Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
frippe-borås skrev:Bara för att ge alla klarhet i frågan om nyförvärv så är det inte Johan och Johan det hänger på utan styrelsen som inte släpper pengar.
Så länge det är så kommer inget nyförvärv så ni som gnäller på sportcheferna kan lägga ner och trycka på styrelsen istället.
frippe-borås skrev:Bara för att ge alla klarhet i frågan om nyförvärv så är det inte Johan och Johan det hänger på utan styrelsen som inte släpper pengar.
Så länge det är så kommer inget nyförvärv så ni som gnäller på sportcheferna kan lägga ner och trycka på styrelsen istället.
Nutarviguld skrev:Är det så att styrelsen strypt för nyförvärv nu ? Var ju bara nån månad sen Hult gick ut med att dom letade spelare.
patrik skrev:Nutarviguld skrev:Är det så att styrelsen strypt för nyförvärv nu ? Var ju bara nån månad sen Hult gick ut med att dom letade spelare.
Jag hoppas det. Varför ska det värvas fler spelare egentligen.
Och i vilken kedja ska den spelaren sättas in?
Tror inte ens Lindbom vet var han ska sätta in Brithen när han är tillbaka.
Jag hoppas inte att det kommer in någon ny spelare, vi måste hålla i pengarna nu.
Vi har i stort sett klarat kontraktet till nästa säsong, det är i alla fall jag nöjd med med tanke
på hur säsongen sett ut.
Junior skrev:patrik skrev:Nutarviguld skrev:Är det så att styrelsen strypt för nyförvärv nu ? Var ju bara nån månad sen Hult gick ut med att dom letade spelare.
Jag hoppas inte att det kommer in någon ny spelare, vi måste hålla i pengarna nu.
Vi har i stort sett klarat kontraktet till nästa säsong, det är i alla fall jag nöjd med med tanke
på hur säsongen sett ut.
Vi har Sundh i en första lajn, jag har inga problem alls med att plocka in en spelare och placera honom i en kedja i laget. Inget ont om Sundh men har svårt att se att han var värvad för den roll han nu fyller, vi kan få någon mycket bättre på den positionen.
patrik skrev:Nutarviguld skrev:Är det så att styrelsen strypt för nyförvärv nu ? Var ju bara nån månad sen Hult gick ut med att dom letade spelare.
på hur säsongen sett ut.
Mic7 skrev:Oj vad spelarmarknaden är död som Jx2 säger. Läser hela tiden att spelare trillar in från både AHL och KHL. Senaste i raden är Justin Hodgman till Örebro, tidigare Travis Turnbull till FBK. Och vart tog den där andretränaren vägen?
Nutarviguld skrev:Bra skrivet du klev definitivt inte på mina tår. Dom snålar sig till döds i ett all in läge. Jsödra i allsvenskan och hv kör med budget lag och ev missar slutspel eller åker i kvarten igen tappar publik osv. Ingen bra kombo om man vill ha kvar och attrahera nya sponsorer / åskådare
Nutarviguld skrev:Bra skrivet du klev definitivt inte på mina tår. Dom snålar sig till döds i ett all in läge. Jsödra i allsvenskan och hv kör med budget lag och ev missar slutspel eller åker i kvarten igen tappar publik osv. Ingen bra kombo om man vill ha kvar och attrahera nya sponsorer / åskådare
frippe-borås skrev:Ska spelare komma in så måste det sättas press på styrelsen!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster