Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare!

Inläggav chinobar » 12 september 2013, 13:12

Då får man ju gratulera, säkert bra med pengar i en sämre liga, passar honom säkert perfekt.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Groucho » 12 september 2013, 18:27

David Ullström har gjort sitt första KHL-mål efter en tung start.

http://www.hockeysverige.se/article/14710005/ullstrom-sprackte-nollan
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Rhett Rakhshani och Växjö

Inläggav SeleneElijah » 13 september 2013, 04:03

Kollade på Sportbladets live TV på Upptaktsträffen.
Dahlen blir intervjuad och får frågan om Rakhshani, och Dahlen förklarar.
Tydligen så skrev Rhett på för Växjö mitt under säsongen, när hans svacka kom(om ni minns den).
Då hade tydligen Växjö smygit fram och skrivit avtal med Rhett.
HV71 ville tydligen behålla Rhett när säsongen va slut, men då hade Rhett redan skrivit på för Växjö.

Och om jag tolkade förklaringen rätt, så gick alltså Rakhshani och Växjö bakom ryggen på HV71.

Rakhshani va min absoluta favorit förra säsongen, och älskade hans spelstil och personlighet.
Men jisses vad han sjönk i mina ögon nu, och jisses vad jag ogillar Växjö mer nu. UScha. Hoppas HV71 krossar dem varje match. Om det så ska vara fulspel.

Vad tycker ni om denna situation? Visste ni om detta? Rekommenderar intervjun med Dahlén.

Jag är full av hat just nu, god natt
Användarvisningsbild
SeleneElijah

Inläggav dekman » 13 september 2013, 11:00

SÅ jävla fult gjort av både Rhett och Växjö Fäjkers. Det är ett jävla ofog det här med att förhandla med spelare, och även skriva kontrakt, mitt under säsong. Dock så är ju inte HV helt oskyldiga på den punkten heller.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Pawhlen » 13 september 2013, 11:11

dekman skrev:SÅ jävla fult gjort av både Rhett och Växjö Fäjkers. Det är ett jävla ofog det här med att förhandla med spelare, och även skriva kontrakt, mitt under säsong. Dock så är ju inte HV helt oskyldiga på den punkten heller.

Precis, vi kastar ju själva sten i glashus om vi påpekar detta, Fälth och Johansson är två exempel. Däremot kanske "B-laget" ska tänka på att förhindra att det läcker ut i media i framtiden, kan ju säga att man nu förstår AIK-supportrarna efter allt med Rosén
Pawhlen

Inläggav karl120 » 13 september 2013, 11:50

Hade Holloway haft en dipp under en tid i Skellefteå så kan jag lova att hv skulle vara där o hugga. Så att kasta skit på lakers är bara omoget och patetiskt. ;)
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav FirstSwitch » 13 september 2013, 11:56

dekman skrev:SÅ jävla fult gjort av både Rhett och Växjö Fäjkers. Det är ett jävla ofog det här med att förhandla med spelare, och även skriva kontrakt, mitt under säsong. Dock så är ju inte HV helt oskyldiga på den punkten heller.

Rhett om flytten:
"- Jag hade lite kommunikationsproblem med HV, de var inte säkra på om de skulle ta tillbaka mig eller inte och jag ville röra mig framåt"

/ HV har helt enkelt inte varit tydliga till Rhett och han kände väl hellre då att en klubb som i detta fallet Växjö var tydliga att de ville ha honom och gav honom ett konkret svar, så det blev som det blev. Spelarna söker det bästa jobben/lönerna och säkerhet och SHL-klubbarna är konkurrenter mot varandra så varför är det fult gjort av Växjö ?
FirstSwitch

Inläggav Pawhlen » 13 september 2013, 11:58

FirstSwitch: Stillman ska ju ha sagt till Rhett att han inte förhandlar med någon spelare under pågående säsong.

Hur som förstår jag inte varför vi tar upp denna diskussion igen, det är fult spel av Växjö men alla SHL-klubbar håller på så även HV, det spelar ingen roll om man inför en regel med dryga böter för det, det kommer viskas bakom kulisserna ändå
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 13 september 2013, 13:51

Varför tar man upp det itgen? Kanske för att det var vidrigt skött av en pengakåt kristen amerikan. Bara där kan man sätta punkt. Han lär ju inte få stående ovationer när han kommer på matchen i Kinnarps.
Men nu glömmer vi puckot Rhett som var totalt fel. Han hade frånsett vissa mål och straffarna i Scandinavium alldeles för osynliga tendenser. Så håll till godo Växjö :lol:
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Keskinen » 17 september 2013, 04:35

Adam Almqvist verkar ha tröttnat rejält på AHL-spel, han gjorde en kanoninsats i Detroits försäsongsmatch mot Pittsburgh igår och blev utsedd till matchens första stjärna tack vare 2st powerplay-mål (Crosby satt utvisad). Hans andra mål ska tydligen ha varit en riktig kanon från blå, kul att hårt jobb lönar sig och det ska bli spännande att se om han får chansen i NHL!
Keskinen

Inläggav HV-supportern » 17 september 2013, 07:24

Keskinen skrev:Adam Almqvist verkar ha tröttnat rejält på AHL-spel, han gjorde en kanoninsats i Detroits försäsongsmatch mot Pittsburgh igår och blev utsedd till matchens första stjärna tack vare 2st powerplay-mål (Crosby satt utvisad). Hans andra mål ska tydligen ha varit en riktig kanon från blå, kul att hårt jobb lönar sig och det ska bli spännande att se om han får chansen i NHL!

Adams båda mål ca 1:45 in i det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=mjcjhL-QSuw
HV-supportern

Inläggav Norrlandssupporter » 17 september 2013, 08:19

Även Tedenby målade inatt.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Junior » 17 september 2013, 09:15

Även kul att kommentatorerna hyllar hans spelsinne och skicklighet, trots sin storlek.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Cyruz » 17 september 2013, 13:20

mrcadaza skrev:Varför tar man upp det itgen? Kanske för att det var vidrigt skött av en pengakåt kristen amerikan. Bara där kan man sätta punkt. Han lär ju inte få stående ovationer när han kommer på matchen i Kinnarps.
Men nu glömmer vi puckot Rhett som var totalt fel. Han hade frånsett vissa mål och straffarna i Scandinavium alldeles för osynliga tendenser. Så håll till godo Växjö :lol:

Vad är det du vill ha sagt egentligen? Kan man förklara Rhetts val med de ovanstående attribut du tillskriver han och därmed är vidare diskussion onödig? På vilket sätt är hans nationalitet och religionstillhörighet relevant?

Jag föreslår att du läser reglerna en gång till (förutsätter att du redan läst en gång), lägg extra fokus på följande del:
3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte

Eftersom du skriver halvt tvetydligt ger jag dig gärna chansen att förklara fullt ut hur du menar.
Cyruz

Inläggav PapaEmeritus » 17 september 2013, 15:36

Var uppe en sväng på Hv:s kansli i eftermiddags och mötte Fredrik Olausson i trappan på väg ner. Han såg ut att må ganska väl, efter omständigheterna. Hoppas han blir frisk och kan börja jobba i föreningen igen.

För övrigt var det full rulle i Kinnarps idag inför första hemmamatchen. Känns rätt bra att ha fixat säsongskort i år :)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Las Rayas Azules » 19 september 2013, 12:42

mrcadaza skrev:Varför tar man upp det itgen? Kanske för att det var vidrigt skött av en pengakåt kristen amerikan. Bara där kan man sätta punkt. Han lär ju inte få stående ovationer när han kommer på matchen i Kinnarps.

Jag kan ju direkt säga att jag nog inte håller med majoriteten härinne, men jag tycker att det var det bästa Rhett kunde göra för sig själv. Hade jag varit i AHL (som svensk) och blivit bänkad ett halvår in på mitt ettårskontrakt, samtidigt som en annan klubb 10 mil bort kontaktar en med ett bud - som dessutom antagligen slår HV:s - hade jag nog inte tvekat särskilt länge.

Många verkar vilja att spelarna ska vara klubben trogen så länge klubben vill, men är den relationen enkelriktad? Jag förväntar mig att Davidsson inte går till Växjö, men jag förväntar mig också att HV inte säger tack och hej hur som helst. Hade Rhett dragit på sig en knäskada förra säsongen, och dessutom slutat producera tror jag inte många hade klagat på HV:s "dåliga sätt".
Las Rayas Azules

Inläggav Razz » 19 september 2013, 14:36

Om man bortser från omständigheterna så tycker jag att vi gjorde rätt som släppte honom. En fantastisk spelare i vissa stunder men han har oerhörda problem med att hålla en jämn nivå över en hel sässong ibland även i vissa matcher. Ta senaste mötet som exempel, han fuskar i sin back-check, tar en onödig utvisning och vi avgör i PP. Utöver det så tyckte jag att han var osynlig.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Norrlandssupporter » 20 september 2013, 07:56

André Petersson målade inatt.

Hoppas han får hålla sig skadefri i år.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav PapaEmeritus » 23 september 2013, 14:26

På andra sidan Östersjön har Martin Thörnberg startat fint med 5 mål på 6 matcher med sitt Lev Praha.
David Ullström går lite knackigare och har mäktat med 1 mål på 5 matcher och är -3.
Teemu Laine är inte mycket bättre och har bara 1 assist på 6 matcher. Han är däremot +1.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav CarlTheMan » 23 september 2013, 15:39

Inzaneclown skrev:På andra sidan Östersjön har Martin Thörnberg startat fint med 5 mål på 6 matcher med sitt Lev Praha.
David Ullström går lite knackigare och har mäktat med 1 mål på 5 matcher och är -3.
Teemu Laine är inte mycket bättre och har bara 1 assist på 6 matcher. Han är däremot +1.

Är det okej att hoppas på att Laines kräftgång fortsätter så att hans kontrakt så småningom bryts och han kan komma hem till HV likt en frälsare?
CarlTheMan

Inläggav dekman » 23 september 2013, 16:50

CarlTheMan skrev:
Inzaneclown skrev:På andra sidan Östersjön har Martin Thörnberg startat fint med 5 mål på 6 matcher med sitt Lev Praha.

Är det okej att hoppas på att Laines kräftgång fortsätter så att hans kontrakt så småningom bryts och han kan komma hem till HV likt en frälsare?

Även om det är osannolikt så kan man hoppas :)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Razz » 23 september 2013, 18:02

- André är nerskickad trots en bra camp. Hyfsad konkurrens i Sens nu. Är en bit ifrån att bli uppkallad.
- Adam är kvar och får mycket fin beröm från tränarna. Kommer med stor sannolikhet att göra NHL-debut i år även om det kanske inte sker i premiären.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Junior » 24 september 2013, 08:57

Jesper Fast hade istid på 17.41 och assist poäng.

http://www.hockeysverige.se/article/147 ... ce=dlvr.it
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav trancedanne » 24 september 2013, 15:14

Ska bli så jävla spännande att följa honom i Rangers, blir dock inte förvånad om han blir skadad igen snart..
trancedanne

Inläggav chinobar » 24 september 2013, 15:43

Jag hoppas Rangers och Jesper själv har jobbat med bra uppbyggnadsträning för att kunna komma undan alla de småskavanker/-skador han åkt på. Samtidigt får man ju hoppas om all den jävla otur han haft med skador också minskas.

Vill se han spela för Rangers och se Rangers gå hela vägen!
LGR!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Jompii » 25 september 2013, 13:05

För er som gillar Twitter så kan jag informera om att Jesse nyligen skaffade ett twitterkonto.
https://twitter.com/jouneri6
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mille » 26 september 2013, 22:10

Sagt det förut men tänker likväl säga det igen vilken tabbe att släppa iväg Sundh. Inte bara för prestationerna på isen utan människan Oscar Sundh. Alltid artig och good guy liksom. Menar Hv71 marknadsförde ju Sundhs återkomst till kinnarps som dragplåster för att köpa biljett till denna matchen det säger väl det mesta liksom?
mille

Inläggav PapaEmeritus » 28 september 2013, 12:25

Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav StoNie » 28 september 2013, 22:08

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/hv ... 89241.aspx

Linda Brevitz har skrivit en krönika om Oscar Sundh. Så läsvärd, så välskriven, så väl resonerat, så sant.
HV71 - SMGULD -95, -04, -08, -10, -17
StoNie

Inläggav HV-supportern » 29 september 2013, 17:43

Jesper Fasth slipper spel i AHL och får starta säsongen i NY Rangers.

https://twitter.com/NYRangers
HV-supportern

FöregåendeNästa

Återgå till HV71