Tråden om Skador/Avstängningar.

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Skador/Avstängningar.

Inläggav Zico » 9 oktober 2015, 17:19

Diabolics skrev:Hur ser listan ut inför luleå?

Brithen
Campoli
Jere
Berglund
Pilut
O'byrne (?)

någon mer som är borta?

Undrar bara hur det är med Christensen? Han var inte på isen de sista 7-8 minuterna!
Zico

Inläggav Nick » 9 oktober 2015, 18:16

Zico skrev:
Diabolics skrev:Hur ser listan ut inför luleå?

Brithen
Campoli
Jere
Berglund
Pilut
O'byrne (?)

någon mer som är borta?

Undrar bara hur det är med Christensen? Han var inte på isen de sista 7-8 minuterna!

Obyrne är i allafall med imon..
https://mobile.twitter.com/hv71
Nick

Inläggav Kingen » 12 oktober 2015, 14:53

Fick nyligen ett mail från disciplinnämnden att de INTE tar upp ärendet Magnus Nygren till prövning. Nedan kan ni se det som jag och de andra 3 som anmälde fick. Anmälarnas namn har jag tagit bort.

Bra nivå på nämnden, blandar och ger som vanligt.

Bild
Kingen

Inläggav Diabolics » 12 oktober 2015, 15:07

vem som helst kan alltså anmäla, men de bryr sig bara om det är någon från officiellt håll? Är det så man skall tolka detta?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Regnet » 12 oktober 2015, 16:53

Hur ser det ut nu då med frånvarolistan?

Långtids: Pilut, S.Karlsson,
Kortids: Campoli, (Brithén?)
Avstängda: (O'björn?)

Har jag missat nån? Christensen verkar ju vara ett litet frågetecken. Annars ser det ju ut att börja ljusna på skadefronten. Nån som vet när Brithén är tillbaks. Det sas gips i några veckor men det var typ en månad sen.

Ha kvar juniorerna nu och spela med en bred trupp så vi sliter lagom på folket. Karalahti och Berglund förväntar jag mig kommer att kunna dra ett stort lass nu. Dom har ju varit friska och borde kunnat träna på för fullt.

Men dessa gubbar, en lite längre vila för de som spelat förra veckan och med lite jävlar annama så bör vi kunna ge frölunda en god match iaf.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Kingen » 12 oktober 2015, 17:21

Diabolics skrev:vem som helst kan alltså anmäla, men de bryr sig bara om det är någon från officiellt håll? Är det så man skall tolka detta?

Det är så jag tolkar det.

Vem som helst har rätt att anmäla, fullständigt namn krävs dock och man behöver inte fylla i det officiella dokumentet utan kan maila till: disciplin@swehockey.se

Jävligt svagt att inte ens ta upp ärendet och komma åtminstone med ett skit snack som att "vi bedömer tacklingen mot kropp". Jag menar det finns stora liknelser mellan Nygrens tackling och Jimmie Ericssons! Båda tacklar en kille från blinda sidan som är i kamp med annan spelare.

Jag kommer fortsätta anmäla händelser där de väljer att blunda!
Kingen

Inläggav Kingen » 12 oktober 2015, 17:37

"HV-backen Ryan O´Byrne stängs av två matcher efter tacklingen i matchen mot Rögle, meddelar sportchefen Johan Hult"
Kingen

Inläggav Kingen » 12 oktober 2015, 17:39

Kingen

Inläggav tom_flaska » 15 oktober 2015, 17:06

Någon som har lite koll på skadeläget?

När är Campoli tillbaka? Behöver han verkligen!
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Nick » 15 oktober 2015, 19:49

tom_flaska skrev:Någon som har lite koll på skadeläget?

Har för mig dom sa att campoli spelar på lördag. Oerhört viktigt isåfall..
Nick

Inläggav Sir Ward » 15 oktober 2015, 20:08

Nick skrev:
tom_flaska skrev:Någon som har lite koll på skadeläget?

Har för mig dom sa att campoli spelar på lördag. Oerhört viktigt isåfall..

Det stämmer. http://www.jnytt.se/skada-stoppar-hv-malvakten
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Henning » 16 oktober 2015, 18:34

Första avsnittet från Hockeykväll i SVT: http://www.svtplay.se/video/4212549/hoc ... tacklingar
Man diskuterar dom förändringar som sker i svensk hockey med hårdare tag på framförallt huvudtacklingar.
En intressant diskussion med många bra idéer. I slutet går man igenom Karalahtis båda tacklingar där jag iof tycker man är rätt fel ute.
Henning

Inläggav Diabolics » 17 oktober 2015, 10:51

Henning skrev:Första avsnittet från Hockeykväll i SVT: http://www.svtplay.se/video/4212549/hoc ... tacklingar
Man diskuterar dom förändringar som sker i svensk hockey med hårdare tag på framförallt huvudtacklingar.
En intressant diskussion med många bra idéer. I slutet går man igenom Karalahtis båda tacklingar där jag iof tycker man är rätt fel ute.

jag tittade oxå och min bedömning är att de flesta var mer eller mindre dåligt pålästa vad gäller de situationer man diskuterade, undantaget var fallet Nygren. Men så hårt som de gick ut mot Jere var underligt då deras analys av situationen för mig är helt skild från vad som verkligen händer. De utgår från tesen att jere är en buse och att allt han gör alltid är fel. Dåligt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tom_flaska » 17 oktober 2015, 14:19

Henning skrev:Första avsnittet från Hockeykväll i SVT: http://www.svtplay.se/video/4212549/hoc ... tacklingar

Konstigt att man inte väljer att ta upp en av de faktiska hjärnskakningarna från året på Bengtsson. Där det blev friat, mycket märkligt.

Om Karalahti får 15 matcher som någon i panelen tycker. Tycker jag vi lägger ner hockey som sport i Sverige.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav tommy1985a » 18 oktober 2015, 12:48

Vart går alla pengar som man får i böter för varje avstängning?
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Rex0z » 18 oktober 2015, 13:19

tommy1985a skrev:Vart går alla pengar som man får i böter för varje avstängning?

Fika-kassan på DN ;)
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav tommy1985a » 18 oktober 2015, 13:24

J och J känner väl att ett visat missnöje mot DN skulle kunna resultera i mer särbehandling av HV71 om man ska tolka Hults kryptiska svar angående avstängningen på Jere. Det visar på hur fel det blivit mellan domare DN och klubbarna. Man borde samarbeta istället för hockeyns bästa istället för att behöva hata på varandra.
Tycker det är dags för en ordentlig granskning av bedömare, både domare och DN där man rensar ut de som vill visa makt istället för att se till hockeys bästa.
Wikegård och Sanny sköter granskningen och sitter ner med klubbdirektörer,domare och DN där man reder ut och faställer vad som är bäst för svensk hockey, sen informerar man fans och klubbar VÄLDIGT tydligt vad som gäller. Sen får vi förhoppningsvis se riktigt bra hockey.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav NightWalker » 18 oktober 2015, 13:50

tommy1985a skrev:Vart går alla pengar som man får i böter för varje avstängning?

Det ska gå till att stötta ungdomshockeyn, men det verkar inte alltid varit glasklart exakt vart alla pengar tar vägen. Förra året plockade man 700000kr till två camper, 350k till en för killar 15/16 år och 350k till en för tjejer.
Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1577456.ab
NightWalker

Inläggav Henning » 20 oktober 2015, 14:22

Från Wennerholm på Aftonblaskan: http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... och-paron/

Jag tycker Discipinnämnden – med gamla hockeyspelare som Stefan Persson, Hans-Göran Elo och Christoffer Norgren – varit konsekvent i sina domar.

Tillåt mig att skratta.
Det är ju precis det som varit problemet hela den här säsongen, inkonsekvensen i alla domar.

Jag kan köpa att Karalahtis höga "cross sticking" (som jag vill kalla det) kan ge matchstraff om man kommit överens om det på förhand. Men då måste man hålla samma nivå överallt.

Jag kan köpa att en tackling i ryggen på någon som far in i sargen och får hjärnskakning är matchstraff, men då måste man hålla den nivån jämt.

Jag kan köpa att det är matchstraff på att komma in som tredjeman i en situation och sätta dit en tackling i huvudet på en motspelare, men då måste man hålla den nivån hela tiden över alla matcher och alla omgångar!

Sen tycker jag också att nivån sänkts till en alldeles för låg nivå alldeles för snabbt. Vill man få bort farliga tacklingar så kan man inte ta ett så stort steg direkt och förvänta sig att hockeyspelarna direkt anpassar sig. Det här måste mogna in under flera år.
Henning

Inläggav chinobar » 20 oktober 2015, 15:45

Undrar hur många vanliga 2-minutare som behövs för att man ska bli en återfallsförbrytare och bli avstängd någon match? :roll:
20? 50? :|

Detta är så jävla skevt, usch vad trött jag blivit på hockey den här säsongen, och det har absolut noll och ingenting med att göra med att det gått dåligt för HV71, nej, tack så mycket SHL och DN.
I er iver att stävja skit så har ni istället skapat skit, bra jobbat, jag förstår verkligen inte hur ni lyckas med all dumhet.Bild
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav tom_flaska » 20 oktober 2015, 19:40

Varför inte mer skador?

Melin missar 3 matcher, tråkigt då jag tycker han sett pigg ut.

Ersberg i alla fall 2 veckor.

Hoppas PW kan steppa upp och bli första målis nu. Vi har verkligen behov för en första målvakt och inte 2 jämnbra.

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Henning » 21 oktober 2015, 13:27

http://www.shl.se/artikel/71138/

Salmela avstängd 4 matcher varav 1 omvandlas till böter.
Karalahti fick 10 matcher för samma sak.

Känns ganska rimligt med tanke på att man vill ta i hårdare mot återförbrytare, kanske Karalhti borde fått motsvarande 8 matcher istället.

Sen är det ju förjävligt att det över huvud taget är en avstängning på det.
Henning

Inläggav chinobar » 21 oktober 2015, 14:17

Kudos att de iaf är (någorlunda) konsekventa, men detta är ju faktiskt galet.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav tom_flaska » 21 oktober 2015, 18:43

Henning skrev:http://www.shl.se/artikel/71138/

Känns ganska rimligt med tanke på att man vill ta i hårdare mot återförbrytare, kanske Karalhti borde fått motsvarande 8 matcher istället.

Helt åt helvete.

Borde vara 2+2 eller en 2a.

Avstängning finns inte på kartan.

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Andersson711 » 21 oktober 2015, 21:36

Henning skrev:http://www.shl.se/artikel/71138/

Jämför med Berglund. Den va mer oturlig då spelaren ramlade framåt då Berglund satte upp klubban. Kristofer fick 6 (?) matcher, Salmela bör rimligtvis få ett hårdare straff.
Andersson711
Moderator

Inläggav topsy » 31 oktober 2015, 13:39

4+1 På både Campoli och Abbot.. Aj aj..
topsy

Inläggav Klabbe » 31 oktober 2015, 13:47

Om man nu ska hitta någon ljuspunkt i detta elände så är det väl att CHL-matcherna räknas in i Abbotts och Campolis avstängningar. Tror jag i alla fall. Så i SHL missar de "bara" matchen ikväll och matchen mot KHK i omstarten.
Klabbe

Inläggav silver » 31 oktober 2015, 13:49

Hårda beslut, men rättvisa. Det som gör mig riktigt jävla förbannad dock är att Emil Lundberg, som slår Thörnberg i ansiktet avsiktligt med sin klubba, inte ens anmäls. Inte heller i första matchen mot Växjö när Anton Bengtsson först blir crosscheckad rakt in i sargen och som resultat får en armbåge i huvudet av en annan Växjöspelare, blir någon av de anmälda.

SHL, DN och hela bunten är, och förblir ett skämt, tills alla lag behandlas lika. Det är solklart att de är ute efter att straffa HV-spelare, Laines "filmning" är väl ett ganska bra exempel på detta.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav hv71 är best » 31 oktober 2015, 14:39

Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav Henning » 31 oktober 2015, 15:07

Vad hände med avstängningen på Linköpings spelaren som fick totalt hjärnsläpp och crosscheckade en spelare helt utanför spel?
Henning

FöregåendeNästa

Återgå till HV71