Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Inläggav Dovahkiin » 29 april 2015, 13:44

Inget och ha enligt mig.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav #21 » 29 april 2015, 19:56

Dovahkiin skrev:Inget och ha enligt mig.

Utveckla gärna då jag har dålig koll på honom rent allmänt.

Inläggav Dovahkiin » 29 april 2015, 22:22

En back som är en i mängden sticker aldrig ut enormt uppochner rätt svag i man mot man. Påminner en del om Grillen fast sämre då. Bättre HV satsar på egna produkter än att ta in en halvbra back som kanske startar på 6 backar. Hans plus är att han är mkt bra skridskoåkare.

Fast de har ju hänt förr att när spelare byter lag så höjer de sig.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Robert.76 » 30 april 2015, 00:29

Om det är så att HV är väldigt intresserade så måste det ju vara att Grundel ersätter Petrasek eller Simon K,Grundel är ingen dålig back,men det kan ju knappast vara den spetskompetens som Hult letar efter.
Robert.76
Moderator

Inläggav frippe-borås » 30 april 2015, 10:44

Grundel kan inte vara den spetsen Hv söker.

Är vi på väg att bli farmarlag åt kaffelaget eller vad är det frågan om?
Nu är inget klart visserligen men AJ vart helt OK o PW kan bli succé med rätt träning men Grundel ger jag inte möe för när JJ säger att det ska in spetskvaliteter!

Vill se en stor stark back me fart på rören. Kanske svårt att hitta i Europa men i Amerika lär det finnas gott om såna.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pg79an » 30 april 2015, 11:07

Jaha då drog det igång en diskussion här igen.....
Kan ingen som vet hur man gör skapa en tråd : "Diskutera seriösa rykten"
Pg79an

Inläggav Razz » 30 april 2015, 11:10

Pg79an skrev:Jaha då drog det igång en diskussion här igen.....
Kan ingen som vet hur man gör skapa en tråd : "Diskutera seriösa rykten"

Jag tolkar tråden som så att man ska diskutera seriösa rykten här? Grundel är, via MrMadhawk, ett seriöst rykte.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Pg79an » 30 april 2015, 12:55

Mm men så tolkar inte jag det iaf, borde väl räcka med fakta i denna tråden just för att unvika glädjerus varje gång det är ett nytt inlägg bara för att någon drar igång en diskussion ang det seriösa ryktet??
Är fullt medveten om att Grundel platsar bland Seriösa rykten men denna tråden är ju den man är mest sugen på att läsa i dessa tider och att då bli fintad varje gång det är femtielva kommentarer på ett seriöst rykte blir det tråkigt,
Men va fan vet jag??
Pg79an

Inläggav Norrlandssupporter » 30 april 2015, 13:32

Pg79an skrev:Mm men så tolkar inte jag det iaf, borde väl räcka med fakta i denna tråden just för att unvika glädjerus varje gång det är ett nytt inlägg bara för att någon drar igång en diskussion ang det seriösa ryktet??
Är fullt medveten om att Grundel platsar bland Seriösa rykten men denna tråden är ju den man är mest sugen på att läsa i dessa tider och att då bli fintad varje gång det är femtielva kommentarer på ett seriöst rykte blir det tråkigt,
Men va fan vet jag??

Vilka andra trådar anser du vara en faktatråd? Eller anser du enkom att denna tråd är en faktatråd?

Vet du var syftet är med ett diskussionsforum?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav GEE » 30 april 2015, 13:47

Pg79an skrev:Mm men så tolkar inte jag det iaf, borde väl räcka med fakta i denna tråden just för att unvika glädjerus varje gång det är ett nytt inlägg bara för att någon drar igång en diskussion ang det seriösa ryktet??
Men va fan vet jag??

Din frustration och uppgivenhet går verkligen att ta på! Tummen upp för ett kul inlägg!
GEE

Inläggav Bluey » 30 april 2015, 13:59

Känner igen mig i det som Pg79an beskriver. När man ser att det tillkommit ett nytt inlägg i den här tråden så börjar hjärtat slå lite snabbare, men 9 gånger av 10 blir man besviken eftersom det visar sig vara ett gammalt rykte som fortfarande diskuteras.

Tycker dock inte att man bör begränsa den här tråden till att bara handla om att droppa rykten utan det är bra att folk får diskutera i samma tråd. Vi får väl helt enkelt försöka vara lite kyligare när det dyker upp ett nytt inlägg och inte ta för givet att Jagr är så gott som klar. 8-)
Bluey

Inläggav Pg79an » 30 april 2015, 15:37

Norrlandssupporter skrev:
Men va fan vet jag??

Vilka andra trådar anser du vara en faktatråd? Eller anser du enkom att denna tråd är en faktatråd?

Vet du var syftet är med ett diskussionsforum?

Ja nu blev det ju en diskussion om detta också ha ha ha
Har jag nånstans påstått att andra trådar är faktatrådar? Nu pratade jag om denna tråden ingen annan.
Nää Norrlandssupporter, jag har ingen aning.....klart jag har! Men det behöver ju inte betyda att alla TRÅDAR måste diskuteras. Men fortsätt ni tjöta på, förstår fortfarande inte varför det skulle vara så svårt med en speciell diskussionstråd till Seriösa. Måste ju ändå hålla med mig om att diskussionerna ibland kommer ifrån ämnet...... Som nu tex
Pg79an

Inläggav Pg79an » 30 april 2015, 15:40

GEE skrev:
Men va fan vet jag??

Din frustration och uppgivenhet går verkligen att ta på! Tummen upp för ett kul inlägg!

Tack? Vet inte om du är ironisk eller ej men håller med om att det låter värre och nästan fånigt.frustrerad njaa kanske men uppgiven??? Aldrig!
Pg79an

Inläggav dekman » 30 april 2015, 16:33

Nu får det faktiskt vara slut med metadiskussionen. Detta är ju ett forum, inte en infokanal - alltså helt ok att diskutera SERIÖSA RYKTEN precis som titeln på tråden säger. Att diskutera ryktena är helt ok, att diskutera huruvida man inte får diskutera rykten är däremot helt åt helskotta OT.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Norrlandssupporter » 30 april 2015, 16:38

Pg79an skrev:
Norrlandssupporter skrev:
Ja nu blev det ju en diskussion om detta också ha ha ha
Har jag nånstans påstått att andra trådar är faktatrådar? Nu pratade jag om denna tråden ingen annan.
Nää Norrlandssupporter, jag har ingen aning.....klart jag har! Men det behöver ju inte betyda att alla TRÅDAR måste diskuteras. Men fortsätt ni tjöta på, förstår fortfarande inte varför det skulle vara så svårt med en speciell diskussionstråd till Seriösa. Måste ju ändå hålla med mig om att diskussionerna ibland kommer ifrån ämnet...... Som nu tex

Hur skulle det rent praktiskt fungera? Ponera att jag skriver, Jagr e klar i denna tråd. Då vill du alltså att man ska kunna citera det inlägget i en annan tråd? Blir inte det ganska rörigt?

Annars tycker jag att dem flesta i denna tråd håller sig till sak. Då det har spårat ut så tycker jag moderatorerna har varit ganska snabba på att "städa".

Som ditt exempel med Grundel. Jag skrev att HV är intresserade av honom och sedan blossade en diskussion upp huruvida en tycker att det skulle vara en bra värvning eller inte.

Är det verkligen jobbigt att läsa dessa kommentarer? Jag kan tycka det är intressant och att det hör till trådens syfte.

Nog med OT..
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Calle2 » 30 april 2015, 21:34

Jag är övertygad om att alla kan sova gott i övertygelsen att Grundel inte är tänkt som ersättare till Mattias Karlsson. Men Simon Karlsson är fortfarande ett osäkert kort och HV kanske vill ha en bred backuppsättning redan från seriestart och då tycker jag inte Grundel är något dåligt val.
Calle2

Inläggav frippe-borås » 1 maj 2015, 08:29

Anledningen till att Grundel lämnar FBK är att han vill ha en större roll!
Då antar jag att han även vill ha det i HV71 och inte någon backup till en skadad spelare!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Robert.76 » 1 maj 2015, 10:11

Då säger vi Välkommen tillbaka Martin Thörnberg :)
Robert.76
Moderator

Inläggav hammare7 » 1 maj 2015, 10:11

http://www.hv71.se/artikel/66668/

Då vare klart Thörnberg klar för 3 år
hammare7

Inläggav jordfelsbrytare » 1 maj 2015, 10:12

Välkommen hem Martin thörnberg
jordfelsbrytare

Inläggav Calle2 » 1 maj 2015, 10:49

frippe-borås skrev:Anledningen till att Grundel lämnar FBK är att han vill ha en större roll!
Då antar jag att han även vill ha det i HV71 och inte någon backup till en skadad spelare!

Jag tror du har rätt och om vi har det så kommer vi sannolikt inte att få se honom presenterad för HV utan för t.ex. Rögle eller Karlskrona.
Calle2

Inläggav Awesome » 1 maj 2015, 13:28

Helt jävla underbart :)
Awesome

Inläggav CarlTheMan » 4 maj 2015, 13:58

HOCKEYKOLLEN @HockeykollenSHL ·
Noah Welch väljer mellan spel i Modo eller HV71 enligt uppgifter. #modose #HV71

Hockeymedia ‏@Hockeymedia_nu
Enligt flera uppgifter håller HV71 på att sno Noah Welch framför ögonen på Modo. Upp till Welch nu!

Saxat från twitter. Ingen aning om trovärdighet dessvärre. Flytta gärna till "spelardrömmar".
CarlTheMan

Inläggav hammare7 » 4 maj 2015, 15:04

CarlTheMan skrev:HOCKEYKOLLEN @HockeykollenSHL ·

Enligt flera uppgifter håller HV71 på att sno Noah Welch framför ögonen på Modo. Upp till Welch nu!

Saxat från twitter. Ingen aning om trovärdighet dessvärre. Flytta gärna till "spelardrömmar".

Welch är den spelartyp som HV behöver. Så jag hoppas att detta rykte stämmer och en bra ersättare till M.Karlsson
hammare7

Inläggav didotto » 4 maj 2015, 15:54

Känns som att ryktet kommer från Twitter, alltså ett "Stepan-rykte" men vi får väl se.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav dekman » 4 maj 2015, 16:42

didotto skrev:

Känns som att ryktet kommer från Twitter, alltså ett "Stepan-rykte" men vi får väl se.

Nope, det är inget Stepan-rykte. Redan innan Modo nämndes så var HV intresserade.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Fraeset » 5 maj 2015, 17:57

Detta låter sjukt bra! Nästan för bra för att vara sant. Om det var roligt att vara HV-supporter (roligare än på ett par år i alla fall) denna säsongen så kan det blir sjukt mycket roligare nästa.
Användarvisningsbild
Fraeset

Inläggav HV-supportern » 5 maj 2015, 19:27

Noah Welch ska vara helt klar för Modo om man ska tro den här artikeln.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -ar-klara/
HV-supportern

Inläggav davidd10 » 8 maj 2015, 08:51

"– Sannolikt spelar han i Sverige nästa säsong, men mer kan jag inte säga" //Rajalas agent

Rimligtvis borde väl Hv då vara en av huvudkandidaterna förutom Luleå
davidd10

Inläggav hammare7 » 8 maj 2015, 11:06

hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71