Bra pizzerior i Jönköping?

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Bra pizzerior i Jönköping?

Inläggav mrcadaza » 19 januari 2013, 23:20

ctobbe skrev:Är det någon som kan rekommendera Pizzeria Piri Piri? Tänkte beställa online men vill gärna ha lite kvalite på maten!
Var på fest en gång och ngn hade helt plötsligt beställt mat därifrån. Maten var väl ok. Inte det bästa man tuggat i sig men med lite starkt innanför västen så gled det ner med gott mod. Och trots att det var leverans så var pizzan varm. Har varit med om att annan leverantör levererade en kall pizza.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 29 januari 2013, 11:34

Nu blir tråden utanför Jönköping.
Jag ska genom jobbet vara i Tenhult på dagtid i 3 dagar och orkar inte bry mig om att dra med mig mat utan tänkte pröva ngn pizzeria där. Ngn som vet kvaliteten på den eller dom?
Den enda jag känner till låg i alla fall i infarten mot Centrum i Tenhult förr.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav ctobbe » 29 januari 2013, 13:13

mrcadaza skrev:Nu blir tråden utanför Jönköping.
Jag ska genom jobbet vara i Tenhult på dagtid i 3 dagar och orkar inte bry mig om att dra med mig mat utan tänkte pröva ngn pizzeria där. Ngn som vet kvaliteten på den eller dom?
Den enda jag känner till låg i alla fall i infarten mot Centrum i Tenhult förr.

Har hört från en kompis som bor i Tenhult att Mickels (heter något sådant) har helt okej pizzor. Annars har dem väll bara två pizzerior man kan välja på och den andra är krogens men den håller inte lika hög kvalite. Jag har själv inte prövat någon av dem så kan inte ge egna bedömningar :lol:
ctobbe

Inläggav mrcadaza » 29 januari 2013, 18:20

Ja just det Mickels känner jag igen eller ngt liknande. Ja de får väl stå ut med mina kritiska smaklökar dessa dagar men å andra sidan så tjänar de 300 spänn på mig ;)

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 29 januari 2013, 23:57

mrcadaza skrev:Ja just det Mickels känner jag igen eller ngt liknande. Ja de får väl stå ut med mina kritiska smaklökar dessa dagar men å andra sidan så tjänar de 300 spänn på mig ;)

300 pix på 3 dagar? Varför ska du även köpa pizza spaden :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 30 januari 2013, 20:45

sir Ward skrev:
mrcadaza skrev:Ja just det Mickels känner jag igen eller ngt liknande. Ja de får väl stå ut med mina kritiska smaklökar dessa dagar men å andra sidan så tjänar de 300 spänn på mig ;)

300 pix på 3 dagar? Varför ska du även köpa pizza spaden :roll:
3 pizzor för c:a 80 spänn som jag kallt räknar med att det kostar plus dricka blir nog runt 100 spänn per dag. Skillnad mot Bankeryd där man får med sig degen i en burk och varm fyllning i en påse för en tia. Vill man ha dricka till så blir det vigvatten för ytterligare en tia. Bra!! :roll:

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 9 februari 2013, 11:45

Ok ett utlåtande av Mickels.
3 dagar i rad blev en dagför mkt.
Helt ok deg men köttet (kebab) hade en krydda som jag inte kände till.
Fläskade på med lite blandmix dag 2 och det var klart bäst.
Kebabpizzan var sämst och då menar jag med smaken.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 1 mars 2014, 11:03

Mycket gammal tråd.
Men man är ju runt och äter lite här och var.
Skjutsade hem en bekant efter matchen igår mot Leksand till Vaggeryd och tog en pizza på Bettans i Vaggeryd.
Ganska ok pizza med extra allt på. Miljön var ok. Besökarna lite väl högljudda.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Dovahkiin » 7 mars 2014, 01:37

Skulle vilja såga Biblos pizzeria i Huskvarna som en av de sämsta jag varit på. Efter de gjorde om har de varit skit pizza varje gång och nu kommer jag inte köpa där mer. Om det är något jag hatar är det torr deg, sen att de lägger på kebabköttet på pizzan innan de sätter in den i ugnen blir bara så fel, torrt och äckligt. Anledningen att de gör så måste ju vara för att de har kvar gammalt kebabkött eller ngt och värmer på det på det sättet.

1/5 pizzaugnar.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav mrcadaza » 9 mars 2014, 15:18

Dovahkiin skrev:Skulle vilja såga Biblos pizzeria i Huskvarna som en av de sämsta jag varit på. Efter de gjorde om har de varit skit pizza varje gång och nu kommer jag inte köpa där mer. Om det är något jag hatar är det torr deg, sen att de lägger på kebabköttet på pizzan innan de sätter in den i ugnen blir bara så fel, torrt och äckligt. Anledningen att de gör så måste ju vara för att de har kvar gammalt kebabkött eller ngt och värmer på det på det sättet.

1/5 pizzaugnar.
Biblos är rankad som en av de absolut bästa. Vad gäller kebabkött så retar jag gallfeber på samtliga pizzerior. Jag vägrar ta av det äckliga köttet som dom skurit ner och lagt på värmning. Jag begär alltid skuret direkt från spettet när pizzan är klar. Biblos sås kan jag definitivt säga att det är den sämsta kebabsåsen jag smakat. Men gör som Warden, han blandar dieselolja till motorsåg och häller på koskenkorva och linfrön och brer på det på sina pizzor: ;)

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Dovahkiin » 9 mars 2014, 16:07

Biblos är rankad som en av de absolut bästa.

Kan jag verkligen inte förstå! Finns inget som imponerar på mig där.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav mrcadaza » 9 mars 2014, 20:17

Dovahkiin skrev:
Biblos är rankad som en av de absolut bästa.

Kan jag verkligen inte förstå! Finns inget som imponerar på mig där.
Det gjordes en enkät med i princip samtliga pizzerior inblandade och besöksbetyget blev högst på Biblos. Men kebabkött på pizzan och in i ugnen är ju vidrigt. Det räcker väl att det är grillat kött ska det bli hårt i ugnen också..Blääää.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav jeb99 » 1 maj 2014, 07:52

Ärligt talat san marino måste vara den sämsta i jkpg. Aldrig varit med om något liknande. Då pratar jag inte om smaken den är helt ok utan man får fel grejer varannan gång man handlar där. Beställ en vesuvio coh det kan förvandlas till en calzone. Nästa gång är det kebab m bröd men du får en kebabrulle eller en svettig sko eller annat valfritt du inte beställt.

Sist jag gick ner och handlade fick min sambo en kebab med bröd istället för falafel i bröd. Hon gick då tillbaka för att byta. När hon kom fram dit så påstod de att jag hade sagt kebab med bröd. Vilket inte stämmer. Även de två som stod o bakade intygade detta (ni vet de där som brukar stå fullt fokuserade vid degen/ugnen och har noll koll på vad som sägs vid kassan) Det gick dock bra att få en falafel istället.

summa summarum, ok mat ofta fel grejer. Någon mer som brukar handla där?
jeb99

Inläggav Sir Ward » 17 maj 2017, 00:15

Var fan är du mr Cadaza. Har samma nummer som senast - shoot!
Du är saknad, helt klart och detta VET jag.

Bankeryds nya pizza - Wards svettpuck saknar Habo-recensionen.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till Öppet forum