Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Inläggav chinobar » 6 januari 2016, 11:37

Kan inte du som vet om den där kravlistan skriva den? Skulle gärna vilja se den..
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Davestar » 6 januari 2016, 11:59

chinobar skrev:Kan inte du som vet om den där kravlistan skriva den? Skulle gärna vilja se den..

Tror ingen känner till Hults kravlista till fullo. Baserat på Hults många (ofta motsägelsefulla, svepande och luddiga) uttalanden, vet vi att; "att det ska vara helt rätt spelare både på och vid sidan av isen". Vi vet också att det måste vara någon som tillför både spets och bredd. Ytterligare krav är att det ska vara en spelare som är i gång och spelar regelbundet (har väldigt svårt att se att det finns så många som inte spelar så här långt in på säsongen) samt att ekonomin spelar in.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav KnoxStark » 6 januari 2016, 12:01

chinobar skrev:Kan inte du som vet om den där kravlistan skriva den? Skulle gärna vilja se den..

Kravet har Hult vart ganska tydlig med. Har detta undgått dig? Föreslår att du googlar Johan Hult HV71 så kan du läsa vidare om vad han ställer för krav på eventuella nyförvärv.

Edit: Davestar gjorde jobbet åt dig :)
KnoxStark

Inläggav chinobar » 6 januari 2016, 12:29

Så ni skulle alltså vilja ha en spelare som inte passar in på dom kraven?
En som tillför motsatsen av något av det han sagt?
Att folk fortfarande helt ordagrant tror på det som mediatränade personer säger..

Jag väljer att recensera Hult baserat på det han värvar och inte det han säger. Är just nu lite kluven till om det verkligen behövs värvas spelare dock. Hellre någon förändring på tränarsidan isf. Eller förändring på spelidé.

Tack Dave, förstår att det var jobbigt för Knox att skriva!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav didotto » 6 januari 2016, 12:33

Behöver ha lite extra hjälp hos tränarna, det är ganska uppenbart och det har ju Hult även sagt att de aktivt letar efter. Jävligt dåligt att det fortfarande inte ordnat i januari, under all kritik..
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Davestar » 6 januari 2016, 13:01

chinobar skrev:Så ni skulle alltså vilja ha en spelare som inte passar in på dom kraven?
En som tillför motsatsen av något av det han sagt?
Att folk fortfarande helt ordagrant tror på det som mediatränade personer säger..

Jag väljer att recensera Hult baserat på det han värvar och inte det han säger. Är just nu lite kluven till om det verkligen behövs värvas spelare dock. Hellre någon förändring på tränarsidan isf. Eller förändring på spelidé.

Tack Dave, förstår att det var jobbigt för Knox att skriva!

Nu kan jag bara tala för mig själv men hur får du det till att jag och knoxstark vill ha spelare som är motsatsen till Hults kravlista??? Jag tycker att Hult är luddig och flummig i sina uttalanden. Han ger ju bara uttalanden som han sedan kan gömma sig bakom. Helt rätt karaktär är tex ett begrepp som det inte går att diskutera eftersom att det är väldigt subjektivt. RoB är ju direkt dålig men har uppenbarligen rätt karaktär för annars hade aldrig Hult värvat honom. Brithen måste också ha helt rätt karaktär trots att han hänger med huvudet och spelar uselt.
Som sagt, det är enkelt att slänga ut sig subjektiva klyschor som det inte går att i frågasätta. Det blir ännu enklare när vissa fans köper och försvarar vad som helst in absurdum och inte har tillstymmelsen till eget kritiskt tänkande.
Davestar

Inläggav chinobar » 6 januari 2016, 13:13

Har Hult värvat Britten? Eller är du ute efter att han ska avsluta hans kontakt?

Han må vara mysig, men sådana där uttalanden kan man ju inte göra till pressen på ett annat sätt numera, utan att det kommer tillbaka och biter en i arslet senare, sluta ta dem på fullt allvar.

Jag tycker hult än så länge ligger lite minus, han har gjort bra värvningar, han har gjort dåliga, det skulle behövas någon mer bra, främst på tränarsidan.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Davestar » 6 januari 2016, 13:45

chinobar skrev:Har Hult värvat Britten? Eller är du ute efter att han ska avsluta hans kontakt?

Han må vara mysig, men sådana där uttalanden kan man ju inte göra till pressen på ett annat sätt numera, utan att det kommer tillbaka och biter en i arslet senare, sluta ta dem på fullt allvar.

Jag tycker hult än så länge ligger lite minus, han har gjort bra värvningar, han har gjort dåliga, det skulle behövas någon mer bra, främst på tränarsidan.

Helt rätt, stillman värvade Brithen. Jag är av princip emot att avsluta kontrakt eftersom att jag tycker att det har varit för mycket sånt i HV de senaste åren. Däremot är det tydligt att något inte stämmer med Brithen och därför borde Hult försöka hitta en lösning. Det borde vara fullt möjligt då brithens älskade Rögle är i shl och inte ser ut att åka ur.
Davestar

Inläggav chinobar » 6 januari 2016, 16:47

Må så vara, eller så är han bara hämmad av skadan och detta kommer bli ett mellanår för Ted till följd av detta, tyvärr.
Har du rätt så kan jag köpa att du kanske vore bra med någon sorts lösning som tex den du har upp med Rögle.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Junior » 8 januari 2016, 14:49

En spelare jag aldrig trodde jag skulle nämna här men Max Friberg är ett namn jag inte skulle ha nåra problem med värvas. Har inte sett honom i ahl iofs, men snacket i samband med hans trejd nu låter lovande. Om han inte lyckas och vill återvända till Sverige tycker jag att HV kanske borde hugga honom i sommar.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav KnoxStark » 9 januari 2016, 01:09

Johan Davidsson bryter tystnaden i en intervju med Jnytt.se där han säger följande angående assisterande tränare och eventuella nyförvärv bland backar och forwards:

"Enligt Johan Davidsson talar det mesta för att HV71 inte kommer att plocka in någon mer tränare den här säsongen.
– Det är egentligen en fråga som Johan (Hult, sportchefen) ska svara på. Vi stänger absolut inte några dörrar, men vi måste samtidigt vara realistiska eftersom det har gått lång tid, så det är ganska troligt att det inte kommer in någon mer, säger han.

Däremot är det fortfarande aktuellt att förstärka på spelarsidan – inte minst eftersom både Teemu Laine och Björn Melin är långtidsskadade.
– Det arbetet har pågått för fullt ett bra tag. Vi håller full koll på marknaden och märker när det dyker upp något. På backsidan ser det bra ut, så det är en forward vi letar efter, säger Johan Davidsson."

Ok, då kan vi glömma en assisterande tränare denna säsongen. Och angående en ny forward så är det egentligen inget nytt. Dom står och stampar i gödselhögen som växer och växer mer för varje dag. (Snart drunknar dom) Ni fattar vad jag menar.
KnoxStark

Inläggav didotto » 9 januari 2016, 12:35

KnoxStark skrev:Ok, då kan vi glömma en assisterande tränare denna säsongen. Och angående en ny forward så är det egentligen inget nytt. Dom står och stampar i gödselhögen som växer och växer mer för varje dag. (Snart drunknar dom) Ni fattar vad jag menar.

Vad ska HV göra då? Ska de bara värva för att värva? De söker en ersättare för Laine och det ska alltså vara en forward som ska in bland de sex bästa forwardsen, tycker iallafall jag och det hoppas jag att de flesta hoppas också. Vet inte om någon sådan spelare finns tillgänglig nu?

Fönstret stänger i mitten av februari så än finns det tid men det hade varit trevligt om spelaren får lite tid i laget innan eventuellt slutspel. En spelare som typ Rajala eller Christensen är ju drömmen och det borde finnas någon sådan tillgänglig, med en stor gnutta tur, i NHL,AHL eller KHL innan fönstret stänger.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav PapaEmeritus » 9 januari 2016, 13:36

didotto skrev:
KnoxStark skrev:Ok, då kan vi glömma en assisterande tränare denna säsongen. Och angående en ny forward så är det egentligen inget nytt. Dom står och stampar i gödselhögen som växer och växer mer för varje dag. (Snart drunknar dom) Ni fattar vad jag menar.

Vad ska HV göra då? Ska de bara värva för att värva? De söker en ersättare för Laine och det ska alltså vara en forward som ska in bland de sex bästa forwardsen, tycker iallafall jag och det hoppas jag att de flesta hoppas också. Vet inte om någon sådan spelare finns tillgänglig nu?

Fönstret stänger i mitten av februari så än finns det tid men det hade varit trevligt om spelaren får lite tid i laget innan eventuellt slutspel. En spelare som typ Rajala eller Christensen är ju drömmen och det borde finnas någon sådan tillgänglig, med en stor gnutta tur, i NHL,AHL eller KHL innan fönstret stänger.

Bra skrivet. Som Hult själv säger så vill man ju vänta tills rätt spelare dyker upp, och vad han anser vara rätt, det vet nog bara han och Davidsson. Som någon tidigare påpekat så vill väl Hult inte bara värva för värvandets skull, utan man vill ha en spelare som skriver på för mer än bara säsongen ut.
Sen finns det väl flera anledningar till att det inte hänt något än:

1. Marknaden är tunn (på spelare som Hult vill ha).
2. Vår ekonomi är inte vad den har varit.
3. HVs rykte är inte det bästa efter de senaste säsongerna.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Davestar » 9 januari 2016, 16:56

Ja, vi vet ju alla att Hult är fenomenal på att ha is i magen för att allt ska bli rätt. I tränarfrågan var han cool och såg till att vi landade en div 1 tränare samt Islands förbundskapten. För att vara helt säker på att den tredje tränaren ska bli helt rätt har han valt att avvakta helt och hållet. För vem vet, någon U15 tränare i Luxemburg eller Bulgarien kanske blir ledig?!

Gällande nyförvärv visade Hult förra säsongen sin klass genom att skippa trötta, dåliga och karaktärslösa spelare för att sedan iskallt plocka in Killen med helt rätt karaktär och spets - Malte Strömwall, fem minuter innan fönstret stängde!

Hur mycket måste Hult egentligen bevisa sig innan ni slutar klaga på honom, vad mer kan han göra än det eminenta jobb han redan gör??? Jag tycker personligen att Hult är värd att ta semester fram till nästa säsong startar!
Davestar

Inläggav Junior » 9 januari 2016, 18:51

Davestar skrev:Ja, vi vet ju alla att Hult är fenomenal på att ha is i magen för att allt ska bli rätt. I tränarfrågan var han cool och såg till att vi landade en div 1 tränare samt Islands förbundskapten. För att vara helt säker på att den tredje tränaren ska bli helt rätt har han valt att avvakta helt och hållet. För vem vet, någon U15 tränare i Luxemburg eller Bulgarien kanske blir ledig?!

Gällande nyförvärv visade Hult förra säsongen sin klass genom att skippa trötta, dåliga och karaktärslösa spelare för att sedan iskallt plocka in Killen med helt rätt karaktär och spets - Malte Strömwall, fem minuter innan fönstret stängde!

Hur mycket måste Hult egentligen bevisa sig innan ni slutar klaga på honom, vad mer kan han göra än det eminenta jobb han redan gör??? Jag tycker personligen att Hult är värd att ta semester fram till nästa säsong startar!

Tycker ändå inte att man ska lasta hult för mycket för våran förbundskapten från Island. Det var trots allt Lindbom själv som valde honom.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav frippe-borås » 10 januari 2016, 12:22

Är inte lätt att vara sportchef när pengar inte släpps uppifrån!
Däremot så var det synd att man inte förlängde med Malte som jag tycker har stora möjligheter att bli en spelare med hög kvalité.
Vi får helt enkelt ha tålamod att Hv bygger ett lag på sikt!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 10 januari 2016, 13:39

frippe-borås skrev:Är inte lätt att vara sportchef när pengar inte släpps uppifrån!
Däremot så var det synd att man inte förlängde med Malte som jag tycker har stora möjligheter att bli en spelare med hög kvalité.
Vi får helt enkelt ha tålamod att Hv bygger ett lag på sikt!

Men alltså finns de inga pengar kvar att värva för då menar du?
Måste väl finnas nån krona kvar eller? Eller är hvs budget för spelare helt slut?
Nick

Inläggav Junior » 10 januari 2016, 13:44

Borde ju finnas nu om inte annat när Laine är ute för resten av säsongen?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav PapaEmeritus » 10 januari 2016, 16:01

Pär Arlbrandt har meddelat att han flyttar hem till Sverige och SHL inför nästa säsong. Den värvningen skulle ju sitta mumma, då Hult och Davidsson säkert vill fortsätta värva hemvävt.

Är dock inte säker på Arlbrandts känslor för HV71, tror att de fortfarande är ganska ljumma tyvärr.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... l-sverige/
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Robert.76 » 10 januari 2016, 16:34

Inzaneclown skrev:Pär Arlbrandt har meddelat att han flyttar hem till Sverige och SHL inför nästa säsong. Den värvningen skulle ju sitta mumma, då Hult och Davidsson säkert vill fortsätta värva hemvävt.

Är dock inte säker på Arlbrandts känslor för HV71, tror att de fortfarande är ganska ljumma tyvärr.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... l-sverige/

Arlbrandt och Niklas Olausson,det hade varit en riktig smällkaramell :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Svartzonker » 10 januari 2016, 17:00

Rent hockeymässigt hade Pär varit en våt dröm men tyvärr är han så otroligt äcklig (i brist på ett bättre ord).
Jag personligen vill aldrig se han i HV-tröjan, ogillar killen starkt.
Niklas Olausson däremot hade varit helt fantastiskt, även om centrar inte är prio ett just nu.

Riley Holzapfel är även det en spelare jag gärna skulle vilja återse i HV-tröjan. Kostar troligen ingen större peng och hade varit helt perfekt i en tredje kedja tillsammans med t.ex Sundh och Önerud/Bengtsson. Gör alltid en riktigt jävla bra jobb. Grym i BP och en riktig lagspelare som kan matchas mot motståndarlagets första femma.
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav Herkie82 » 10 januari 2016, 19:49

Är väl inte eld och lågor över Arlbrant. Helt klart en duktig spelare men jag får intrycket av att han kan vara en skitstövel stundtals. Sen hur duktig han än är så känner jag att är man 34 har man karriären bakom sig i hockey iallafall. Bör HV satsa på en kille som har sina BÄSTA år bakom sig bara för att han var skitbra en gång i tiden?

Då ser jag hellre att de gör en välscoutad värvning av en kille som har sina bästa år framför sig.

Om vi ska jämföra hemvändarvärvningar så tar jag exempelvis Önerud framför Arlbrant alla dagar i veckan. Även om Arlbrandt vinner poängligan nästa år för ibland måste man kolla lite längre än näsan räcker och hur mycket bang for the buck man får. Arlbrant har 1 bra säsong till i sig sen börjar det sjunka rätt rejält och då riskerar vi att hamna i en situation där lagets dyraste spelare får begränsat med speltid för han inte är tillräckligt bra utan bara kostar pengar om man ska vara lite elak.

Bättre att satsa på en välscoutad "26-åring" som kan göra iallafall 3 säsonger i HV och bli bättre och bättre istället för sämre och sämre.
Herkie82

Inläggav Fylke74 » 10 januari 2016, 21:38

"Arlbrant har 1 bra säsong till i sig sen börjar det sjunka rätt rejält"

Satan vilken koll du har. ;)

Ja ja, återstår att se var han hamnar.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav Svartzonker » 10 januari 2016, 22:07

Herkie82 skrev:Sen hur duktig han än är så känner jag att är man 34 har man karriären bakom sig i hockey iallafall. Bör HV satsa på en kille som har sina BÄSTA år bakom sig bara för att han var skitbra en gång i tiden?

Patetiskt uttalande enligt mig. Ålder har i min mening ingen betydelse. Så länge spelaren kan prestera så skiter jag fullständigt i om personen är 17 eller 40 år. Ta exempelvis kapten Davidsson. Han hade sin poängbästa säsong när han var 34/35 år.
Säsongen 2009/2010 gjorde han 74 poäng. Samma säsong som Pettan (lika gammal som Davidsson) gjorde 64 poäng.
Vem var det som tog över stafettpinnen efter Davidsson? Jo en gammal kanadensare vid namn Jason Krog. Jason var 36 år (kan varit 35) när han kom till HV71 och ledde laget rejält de två första säsongerna när han gjorde 100 poäng på två säsonger.
När Jason sedan lämnade HV71, vem steg då fram? Jo Erik Christensen som är 30+ år. Vem/Vilka har varit våra ledande backar de senaste säsongerna? Jo Jere och Chris Campoli. Jere som stämplar in på 40 (!) år och Chris 30+ år.
Sedan, bara för att en spelare har sina bästa år bakom sig så betyder det inte att spelaren inte duger/är värd att satsa på. Min favoritspelare, Chris Campoli, lär ju t.ex aldrig spela i NHL igen (har sina bästa år bakom sig) men är trots det helt jävla gudomlig.
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav jordfelsbrytare » 10 januari 2016, 22:20

Svartzonker skrev:
Herkie82 skrev:Sen hur duktig han än är så känner jag att är man 34 har man karriären bakom sig i hockey iallafall. Bör HV satsa på en kille som har sina BÄSTA år bakom sig bara för att han var skitbra en gång i tiden?

Patetiskt uttalande enligt mig. Ålder har i min mening ingen betydelse. Så länge spelaren kan prestera så skiter jag fullständigt i om personen är 17 eller 40 år. Ta exempelvis kapten Davidsson. Han hade sin poängbästa säsong när han var 34/35 år.
Säsongen 2009/2010 gjorde han 74 poäng. Samma säsong som Pettan (lika gammal som Davidsson) gjorde 64 poäng.
Vem var det som tog över stafettpinnen efter Davidsson? Jo en gammal kanadensare vid namn Jason Krog. Jason var 36 år (kan varit 35) när han kom till HV71 och ledde laget rejält de två första säsongerna när han gjorde 100 poäng på två säsonger.
När Jason sedan lämnade HV71, vem steg då fram? Jo Erik Christensen som är 30+ år. Vem/Vilka har varit våra ledande backar de senaste säsongerna? Jo Jere och Chris Campoli. Jere som stämplar in på 40 (!) år och Chris 30+ år.
Sedan, bara för att en spelare har sina bästa år bakom sig så betyder det inte att spelaren inte duger/är värd att satsa på. Min favoritspelare, Chris Campoli, lär ju t.ex aldrig spela i NHL igen (har sina bästa år bakom sig) men är trots det helt jävla gudomlig.

Jaromir legendaren Jagr är 43 år gammal och fullständigt briljant i Nhl fortfarande.
jordfelsbrytare

Inläggav Regnet » 11 januari 2016, 12:57

Historien upprepar sig... artikel från 2010

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article12660974.ab.

Tror personligen inte att det blir HV och det är nog bäst om det inte är så att han verkligen verkligen är sugen på att komma hit denna gången.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Groucho » 11 januari 2016, 15:31

Henrik Sjöberg, Expressen skrev:Pär Arlbrandt är på väg hem till Sverige igen.
Nu kan SportExpressen avslöja att Linköping överraskande valt att nobba sin tidigare storstjärna.
Enligt uppgifter är moderklubben HV 71 en av klubbarna som är hetast i jakten på honom.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/arlbrandt-vander-hem--men-nobbas-av-lhc/

Hade på förhand haft LHC som en av dom starkare kandidaterna till att plocka hem Arla.
Skulle inte tacka nej till en poängmaskin av Arlas kaliber. Tror dock han kommer att hamna i Luleå igen.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav sammeandersson » 11 januari 2016, 16:04

Marcel Hossa har precis lämnat sin klubb. Hade gärna sett honom i Hv som det ser ut just nu, det enda som talar emot är väl åldern.
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav dekman » 11 januari 2016, 16:22

Groucho skrev:Skulle inte tacka nej till en poängmaskin av Arlas kaliber. Tror dock han kommer att hamna i Luleå igen.

Tror inte jag. Tror inte han flyttar hem till Sverige för att bosätta sig 100 mil från familjen igen. Han har hus och fru i Lkpg. Och både han och hans fru har familj i Jönköping - och tror inte två säsonger i Luleå har skapat såna band. Men men, man vet aldrig. Jag skulle gärna se Arla i HV nu idag, som ersättare till Laine, men det lär ju inte ske.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav jordfelsbrytare » 11 januari 2016, 17:29

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/01/11/efter-skadorna-sylvegard-vill-forstarka
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/01/11/efter-skadorna-sylvegard-vill-forstarka
Enligt Sylvegård rör det sig om galet mycket pengar för den som vill värva Arlbrandt.
jordfelsbrytare

FöregåendeNästa

Återgå till HV71