Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Nick skrev:Då kan vi glömma joensuu till nästa säsong.
Enligt swisshockeynews på twitter så är jesse klar för jokerit. Faan också!!
Ingeville skrev:Joensuu?? tycker att det är bara pengar och inget hjärta. Har hus i Jönk men vill ha mer, påminner om Rajala men han är ung och flyttar runt det är merok..
Joensuu vill till HV när ingen annan vill ha honom och då är han Fd tycker jag. Släpp honom.
Mgsson skrev:Ingeville skrev:Joensuu?? tycker att det är bara pengar och inget hjärta. Har hus i Jönk men vill ha mer, påminner om Rajala men han är ung och flyttar runt det är merok..
Joensuu vill till HV när ingen annan vill ha honom och då är han Fd tycker jag. Släpp honom.
Haha, jävla tomte. Joensuu vill spela på så hög nivå som han kan det vill alla elitspelare. Pengar är alltid en viktig faktor. Jag har full förståelse att Joensuu väljer att spela i KHL och dessutom få bra betalt. Bara önska honom lycka till och hoppas att han kommer tillbaka någon gång sen att ifrågasätta en spelares "hjärta för föreningen" bara för spelaren väljer ett alternativ som känns bättre för stunden är ju bara riktigt korkat. Har fullt förtroende för J&J och är alldeles säker på att de kommer hitta en bra lösning.
sir Ward skrev:Muntligt överens?
Helt klar enligt mig och vilken sen påsk present.
PANG!!! Välkommen hem Martin Thörnberg
swejocke91 skrev:Enligt Martin Thörnbergs egna Instagram så är detta tyvärr falska rykten från just Sportbladet!
Men man får ju hoppas att han kommer hem snart. Någon gång i Maj månad så går Thörnas kontrakt ut med han nuvarande klubb.
Simon skrev:Det hoppas jag verkligen inte stämmer angående Malte...
Razz skrev:Finns regler (som jag inte är helt hundra på) för när spelare med KHL-kontrakt får presenteras för nya klubbar. Gör en spelare klart med en ny klubb under tiden han är under kontrakt med KHL kan han, om jag förstod det rätt, bli bötfälld.
Klabbe skrev:Razz skrev:Finns regler (som jag inte är helt hundra på) för när spelare med KHL-kontrakt får presenteras för nya klubbar. Gör en spelare klart med en ny klubb under tiden han är under kontrakt med KHL kan han, om jag förstod det rätt, bli bötfälld.
Ja så är det kanske. Fast i det här fallet känns det lite löjligt eftersom Jaroslavl har spelat klart för säsongen. Då borde han ju kunna skriva på ett kontrakt med HV redan nu som börjar gälla 1a maj.
Razz skrev:Klabbe skrev:Razz skrev:Finns regler (som jag inte är helt hundra på) för när spelare med KHL-kontrakt får presenteras för nya klubbar. Gör en spelare klart med en ny klubb under tiden han är under kontrakt med KHL kan han, om jag förstod det rätt, bli bötfälld.
Ja så är det kanske. Fast i det här fallet känns det lite löjligt eftersom Jaroslavl har spelat klart för säsongen. Då borde han ju kunna skriva på ett kontrakt med HV redan nu som börjar gälla 1a maj.
Å andra sidan, om vi bortser från ev skatteregler, spelar det någon roll om han skriver på för HV nu eller i juni/juli? Att han ska presenteras nu är ju enbart för att många fans är otåliga. Känns som en icke-fråga. Nu är det som det är och det är inget konstigt med det.
Las Rayas Azules skrev:Det kan ju komma kanonbud som han inte kan tacka nej till, så länge han inte har skrivit på.
Razz skrev:Las Rayas Azules skrev:Det kan ju komma kanonbud som han inte kan tacka nej till, så länge han inte har skrivit på.
Givetvis kan det göra det. Men i Thörnbergs fall känns det som att det är NHL isåfall eftersom att han är klar med utlandet och det känns inte troligt. Samtidigt som att skriver han på nu och skulle vilja lämna för NHL kan han göra det fram till 15:e juni (eller är det juli?) ändå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster