Robert.76 skrev:sussan skrev:karl120 skrev:Jag kan väl inte vara den enda som är grymt besviken på Abbott värvningen? Tillför ingenting. Dom pengarna skulle lagts på en duktig puckhållande center. Snälla Luleå, ta över hans kontrakt!
?????????????????????????
Den klart bästa värvningen vi gjort i år. Sätt ihop Abbott och Tedenby igen så ska du få se på grejer.
Årets bästa värvning är utan tvekan PW, han har räddat poäng åt oss i flera matcher. Personligen hade jag förväntat mig mer av Abbott, möjligtvis så är första och andrafemman lite felbyggda....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pw är våran bästa målvakt på flera år. Bästa värvningen i år. hoppas han får fortsätta stå så länge han vill och orkar, målvakter tenderar alltid att bli sämre så fort dom får vila har jag lagt märke till. Nu är han inne i en bra period så då är de dumt att chansa in Ersberg.
Håller med om att femmorna är felbyggda. Tyvärr så lär det nog dröja innan Lindbom vågar splittra om ens alls. Då kommer vi fortsätta lunka på men åka ur i kvarten igen är min gissning.
Som jag skrivit innan så är Tedenby en grym lirare som kan skapa mycket chanser på egen hand, det är skitbra. Men, tyvärr så blir Christensen mest en bakgrundsfigur på grund av det och då blir det inte så effektivt i produktionen.
Tedenby tycker jag istället ska lira med Abbot som kan uttnytja tedenbys kreativitet tillsammans med Laine som den stora målskytten, alternativt Thörna. Christensen ska leda den andra kedjan med sin majestätiska skridskoåkning likt Davidsson, trumfkortet är att han även är en vass målskytt vilket borde bidra till att spelare får mer respekt för honom då ingen vet riktigt vad han ska göra. Thörnberg alternativt Laine som renodlad målskytt. Brithen kan även utgöra extra hot i form av styrningar bra spelsinne mm.
ibland önskar man själv man var tränare så man åtminstone vet att man provat alla lösningar ordentligt. Inget som säger att det blir succe med dessa kedjor men det känns surt att aldrig få veta.
Frågan man bör ställa sig är, hur ska vi få Thörna att få bra skottlägen?
Hur ska vi få Christensen att få betalt för sina mackor?
Vem ska skjuta när tedenby lurat upp alla på läktarn?
Om ni minns i början av säsongen så ledde Tedenby Laine och Abbot laget, hade vi bara haft 1 till fungerande kedja så hade vi kunnat ligga i toppen. Problemet var att Thörna var skadad Christensen var skadad och även Brithen. Christensen o Thörna fick 1 match ihop tror jag utan Brithen och då såg man VÄLDIGT tydligt att ingen var i närheten av sin bästa form. Ge dom en ny chans Lindbom pleaseeee...