Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
dekman skrev:Ryktet säger att det kommer bli oficiellt med Sundh i LHC inom kort. Som du säger, obehagligt.
Skulle hemskt gärna se en återkomst i HV men som det ser ut nu så skulle han faktiskt inte ta en plats i HV i dagsläget heller utom möjligen som en väldigt dyr fjärdelinespelare på bekostnad av nån av de yngre talangerna där.
Vill dock tillägga att nu när Sundh inte platsat i Luleå så kanske det ändå tyder på att nånstans agerade HV rätt som inte förlängde med honom? Visst, han har stort hjärta och är väldigt omtyckt av fansen, men ändå. Faktum kvarstår: han anses för dålig för sin nya klubb och har bara fått spela hälften av matcherna och är nu påväg bort. Just nu pågår en konflikt inom mig mellan hjärtat, som gärna hade sett Sundh resten av karriären i HV, och hjärnan som ändå ser att nåt saknas för att vara toppspelare.
Andersson711 skrev:Fy fan va ont det gör att se Ante, Grillen å nu Sundh i LHC.
lejacques skrev:Det verkar vara lätt att vara sportchef om man heter Johan Hemlin.
Rekryteringsprocessen av spelare, steg för steg, a la Hemlin.
Steg 1. Stillman värvar doldis till HV.
Steg 2. Doldis levererar i HV.
Steg 3. Doldis får klubbhjärta för HV.
Steg 4. Stillman/Dahlén anser inte att den numera bärande spelaren längre duger.
Steg 5. Hemlin kommer in i bilden och erbjuder kontrakt.
Steg 6. Linköping skapar sig den stomme HV saknar.
lejacques skrev:Det verkar vara lätt att vara sportchef om man heter Johan Hemlin.
Rekryteringsprocessen av spelare, steg för steg, a la Hemlin.
Steg 1. Stillman värvar doldis till HV.
Steg 2. Doldis levererar i HV.
Steg 3. Doldis får klubbhjärta för HV.
Steg 4. Stillman/Dahlén anser att den numera bärande spelaren inte längre duger.
Steg 5. Hemlin kommer in i bilden och erbjuder kontrakt.
Steg 6. Linköping skapar sig den stomme HV saknar.
lejacques skrev:Dekis. Ditt sätt att alltid försvara dina golden boys är lika tramsigt i det här fallet.
Somliga undrar om man har något personligt mot vissa spelare, tränare, ledare man kritiserar. Jag ställer en motfråga. Vad har ni (dvs dekman, izon och sir ward bland annat) för relation till dem ni försvarar?
Ut med korten på bordet nu. Jag har de mest vilda fantasier i mitt huvud. Vill inte behöva gissa och spekulera.
Edit. Sorry. Stryk sir ward ur den där parantesen. Han försvarar ingen – levererar snarare mest plattityder och ibland arga, oförståeliga påhopp via pm.
oeloe skrev:Ola Svanberg har blivit befriad från sitt kontrakt med vita hästen, kanske nått för hemlin? Han verkar ju gilla "bärande" hvkillar.
Izon skrev:Min relation till golden boysen?
Trodde det var uppenbart.
Jag är Kung Arthur och de sitter kring mitt bord, får väl göra det tydligare hur jag nu blev inblandad i detta
Cyruz skrev:Izon skrev:Min relation till golden boysen?
Jag är Kung Arthur och de sitter kring mitt bord, får väl göra det tydligare hur jag nu blev inblandad i detta
Hahaha, kandidat till årets kommentar
lejacques skrev:Cyruz skrev:Izon skrev:Min relation till golden boysen?
Hahaha, kandidat till årets kommentar
Nej, Cyruz. Sett till Izon har han skrivit både roligare och bättre... Notera mina tre punkter ...
Vad gäller Sundh håller jag med om att han inte håller för mer än en tredjekedja i HV, oavsett säsongens värvningar. Men det är skrämmande att läsa hur lite hjärta verkar betyda för somliga. Hade vi inte släppt Grillen hade vi inte behövts dras med Trygg och Larsson-värvningar. Hade vi värvat tillbaka Melin (när vi gavs chansen) och Sundh hade vi förmodligen kunnat sluta bekymra oss för bredden och vem som ska leda andra- respektive tredjekedjan.
Så som många resonerar har vi ett nytt Frölunda att vänta vad gäller HV. Och för dem tog det tre, fyra år att bygga upp det de en gång var.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster