Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

Inläggav hammare7 » 7 april 2015, 11:12

hammare7

Inläggav Junior » 7 april 2015, 13:26

HV har gjort klart att PC lämnar. Tråkigt men inte oväntat, må han aldrig lyckas på bekostnad av HV. Annars så tackar jag för allt och önskar lycka till.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav hammare7 » 7 april 2015, 13:33

Junior skrev:HV har gjort klart att PC lämnar. Tråkigt men inte oväntat, må han aldrig lyckas på bekostnad av HV. Annars så tackar jag för allt och önskar lycka till.

blir nog bäst för båda parter då han har kört fast lite i HV, hoppas han lyckas i Frölunda (som jag antar han har skrivit/skall skriva på för)
hammare7

Inläggav swejocke91 » 7 april 2015, 16:52

Thörnberg är klar enligt Mrmadhawk! kontraktet ska tydligen gälla i 3 år.
Kolla Mrmadhawks twitter.
swejocke91

Inläggav Razz » 7 april 2015, 17:49

Klabbe skrev:
Razz skrev:
Las Rayas Azules skrev:Det kan ju komma kanonbud som han inte kan tacka nej till, så länge han inte har skrivit på.

Givetvis kan det göra det. Men i Thörnbergs fall känns det som att det är NHL isåfall eftersom att han är klar med utlandet och det känns inte troligt. Samtidigt som att skriver han på nu och skulle vilja lämna för NHL kan han göra det fram till 15:e juni (eller är det juli?) ändå.

Nu har han väl inte sagt att han är klar med utlandsspel. Det är väl just Ryssland han har tröttnat på. NHL tror jag inte är aktuellt. Däremot är jag lite orolig för att ett lag i Schweiz slänger upp en jäkla massa pengar helt plötsligt. Då kanske det blir svårt att hålla den muntliga överenskommelsen med HV (om det nu finns en sådan). Jag är inte så otålig. Jag kan vänta på att värvningen blir officiell. Men jag vill inte att värvningen går i stöpet pga kinkiga ryssar. Vad tusan spelar det för roll om man skriver på för ett nytt lag när säsongen ändå är slut med det ryska laget? Han kan ju naturligtvis inte ha kontrakt med två lag samtidigt men som sagt, det är väl bara att skriva i kontraktet med HV att det börjar gälla 1a maj?

Ja, fast nu är han klar och reglerna är som dom är. Det är inte så att Thörna börjar tänka på framtiden och vart han ska spela först när säsongen är slut utan det är en process på månader. Anbuden från Schweiz har säkerligen trillat in under hela säsongen så att det bara skulle dimpa ner ett bud nu helt plötsligt är hyfsat osannolikt.

Men som sagt, han är klar med utlandet.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Iman » 7 april 2015, 18:12

swejocke91 skrev:Thörnberg är klar enligt Mrmadhawk! kontraktet ska tydligen gälla i 3 år.

Har kollat Mrmadhawks twitter, och det står absolut nada om att Thörnberg skulle vara klar nånstans
https://twitter.com/mrmadhawk
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav HVinst » 7 april 2015, 18:17

Iman skrev:
swejocke91 skrev:Thörnberg är klar enligt Mrmadhawk! kontraktet ska tydligen gälla i 3 år.

Har kollat Mrmadhawks twitter, och det står absolut nada om att Thörnberg skulle vara klar nånstans

Det var en retweet till pawhlen på twitter han skrev så.
HVinst

Inläggav Iman » 7 april 2015, 19:22

HVinst skrev:
Iman skrev:

Det var en retweet till pawhlen på twitter han skrev så.

Aha ok, nu förstår jag :)

Bild
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav Keskinen » 7 april 2015, 23:08

Ryktas om att FBKs nya målvakt Haugen fick böter på omkring 70-80 000 dollar, så jag förstår Thörnberg att han dementerar tills månadsskiftet, han kommer komma hem!

Hjälp mig minnas, visst hade Juuso Hietanen tjej från Jönköping? Har nämligen hört att han har fått ett förslag att ta ställning till. Vore en underbar back att få in!
Keskinen

Inläggav Razz » 8 april 2015, 09:15

Keskinen skrev:Ryktas om att FBKs nya målvakt Haugen fick böter på omkring 70-80 000 dollar, så jag förstår Thörnberg att han dementerar tills månadsskiftet, han kommer komma hem!

Hjälp mig minnas, visst hade Juuso Hietanen tjej från Jönköping? Har nämligen hört att han har fått ett förslag att ta ställning till. Vore en underbar back att få in!

Vart har du läst det ang Haugen? Eller vart kommer ryktet ifrån?

Jag försöker få lite koll på vad som gäller ang KHL och övergångar då jag misstänker att Thörna blandat ihop det lite. Regeln verkar bara gälla övergångar inom KHL. För varför skulle Haugen riskera böter? Finns ingen anledning att stressa fram en presentation. Och om Haugen fick det borde även Immonen fått böter?
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Sir Ward » 8 april 2015, 23:58

Trams/spekulationer har utdelats med varningar och bann.

Denna tråd ska hållas fritt. PUNKT!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Henke67 » 10 april 2015, 01:40

Hoppas det är ok med en fråga. Är det någon som hört något seriöst kring HV och Ryno?
Henke67

Inläggav hejahv » 10 april 2015, 07:13

Henke67 skrev:Hoppas det är ok med en fråga. Är det någon som hört något seriöst kring HV och Ryno?

Läste att det var klart att han skulle lämna Leksand i alla fall. Men har inte hört någon ny koppling från Hv:s sida.
hejahv

Inläggav Las Rayas Azules » 10 april 2015, 08:07

Henke67 skrev:Hoppas det är ok med en fråga. Är det någon som hört något seriöst kring HV och Ryno?

Innan Ryno skrev på för Lif var det ett seriöst rykte, och nu har folk tagit upp det igen.

JP till exempel:
http://www.jonkopingsposten.se/artikel/ ... nar-for-hv
Las Rayas Azules

Inläggav CarlTheMan » 10 april 2015, 09:36

https://twitter.com/jaayjaay21/status/5 ... 0759336960

Ingen Johan Johnsson nästa säsong alltså. Inte direkt oväntat. Hyfsad poängproduktion i Mora men verkar ha varit skadad en del. Borde kunna skriva ett HA-kontrakt iaf.
CarlTheMan

Inläggav Fraeset » 10 april 2015, 11:09

Hoppas inte jag får en varning för detta men som svar på Ryno-frågan är ovan så kopplas Ryno ihop med Luleå, enligt Aftonbladets "Silly-surr", så tror vi kan stryka honom.
Användarvisningsbild
Fraeset

Inläggav Razz » 10 april 2015, 14:27

Fraeset skrev:Hoppas inte jag får en varning för detta men som svar på Ryno-frågan är ovan så kopplas Ryno ihop med Luleå, enligt Aftonbladets "Silly-surr", så tror vi kan stryka honom.

Skapligt löst:

Ryktena lär bli många om var Johan Ryno spelar ishockey nästa säsong.
I går blev det klart att den Tre Kronor-meriterade forwarden lämnar Leksand och klubbarna lär stå på kö för att värva Ryno.
En av de intresserade klubbarna kan vara hårdsatsande Luleå som vill värva poänggörande forwards till de två första kedjorna.
Där skulle Ryno kunna passa in.
– Det är en spelare som har en viss form av potential, men det är ju ganska färskt och han har säkert behövt en viss tid för att smälta det här. Vi får se vart det tar vägen, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström till Norrbottens-Kuriren.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Thirre. » 16 april 2015, 09:38

Enligt sidan "LHC iDAG" på facebook ska Oscar Sundh presenteras för HV i veckan. Om uppgifterna är trovärdiga har jag inte en aning om.
Thirre.

Inläggav patrik » 16 april 2015, 13:30

Pg79an skrev:Nej men va faaan.....hoppas verkligen inte ryktet om Sundh stämmer. Trevlig kille men inte rätt väg att gå.
Samma känsla som när Björn Melin blev klar. Kände redan innan att det skulle bli flopp.

Vi ska inte ge han en chans då innan gnällandet börjar?
Han har störst Hv-hjärta än någon annan i detta laget som vi har nu, det är ett som är säkert och
att han inte producerat på samma sätt i Luleå och Linköping kan ha en förklaring att han
helt enkelt inte trivts och haft en längtan hem till Jönköping...
Är övertygad att han kommer få en nytändning i Hv.
patrik

Inläggav wess » 16 april 2015, 14:14

patrik skrev:
Pg79an skrev:Nej men va faaan.....hoppas verkligen inte ryktet om Sundh stämmer. Trevlig kille men inte rätt väg att gå.
Samma känsla som när Björn Melin blev klar. Kände redan innan att det skulle bli flopp.

Vi ska inte ge han en chans då innan gnällandet börjar?
Han har störst Hv-hjärta än någon annan i detta laget som vi har nu, det är ett som är säkert och
att han inte producerat på samma sätt i Luleå och Linköping kan ha en förklaring att han
helt enkelt inte trivts och haft en längtan hem till Jönköping...
Är övertygad att han kommer få en nytändning i Hv.

Melin och Petrasek har nog minst lika stort HV-hjärta som Sundh har, som har spelat 4 säsonger i HV. Det känns som att "HV-hjärta" har överskattats lite mycket på senaste. Kolla på Växjö som är i final, inte mycket "Växjö-hjärta" hos dom flesta där. Sen att man är en krigare som verkligen ger allt där man är, är en annan sak.

Kolla Salmela t.ex. Den mannen har ju ingen klubbkänsla överhuvudtaget, men han krigade typ mest i hela HV när han var här och gjorde det sjukt bra. Sen kan man säga vad man vill om "legoknäktar", men jag tycker inte att vi ska ta hem gamla HV-spelare bara för att dom är just gamla HV-spelare, även om det är ett plus i kanten.
wess

Inläggav Simon » 16 april 2015, 17:10

Wess, väl skrivet!

ON TOPIC nu hädanefter....
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav JohanB » 17 april 2015, 14:07

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... lockan-15/

Enligt madhawk går Ryno till FBK. Trist att vi aldrig kan vinna dragkamperna om toppspelarna som alla vill ha i SHL :/
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav wess » 17 april 2015, 14:28

JohanB skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/17/johan-ryno-presenteras-klockan-15/

Enligt madhawk går Ryno till FBK. Trist att vi aldrig kan vinna dragkamperna om toppspelarna som alla vill ha i SHL :/

Håller med, känns riktigt tråkigt att vi inte lyckas med en enda dragkamp :( Hoppades på Ryno. Nästa hopp som kanske är mindre troligt kanske är Rasmussen.

Btw, är det ok att diskutera ett rykte i som jag gjorde nu eller får man bara skriva rykten och diskutera deras sannolikhet i denna tråden?
wess

Inläggav hammare7 » 17 april 2015, 14:41

JohanB skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/17/johan-ryno-presenteras-klockan-15/

Tror inte Hv var intresserade längre
hammare7

Inläggav kny » 17 april 2015, 15:30

Då var det klart - Ryno är borta från marknaden. Klar för Färjestad. Antar att HV var intresserade med tanke på att man enligt rykten jagade Ryno under säsongen. Eftersom platsen som Andra center inte blivit fylld så borde man fortsatt varit intresserad. Dock vet vi ju inte om Ryno var HD:s första val.

http://www.hockeysverige.se/2015/04/17/ ... tadcenter/
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Dovahkiin » 17 april 2015, 15:33

Tråkigt, hade gärna sätt honom i HV71. En säker 2:a center som man "vet" kommer prestera. Hellre honom än någon finne eller dyl man tar in mer på halvchans.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav dekman » 17 april 2015, 15:40

Jasså, kan vi inte? Aldrig? Really. You win some, you lose some. Däremot kan man inte få alla spelare som står på listan. Men troligen var det mer än en klubb intresserade av spelare som EC, Ridderwall, FPW, Karalahti etc. Men de kanske inte ses som "toppspelare".
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav wess » 17 april 2015, 15:43

dekman skrev:

Jasså, kan vi inte? Aldrig? Really. You win some, you lose some. Däremot kan man inte få alla spelare som står på listan. Men troligen var det mer än en klubb intresserade av spelare som EC, Ridderwall, FPW, Karalahti etc. Men de kanske inte ses som "toppspelare".

Christensen och Ridderwall känns som att det var mycket Thörnas förtjänst. FPW känns väl inte riktigt som någon som alla drog i eller?
Karalahti kom sent förra säsongen, borde väl inte riktigt heller vart den där "dragkampen" som det är nu när alla lag har platser att fylla?
wess

Inläggav Småläninen » 17 april 2015, 16:32

Det var Ryno det... Får vi ens en till center iår?
Småläninen

Inläggav JohanB » 17 april 2015, 17:41

dekman skrev:

Klart vi vinner ibland, men du fattar vad jag menar. Ville bara förstärka vad jag menade, men såna som Pesonen,Lasch,Janmark osv.

Bara fått känslan att ingen av dom som det skrivs om hela tiden väljer oss iaf. Men kanske bara är jag då ;)
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

FöregåendeNästa

Återgå till HV71