Tråden om: Ståplats!

Här tar vi diskussionen om resor till matcher, idéer till ramsor, TIFO-förberedelser och allt annat som rör vårt hängivna hejande på HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Ståplats!

Inläggav Razz » 15 oktober 2013, 18:53

Cyruz:

Du gör en egen tolkning och argumenterar sedan utefter den. Jag håller inte med om din tolkning. Jag har aldrig sagt att deras primära mål är att sälja biljetter som sedan ingen använder.

Nu gäller troligtvis den här diskussionen mestadels säsongskortsinnehavare/företagsbiljetter då jag tror att det bara är ett fåtal, om ens någon, som skulle gjort likt mitt exempel. Och då är min fråga, tror du att HV bryr sig om dom kommer eller ej? Självklart hade dom gjort det om det varit tusentals men det är det ju inte riktigt.

Jag skulle vilja få det till att det är en handfull som har varit tomma.

Du vet hur HV jobbar med sin biljettförsäljning? Hur omfattande är arbetet av all data som man får via scanningen? Här måste jag fråga, för jag vet inte, du däremot verkar veta precis hur omfattande och tidskrävande det är. Svara även gärna på hur det skiljer sig från att ta fram data från antalet sålda biljetter. Berätta gärna mer om dessa förklaringsmodeller du nämner. Vi kan även bryta ur denna diskussion från denna tråd då vi tappat ämnet lite.

Ber om ursäkt, anledningen till att jag kommer med frågor är så att du kan besvara dem, upplysa mig, och på så vis kan jag bli en klokare människa.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav sannis20 » 21 oktober 2013, 21:42

4-1 till saik räckte för vår klackledare för att kliva av. Hur ska klacken kunna bli bra om du själv inte kan visa engagemang? Du sjöng sämre än de flesta i tredje perioden på en sjungande sektion och mobilen var viktigare. Om inte du kan eller orkar engagera så kliv av. (radera inlägget om ni vill men de är inte på något sätt kränkande utan enbart konstruktiv kritik) får se hur länge de står kvar!
sannis20

Inläggav #21 » 21 oktober 2013, 21:57

#59 larsson skrev:Underbart att se hur man verkar beröra folk, fick ju ett fint inlägg riktat mot mig på finestjkpg med. Det måste sticka er något fruktansvärt i ögonen! Själv gör det mig bara starkare och säkrare på att jag gör rätt i att fortsätta!

Detta inlägget blir genast ganska komiskt! Men det fanns säkert en vettig förklaring till varför mobilen var viktigare idag.

Inläggav TBl » 21 oktober 2013, 23:05

Ja vad fan hände efter 1-4...?
Dog klackledarna eller? Pinsamt att både se och höra... Ingen som vill ta tag i det och kämpa eller?
HV-publiken har genom åren alltid varit som bäst i motgång (tillsammans med den självklara euforin i framgångsrika slutspel)!
Orkar ni inte när det tar emot lite så försök att hitta några andra som kan hjälpa till för nu blev det ju bara genant...
Det är ju såhär det kommer se ut på isen i höst/vinter/vår! HV är inte ett självspelande piano längre utan behöver allt stöd dom kan få!
Ni hörde ju själva hur det lät efter den härliga segern över LHC. Spelarna var ju lyriska!
Näe bryt ihop och gå vidare nu!
Ni o vi kan så mycket bättre!
Varje poäng är svinviktig så kan vi bara hjälpa till det där lilla extra så kan det betyda hur mycket som helst när säsongen är över!
Kämpa Håå-Vee Kämpa!
TBl

Inläggav #59 larsson » 22 oktober 2013, 16:55

#21 skrev:
#59 larsson skrev:Underbart att se hur man verkar beröra folk, fick ju ett fint inlägg riktat mot mig på finestjkpg med. Det måste sticka er något fruktansvärt i ögonen! Själv gör det mig bara starkare och säkrare på att jag gör rätt i att fortsätta!

Detta inlägget blir genast ganska komiskt! Men det fanns säkert en vettig förklaring till varför mobilen var viktigare idag.

Du menar den mobil som låg på laddning i tiforummet under hela matchen?!
Användarvisningsbild
#59 larsson

Inläggav #59 larsson » 22 oktober 2013, 17:03

TBl skrev:Ja vad fan hände efter 1-4...?
Dog klackledarna eller? Pinsamt att både se och höra... Ingen som vill ta tag i det och kämpa eller?
HV-publiken har genom åren alltid varit som bäst i motgång (tillsammans med den självklara euforin i framgångsrika slutspel)!
Orkar ni inte när det tar emot lite så försök att hitta några andra som kan hjälpa till för nu blev det ju bara genant...
Det är ju såhär det kommer se ut på isen i höst/vinter/vår! HV är inte ett självspelande piano längre utan behöver allt stöd dom kan få!
Ni hörde ju själva hur det lät efter den härliga segern över LHC. Spelarna var ju lyriska!
Varje poäng är svinviktig så kan vi bara hjälpa till det där lilla extra så kan det betyda hur mycket som helst när säsongen är över!
Kämpa Håå-Vee Kämpa!

För att svara på din fråga om jag "dog" så kan jag säga Ja, det gjorde jag! Jag valde att kliva ner 5 min in i tredje perioden när rösten försvann helt och hållet. Kan fortfarande inte prata "normalt" utan att "ta i och anstränga" mig. Då ser jag inte att det finns någon anledning att stå kvar när personerna som står brevid mig inte hör vad jag säger.

Tyvärr var jag själv på plats igår då Oliver inte kunde närvara. Små inhopp gjordes utav 2 personer, men det måste finnas mer folk som vill ta tag i det. Jullebulle har gjort det bra vid tidigare inhopp, men han verkade inte heller vilja ta tag i det igår.
Användarvisningsbild
#59 larsson

Inläggav sannis20 » 22 oktober 2013, 20:08

Det handlar inte om pajkastning men tycker i alla fall vi kan hålla oss till sanningen... SAIKS 4-1 mål föll ett par minuter in i tredje därefter klev du av... Och vems mobil det var du höll på med det spelar mindre roll. Det saken handlar om är att det blir svårt att engagera andra när du inte är engagerad själv..
sannis20

Inläggav #59 larsson » 22 oktober 2013, 20:18

sannis20 skrev:Det handlar inte om pajkastning men tycker i alla fall vi kan hålla oss till sanningen... SAIKS 4-1 mål föll ett par minuter in i tredje därefter klev du av... Och vems mobil det var du höll på med det spelar mindre roll. Det saken handlar om är att det blir svårt att engagera andra när du inte är engagerad själv..

Visst kan vi hålla oss till sanningen. Som jag sa, jag klev ner 5 min in i tredje och hade så gjort om vi hade haft ledningen med 5-0. Funkar inte rösten, så funkar inte rösten. Det kan personerna som försökt prata med mig i telefon under dagen intyga.

Sen vet jag inte om du blandar ihop mig med någon. Men jag stod med armarna i kors under dom sista 15 och höll inte på med någon jävla mobil, så sluta ljug nu!

Det här blir mitt sista inlägg här inne då jag är trött på all skit nu.

Ha ett bra liv.
Användarvisningsbild
#59 larsson

Inläggav Cyruz » 22 oktober 2013, 21:55

Razz:

Jag gör faktiskt inte en egen tolkning utan applicerar grundläggande läsförståelse på dina texter. Om jag missuppfattar ditt budskap kan du skriva det och förklara vad du faktiskt menar. Däremot ändras inte implikationen av din text i dess bokstavliga tolkning.

Jag inser att du försöker vara hånfull i dina texter riktade mot mig, förstår dock inte syftet. Diskussionen blir givetvis mer givande om detta kan undvikas. Många av dina frågor är ställda med ett uppenbart syfte att vara hånande, inte att skapa en debatt. Därför ser jag det som irrelevant av dig att ställa en massa frågor i dina texter. Ett tips är att läsa igenom reglerna vi har på forumet.
Cyruz

Inläggav Cyruz » 22 oktober 2013, 22:04

#21 skrev:

Och detta inlägg blir än mer komiskt med tanke på hur du spenderade lika mycket tid i baren i Göteborg som på läktaren. Blir även väldigt komiskt med tanke på hur vissa vände ryggen åt spelarna när de skulle tacka oss fans.

Har inte riktigt insett vad du har emot #59 larsson men om du tycker han kan göra saker bättre som klackledare, vore det inte bättre att göra något åt det istället för att håna han på nätet? Rent allmänt anses det som ett väldigt fegt och fruktlöst handlande om syftet är att åstadkomma förbättringar.
Vad sägs att du t.ex själv gör en insats som klackledare? Finns säkert massa andra sätt du själv kan bidra med för att få till stånd de förbättringar du vill se.
Om det nu är förbättringar du verkligen vill åt, hittills har jag bara sett dig håna och förlöjliga.
Cyruz

Inläggav Jullebulle » 23 oktober 2013, 00:01

åååh gud vad kul att Cyruz är tillbaka i tråden! Såg du vad som stod på ryggen också? Just det, ett budskap, eller tror du helt seriöst att man efter att ha följt det här laget väljer att vända ryggen mot spelarna efter blott 5 omgångar?
medlem #77 om någon mot all förmodan skulle bry sig.
Jullebulle

Inläggav Sir Ward » 23 oktober 2013, 00:09

Jullebulle skrev:åååh gud vad kul att Cyruz är tillbaka i tråden! Såg du vad som stod på ryggen också? Just det, ett budskap, eller tror du helt seriöst att man efter att ha följt det här laget väljer att vända ryggen mot spelarna efter blott 5 omgångar?

Och syftet med det inlägget är? Väntar mig nu ett kreativt inlägg för ditt påstående.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Jullebulle » 23 oktober 2013, 00:26

sir Ward skrev:
Jullebulle skrev:åååh gud vad kul att Cyruz är tillbaka i tråden! Såg du vad som stod på ryggen också? Just det, ett budskap, eller tror du helt seriöst att man efter att ha följt det här laget väljer att vända ryggen mot spelarna efter blott 5 omgångar?

Och syftet med det inlägget är? Väntar mig nu ett kreativt inlägg för ditt påstående.

syftet med inlägget var ett svar på Cyruz påstående om att jag och ett par andra vände ryggen mot laget och svek dem. Du kan ju uppfatta det så om du vill men i ärlighetens namn så är det ju ganska korkat.

Diskussionen om pallen tycker jag personligen är lite töntig. Är man klackledare så är man, men får man förhinder så går det ju inte. Men det hela blir ju ganska luddigt när den ena historien säger att man köper korv, den andra att klackledaren står med telefonen och den tredje att man inte kan prata.

Jag har ännu en fråga till dig Cyruz. Hur tänkte du när du skrev frågor till #21 och sedan stängde av honom från forumet så han inte kan svara? Grattis, så svårt var det att vinna den debatten.

Annars så har jag ganska goda källor på att #21 faktiskt stod på läktaren i Göteborg, eller var han för full för att minnas?

Fasen va frågor jag har. hade det inte varit tråkigt om 250 pers föredrog att stå på pallen eller att 250 pers föredrog att trumma? Folk föredrar olika saker. Själv föredrar jag att ta en öl i baren under pausen.
medlem #77 om någon mot all förmodan skulle bry sig.
Jullebulle

Inläggav TBl » 23 oktober 2013, 16:55

#59 larsson skrev:
TBl skrev:Ja vad fan hände efter 1-4...?
Kämpa Håå-Vee Kämpa!

För att svara på din fråga om jag "dog" så kan jag säga Ja, det gjorde jag! Jag valde att kliva ner 5 min in i tredje perioden när rösten försvann helt och hållet. Kan fortfarande inte prata "normalt" utan att "ta i och anstränga" mig. Då ser jag inte att det finns någon anledning att stå kvar när personerna som står brevid mig inte hör vad jag säger.

Tyvärr var jag själv på plats igår då Oliver inte kunde närvara. Små inhopp gjordes utav 2 personer, men det måste finnas mer folk som vill ta tag i det. Jullebulle har gjort det bra vid tidigare inhopp, men han verkade inte heller vilja ta tag i det igår.

Men ni är väl fler än 2 st i klackkärnan? Ni måste ju snacka ihop er och hjälpa åt. Har ni ingen plan när någon av er är sjuk tex?
Är väl inte skrivet i sten att bara två av er får dra igång ramsor?

Ni gör ett jättejobb som uppskattas av många däribland mej själv så kom igen och snacka ihop er o kämpa på!
TBl

Inläggav Cyruz » 25 oktober 2013, 18:31

Jullebulle:
Menade inte att rikta någon specifik kritik mot dig, jag såg bara ett gäng med personer som vände ryggen åt spelarna därav #21 var en av dessa. Noterade faktiskt inte att du var en av dessa. Förstår att du tog illa vid dig och jag vill försäkra dig om att jag inte menade något mot just dig, ber om ursäkt för att jag sårat dig.

Det är givet att jag inte kan se något eventuellt budskap skrivet på ryggen om jag inte ser era ryggar.
Kanske hade jag sett detta om jag valt att glo på er, men jag valde att kolla på matchen.
Denna handling var något jag noterat under en kort sekund.
Ett tips är att skriva budskap på framsidan av tröjan då gesten att visa någon ryggen kan tolkas väldigt fel.

Jag har inte stängt av #21 från forumet.
Som du själv skriver, hur fan skulle jag ha tänkt om jag först ställer frågor till personen för att sedan stänga av hen?
Har genom forumet uppfattat dig som en skarp person och blir därför förvånad att du själv inte kunde utöva lite källkritik för att räkna ut hur osannolikt detta scenario är.

Som du själv skriver finns det flera versioner om varför klackledaren klev ner från pallen. Vems version du väljer att acceptera utan vidare funderingar får faktiskt stå för dig. Men som sagt har jag uppfattat dig som en skärpt person så jag hoppas att du applicerar logik på diverse förklaringar innan du drar några slutsatser.
Cyruz

Inläggav TBl » 2 november 2013, 03:46

Bra jobb ikväll!
Hela tiden, hela matchen!
Så ska det vara på vår hemmaplan!
Bra kämpat!!!
TBl

Inläggav Simon » 24 mars 2014, 00:07

När säsongen nu nått sitt slut, vill jag med detta inlägg hylla ALLA i North Banks.
Den inställningen ni haft, med vilja i med och motgång som laget haft med den stöttning, support och varietet av ramsor är det bara för mig att lyfta på hatten. Denna säsongen har fokus lagts ifrån ER till att istället handla om just laget HV71 och hur det har fungerat.
Tidigare år har det skanderats "Klacken är på nedgång" osv. Vart är dom kommentarerna idag? Nä! Iår har ni visat att ni verkligen har varit den 6:e spelare i vissa lägen och det är med stor glädje jag kan skriva detta till ALLAS insatser säsongen som varit.

Ett stort tack till Edde, du verkar trots laget insats hittat en glöd som saknats innan och jag hoppas även att skägget ditt är placerat på samma plats nästa säsong.

TACK!!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Sir Ward » 24 mars 2014, 00:31

Simon skrev:När säsongen nu nått sitt slut, vill jag med detta inlägg hylla ALLA i North Banks.
Den inställningen ni haft, med vilja i med och motgång som laget haft med den stöttning, support och varietet av ramsor är det bara för mig att lyfta på hatten. Denna säsongen har fokus lagts ifrån ER till att istället handla om just laget HV71 och hur det har fungerat.
Tidigare år har det skanderats "Klacken är på nedgång" osv. Vart är dom kommentarerna idag? Nä! Iår har ni visat att ni verkligen har varit den 6:e spelare i vissa lägen och det är med stor glädje jag kan skriva detta till ALLAS insatser säsongen som varit.

Ett stort tack till Edde, du verkar trots laget insats hittat en glöd som saknats innan och jag hoppas även att skägget ditt är placerat på samma plats nästa säsong.

TACK!!

Instämmer och North Banks Supporters har gjort ett fantastiskt arbete.
Vill även hylla Kurre som bidrar med oerhört mycket.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav sussan » 24 mars 2014, 12:06

Absolut! Ni är BÄST! Så härligt när man är hänvisad av 110 mils orsaker att se på TV när MITT lag har bästa publiken i Sverige. Jag älskar er alla för allt ni gjort för laget denna säsong.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Razz » 25 mars 2014, 11:22

Simon skrev:När säsongen nu nått sitt slut, vill jag med detta inlägg hylla ALLA i North Banks.

TACK!!

Är det bara jag som tycker att det har varit skit i det stora hela? Med undantag från play-in, kvartsfinalerna och några enstaka grundseriematcher, FBK hemma bla. Personerna som väl har varit på plats har kanske kämpat och gjort sitt bästa men rent stämningsmässigt, inget vidare. Många matcher var det helt dött och stora hål på ståplats. Ståplats har varit ungefär lika ojämna som laget med fina, och få, toppar samt djupa dalar. Min personliga åsikt är att vi också har en av SHL´s tröttaste sångböcker.

Stäämningsmässigt är vi i klass med Frölunda på sin höjd.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Kallesgranne » 13 april 2014, 13:02

Razz skrev:

TACK!!

Är det bara jag som tycker att det har varit skit i det stora hela? Med undantag från play-in, kvartsfinalerna och några enstaka grundseriematcher, FBK hemma bla. Personerna som väl har varit på plats har kanske kämpat och gjort sitt bästa men rent stämningsmässigt, inget vidare. Många matcher var det helt dött och stora hål på ståplats. Ståplats har varit ungefär lika ojämna som laget med fina, och få, toppar samt djupa dalar. Min personliga åsikt är att vi också har en av SHL´s tröttaste sångböcker.

Stäämningsmässigt är vi i klass med Frölunda på sin höjd.

Håller med Razz, topparna bra men dalarna för många. De som varit på plats har gjort ett bra jobb helt klart. Jag hoppas att både HV och NBS nu trycker på med försäljningen av säsongskort för supportrar på ståplats. Hoppas det blir hård marknadsföring för att fylla Kinnarps varje match . Hoppas precis som Razz att sångboken får sig en uppfräschning till kommande säsong.
Stort plus till NBS tifo. Ni är bäst i hockeysverige!
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Jackkko » 8 maj 2014, 11:19

Någon som vet när NBS släpper sitt säsongskortserbjudande? (om det finns i år då såklart.. ;) )
Användarvisningsbild
Jackkko

Inläggav Vkb » 16 juni 2014, 22:17

Skulle man inte kunna köra en sån här version på Gary Glitters låt Rock N Roll Part 2 när den går efter HV-målen?(Den går lite då och då.)

http://www.youtube.com/watch?v=EF349rr_R-Y (Nashvilles version, låter riktigt härligt må jag säga)
Såkklat
-Fredrik Stillman

Som sagt
-Andreas Jämtin
Användarvisningsbild
Vkb

Inläggav Pg79an » 16 juni 2014, 23:23

Ska vi verkligen hylla den pedofilen genom att lira en av hans låtar?? Då bojkottar jag!
Pg79an

Inläggav Sir Ward » 5 augusti 2014, 02:15

Pg79an skrev:Ska vi verkligen hylla den pedofilen genom att lira en av hans låtar?? Då bojkottar jag!

Bra iakttagande Pg79an.

Gary MF Glitter har härjat sen slutet av 50-talet och dömdes senast 2006 för sexuellt utnyttjande av två vietnamesiska flickor som vid tillfället för de misstänkta övergreppen var 11 respektive 12 år gamla. Googla på grisen...
Personligen ska pedofiler arkebuseras. Punkt!

Ber om ursäkt för OT, men blir så jävla arg och varnar mig själv.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Vkb » 22 augusti 2014, 22:38

sir Ward skrev:
Pg79an skrev:Ska vi verkligen hylla den pedofilen genom att lira en av hans låtar?? Då bojkottar jag!

Bra iakttagande Pg79an.

Gary MF Glitter har härjat sen slutet av 50-talet och dömdes senast 2006 för sexuellt utnyttjande av två vietnamesiska flickor som vid tillfället för de misstänkta övergreppen var 11 respektive 12 år gamla. Googla på grisen...
Personligen ska pedofiler arkebuseras. Punkt!

Ber om ursäkt för OT, men blir så jävla arg och varnar mig själv.

Såpass, hade inte en aning! Låten brukar iallafall spelas efter HV gör mål ibland fortfarande dock..
Såkklat
-Fredrik Stillman

Som sagt
-Andreas Jämtin
Användarvisningsbild
Vkb

Inläggav silver » 13 februari 2015, 14:03

Är det bara jag eller har det varit lite glest på ståplats denna säsongen? Känns som vi har en förhållandevis liten klack jämfört med småklubbar som Luleå och Växjö. :s
Användarvisningsbild
silver

Inläggav sussan » 13 februari 2015, 15:01

Nåja, HV hade ju en enorm bortaklack i Lule på lucia: jag och 4 lule-fans. ;)
Hoppas vi blir dubbelt så många den 28:e.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav sussan » 18 februari 2015, 14:26

Jag bara måste när Jönköpingspubliken fick sådant beröm.
Ta åt er!

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-sport-nar-den-ar-som-vackrast/

Jag ÄLSKAR er verkligen alla ni som stödjer vårt lag på plats.

"- Folk här i stan... publiken... det är helt fantastiskt. Vi får ett så enormt stöd, sa Johan Davidsson."
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Föregående

Återgå till HV71 - Supporters