Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

dekman skrev:Dom två bästa ligorna i världen, NHL och KHL, är ju stängda. Och ändå är det där de bästa spelarna finns och där det bästa spelet spelas. Och det finaste man kan vinna i hockeyvärlden är Stanley Cup. SÅ att en mer stängd SHL skulle innebära att det sportsliga blir lidande tror jag inte på. Ok, det blir inte lika ångestfyllt för lagen i botten, men just nu kan jag känna att det vore rätt skönt...
Det finns delar i förslaget som inte är så dumt, t.ex att faktiskt ta mer hänsyn till de ekonomiska och publikmässiga förutsättningarna.
lejacques skrev:Oavsett vad tycker jag det är märkligt. Inför säsongen hade jag hellre sett att HV värvat Ramstedt än random transatlant.
Keskinen skrev:GP W L GF GA +/- TP
1 Skellefteå 23 14 9 73 - 50 +23 44
2 Frölunda 23 13 10 66 - 50 +16 43
3 Färjestad 22 13 9 60 - 48 +12 41
4 HV71 23 15 8 70 - 65 +5 39
5 Växjö 22 13 9 66 - 50 +16 38
6 Luleå 23 11 12 49 - 43 +6 36
7 Brynäs 23 13 10 66 - 67 -1 34
8 Leksand 23 12 11 48 - 70 -22 34
9 MODO 23 11 12 57 - 60 -3 32
10 Linköping 24 10 14 80 - 78 +2 29
11 Örebro 23 6 17 43 - 75 -32 22
12 AIK 22 6 16 50 - 72 -22 19
Tabellen från 1 november fram tills nu, skapligt bedrövlig höst med tanke på att vi ligger bra till sista 20-25 matcherna. En intressant sak att notera är att vi vunnit mest och förlorat minst men inte tagit mest poäng, alltså vunnit en hel del på övertid/straffar och som jag minns det så räknar man inga poäng i slutspel. Ja, jag ser positivt på framtiden och drömmer fortfarande om en lång vår.
chinobar skrev:Måste säga att kvällens resultat verkligen gick i vår favör.
Botten kom inte ikapp, och vi har häng på flera lag ovanför.
Aftonbladet; VILL DU HA 14 LAG I ELITSERIEN SÄSONGEN 2014/15?
Hans-Göran Frick, ordförande, HV 71:
– Nej, vi vill inte ha 14 lag. Vi tror inte att det i dag finns 14 lag som är rustad för elitserien.
Torgny Bendelin, HV71:
"Jag tycker definitivt att den ska utökas. Topplagen i allsvenskan är så pass bra och den serien har utvecklats enormt under de senaste 7-8 åren. Sen beror det på hur man gör med upp -och nerflyttning men det systemet som är idag gynnar allsvenskan, elitlagen har det tuffare så med två lag till tror jag vi skulle få bättre balans."
Cyruz skrev:Aftonbladet frågor folk i olika klubbar om de är för eller mot 14 lag i SHL redan nästa säsong.
I HV71 frågar de Frick och Bendelin som enligt Aftonbladet svarar?Aftonbladet; VILL DU HA 14 LAG I ELITSERIEN SÄSONGEN 2014/15?Hans-Göran Frick, ordförande, HV 71:
– Nej, vi vill inte ha 14 lag. Vi tror inte att det i dag finns 14 lag som är rustad för elitserien.Torgny Bendelin, HV71:
"Jag tycker definitivt att den ska utökas. Topplagen i allsvenskan är så pass bra och den serien har utvecklats enormt under de senaste 7-8 åren. Sen beror det på hur man gör med upp -och nerflyttning men det systemet som är idag gynnar allsvenskan, elitlagen har det tuffare så med två lag till tror jag vi skulle få bättre balans."
I all kommunikation med HV71 jag haft har budskapet varit det Torgny säger, HV71 ställer sig bakom en utökning av SHL med minst två lag. Tvivlar att föreningen har ändrat ståndpunkt den senaste veckan så frågan är vad Frick har rökt på? Eller är det Aftonbladet som felciterat han? Frick kanske svarar på hur HV71 ställer sig till säsong 2014/15 såsom frågan faktiskt lyder.
Ingen aning vad som stämmer men jäkligt olustigt.

Izon skrev:Reagerade med på det, men såg sedan att ordförandesvaren var ett år gamla. Tagna julen 12/13. Medans Torgnys svar var ifrån Radiosporten för ca 2-3 veckor sedan, därav att Frick låter bakåtsträvande.
Så jag tror de flesta SHL lag ändrat sig och att det i grund och botten är dålig journalistik av AB.
sir Ward skrev:Återigen gör blaskorna bort sig. Dom har ju även "avslöjat" att HV gör krisvärvningar för 11-12 miljoner
som är utomordentligt urkorkat OCH intetsägande. Säger allt om deras journalistkårs frossande om
deras egna lycksökande. URUSELT!!!
Klubbdirektören och den utomordentlige duktige ledaren Peter Eklund förklarar:
http://www.jnytt.se/lagger-korten-pa-bo ... yforvarven
sir Ward skrev:Bara jag som tycker att SHL:s planering av matchdagar är mindre genomtänkt?
Ogillar att man delar upp omgångarna med haltande tabell som följd.
Ser hellre att man kör konsekvent på Tisdagar, Torsdagar och Lördagar.
sir Ward skrev:Bara jag som tycker att SHL:s planering av matchdagar är mindre genomtänkt?
Ogillar att man delar upp omgångarna med haltande tabell som följd.
Ser hellre att man kör konsekvent på Tisdagar, Torsdagar och Lördagar.
chinobar skrev:Det jag inte fattar dock är när och hur det blir 14 lag i SHL. För vad jag ser så så blir det två lag från SHL i "kvalserien" både 14/15 och 15/16?
Det borde ju rimligtvis vara fler lag än två som flyttas upp, eller inga från SHL som går till "kvalserien"?
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster