Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Fegon_ skrev:Välkommen!
Leta upp killen på Youtube eller andra matchhighlights. Studerat honom i ett par timmar idag. Känner mig trygg i nyförvärvet. Blir en härlig pjäs att ha

mordy skrev:Någon som har koll på Lindbäck? Även om han kanske inte är lagets hetaste spelare så tycker jag absolut han ska med upp. Mucket hjärta hos denna killen, tror han är mycket kompetent och kan bli bra om dom tränar honom rätt!Definitivt en av mina favoriter när det kommer till ”underdogsen” detta året!
RJ--92 skrev:mordy skrev:Någon som har koll på Lindbäck? Även om han kanske inte är lagets hetaste spelare så tycker jag absolut han ska med upp. Mucket hjärta hos denna killen, tror han är mycket kompetent och kan bli bra om dom tränar honom rätt!Definitivt en av mina favoriter när det kommer till ”underdogsen” detta året!
Han kan utan problem va i 4e kedja som år efter år retar upp motståndarna och ger oss powerplay. Inte dom mest tekniska spelarna eller roliga att se på men ack så viktiga ändå.
tibia skrev:enligt sanny o svensson så är det (precis som när vi värvade lindbäck) många shl lag som försöker hugga på honom för nästa säsong. Hoppas och tror vi är med, men som Sanny säger i podden, kan man inte erbjuda hur mycket som helst för en spelare för 4e kedja.
magnus b skrev:Jag tycker det är en svår balansgång med Måns. Han gör det bra, men jag ser hellre yngre spelare med mer uppsida i en fjärdelina. Ska man ge Måns ett nytt kontrakt i konkurrens med andra klubbar så tycker jag han ska ta plats i någon av de tre första linorna. Gränsfall att han gör det. Nu när man redan kontrakterat Hansson så kan man hamna i en konstig situation nästa år igen. Att man sitter med för lite utvecklingspotential på forwardssidan igen.
Måns ligger 10:a i interna poängliga (11 om man räknar Lenc poäng från VF). Gällande Måns skulle jag inte vilja vara sportchef. Man vet vad en spelare av Måns kaliber betyder för laget, han har potential att bli en ny Sundh, men han har redan hunnit bli 26 år gammal. Så frågan är vad det mer finns för uppsida att ta av här? Att kontraktera Måns innebär att han står ivägen för en yngre förmåga med potentiellt större uppsida.
tibia skrev:magnus b skrev:Jag tycker det är en svår balansgång med Måns. Han gör det bra, men jag ser hellre yngre spelare med mer uppsida i en fjärdelina. Ska man ge Måns ett nytt kontrakt i konkurrens med andra klubbar så tycker jag han ska ta plats i någon av de tre första linorna. Gränsfall att han gör det. Nu när man redan kontrakterat Hansson så kan man hamna i en konstig situation nästa år igen. Att man sitter med för lite utvecklingspotential på forwardssidan igen.
Måns ligger 10:a i interna poängliga (11 om man räknar Lenc poäng från VF). Gällande Måns skulle jag inte vilja vara sportchef. Man vet vad en spelare av Måns kaliber betyder för laget, han har potential att bli en ny Sundh, men han har redan hunnit bli 26 år gammal. Så frågan är vad det mer finns för uppsida att ta av här? Att kontraktera Måns innebär att han står ivägen för en yngre förmåga med potentiellt större uppsida.
Samtidgit har vi bara 1 fjärdelines spelare klar för nästa säsong, och det är Herman. vi har väldigt många på utgående kontrakt. 70 72 9. Blir vi av med 70 + 72 och byta det mot att ha kvar 33 istället? eller tycker ni man bör tänka om? Mölgaard kan centra en fjärdeline nästa såsong med 77 och 33?
Dovahkiin skrev:Tydligen många lag som drar i Lindbäck enligt höken. Hoppas HV kan behålla honom utan det ska bli värsta bud kriget.
Killer#41 skrev:Håller absolut med magnus b Hv måste stärka sin centrallinje till nästa år helst redan nu.
Tänk när Hv hade Davidsson/Hrdina som första andra centrar eller Davidsson/Sahlstedt vilken skillnad om man jämför mot idag jisses.
Killer#41 skrev:Håller absolut med magnus b Hv måste stärka sin centrallinje till nästa år helst redan nu.
Tänk när Hv hade Davidsson/Hrdina som första andra centrar eller Davidsson/Sahlstedt vilken skillnad om man jämför mot idag jisses.
CROHB skrev:Känner jag Hult någorlunda rätt så tror jag Lindbäck redan nu har sexsiffrigt i lön per månad.
Tror han blir kvar om vi lyckas med bedriften att hålla oss kvar i SHL då han verkar trivas och vi troligen kan matcha alla bud.
En riktigt bra center emellan så kan han och Herman landa in som tredjekedja, annars troligen i en fjärdekedja.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster