Tråden om Skador/Avstängningar.

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om Skador/Avstängningar.

Inläggav tommy1985a » 27 september 2015, 14:34

Känns som man kanske behöver en samlad tråd kring detta. Nån som har bra koll och kan uppdatera alla spelare och vilka som ligger närmast.
Senast redigerad av tommy1985a 7 oktober 2015, 23:04, redigerad totalt 1 gång.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Re: Tråden om skador/Avstängningar.

Inläggav silver » 27 september 2015, 15:02

Bild

Så här ser det ut i dagsläget. Troligtvis är några tillbaka till torsdag.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav tommy1985a » 27 september 2015, 15:26

Nästan halva laget borta då 13/25 helt sjukt ju.
Senast redigerad av tommy1985a 29 september 2015, 04:39, redigerad totalt 1 gång.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Calle2 » 27 september 2015, 18:04

Kan inte erinra mig att jag varit med om något liknande tidigare. 6-7 spelare är ju mycket men det här är otroligt. Bara en sådan sak att två backar sannolikt blir avstängda efter samma match. :shock:
Calle2

Inläggav FirstSwitch » 27 september 2015, 20:45

HV måste väl ändå slagit något typ av SHL rekord med så många borta!?
FirstSwitch

Inläggav silver » 28 september 2015, 13:49

Användarvisningsbild
silver

Inläggav chinobar » 28 september 2015, 13:53

Fucking äntligen!!

Nu kör vi!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav didotto » 28 september 2015, 18:25

tommy1985a skrev:Exakt halva laget borta då 13/25 helt sjukt ju.

Hmm.. "Exakt halva laget" stämmer ju inte riktigt. :)
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav FirstSwitch » 28 september 2015, 22:07

silver skrev:http://www.jkpglive.se/gladjebeskedet-fem-spelare-tillbaka-i-hv71/

Underbart

Gött!
Nyfiken på hur Lindbom väljer att fformera kedjorna nu, Törngren-Bengtsson-Sandberg vore underbart att se ihop igen.
FirstSwitch

Inläggav Regnet » 28 september 2015, 22:26

http://hv71.se/artikel/69826/ Updatering av skadeläget.

Okey vi vet att skador är sånt som händer, det tillhör sporten, det jämnar ut sig och blablabla..

Låt oss ändå fundera på varför det blivit så här mycket. Ensidig träning och bristande rörlighet kan bidra till en ökad risk för skador och rätta mig om jag har fel men det gäller även ledbandskador. Alltså borde man ju fundera lite på hur träningsupplägget sett ut och hur man jobbar med rörlighet och varierad träning. Dock antar jag att HV jobbar på ett bra sätt vad gäller detta men jag vet inte säkert.

En annan faktor som skulle kunna spela i alla skador in är att man sätter sig själv i utsatta positioner ute på isen. Till exempel att man sträcker sig etfer pucken istället för att spela kropp, att man försöker undvika tacklingar i hög fart osv. Man försöker göra saker lite för snygt istället för att skydda sig själv, spela enkelt och spela kropp.

Vi har oerhört tekniska lirare som kan göra det där lilla extra men det är inte värt att föröka glida genom hela laget om det slutar med en knätackling eller en luftfärd in i sargen.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav dashen » 28 september 2015, 22:31

Regnet skrev:http://hv71.se/artikel/69826/ Updatering av skadeläget.

Okey vi vet att skador är sånt som händer, det tillhör sporten, det jämnar ut sig och blablabla..

Låt oss ändå fundera på varför det blivit så här mycket. Ensidig träning och bristande rörlighet kan bidra till en ökad risk för skador och rätta mig om jag har fel men det gäller även ledbandskador. Alltså borde man ju fundera lite på hur träningsupplägget sett ut och hur man jobbar med rörlighet och varierad träning. Dock antar jag att HV jobbar på ett bra sätt vad gäller detta men jag vet inte säkert.

En annan faktor som skulle kunna spela i alla skador in är att man sätter sig själv i utsatta positioner ute på isen. Till exempel att man sträcker sig etfer pucken istället för att spela kropp, att man försöker undvika tacklingar i hög fart osv. Man försöker göra saker lite för snygt istället för att skydda sig själv, spela enkelt och spela kropp.

Vi har oerhört tekniska lirare som kan göra det där lilla extra men det är inte värt att föröka glida genom hela laget om det slutar med en knätackling eller en luftfärd in i sargen.

Ja det kan även ha med att man vill förmkt. Man tänker inte klart och utsätter sig för dumma situationer. Sen klart börjar det bli skador så är det lätt att andra slits hårt och blir skadade av det. Man kan spekulera mycket i det :)
dashen

Inläggav Marky » 30 september 2015, 11:30

Vet någon när disciplinnämnden sammanträder och lämnar besked om Karalahti och Berglund? Vad händer om inget besked kommit innan torsdag, spelar Berglund då?
Marky

Inläggav Henning » 30 september 2015, 12:28

Marky skrev:Vet någon när disciplinnämnden sammanträder och lämnar besked om Karalahti och Berglund? Vad händer om inget besked kommit innan torsdag, spelar Berglund då?

Om inget besked skulle komma så antar jag att han spelar.
Men man har sagt att man ska lämna besked idag, och även om det skulle dröja så ser man garanterat till att det inte dröjer så pass länge.
Henning

Inläggav Sir Ward » 30 september 2015, 13:17

Pratat med ordförande Alexander Ramsay i disciplinnämnden och det kommer en dom/yttrande i eftermiddag/kväll,
både för Karalahti och Berglund.

Disciplinnämnden 2014/2015 och disciplinnämndens delegationsordning(egen länk).
http://www.swehockey.se/Omforbundet/Nam ... plinnamnd/
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Keskinen » 30 september 2015, 14:06

Christoffer Persson straffas för ett liknande tilltag med 5+1 matcher så vi kan nog räkna bort Berglund till matcherna denna veckan i alla fall..
Keskinen

Inläggav Marky » 30 september 2015, 14:12

Både Karalahti och Berglund fick 5 matchers avstängning +1 böter... Surt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1499302.ab
Marky

Inläggav jordfelsbrytare » 30 september 2015, 14:16

Bedrövligt, Tycker Christoffers tilltag är fulare. Tufft För Hv minst sagt.
jordfelsbrytare

Inläggav hammare7 » 30 september 2015, 14:18

Vi skall nog vara glada, trodde de skulle bli något 8+2 elr något i den stilen så vi skall vara nöjda
hammare7

Inläggav Regnet » 30 september 2015, 14:44

jordfelsbrytare skrev:Bedrövligt, Tycker Christoffers tilltag är fulare. Tufft För Hv minst sagt.

Håller med i Jeres fall. Alldelles för tufft med tanke på att han försöker sätta in en schysst tackling och där inte finns några höga händer eller klubber med i bilden. Match penalty hade räckt för att det var intereference och en skada som följd, inget mer.

Förövrigt ska Cam sitta i referensgruppen nu, intressant och kul för han att få något vettigt att göra nu efter karriären. http://www.shl.se/artikel/69874/
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav tom_flaska » 30 september 2015, 14:52

Allt før hårda straff.

HV71 spelare får man gærna tackla så dom får hjærnskakning. Klockren tackling från Karalahti med dålig utgång -> 6 matcher.

Crosschecking Berglund 6 matcher.

Om de håller den hær nivån hela sæsongen SÅ hoppas jag fanimej att spelare som tacklar HV71s trupp får minst lika hårda straff. Vilket kommer bli tveksamt.

Edit: Førvæntar mig också att Heshka blir avstængd 5+1 før tacklingen på Sørensen.
Senast redigerad av tom_flaska 30 september 2015, 14:56, redigerad totalt 1 gång.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Keskinen » 30 september 2015, 14:56

Själva avstängningarna i sig stör mig faktiskt inte så mycket förutom att det känns som lite långa överlag av alla 3 domar som kom idag. Johan Forsberg förstörde en karriär förra året för en hoppande armbågstackling som tog rakt i huvudet och han var borta 4 matcher för det tilltaget.....

Det som stör mig är att det är flera situationer som släppts, Bengtssons hjärnskakning är väl det tydligaste exemplet. Laine väljs ut och blir straffad för nåt som är mildare än en handfull andra filmningar i närliggande omgångar.

Fortsätt granska och straffa, men gör det på alla!

Tufft att tappa första backparet Karalahti/Berglund under en tid men om man får vända det till något positivt så får andra chansen nu att kliva fram. Cederholm har övertygat!
Keskinen

Inläggav Henning » 30 september 2015, 16:00

Modos Heshka anmäld nu med, se tacklingen här: http://www.shl.se/artikel/69880/
Tycker detta nästan är en bottennotering i år på anmälningar, förutom Laines filmning då.
Ser inte alls vad Heshka gör för fel. Tacklingen sker framifrån, han hoppar inte, han ar inte hög klubba eller höga händer, spelaren har pucken.
Att tacklingen tar i huvudet är ju helt och hållet LHC spelarens fel, sluta åk runt på isen som Quasimodo, han måste se att den tacklingen kommer.
Man baserar anmälningen framförallt på tre punkter:
    Uppåtgående rörelse med axeln
    Spelar inte mot pucken
    Spelaren återkommer ej i spel
Sen när är det förbjudet att inte spela mot puck på en spelare som har puck?
Henning

Inläggav Robert.76 » 30 september 2015, 16:18

Patetiskt långa avstängningar,jag blir bara förbannad.
Robert.76
Moderator

Inläggav Lux » 30 september 2015, 16:30

Karlahtis och Berglunds straff är väl inte så mycket att diskutera. Berglund borde kanske ha fått 2+1 eller liknande då han inte är en återfallsförbrytare.

Däremot Laines böter. Fyfan för SHL som inte vågar uppmärksamma andra tydligare fall utan har satt in siktet på Laine.

Om ni tror att man SHL och DN kommer hålla samma nivå hela säsongen så kan ni glömma det. Så här är det alltid, man inför nya direktiv inför en säsongen och försöker statuera några exempel direkt. Sen som vanligt börjar man ge efter och helt plötsligt är allt glömt.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Keskinen » 30 september 2015, 16:53

Står i beslutet att både #8 & #2 är avstängda mellan 28 sep - 10 okt. Enligt mina beräkningar är de avstängda 4 SHL-matcher och 1 CHL match?
Keskinen

Inläggav tom_flaska » 30 september 2015, 17:53

Finns det möjlighet att överklaga från HVs sida?
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Kingen » 30 september 2015, 18:06

tom_flaska skrev:Finns det möjlighet att överklaga från HVs sida?

Kan inte komma på att det har hjälpt någon gång, hur fel, framförallt på karalahti, jag än tycker avstängningen är så är det något man borde överklagat och blivit mer förbannad över så är det tacklingen på Bengtsson som gav han hjärnskakning, växjö 5 mot 3 spel (samt en kvittering) och det enda som det mynnar ut i, trots att Sören P erkänner fel, är att Laine åker dit för en filmning! Vidrigt!
Hade någon av våra gubbar t.ex kastat handskarna och tagit en fight med Murphy så hade.. ja en Hv spelare blivit avstängd där också.
Kingen

Inläggav tom_flaska » 30 september 2015, 19:07

Kingen skrev:
tom_flaska skrev:Finns det möjlighet att överklaga från HVs sida?

Kan inte komma på att det har hjälpt någon gång, hur fel, framförallt på karalahti, jag än tycker avstängningen är så är det något man borde överklagat och blivit mer förbannad över så är det tacklingen på Bengtsson som gav han hjärnskakning, växjö 5 mot 3 spel (samt en kvittering) och det enda som det mynnar ut i, trots att Sören P erkänner fel, är att Laine åker dit för en filmning! Vidrigt!
Hade någon av våra gubbar t.ex kastat handskarna och tagit en fight med Murphy så hade.. ja en Hv spelare blivit avstängd där också.

Tænker mer att avstængningarna kan inte bli kraftigare, och kanske hjælpa med en match eller 2.

Jeres tackling ær ju bara en 2 min interference då han tacklar en icke puckførande spelare.

Edit: Jag tror bara dom skulle kolla mer nyktert på båda situationerna i jæmførelse med andra liknande situationer.

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav 327 Karlsson » 30 september 2015, 20:29

Jag gissar att man inte tar upp tacklingen på Anton Bengtsson för att han är spelförande och för att de anser att han har ansvar att skydda sig själv bättre än vad han gjorde, genom att åka närmare sargen och inte riskera något. Ren spekulation från min sida för något beror det ju på att man ignorerar det som hände. Därmed inte sagt att jag inte tycker att situationen ska tas upp. Att HV blev straffade i den situationen med 3 mot 5 underläge är ett skämt. Hade man förlorat mot Växjö efter det där vet jag inte vad jag hade gjort.

Något annat som stör mig är att man efter Laines böter inte tar upp situationen i matchen mellan Modo och Linköping som det skrevs om på nätet. Solklar filmning i mina ögon eller har jag missat något uppenbart? Känns sjukt att det inte granskas.
https://twitter.com/senewiratne/status/ ... 7935375361
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Diabolics » 30 september 2015, 21:39

327 Karlsson skrev:Jag gissar att man inte tar upp tacklingen på Anton Bengtsson för att han är spelförande och för att de anser att han har ansvar att skydda sig själv bättre än vad han gjorde, genom att åka närmare sargen och inte riskera något. Ren spekulation från min sida för något beror det ju på att man ignorerar det som hände. Därmed inte sagt att jag inte tycker att situationen ska tas upp. Att HV blev straffade i den situationen med 3 mot 5 underläge är ett skämt. Hade man förlorat mot Växjö efter det där vet jag inte vad jag hade gjort.

Något annat som stör mig är att man efter Laines böter inte tar upp situationen i matchen mellan Modo och Linköping som det skrevs om på nätet. Solklar filmning i mina ögon eller har jag missat något uppenbart? Känns sjukt att det inte granskas.
https://twitter.com/senewiratne/status/ ... 7935375361

det finns en hel egen tråd om detta där vi samlar indicier och konspirationsteorier :roll:

viewtopic.php?f=9&t=635
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Nästa

Återgå till HV71