Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare!

Inläggav Filip » 16 mars 2013, 12:33

Filip

Inläggav Keskinen » 24 mars 2013, 18:44

Almqvist går bra i AHL nu och många tror han kommer få göra NHL debut snart.. Hattrick (3+1) inatt när han avgjorde i OT.. Kul att det går bra för han!
Keskinen

Inläggav hv71 är best » 25 mars 2013, 19:16

Keskinen skrev:Almqvist går bra i AHL nu och många tror han kommer få göra NHL debut snart.. Hattrick (3+1) inatt när han avgjorde i OT.. Kul att det går bra för han!

Hattrick :o Kul för Adam!
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav PapaEmeritus » 27 mars 2013, 17:11

Ullström har inte fått någon speltid alls på sistone i Islanders. Kommer han fortsätta försöka slå sig in en säsong till eller ger han upp och kommer hem?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Macce » 27 mars 2013, 17:16

Inzaneclown skrev:Ullström har inte fått någon speltid alls på sistone i Islanders. Kommer han fortsätta försöka slå sig in en säsong till eller ger han upp och kommer hem?

Hoppas på det sistnämda, skulle vara härligt att se David i HV i höst. :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Joachim943 » 27 mars 2013, 17:21

Keskinen skrev:Almqvist går bra i AHL nu och många tror han kommer få göra NHL debut snart.. Hattrick (3+1) inatt när han avgjorde i OT.. Kul att det går bra för han!

Tror inte att han kommer få chansen i NHL denna säsong, men goda möjligheter nästa säsong!
Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav Keskinen » 27 mars 2013, 17:41

Joachim943 skrev:

Tror inte att han kommer få chansen i NHL denna säsong, men goda möjligheter nästa säsong!

Skulle inte säga att det är omöjligt iaf, red wings backsida är inte den vassaste och det räcker att nån blir skadad eller bänkad så kan han få känna på det.. Diskuteras i media att han kommer få chansen, kanske blir dom lite lurade eftersom han har #5 på ryggen ;) Hur som helst så gör han en fin säsong där borta..
Keskinen

Inläggav Keskinen » 27 mars 2013, 17:43

Ullström blev väl skadad precis när han blev uppkallad igen sista gången om jag inte minns fel? Därav ingen speltid...
Keskinen

Inläggav HV-supportern » 28 mars 2013, 18:40

Kris Beech är klubblös igen efter att ha fått lämna AIK.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6507587.ab
HV-supportern

Inläggav Sir Ward » 29 mars 2013, 19:52

Patrik Ross verkar bli Örebros nye tränare enligt JP.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mille » 1 april 2013, 17:49

Daniel Rahimi dominerar ju närkamperna totalt. Vilken förvandling vilket slutspel killen gör.
mille

Inläggav PapaEmeritus » 1 april 2013, 17:57

mille skrev:Daniel Rahimi dominerar ju närkamperna totalt. Vilken förvandling vilket slutspel killen gör.

Grillen spelar mycket bra också.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav mille » 1 april 2013, 18:04

Inzaneclown skrev:
mille skrev:Daniel Rahimi dominerar ju närkamperna totalt. Vilken förvandling vilket slutspel killen gör.

Grillen spelar mycket bra också.

Håller helt med dig kul och se.
mille

Inläggav didotto » 5 april 2013, 11:13

Tänkte på soppan med Rakshani. Mest för att han inte fanns med i de sex första spelare som lämnade Hv71 direkt efter slutspelet, de som inte hade fått förlängt eller skulle till NHL(Fasth). Kan det vara som så att han inte ens hade berättat för Stillman att han hade skrivit på för Växjö, så Hv71 hoppades på en förlängning. Eller kanske Stillman ville släppa det senare, varför vet jag inte. Nej, besviken på Rakshani. Fast samtidigt besviken på Hv71, man kan inte endast gnälla på spelaren i detta fallet.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav CarlTheMan » 5 april 2013, 11:23

didotto skrev:Tänkte på soppan med Rakshani. Mest för att han inte fanns med i de sex första spelare som lämnade Hv71 direkt efter slutspelet, de som inte hade fått förlängt eller skulle till NHL(Fasth). Kan det vara som så att han inte ens hade berättat för Stillman att han hade skrivit på för Växjö, så Hv71 hoppades på en förlängning. Eller kanske Stillman ville släppa det senare, varför vet jag inte. Nej, besviken på Rakshani. Fast samtidigt besviken på Hv71, man kan inte endast gnälla på spelaren i detta fallet.

Hoppas lite på en intervju snart där Rhett "talar ut". Jag tror inte på att han skrev på för Lakers bara för att inte riskera att bli klubblös. Stillman var ju uppenbart intresserad av att förlänga. Det är något som inte stämmer. En spelare kan byta lag av olika anledningar, men orsaken här är högst oklar. Hur som helst så är han inte på något sätt oersättlig, men visst vill man ha sanningen.
CarlTheMan

Inläggav Junior » 5 april 2013, 11:28

Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Junior » 5 april 2013, 11:28

Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav didotto » 5 april 2013, 11:43

Junior skrev:Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.

Förstår vad du menar. Men då borde man väl gå till ett bättre lag? Jag är ju inte speciellt enögd när jag säger att Hv71 har större chans att vinna sm-guld nästa säsong än vad Växjö har, där deras mål borde vara att klara sig kvar/gå till slutspelet.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav chinobar » 5 april 2013, 12:06

didotto skrev:
Junior skrev:Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.

Förstår vad du menar. Men då borde man väl gå till ett bättre lag? Jag är ju inte speciellt enögd när jag säger att Hv71 har större chans att vinna sm-guld nästa säsong än vad Växjö har, där deras mål borde vara att klara sig kvar/gå till slutspelet.

Kan väl vara så att han vill spela skitmycket, göra skitmycket poäng och bara se bra ut i statistiken och försöka få till ett NHL/KHL-kontrakt? Sen vad hans lag slutar på för plats ger han blanka fan i.
Men vad vet jag.. konstigt är det verkligen dock.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Herkie82 » 5 april 2013, 12:42

Rhett är förlorad och han får väll göra vad han vill med sin karriär, jag tänker däremot visa min åsikt i det hela och bua så högt jag kan när han kommer tillbaka till KA. Hade han skött det snyggare hade jag kunnat acceptera det mer men känns som han satt kniven i ryggen på HV.
Herkie82

Inläggav dekman » 5 april 2013, 12:51

didotto skrev:

Spelare som Rhett som spelar för sin egen skull, inte för lagets skull, skiter i om det är topplag eller ej - dvs måläsättningen för Rhett är inte att vinna titlar. I sämre lag får är chansen större för mer speltid och mer förtroende. Sen är ju Fäjkers rätt glada i att betala fläskiga löner till värvningar utifrån.

Sen så tror jag, och alltså spekulerar vilt nu att han heller inte var topp-prio för HV, utan en "vore kul att behålla honom då han är en bra spelare, men ingen jättekatastrof om han försvinner för det finns många spelare som är minst lika bra". Hade han varit en prioriterad förlängning så hade man inte sagt att man vill vänta tills efter säsongen - då hade man gett honom ett fläskigt erbjudande redan tidigt. Man har ALDRIG sagt att honom vill vi ABSOLUT behålla.

Sen skrattar jag högt åt Fäjkers formulering "En av de viktigaste bitarna är att han inte är en legokrigare som sitter nöjd med sitt kontrakt utan han gör ingen hemlighet av att han vill tillbaka till NHL"... alltså, ursäkta - men defintionen av legokrigare är väl snarare en som byter lag hela tiden och som aldrig kommer få klubbhjärta än en som är kvar i laget.

Det känns som Rhett är en perfekt värvning för Plast-Växjö med andra ord.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav MrSimonA » 5 april 2013, 13:33

dekman skrev:Sen skrattar jag högt åt Fäjkers formulering "En av de viktigaste bitarna är att han inte är en legokrigare som sitter nöjd med sitt kontrakt utan han gör ingen hemlighet av att han vill tillbaka till NHL"... alltså, ursäkta - men defintionen av legokrigare är väl snarare en som byter lag hela tiden och som aldrig kommer få klubbhjärta än en som är kvar i laget.

Nja, fast där håller jag med Växjö, det känns viktigt att en spelare fortfarande har drivet och vill nå tillbaka till NHL. Visst han är en lego-knekt i den bemärkningen men ändå en skillnad gentemot spelare som är 35-år, får långa kontrakt och är lite för nöjda med hur det ser ut idag.
Användarvisningsbild
MrSimonA

Inläggav dekman » 5 april 2013, 13:43

MrSimonA skrev:
dekman skrev:Sen skrattar jag högt åt Fäjkers formulering "En av de viktigaste bitarna är att han inte är en legokrigare som sitter nöjd med sitt kontrakt utan han gör ingen hemlighet av att han vill tillbaka till NHL"... alltså, ursäkta - men defintionen av legokrigare är väl snarare en som byter lag hela tiden och som aldrig kommer få klubbhjärta än en som är kvar i laget.

Nja, fast där håller jag med Växjö, det känns viktigt att en spelare fortfarande har drivet och vill nå tillbaka till NHL. Visst han är en lego-knekt i den bemärkningen men ändå en skillnad gentemot spelare som är 35-år, får långa kontrakt och är lite för nöjda med hur det ser ut idag.

Mjo, fast definitionen av legoknekt är snarare nån som hoppar från klubb till klubb, enbart för sin egen eller sin plånboks skull. En "nöjd" 35-åring som är en klubb trogen kan omöjligt passa in i den definitionen... sen betyder det inte att en legoknekt typ Rhett inte kan göra nytta.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Fegon_ » 5 april 2013, 13:50

Spela roll hur man definerar en "legoknekt".

Är hans mål att bli en NHL-spelare så är det vad han kommer sträva efter och för att nå dit så kommer han träna hårt för det och försöka göra sitt bästa för att nå dit. Även om det inte spelar någon roll i vilken han är i... så kommer han såklart försöka göra det så bra som möjligt. Det är skillnad på Legoknekt a'la Rhett och Legoknekt a'la Hlavac/Hlinka. Eller?
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav dekman » 5 april 2013, 15:27

Fegon_ skrev:Spela roll hur man definerar en "legoknekt".

Är hans mål att bli en NHL-spelare så är det vad han kommer sträva efter och för att nå dit så kommer han träna hårt för det och försöka göra sitt bästa för att nå dit. Även om det inte spelar någon roll i vilken han är i... så kommer han såklart försöka göra det så bra som möjligt. Det är skillnad på Legoknekt a'la Rhett och Legoknekt a'la Hlavac/Hlinka. Eller?

Du har helt rätt, Fegon_
Mest att jag tycker det är oehört fånigt av Lakers att skriva en sån sak i pressmeddelandet, speciellt då det är en kille man "snor" från en annan ES-klubb och som de vet inte vill stanna i Växjö en längre tid... De borde i mitt tycke skippat den formuleringen faktiskt.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav shitkicker » 5 april 2013, 17:04

Fattar ärligt inte varför vissa är så upprörda över att Rhett drar. Kan iofs hålla med om att det inte är snyggt skött från hans sida, men det var väl Gud som sa till han att skriva på för VLHC..... :roll:

Men själv är jag glad över att han drar. Tycker verkligen inte att han höll måttet i HV. Visst - 39p är ett fint facit, men hur många av dom kom i redan avgjorda matcher? Säkert hälften. Hur många av hans poäng var avgörande i de täta matcherna? Inte många. 1/4 på sin höjd, kanske.

Förutom poängen bidrog han inte alls till laget som jag ser det. Snubben var ju för fasen petad! Det om nåt är väl ett tecken på att man inte håller måttet? Tycker också att han verkade vara dåligt tränad. Han hängde ofta på klubban i de matcher som höll högt tempo från start till slut.

Att han väljer VLHC tror jag enbart beror på att han mer eller mindre är garanterad mer istid än i en toppklubb. Jag menar, vilka av LHC, LHF, FBK eller SAIK skulle vara intresserade av Rhett. Mitt svar: inga!

Goodbye and Good Riddance!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav dekman » 5 april 2013, 17:13

Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR. Jag tycker inte om att det förhandlas och skrivs kontrakt mitt under säsongen. Och, ja, jag vet att HV gjort så också...

Som sagt, matchen borta mot VLH 28/2 var viktig för HV för att kunna ta seriesegern och för VLH för att garanterat stanna kvar i Elitserien. Tänk nu att det är troligt att Rhett redan då förhandlade eller rentav hade kommit överens med dom om kontrakt för nästa säsong. Tänk också då att han spelade i HVs kanske viktigaste kedja. Tror ni då att han gör sitt yttersta i den matchen och riskera att vara med att flytta ner sitt blivande lag i Allsvenskan? Något som troligen skulle annulera kontraktet.

Nu säger jag inte att det är så men bara tanken att det KAN vara så gör mig förbannad.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav shitkicker » 5 april 2013, 17:33

dekman skrev:Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR. Jag tycker inte om att det förhandlas och skrivs kontrakt mitt under säsongen. Och, ja, jag vet att HV gjort så också...

Som sagt, matchen borta mot VLH 28/2 var viktig för HV för att kunna ta seriesegern och för VLH för att garanterat stanna kvar i Elitserien. Tänk nu att det är troligt att Rhett redan då förhandlade eller rentav hade kommit överens med dom om kontrakt för nästa säsong. Tänk också då att han spelade i HVs kanske viktigaste kedja. Tror ni då att han gör sitt yttersta i den matchen och riskera att vara med att flytta ner sitt blivande lag i Allsvenskan? Något som troligen skulle annulera kontraktet.

Nu säger jag inte att det är så men bara tanken att det KAN vara så gör mig förbannad.

Och jag håller med dig. Inte snyggt.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Junior » 5 april 2013, 18:11

dekman skrev:Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR.

Precis!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Sir Ward » 5 april 2013, 19:11

dekman skrev:Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR. Jag tycker inte om att det förhandlas och skrivs kontrakt mitt under säsongen. Och, ja, jag vet att HV gjort så också...

Tycker att du beskriver Rhett situationen väldigt bra.
Det som jag mest reagerar på att det inte finns ett regelverk inom ES för övergångar.
Hade denna övergång blivit till allmän kännedom i ex NHL så hade Växjö fått betala ruggiga böter.
I KHL får man först från 1maj förhandla och varför har inte ES ett liknande system.
Anmärkningsvärt.
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till HV71