Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Littleshrimp skrev:En fråga till Quilla.
Vi vet ju att marknaden är tuff, och som man läst verkar ju dom flesta sportchefer söka förstärkningar.
Men jag undrar om du hört om vilka som hänger löst? Tänker på Vigneualt som inte riktigt får det lossna, Bödker kanske man förväntade sig mer av, Samma gäller Nättinen och Bengtsson
/Westerlund hade kanske högre förväntningar?
Nutarviguld skrev:Littleshrimp skrev:En fråga till Quilla.
Vi vet ju att marknaden är tuff, och som man läst verkar ju dom flesta sportchefer söka förstärkningar.
Men jag undrar om du hört om vilka som hänger löst? Tänker på Vigneualt som inte riktigt får det lossna, Bödker kanske man förväntade sig mer av, Samma gäller Nättinen och Bengtsson
Kan tänka mig att man inte vill göra som med Evenäs igen, dvs skicka en spelare INNAN man har någon som tar den platsen.
Men utöver de du nämner så borde ju även Glad, Torp och några andra hänga galet löst.
Kan tänka mig att man inte vill göra som med Evenäs igen, dvs skicka en spelare INNAN man har någon som tar den platsen.
Men utöver de du nämner så borde ju även Glad, Torp och några andra hänga galet löst.
Littleshrimp skrev:En fråga till Quilla.
wk2431 skrev:Varning för spekulerande snille:
Har funderat på ett hypotetiskt scenario där Luleå vinner dragkampen om Kempe.
Ökar det chanserna att de skulle vara villiga att släppa Brännström till HV71 redan nu?
Om HV skulle vara intresserade av det vet jag inte, men om man nu signat Brännström för ett kontrakt över kommande 3 säsonger, samtidigt som man letat forwards just nu, vore det väl konstigt om man inte provat?
Chansen att man släpper honom borde vara större om man får rejäl förstärkning, är alltså min hypotetiska teori.
Dovahkiin skrev:Jag tror fortfarande Strålman kan komma, spelat 5/18 matcher är på läktaren bänken för det mesta. Drömma får man
Nutarviguld skrev:Dovahkiin skrev:Jag tror fortfarande Strålman kan komma, spelat 5/18 matcher är på läktaren bänken för det mesta. Drömma får man
¨
Tänker att det har med lönen att göra, han sitter nog hellre på bänken med 500k+ i månaden än på Isen med Hv71 för halva den pengen ? obs! spekulerar bara
Nutarviguld skrev:Dovahkiin skrev:Jag tror fortfarande Strålman kan komma, spelat 5/18 matcher är på läktaren bänken för det mesta. Drömma får man
¨
Tänker att det har med lönen att göra, han sitter nog hellre på bänken med 500k+ i månaden än på Isen med Hv71 för halva den pengen ? obs! spekulerar bara
PapaEmeritus skrev:Vill någon med Expressenkonto ge en kommentar om dagens silly?
Säger han nåt om HV?
DMa gärna.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -for-2324/
Dovahkiin skrev:'Aldrig de släpper sin bästa spelare.
1586kvadrat skrev:Hammer och Strålman i samma backuppsättning får en ju att trilla av stolen. Hur sannolik är det på en skala?
wk2431 skrev:Dovahkiin skrev:'Aldrig de släpper sin bästa spelare.
Kikade lite på statsen i Luleå och inser att så är ju fallet.
Att Fröberg är nummer 2 bakom honom är galet. Världen är uppochner
Grga skrev:wk2431 skrev:Dovahkiin skrev:'Aldrig de släpper sin bästa spelare.
Nja, upp och ner vet jag inte. Beror nog på vilken världsbild man har. Detta är ju ett tydligt exempel på att HV som förening misslyckats kopiöst de senaste åren. 2 spelare som man inte ville ha är numera bästa poängspelare i ett av seriens bästa lag. Hur är det ens möjligt....
Grga skrev:wk2431 skrev:Dovahkiin skrev:'Aldrig de släpper sin bästa spelare.
Nja, upp och ner vet jag inte. Beror nog på vilken världsbild man har. Detta är ju ett tydligt exempel på att HV som förening misslyckats kopiöst de senaste åren. 2 spelare som man inte ville ha är numera bästa poängspelare i ett av seriens bästa lag. Hur är det ens möjligt....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster