Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
ateisten skrev:Ullström till KHL?
http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... khl-flytt/
Razz skrev:ateisten skrev:Ullström till KHL?
http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... khl-flytt/
Vet att han tackat nej till ett KHL-bud innan. För typ någon vecka sedan. Om jag förstod det rätt så är det HV eller Islanders som gäller. KHL är inte intressant, fast sånt kan ju alltid ändras.
dekman skrev:Vore kul om Adam fick chansen i NHL nån gång nästa säsong!
joensuu skrev:Vad tror ni om Oscar Engsunds chanser till comeback i HV?
Om jag har förstått allt rätt så har han skrivit ett 2-års kontrakt med Troja, där han förmodligen kommer utvecklas mycket. Förhoppningsvis så mycket att han kan ta en plats i HV som den tuffa, defensivt säkra backen som HV har saknat de senaste säsongerna enligt mig.
På NHL är han bra tuff iaf.
Razz skrev:joensuu skrev:Vad tror ni om Oscar Engsunds chanser till comeback i HV?
Om jag har förstått allt rätt så har han skrivit ett 2-års kontrakt med Troja, där han förmodligen kommer utvecklas mycket. Förhoppningsvis så mycket att han kan ta en plats i HV som den tuffa, defensivt säkra backen som HV har saknat de senaste säsongerna enligt mig.
Han är klar för Oskarshamn. Hade gärna sett att vi behöll honom men lånade ut i 1 säsong. Det lilla jag sett av honom så är han lite för het. Går bort sig lite i egen zon då han gärna vill spela på kropp. Men han kan säkert bli en stabil ES-back i framtiden.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Engsund återvände hem ochg det blev klart under säsongen som gick. Ganska väntat. Dyk däremot sägs det ju vara lite så att han fick kontrakt för att inte vara utlånad och sen kanske om utvecklingskurvan går uppåt så finns HV där med intressekepsen i högsta hugg. Vad som är sant i det vet vi inte. Men precis som du säger så gjorde Dyk verkligen inte bort sig. Han hade ju möjligheten att återvända till Malmö men sa nej tack.joensuu skrev:Razz skrev:joensuu skrev:Vad tror ni om Oscar Engsunds chanser till comeback i HV?
Han är klar för Oskarshamn. Hade gärna sett att vi behöll honom men lånade ut i 1 säsong. Det lilla jag sett av honom så är han lite för het. Går bort sig lite i egen zon då han gärna vill spela på kropp. Men han kan säkert bli en stabil ES-back i framtiden.
Okej då Oskarshamn, det måste ju vara ett bättre val än Troja men där borde han ju utvecklas ännu mer..?![]()
Men Dyk gick väl till Troja iaf, vad tror ni om hans möjligheter till comeback i HV?
Han gjorde ju inte bort sig när han fick chansen förra säsongen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Keskinen skrev:Tedenby får envägskontrakt med Devils. 1år 600 000 dolares
mrcadaza skrev:Engsund återvände hem ochg det blev klart under säsongen som gick. Ganska väntat. Dyk däremot sägs det ju vara lite så att han fick kontrakt för att inte vara utlånad och sen kanske om utvecklingskurvan går uppåt så finns HV där med intressekepsen i högsta hugg. Vad som är sant i det vet vi inte. Men precis som du säger så gjorde Dyk verkligen inte bort sig. Han hade ju möjligheten att återvända till Malmö men sa nej tack.
dekman skrev:Keskinen skrev:Tedenby får envägskontrakt med Devils. 1år 600 000 dolares
Härligt! Stort grattis till Tedenby
Även om det inte garanterar speltid i Devils så är det ändå nästan en tiodubbling av lönen han haft i AHL senaste åren.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst