Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Keskinen skrev:Almqvist går bra i AHL nu och många tror han kommer få göra NHL debut snart.. Hattrick (3+1) inatt när han avgjorde i OT.. Kul att det går bra för han!
Inzaneclown skrev:Ullström har inte fått någon speltid alls på sistone i Islanders. Kommer han fortsätta försöka slå sig in en säsong till eller ger han upp och kommer hem?
Keskinen skrev:Almqvist går bra i AHL nu och många tror han kommer få göra NHL debut snart.. Hattrick (3+1) inatt när han avgjorde i OT.. Kul att det går bra för han!
Joachim943 skrev:Keskinen skrev:Almqvist går bra i AHL nu och många tror han kommer få göra NHL debut snart.. Hattrick (3+1) inatt när han avgjorde i OT.. Kul att det går bra för han!
Tror inte att han kommer få chansen i NHL denna säsong, men goda möjligheter nästa säsong!
mille skrev:Daniel Rahimi dominerar ju närkamperna totalt. Vilken förvandling vilket slutspel killen gör.
Inzaneclown skrev:mille skrev:Daniel Rahimi dominerar ju närkamperna totalt. Vilken förvandling vilket slutspel killen gör.
Grillen spelar mycket bra också.
didotto skrev:Tänkte på soppan med Rakshani. Mest för att han inte fanns med i de sex första spelare som lämnade Hv71 direkt efter slutspelet, de som inte hade fått förlängt eller skulle till NHL(Fasth). Kan det vara som så att han inte ens hade berättat för Stillman att han hade skrivit på för Växjö, så Hv71 hoppades på en förlängning. Eller kanske Stillman ville släppa det senare, varför vet jag inte. Nej, besviken på Rakshani. Fast samtidigt besviken på Hv71, man kan inte endast gnälla på spelaren i detta fallet.
Junior skrev:Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.
didotto skrev:Junior skrev:Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.
Förstår vad du menar. Men då borde man väl gå till ett bättre lag? Jag är ju inte speciellt enögd när jag säger att Hv71 har större chans att vinna sm-guld nästa säsong än vad Växjö har, där deras mål borde vara att klara sig kvar/gå till slutspelet.
didotto skrev:Junior skrev:Misstänker att det Rhett och HV hade olika målsättningar. Ledningen för ju diskussioner under säsongen med spelarna. Kan kanske vara så simpelt som att de hade olika målsättningar och Rhett kände att han inte skulle lyckas med sitt om han var kvar i HV. Men att förhandla under säsongen, fy f*n.
Förstår vad du menar. Men då borde man väl gå till ett bättre lag? Jag är ju inte speciellt enögd när jag säger att Hv71 har större chans att vinna sm-guld nästa säsong än vad Växjö har, där deras mål borde vara att klara sig kvar/gå till slutspelet.
dekman skrev:Sen skrattar jag högt åt Fäjkers formulering "En av de viktigaste bitarna är att han inte är en legokrigare som sitter nöjd med sitt kontrakt utan han gör ingen hemlighet av att han vill tillbaka till NHL"... alltså, ursäkta - men defintionen av legokrigare är väl snarare en som byter lag hela tiden och som aldrig kommer få klubbhjärta än en som är kvar i laget.
Det känns som Rhett är en perfekt värvning för Plast-Växjö med andra ord.
MrSimonA skrev:dekman skrev:Sen skrattar jag högt åt Fäjkers formulering "En av de viktigaste bitarna är att han inte är en legokrigare som sitter nöjd med sitt kontrakt utan han gör ingen hemlighet av att han vill tillbaka till NHL"... alltså, ursäkta - men defintionen av legokrigare är väl snarare en som byter lag hela tiden och som aldrig kommer få klubbhjärta än en som är kvar i laget.
Det känns som Rhett är en perfekt värvning för Plast-Växjö med andra ord.
Nja, fast där håller jag med Växjö, det känns viktigt att en spelare fortfarande har drivet och vill nå tillbaka till NHL. Visst han är en lego-knekt i den bemärkningen men ändå en skillnad gentemot spelare som är 35-år, får långa kontrakt och är lite för nöjda med hur det ser ut idag.
Fegon_ skrev:Spela roll hur man definerar en "legoknekt".
Är hans mål att bli en NHL-spelare så är det vad han kommer sträva efter och för att nå dit så kommer han träna hårt för det och försöka göra sitt bästa för att nå dit. Även om det inte spelar någon roll i vilken han är i... så kommer han såklart försöka göra det så bra som möjligt. Det är skillnad på Legoknekt a'la Rhett och Legoknekt a'la Hlavac/Hlinka. Eller?
dekman skrev:Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR. Jag tycker inte om att det förhandlas och skrivs kontrakt mitt under säsongen. Och, ja, jag vet att HV gjort så också...
Som sagt, matchen borta mot VLH 28/2 var viktig för HV för att kunna ta seriesegern och för VLH för att garanterat stanna kvar i Elitserien. Tänk nu att det är troligt att Rhett redan då förhandlade eller rentav hade kommit överens med dom om kontrakt för nästa säsong. Tänk också då att han spelade i HVs kanske viktigaste kedja. Tror ni då att han gör sitt yttersta i den matchen och riskera att vara med att flytta ner sitt blivande lag i Allsvenskan? Något som troligen skulle annulera kontraktet.
Nu säger jag inte att det är så men bara tanken att det KAN vara så gör mig förbannad.
dekman skrev:Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR.
dekman skrev:Jag är inte speciellt upprörd över ATT han drar, utan snarare HUR. Jag tycker inte om att det förhandlas och skrivs kontrakt mitt under säsongen. Och, ja, jag vet att HV gjort så också...
Som sagt, matchen borta mot VLH 28/2 var viktig för HV för att kunna ta seriesegern och för VLH för att garanterat stanna kvar i Elitserien. Tänk nu att det är troligt att Rhett redan då förhandlade eller rentav hade kommit överens med dom om kontrakt för nästa säsong. Tänk också då att han spelade i HVs kanske viktigaste kedja. Tror ni då att han gör sitt yttersta i den matchen och riskera att vara med att flytta ner sitt blivande lag i Allsvenskan? Något som troligen skulle annulera kontraktet.
Nu säger jag inte att det är så men bara tanken att det KAN vara så gör mig förbannad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst