Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Robert.76 skrev:Problemet är ju att steget från att vara bra i allsvenskan till att producera i SHL är stort att ta, där är Vigneault ett klockrent exempel. Bra i allsvenskan, kass i SHL.
Yennefer skrev:Robert.76 skrev:Problemet är ju att steget från att vara bra i allsvenskan till att producera i SHL är stort att ta, där är Vigneault ett klockrent exempel. Bra i allsvenskan, kass i SHL.
Borgman var rätt bra i Allsvenskan. Han blev årets rookie och nominerad till årets back i SHL.
Just sayin…
RJ--92 skrev:Yennefer skrev:Robert.76 skrev:Problemet är ju att steget från att vara bra i allsvenskan till att producera i SHL är stort att ta, där är Vigneault ett klockrent exempel. Bra i allsvenskan, kass i SHL.
Borgman var rätt bra i Allsvenskan. Han blev årets rookie och nominerad till årets back i SHL.
Just sayin…
Om vi ska fortsätta den jämförelsen, ta annars Pontus Andreasson som annars lyckat exempel. Han är trots allt forward också.
Men siffror visar också att bara en av fem allsvenska nyförvärv i SHL ifjol levererade på samma nivå som vad de gjorde i allsvenskan. Tittar man på hela gruppen sänkte de sitt poängsnitt med 0,3 poäng.
Soderstrom skrev:Tänk detta, dröm...
Brännström - Pilut
La Leggia - Hjalmarsson
Bernhardt - Sjöholm
Glad - Fransson
Petersson - Suomela - Brännström
Forsberg - Lias - Tedenby
Lenc - Stenlund - Matson/Önerud
Hansson - Lilldansken - Lindbäck
Extra: Paulsson
CROHB skrev:
Gunnarsson, Billins, Andrae, Foppa och Matson är ju spelare som ses som SHLspelare.
Diabolics skrev:CROHB skrev:
Gunnarsson, Billins, Andrae, Foppa och Matson är ju spelare som ses som SHLspelare.
Det håller inte jag med om. Både Foppisch och Andrae hade misslyckats sitt första år i SHL, de visade att de höll god HA-klass. Inget mer.
Billins och Matson var på väg utför, platsade inte i SHL längre, fick ta ett steg ner. HA-klass.
Gunnarsson är den enda jag kan acceptera att man ger en SHL stämpel på, men bara som backup.
Diabolics skrev:CROHB skrev:
Det håller inte jag med om. Både Foppisch och Andrae hade misslyckats sitt första år i SHL, de visade att de höll god HA-klass. Inget mer.
Billins och Matson var på väg utför, platsade inte i SHL längre, fick ta ett steg ner. HA-klass.
Gunnarsson är den enda jag kan acceptera att man ger en SHL stämpel på, men bara som backup.
Danneman skrev:Sen behövde inte Billins och Matson gå ner i HA, bägge hade ju erbjudanden från SHL.
Diabolics skrev:Jag vidhåller:
Andrae visade tydligt att han inte höll för SHL det året. Sen kanske man inte skall kalla det misslyckande.
Foppisch var helt osynlig utanför sina mål, det året. Det var anledningen till att han hade få minuter. Han tog inte steget till etablerad SHL-spelare det året. Hade han gjort det hade han haft fler minuter.Danneman skrev:Sen behövde inte Billins och Matson gå ner i HA, bägge hade ju erbjudanden från SHL.
Det var nyhet för mig. Vem erbjöd dem kontrakt?
jordfelsbrytare skrev:John Quenneville ska till Brynäs som det verkar.
Så tror vi lyckligtvis kan avskriva honom.
PapaEmeritus skrev:jordfelsbrytare skrev:John Quenneville ska till Brynäs som det verkar.
Så tror vi lyckligtvis kan avskriva honom.
Han förlorade matchen mot IKO på egen hand, i princip. Hade inte ens tagit i honom med tång.
Kamy skrev:Det visar nog ganska mycket hur marknaden ser ut när LHC tar in en spelare som Jasse Ikonen, vem tusan det nu är. Inget namn som imponerar iaf.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster