Tråden om #9 Björn Melin

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #9 Björn Melin

Inläggav Norrlandssupporter » 28 januari 2015, 16:00

hammare7 skrev:Tror Melins motivation har stagnerat att aldrig riktigt fått chansen i början. I början visade han en jäkla vilja och sköt in några mål o csåg ut o komma igång. Sen blev han bänkad o nu spelar han igen för man har "ingen bättre". Han känner nog inget förtroende

Eller så väljer man att se det nyanserat. Melin fuskade i backcheck redan från omgång 1 och har sett, framförallt i 5 mot 5 jävligt loj och trött ut. Han har varit inne på 10 mål framåt, minst i hela laget av alla forwards och har sämst +- i hela laget.

Dem relativt få poängen som har ramlat in har kommit mestadels i PP där han har fått rejält med förtroende.

Jag var oerhört skeptisk till Melin från första början och tyvärr så har han varit precis så dålig som jag förväntat mig.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Surfcruiser » 14 april 2015, 00:42

Dags att uppdatera denna tråd.
Vad händer med Melin inför kommande säsong?
Har kontraktet med Melin rivits upp ömsesidigt och väntar på man nu på att Björn själv skall gå ut med att han nu lägger grillorna på hyllan, någon som hört något?
Björn har gjort många fina matcher i HV-stället men den senaste värvningen av honom var jag mycket skeptisk till.
Skulle bli oerhört förvånad om han dyker upp i lagupställningen kommande säsong... :roll:
Användarvisningsbild
Surfcruiser

Inläggav dekman » 15 april 2015, 12:42

Surfcruiser skrev:Dags att uppdatera denna tråd.
Vad händer med Melin inför kommande säsong?
Har kontraktet med Melin rivits upp ömsesidigt och väntar på man nu på att Björn själv skall gå ut med att han nu lägger grillorna på hyllan, någon som hört något?
Björn har gjort många fina matcher i HV-stället men den senaste värvningen av honom var jag mycket skeptisk till.
Skulle bli oerhört förvånad om han dyker upp i lagupställningen kommande säsong... :roll:

Oavsett vad som händer med Björn i HV så tror jag inte han lägger skridskorna på hyllan än på några år, om han känner att kroppen håller. Han fyller "bara" 34 i år och borde ha några år kvar... men kanske inte i HV...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Nick » 10 november 2015, 23:21

Klev av skadad ikväll igen,. Har varit borta mer än han spelat.. det är dags att bryta denna killes kontrakt nu.. Värvningen är ff obegriplig från första början. Men nu är de dags Hult och Davidsson.. Hur mycket kompisar ni än är. Bättre att Stenlund får spela där istället.
Nick

Inläggav Ingeville » 12 november 2015, 01:11

Nick skrev:Klev av skadad ikväll igen,. Har varit borta mer än han spelat.. det är dags att bryta denna killes kontrakt nu.. Värvningen är ff obegriplig från första början. Men nu är de dags Hult och Davidsson.. Hur mycket kompisar ni än är. Bättre att Stenlund får spela där istället.

Ja det är dags att han slutar ta en plats för de yngre. Kom hem skadad, värvad av Stillman, varför?
Synd att Björn ska sluta sin karriär så. Borde hjälpt sin kompis Gustavsson i Dalen istället.
Ingeville

Inläggav Razz » 12 november 2015, 11:33

Nick skrev:Klev av skadad ikväll igen,. Har varit borta mer än han spelat.. det är dags att bryta denna killes kontrakt nu.. Värvningen är ff obegriplig från första början. Men nu är de dags Hult och Davidsson.. Hur mycket kompisar ni än är. Bättre att Stenlund får spela där istället.

Vill bara flika in med att man inte bara kan bryta ett kontrakt hur som helst men det vet du säkert.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Nick » 12 november 2015, 12:32

Razz skrev:

Vill bara flika in med att man inte bara kan bryta ett kontrakt hur som helst men det vet du säkert.

Synd. Å andra sidan kan man ju "komma överens".
Nick

Inläggav Razz » 12 november 2015, 12:46

Nick skrev:
Razz skrev:

Synd. Å andra sidan kan man ju "komma överens".

Vem skulle tjäna på det? Tveksam till att Melin vill avstå lön för att vara snäll och varför ska HV köpa ut honom? Det bästa, rent ekonomiskt, är att sätta upp han på skadelistan så tar försäkringskassan över efter 90-100 dagar. Så att han är i HV är knappast pga någon kompisgrej från Hult/Davidssons sida.

Sen tycker jag att han var bättre än vad många vill ha det till och skadefri hade han helt klart varit ett namn för 4 femmor.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Lux » 12 november 2015, 13:55

Precis som Razz säger så finns det ingen chans att Melin vill säga upp sitt kontrakt och bli av med en del av den lön han kommer få kontraktet ut. Det skulle vara då om han skulle hitta ett annat lag men det finns ingen klubb som skulle vilja ta över hans kontrakt med tanke på hans skadesituation och lön.

Jag kanske har fel men är ganska säker på att "skadedagarna" nollställs så fort han började spela igen. Med facit i hand så borde man kanske ha testa honom hårdare på träning innan man gav honom en match.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Robert.76 » 12 november 2015, 14:45

Kalman uppdaterar om skadeläget

Publicerad: 2015-11-12 12:53

Björn Melin klev av senast i matchen mot Espoo Blues och vi bad HV71:s doktor, Jonas Kalman, uppdatera oss om skadeläget just nu i truppen.

Björn Melin – Björn fick ett kraftigt bakslag senast mot Espoo Blues. Han har ett ryggbekymmer sedan förra hösten som nu förvärrats och behöver därför en längre tids rehabilitering och är sjukskriven till januari.

Undrar om inte det är slutspelat för den gode Melin nu......
Robert.76
Moderator

Inläggav Razz » 12 november 2015, 15:45

Lux skrev:Precis som Razz säger så finns det ingen chans att Melin vill säga upp sitt kontrakt och bli av med en del av den lön han kommer få kontraktet ut. Det skulle vara då om han skulle hitta ett annat lag men det finns ingen klubb som skulle vilja ta över hans kontrakt med tanke på hans skadesituation och lön.

Jag kanske har fel men är ganska säker på att "skadedagarna" nollställs så fort han började spela igen. Med facit i hand så borde man kanske ha testa honom hårdare på träning innan man gav honom en match.

Mycket möjligt att det nollställs, kan inte dom detaljerna men kan också vara så att HV inte behöver betala då det är samma skada. Hur som helst så förändrar det ingenting.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Ingeville » 29 januari 2016, 11:28

Björn Melin får ge upp med sin skada.
http://www.hv71.se/artikel/76576/

Tråkigt slut för Björn som varit en sympatisk kille, spelade i Dalen när min grabb spelade i Nittorp. De är till åren komna nu, 81,orna.
Lycka till Björn
Ingeville

Inläggav sussan » 29 januari 2016, 11:47

Väldigt tråkigt slut på en fin karriär. Jag känner verkligen med Björn Melin just nu.
Vi är alla HV-fans oerhört tacksamma för allt han gjort i den blå dressen genom åren.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav KnoxStark » 29 januari 2016, 12:10

Allt har sin tid. Tack för allt Björn.
KnoxStark

Inläggav dekman » 29 januari 2016, 12:45

Tre SM-guld med HV, och när han var som bäst en underbar lirare att titta på. En stor HV-ikon! Tack för allt, Björn.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Regnet » 29 januari 2016, 14:49

Jag antar att det kommer något slags definitivt beslut från Björn själv när han bestämt, men realistiskt sett så måste detta ju innebära att karriären är över... En av dom riktiga hv-hjältarna och trotjänarna!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav shitkicker » 29 januari 2016, 18:06

Tråkiga nyheter. Alltid tråkigt att inte få bestämma själv när man ska sluta. Men det är en fin karriär att vara stolt över som (förmodligen) nått sitt slut.

Tack för allt, Björn! Lyssna på kroppen, du är fortfarande ung - det finns annat att göra!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav #22 Bemersten » 29 januari 2016, 19:13

En magnifik spelare i sina bästa stunder, många snygga mål har det blivit från hans klubba, fantastiska offensiva tacklingar.

Jag kommer sakna detta men jag tackar för allt du gjort för klubben. I salute you!!!
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Groucho » 29 januari 2016, 22:13

Trist. Minns Melle i sin prime när ingen jävel kunde ta pucken av honom.

Tack för den här tiden, Melle!
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Sir Ward » 29 januari 2016, 22:49

Mycket tråkigt - dock vetat om det ett tag.

Hade ett grymt driv på rören, spelförståelse och ett jäkla right-skott.
Ödmjuk och en jäkla glädjespridare - både i omklädningsrummet och allmänt.

Björn Melin är väl värd en tröja i taket tillsammans med Liv, Gustafsson, Stillman, Örnskog och Davidsson.

Forza #9 Björn Melin
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav showman » 29 januari 2016, 23:04

sir Ward skrev:Mycket tråkigt - dock vetat om det ett tag.

Björn Melin är väl värd en tröja i taket tillsammans med Liv, Gustafsson, Stillman, Örnskog och Davidsson.

Forza #9 Björn Melin

Tycker Pettan är värd en tröja i taket också... Även om han var tam på slutet så har han gjort otroligt mycket för klubben..
Vad han gick för som hockeyspelare får vi inte glömma, med poängrekord för backar, Vm all star team med spelare som Jagr, tre guld och mest matcher i SHL historia! :) Ser nog Pettans i taket mer än Melles. Men skulle inte säga att det är fel om även Melles hissades! =)
R.I.P Stefan Liv!
showman

Inläggav Zico » 30 januari 2016, 00:09

sir Ward skrev:Mycket tråkigt - dock vetat om det ett tag.

Forza #9 Björn Melin

Problemet är väl bara i så fall vilket nummer man skall hissa upp i taket. Han har ju spelat med såväl 31 som 19, 91 och nu senast nr 9. Inte helt enkelt med andra ord. Det är i vart fall inte klockrent.
Zico

Inläggav BlackIce » 30 januari 2016, 01:37

Det får inte bli för många tröjor i taket. Melin var lysande i sina bästa stunder men har egenhändigt slarvat bort ett och annat SM-guld genom att leka på linjerna.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Sir Ward » 30 januari 2016, 01:41

Kriterier för taket.
Krhttp://www.hv71.se/om-hv71/historia/t ... ketiterier

@ Zico. Ledningen plussar ihop Björns nummer, dra roten ur det och putsar till det med derivata.Pang, nr #9 trots allt ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Diabolics » 30 januari 2016, 14:15

I min värld är Melin inte tak-hissar-ämne.
Han har hv-hjärta som få, gjort mkt bra, men inte tillräcklig imho för en sådan utmärkelse.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav shitkicker » 30 januari 2016, 19:28

Diabolics skrev:I min värld är Melin inte tak-hissar-ämne.
Han har hv-hjärta som få, gjort mkt bra, men inte tillräcklig imho för en sådan utmärkelse.

Håller med. Melin har gjort mycket i HV men tveksamt om det ska räcka för tröja i taket. Det får inte gå inflation i det.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Groucho » 1 februari 2016, 19:42

Följande kriterier skall uppfyllas för att en spelare i HV71 skall hyllas med en upphängd tröja i taket med spelarens namn och nummer:

”Spelaren skall ha spelat i HV71’s ungdomslag och antal elit- och slutspelsmatcher i A-laget, att spelaren erhållit föreningens spelarmärke i guld (400 matcher). Därutöver skall något av nedanstående kriterier uppfyllas.

1. Spelat internationella matcher med Tre Kronor och har vunnit ett internationellt mästerskap som VM eller OS. Alternativt har deltagit i så många matcher och mästerskap i Tre Kronor att spelaren erhållit antal poäng för ”Stora Grabbars” märke.

2. Spelare som har spelat mer än 700 elit- och slutspelsmatcher i A-laget och vunnit SM med klubben.

Om spelare kvalificerat sig enligt punkt 1 eller 2, medför detta inte automatiskt att tröjan skall upphängas i taket, utan skall i varje enskilt fall beslutas av HV71’s styrelse.”

Melle uppfyller det första kriteriet med sitt VM-guld 2006, och så när det andra kriteriet med över 600 matcher i A-laget samt 3 SM-guld.

Huruvida man bör hissa tröjan eller ej låter jag vara osagt, men han är definitivt en kandidat då han uppfyller kriteriet.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav dekman » 1 februari 2016, 22:05

601 matcher har han spelat med hv om man ska vara petiga ;)

F.ö tycker jag inte att han är tröjvärdig. Missförstå mig rätt, jag gillar verkligen Melin, men tröjhissning är för de allra allra största i klubben. Och där är han inte riktigt imo. När inte ens Owe Thörnberg har en tröja där...

Det handlar helt enkelt om att man ska vara ytterst restriktiv med tröjor i taket. Wall of Heroes däremot!

Med det sagt så skulle jag inte protestera OM han skulle få tröjan där (frågan är vilket av alla hans nummer?).

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare