Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

tommy1985a skrev:Exakt halva laget borta då 13/25 helt sjukt ju.
silver skrev:http://www.jkpglive.se/gladjebeskedet-fem-spelare-tillbaka-i-hv71/
Underbart
Regnet skrev:http://hv71.se/artikel/69826/ Updatering av skadeläget.
Okey vi vet att skador är sånt som händer, det tillhör sporten, det jämnar ut sig och blablabla..
Låt oss ändå fundera på varför det blivit så här mycket. Ensidig träning och bristande rörlighet kan bidra till en ökad risk för skador och rätta mig om jag har fel men det gäller även ledbandskador. Alltså borde man ju fundera lite på hur träningsupplägget sett ut och hur man jobbar med rörlighet och varierad träning. Dock antar jag att HV jobbar på ett bra sätt vad gäller detta men jag vet inte säkert.
En annan faktor som skulle kunna spela i alla skador in är att man sätter sig själv i utsatta positioner ute på isen. Till exempel att man sträcker sig etfer pucken istället för att spela kropp, att man försöker undvika tacklingar i hög fart osv. Man försöker göra saker lite för snygt istället för att skydda sig själv, spela enkelt och spela kropp.
Vi har oerhört tekniska lirare som kan göra det där lilla extra men det är inte värt att föröka glida genom hela laget om det slutar med en knätackling eller en luftfärd in i sargen.
Marky skrev:Vet någon när disciplinnämnden sammanträder och lämnar besked om Karalahti och Berglund? Vad händer om inget besked kommit innan torsdag, spelar Berglund då?
jordfelsbrytare skrev:Bedrövligt, Tycker Christoffers tilltag är fulare. Tufft För Hv minst sagt.
tom_flaska skrev:Finns det möjlighet att överklaga från HVs sida?
Kingen skrev:tom_flaska skrev:Finns det möjlighet att överklaga från HVs sida?
Kan inte komma på att det har hjälpt någon gång, hur fel, framförallt på karalahti, jag än tycker avstängningen är så är det något man borde överklagat och blivit mer förbannad över så är det tacklingen på Bengtsson som gav han hjärnskakning, växjö 5 mot 3 spel (samt en kvittering) och det enda som det mynnar ut i, trots att Sören P erkänner fel, är att Laine åker dit för en filmning! Vidrigt!
Hade någon av våra gubbar t.ex kastat handskarna och tagit en fight med Murphy så hade.. ja en Hv spelare blivit avstängd där också.
327 Karlsson skrev:Jag gissar att man inte tar upp tacklingen på Anton Bengtsson för att han är spelförande och för att de anser att han har ansvar att skydda sig själv bättre än vad han gjorde, genom att åka närmare sargen och inte riskera något. Ren spekulation från min sida för något beror det ju på att man ignorerar det som hände. Därmed inte sagt att jag inte tycker att situationen ska tas upp. Att HV blev straffade i den situationen med 3 mot 5 underläge är ett skämt. Hade man förlorat mot Växjö efter det där vet jag inte vad jag hade gjort.
Något annat som stör mig är att man efter Laines böter inte tar upp situationen i matchen mellan Modo och Linköping som det skrevs om på nätet. Solklar filmning i mina ögon eller har jag missat något uppenbart? Känns sjukt att det inte granskas.
https://twitter.com/senewiratne/status/ ... 7935375361
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster