Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Inläggav jordfelsbrytare » 12 januari 2016, 22:45

Nick skrev:https://mobile.twitter.com/TeXasDIF/status/686996858976268288

Vet ej hur seriöst detta är men killen verkar ju rätt säker..

Väldigt tveksamt när det kommer från honom. Vart 100% säker förut när det gäller spelare eller om det var tränare. Vill minnas att han gick ut med att Mårts var klar och var 100% säker? till hv71 och hade tok fel.
Hade det kommit ifrån tex mrmadhawk då hade det känns betydligt pålitligare. Men jag har gärna fel såklart. Det vore ju trevligt om han har rätt och det är en bra spelare :)
jordfelsbrytare

Inläggav KnoxStark » 13 januari 2016, 00:02

Även i andra grupper på FB har det börjat surras under kvällen. Det är samma namn som nämns i båda grupperna, Ville Leino.
KnoxStark

Inläggav Regnet » 13 januari 2016, 00:24

hoppas hoppas hoppas hoppas...
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Nick » 13 januari 2016, 12:32

jordfelsbrytare skrev:

Väldigt tveksamt när det kommer från honom. Vart 100% säker förut när det gäller spelare eller om det var tränare. Vill minnas att han gick ut med att Mårts var klar och var 100% säker? till hv71 och hade tok fel.
Hade det kommit ifrån tex mrmadhawk då hade det känns betydligt pålitligare. Men jag har gärna fel såklart. Det vore ju trevligt om han har rätt och det är en bra spelare :)

Ja förmodligen ett troll.. Hade de stämt så hade väl HV gått ut med det nu..
Nä jag tror inte de kommer bli någon värvning..
Nick

Inläggav chinobar » 13 januari 2016, 13:06

Nick skrev:Ja förmodligen ett troll.. Hade de stämt så hade väl HV gått ut med det nu..

Ja, för det har ju aldrig hänt att något lag har hållt på nyheten ett tag efter att en spelare blivit klar. :roll:
Jag säger inte att den där twitterkillen har rätt, men jag hoppas!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Nick » 13 januari 2016, 13:41

chinobar skrev:
Nick skrev:Ja förmodligen ett troll.. Hade de stämt så hade väl HV gått ut med det nu..

Ja, för det har ju aldrig hänt att något lag har hållt på nyheten ett tag efter att en spelare blivit klar. :roll:
Jag säger inte att den där twitterkillen har rätt, men jag hoppas!

Vad finns de för anledning att hålla på de? Ser ingen anledning alls mer än att hålla fansen på halster.
Nick

Inläggav chinobar » 13 januari 2016, 14:03

Där håller jag med dig. Men det går ju inte säga att han inte är klar bara för att HV inte själva har skrivit om det.
Dock är jag själv så att jag väldigt sällan tror på rykten, väntar själv in tills HV skriver om det.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Tanke » 13 januari 2016, 17:36

En annan anledning att hålla på det kan vara att spelaren är klar till nästa säsong.
Tanke

Inläggav hammare7 » 13 januari 2016, 18:24

Efter har lyssnat på podden med Johan Hult så tror jag ej det blir något nyförvärv till denna säsong men en kontraktsförlängning är nog rätt nära tror jag
hammare7

Inläggav GEE » 13 januari 2016, 18:28

Tanke skrev:En annan anledning att hålla på det kan vara att spelaren är klar till nästa säsong.

Eller så var detta bara att löst rykte skapat av ett helt random Djurgårdsfan där 14-åriga HV-fans har hakat på och höftade fram Leino ur sina våta drömmar.

Tillbaka till verkligheten.
GEE

Inläggav jordfelsbrytare » 13 januari 2016, 18:50

www.jnytt.se/vill-behalla-bada-sportcheferna

Verkar som man vill förlänga med Johan och Johan.
Tycker man knappast levererat något som motiverar en klockren förlängning. Mycket behöver bli bättre. Värvningarna av Melin och Ryan'oByrne är allt annat en godkända. Sedan förvisso några riktigt bra värvningar med som Hansson och Karalathi. Även adam Thörnberg tedenby men dessa herrar är ju hemvändare.
Tycker man misslyckats lite med lagbygget, för många liknande spelartyper.
Godkänt helt klart men inte Mvg.
jordfelsbrytare

Inläggav spaawn » 13 januari 2016, 19:16

En katastrof är inte O´Byrne, vi ska inte överdriva. Men visst, hade man känt till att domarna bestämt sig för att ta bort fysiskt spel från sporten, så skulle han ju inte ha värvats, men vem kunde ana det.
spaawn

Inläggav Herkie82 » 13 januari 2016, 19:25

jordfelsbrytare skrev:http://www.jnytt.se/vill-behalla-bada-sportcheferna

Tycker man knappast levererat något som motiverar en klockren förlängning. Mycket behöver bli bättre. Värvningarna av Melin och Ryan'oByrne är allt annat en godkända. Sedan förvisso några riktigt bra värvningar med som Hansson och Karalathi. Även adam Thörnberg tedenby men dessa herrar är ju hemvändare.

