i HV att något måste in?
didotto

Inläggav Nutarviguld » 19 januari 2016, 12:49

Beror på vad man siktar på. Siktar man på att slippa kval till allsvenskan så är det ingen direkt kris men siktar man högra än så så behövs det definitivt någon
Nutarviguld

Inläggav Jejqen » 19 januari 2016, 13:12

Trött liten jävel skrev:En intressant spelare som ryktas bli tillgänglig är Maxim Lapierre (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8988)
Tung spelare som mäts upp på fina 188 cm och 100 kg. Rightare som kan lira alla forwardspositioner.
30 år och har nästan 700 NHL-matcher på meritlistan. Leder MODO's poängliga på 19 poäng (8+11).
Beskrivs som en skicklig spelare som ger hundra procent och är bra defensivt. Frågetecken kring det offensiva spelet och jämnheten.
Hittills så ser det helt jävla underbart ut men det är först när man börjar kolla på +/- statistiken som oron börjar stiga.
Att han kan producera framåt har jag inga tvivel om. Han har enda snittat över 0,5 poäng/match i alla ligor förutom NHL.
Däremot så ser hans +/- inte alls bra ut. Han har -17. Varit inne på 37 baklängesmål, mest av alla spelare i SHL.
Ska även tydligen ha uppvisa ett dåligt kroppsspråk och en negativ energi. En förklaring till detta kan vara att han inte trivs. Det kan ju dels bero på tränaren. Andreas Johansson har ju en tendens att "frysa ut" och "mobba" vissa spelare. Detta är även första gången Maxim spelar utanför Nordamerika och det är möjligt att Sverige/Europa inte var hans grej och att han längtar tillbaka till Nordamerika.
Jag tror dock att mycket ligger i den klubben han spelar för. MODO spelar riktigt uselt, framförallt defensivt, och att ha AJ som tränare gör nog inte direkt situationen bättre.

Jag personligen tycker att HV71, om prislappen är överkomlig, bör satsa på Maxim.

Med rätt förutsättningar så tror jag att han kan göra det väldigt bra i HV-tröjan. Vi närmar oss även deadline och alternativen (spelare) blir bara färre och färre. Chansa och signa Maxim resten av säsongen!

Officiellt att han lämnar, kör säger jag! Men troligtvis bär det antinten öster, eller, väster ut.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/be ... y#Ishockey
Jejqen

Inläggav lejacques » 19 januari 2016, 13:30

didotto skrev:
Nutarviguld skrev:Känns lite gamble men å andra sidan är det gaamble att värva.

Är det verkligen sådan kris i HV att något måste in?

Ja, är man efter 34 omgångar nöjd med en niondeplats, spelare som underpresterar och ett spel som inte sitter, samtidigt som man har skador på flera viktiga spelare, då ser man det förmodligen inte som "kris".

Måste även kommentera din sågning av Leino. Du skriver att han bara gjort 12 mål de senast fem åren, och att det skulle vara en indikation på att han inte är en spetsspelare. För det första har han gjort 20 mål de senaste säsongerna. För det andra får du det att låta som att han producerat dåligt i ett division 1-lag. Nu har han spelat i världens två bästa ligor. Tjugo mål där värderar jag betydligt mycket högre än exempelvis samma antal i SHL.

Men Leino är alltså oavsett meriter ändå inte toppspelare i dina ögon. Då undrar jag, vad tusan är rimliga spelare för HV att satsa på i din värld? Crosby går dåligt som bekant, ska vi försöka få loss honom? Fast nej, vänta. Han snittar ju inte en poäng per match där borta...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav didotto » 19 januari 2016, 14:33

Vem är nöjd? Menar du mig så är jag absolut inte det. Hade HV värvat spelare efter 20 omgångar hade jag förstått det, då var det det väl så nära man kan komma kris. Numera är ju ändå HV ganska stabila, vinner fler matcher än de förlorar även om det är det ser lite krampaktigt ut emellanåt. Men numera spelar ju ändå HV bra om man jämför med tidigare under säsongen och de knappar ju ändå in på lagen framför dom.

Min "sågning" av Leino handlar inte om hans kvalité som hockeyspelare. Det handlar mer om hans senaste prestationer på isen, alltså rent poängmässigt för det är en spelare som ska göra poäng. Leino har grymma meriter och är i grund och botten en klasspelare(iallafall för några år sedan) men nu? Jag vet inte. Känner inte att HV är i den positionen, framförallt inte ekonomiskt, att de kan chansa med en spelare som Leino. Ingen aning vad han har för månadslön men det är knappast billigt. HV kommer att minst gå till playoff och där kan allt hända, hade det varit nära att behöva kvala hade jag varit av en annan inställning till att börja värva. Säger inte att HV ska ge upp säsongen, däremot hoppas jag att de tänker framåt. Hitta en spelare som även vill spela i HV nästa säsongen. De spelarna som våra konkurrenter har värvat har bara skrivit på för resten av säsongen, HV vill kanske hitta någon som även ska spela här nästa säsong också..

Nu gör väl säkert Leino succé i Växjö bara för det.
didotto

Inläggav Kallesgranne » 19 januari 2016, 19:53

En spelare som nämnts tidigare här är Olli Palola.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364

Palola som har haft det tungt denna säsongen, mycket på bänken och dessutom coachats på fel position när han fått lira, så han vore en perfekt värvning för oss...

Han besitter ett enormt målsinne och bra skills som vi tex Christensen skulle må bra av att få spela ihop med.

Hoppas vi går hårt för honom nu och som vi dessutom kan ha nytta av i flera säsonger...
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Nutarviguld » 19 januari 2016, 21:22

Han är finne, han är rightare, oh ja ja tack
Nutarviguld

Inläggav Norrlandssupporter » 19 januari 2016, 21:30

Kallesgranne skrev:En spelare som nämnts tidigare här är Olli Palola.

Palola som har haft det tungt denna säsongen, mycket på bänken och dessutom coachats på fel position när han fått lira, så han vore en perfekt värvning för oss...

Han besitter ett enormt målsinne och bra skills som vi tex Christensen skulle må bra av att få spela ihop med.

Hoppas vi går hårt för honom nu och som vi dessutom kan ha nytta av i flera säsonger...

En av få hyperintressanta spelare på "marknaden".
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Nick » 19 januari 2016, 21:34

Norrlandssupporter skrev:
Kallesgranne skrev:En spelare som nämnts tidigare här är Olli Palola.

En av få hyperintressanta spelare på "marknaden".

Han är väl iofs inte på marknaden? För han har ju kontrakt.
Nick

FöregåendeNästa

Återgå till HV71