Jag håller med. De får G men inte mycket mer. Det enda stora misslyckande tycker jag är att de inte lyckats värva en assisterande till. Det kan ju inte vara så j*la omöjligt att värva en assisterande tränare?
Herkie82

Inläggav jordfelsbrytare » 13 januari 2016, 19:30

spaawn skrev:En katastrof är inte O´Byrne, vi ska inte överdriva. Men visst, hade man känt till att domarna bestämt sig för att ta bort fysiskt spel från sporten, så skulle han ju inte ha värvats, men vem kunde ana det.

Har aldrig påstått att han är en katastrof. Han har sina matcher helt klart. Men menar på att axel eller Emil hade kunnat göra/gör jobbet lika bra i synnerhet Axel för en betydligt billigare peng. Man ville ha Marc andre gragnani men blev Ryan. Tycker det är o lägga pengarna på fel ställe och det gör att jag tycker värvningen är märklig. Dessutom väldiga problem med tempot och komma med puck ur egen zon.
Vem ska han peta nu när vi har tillbaka Berglund och Pilut?! En dyr kanadensare som 7e back? Det tycker jag är en misslyckad rekrytering. Vi har som sagt Axel Emil och en drös med lovande juniorer underifrån. Tycker man lagt pengarna fel. Hade passat utmärkt med dessa pengar för en till fw nu tex.
Senast redigerad av jordfelsbrytare 13 januari 2016, 19:36, redigerad totalt 1 gång.
jordfelsbrytare

Inläggav jordfelsbrytare » 13 januari 2016, 19:33

Nu söker han bekräftande källor på att Ville Leino skulle vara klar. Kan han möjligen vara. Men killen har ingen aning o följer strömmen bara.
jordfelsbrytare

Inläggav Klabbe » 13 januari 2016, 21:27

Det var väl Stillman som värvade Melin? Kanske att värvningen offentliggjordes efter att J och J tagit över men kontakten lär ju ha tagits senast under våren 2014 när Stillman var sportchef. Kommer ihåg att Expressen skrev om att Melin var på väg hem i feb/mars 2014.
Klabbe

Inläggav Nick » 13 januari 2016, 22:23

jordfelsbrytare skrev:

Nu söker han bekräftande källor på att Ville Leino skulle vara klar. Kan han möjligen vara. Men killen har ingen aning o följer strömmen bara.

Ja han verkar ju onekligen vara ett riktigt stort troll..
Nick

Inläggav Davestar » 14 januari 2016, 16:46

Känner mig väldigt kluven till sportcheferna. Jag gillar å ena sidan deras uttalade strategi att i första hand försöka vara så hemvävda som möjligt men kan å andra sidan inte förstå många av deras beslut. Hela AJ-gate var riktigt illa skött för att inte tala om dyrt och pinsamt för föreningen. Värvningarna av Malte o ROB riktigt usla. Tränarfrågan har man fortfarande inte (och kommer inte?) löst trots att halva säsongen spelats. Hult har visat sig vara väldigt svajig när det kommer till att värva, det börjar med "vi ska ersätta NN" och slutar med "Vi håller alltid ögonen öppna men är väldigt nöjda med vår trupp".
Att Ekelund är så otroligt nöjd är märkligt då vi ligger nia med en, av vad jag förstår, dyraste trupperna i serien. Det måste ju vara långtifrån godkänt? Har styrelsen och den sportsliga ledningen en lägre målsättning än vad de kommunicerar utåt? Det vore väldigt intressant att få veta vad som egentligen gäller för att jag på så sätt kan lägga mina förhoppningar på en rimlig nivå.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Lux » 14 januari 2016, 17:12

Davestar skrev:Att Ekelund är så otroligt nöjd är märkligt då vi ligger nia med en, av vad jag förstår, dyraste trupperna i serien. Det måste ju vara långtifrån godkänt? .

OT nu. Vart framgår det att vi skulle ha en av de dyraste trupperna i serien? Du har säkert rätt men jag har inte läst det någonstans samt att jag inte tror att vi ligger top 4-5.

Luleå, SAIK, Växjö, Frölunda och möjligtvis FBK skulle jag gissa på har dyrare (eller likvärdiga) trupper, tränare inräknat. Om det stämmer så är det knappast katastrof när vi har 7 poäng upp till 3:e plats med tanke på skadeläget i början på säsongen.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Davestar » 14 januari 2016, 17:41

Jag har läst det i någon artikel och i någon tråd på Twitter därav att jag skrev "av vad jag förstår"
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Regnet » 14 januari 2016, 18:01

http://www.hockeysverige.se/2016/01/14/forre-poangkungen-oppnar-for-hemkomst-till-hv71-har-en-plan-i-huvudet/

Jaha! Intressant! Att Arlbrandt själv uttrycker sig såhär gör ju att han får klassas som ett hett rykte, men som jag förstår är det inte aktuellt förrän nästa säsong isåfall. Synd att vi inte kunde fått hit han direkt.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav kny » 14 januari 2016, 22:38

Lux skrev:
Davestar skrev:Att Ekelund är så otroligt nöjd är märkligt då vi ligger nia med en, av vad jag förstår, dyraste trupperna i serien. Det måste ju vara långtifrån godkänt? .

OT nu. Vart framgår det att vi skulle ha en av de dyraste trupperna i serien? Du har säkert rätt men jag har inte läst det någonstans samt att jag inte tror att vi ligger top 4-5.

Luleå, SAIK, Växjö, Frölunda och möjligtvis FBK skulle jag gissa på har dyrare (eller likvärdiga) trupper, tränare inräknat. Om det stämmer så är det knappast katastrof när vi har 7 poäng upp till 3:e plats med tanke på skadeläget i början på säsongen.

Yes - lite väl mkt OT nu! Fortsätt gärna i "tråden om HV71".

länk till rätt tråd: viewtopic.php?f=3&t=517&start=1740
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Iman » 16 januari 2016, 12:24

Sportbladet angående tränarläget i bl.a. HV

HV 71
Johan Lindbom, 44, huvudtränare, kontrakt till 2018
Tim Brithén, 38, assisterande ­tränare, 2016 (plus optionsår)
Kommentar: Efter tränarturbulensen inför säsongen valde HV 71 att ge uppdraget till den gamla guldhjälten Johan Lindbom. Han är ännu oprövad på den här nivån, och har Tim Brithén bredvid sig i båset, vars kontrakt kan sägas upp av båda parter efter säsongen.
Robert Nordmark, nu scout för Toronto i NHL, har varit på ett kort besök i Jönköping och tränat laget under en veckas tid. Ser vi honom i HV-båset nästa säsong?
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav KnoxStark » 16 januari 2016, 13:05

Nutarviguld skrev:Sportbladet källa..

Länk?
KnoxStark

Inläggav KnoxStark » 16 januari 2016, 14:29

dashen skrev:
KnoxStark skrev:
Nutarviguld skrev:Sportbladet källa..

Länk?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2086844.ab

Tack så mycket.
KnoxStark

Inläggav PapaEmeritus » 16 januari 2016, 21:10

Leino ryktas till Växjö.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... l-forward/

*edit: Växjö har gått ut med värvningen av Leino till sina säsongskortsinnehavare. Därmed är värvningen bekräftad.
Senast redigerad av PapaEmeritus 16 januari 2016, 21:20, redigerad totalt 1 gång.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav lejacques » 17 januari 2016, 00:36

Snälla moderatorer. Istället för att gå loss på att radera inlägg för att de är OT. Kan ni flytta dessa till den tråd ni anser är rätt? Vet inte hur många intressanta diskussioner ni tagit död på för att ni är för anala när det kommer till OT-inlägg.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Lakun » 17 januari 2016, 10:46

Leino klar för Växjö. Fan vad besviken jag är på Hult som inte gör ett skit!!
Lakun

Inläggav Nutarviguld » 17 januari 2016, 12:59

Lakun skrev:Leino klar för Växjö. Fan vad besviken jag är på Hult som inte gör ett skit!!

Man får hoppas på en bomb snart typ Arlbrandt klar redan denna säsongen. Blir det en skit värvning igen alternativ inget så ställer jag mug längst fram i klago tåget emot styrelse sportchefer
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 17 januari 2016, 13:27

Jag tror Hult vill värva en spetspelare även över nästa säsong o de kan bli svårare att hitta, kontinuitet som han säger.
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71