HV71fans.se

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: HV71fans.se

Inläggav Goddamn » 14 september 2022, 18:30

Vart kan man skicka ett bidrag på avgiften??
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Diabolics » 14 september 2022, 18:44

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 16 september 2022, 10:58

Lite info:

Tipptråd.
Jag skickade precis ett email till Goddam för att se om han är villig att köra årets tipp-tråd. Om inte, eller med stöd av flera, så får ni andra gärna räcka upp handen och hjälpa till. Hur det blir med priser och sådant är oklart, då tröjan-i-taket av tipptråd, Sir Ward, numera inte roddar den biten. Kanske vill Sir Ward göra comeback?

Matchttrådar.
Jag har messat Macce, och hoppas han fortsätter med sitt excellenta arbete att starta upp dessa. Vi får se vad han svarar.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav wk2431 » 22 september 2022, 20:59

Kan man inaktivera "det finns nya inlägg i tråden" som kommer upp innan man ska posta, i matchtrådarna, titt som tätt?
Blir lite segt att trycka bort den 5-10 gånger innan man får posta, när det blivit mål t.ex. :D
Hittade ingen sån inställning på kontrollpanelen.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Diabolics » 22 september 2022, 21:54

wk2431 skrev:Kan man inaktivera "det finns nya inlägg i tråden" som kommer upp innan man ska posta, i matchtrådarna, titt som tätt?
Blir lite segt att trycka bort den 5-10 gånger innan man får posta, när det blivit mål t.ex. :D
Hittade ingen sån inställning på kontrollpanelen.

Känner inte till något sådant, det är sånt man får leva med eller skriva kortare inlägg ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav JonahHV71 » 11 november 2022, 20:42

Ni får gärna uppdatera tiden för servern :)
JonahHV71

Inläggav Diabolics » 11 november 2022, 22:10

JonahHV71 skrev:Ni får gärna uppdatera tiden för servern :)

Många har försökt, ingen har lyckats....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav CJ#17 » 13 november 2022, 13:32

Öresundstågen och deras Wi-Fi har sin bild klar vad de anser om vårt forum. Där var det bom stopp!
”Web page blocked.
Access to the web page you were trying to access have been blocked due to company policy…”

”Category: weapons”

Så många anfallsvapen har vi ju just inte, hehe
CJ#17

Inläggav CJ#17 » 13 november 2022, 13:34

En annan fundering. Hänger det några från NBS här eller kör de eget forum?
Och vet vi om HV t ex Freijd följer vad vi skriver? Någon med koppling till föreningen reggad här?
CJ#17

Inläggav lego_mannen » 13 november 2022, 16:11

CJ#17 skrev:En annan fundering. Hänger det några från NBS här eller kör de eget forum?
Och vet vi om HV t ex Freijd följer vad vi skriver? Någon med koppling till föreningen reggad här?

Är medlem i NBS, och vad jag vet finns inget eget forum.
lego_mannen

Inläggav Diabolics » 13 november 2022, 21:36

CJ#17 skrev:En annan fundering. Hänger det några från NBS här eller kör de eget forum?

Johan hade koll förr, när det var officiellt, oklart om han bryr sig nuförtiden.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 17 november 2022, 02:36

Ja, han rapporterade då och gör det fortfarande. Varför undrar du?

Koriosa - Kortfattat.
Jag och Dekman diskuterade fram denna träff, självklart i samförstånd med övriga mods.

Dekman, Cyruz, Robert.76, Sir Ward och admin Simon deltog på detta episka möte med Johan Freijd och dåvarande chefen.
(quiz, vad hette han). Mycket trevligt möte, träffen första gången oss emellan var episkt. Körde därefter årlig grill hos mig
i Trånghalla. Lord Robert.76 gjorde ett fantastiskt arbete tillsammans med moderator kny.

Fan vad jag saknar den tiden då allt var perfekt.
Tillägg.
Jompii. Behöver jag berätta hur mycket jag saknar dig.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Littleshrimp » 23 november 2022, 12:48

En fråga till er som driver forumet.

Finns det något intresse av uppfräschning?
Tänker då att exempelvis göra forumet mobilanpassat.

Många medlemmar hade säkert lämnat bidrag för kostnaderna.

En tanke bara!
Littleshrimp

Inläggav Diabolics » 23 november 2022, 13:30

Littleshrimp skrev:En fråga till er som driver forumet.

Finns det något intresse av uppfräschning?
Tänker då att exempelvis göra forumet mobilanpassat.

Många medlemmar hade säkert lämnat bidrag för kostnaderna.

En tanke bara!

Det är inte kostnaden som skrämmer, det är tiden det tar att lösa en migrering till en annan plattform. Jag har redan haft en sådan igång, baserad på discourse. Det skall gå att migrera en phpBB dit, men det kommer krävas en del tid är min gissning. Om någon gjort detta, eller liknande innan så tar vi gärna emot hjälp.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tibia » 23 november 2022, 14:12

Har inte direkt någon erfarenhet av phpBB, men det finns inte någon annan mall / template som går att uppgradera till inom phpbb och anpassa efter vår design all eftersom? t.ex. denna verkar vara mobile friendly https://www.phpbb.com/customise/db/style/cleansilver_2/
tibia

Inläggav Diabolics » 23 november 2022, 14:26

tibia skrev:Har inte direkt någon erfarenhet av phpBB, men det finns inte någon annan mall / template som går att uppgradera till inom phpbb och anpassa efter vår design all eftersom? t.ex. denna verkar vara mobile friendly https://www.phpbb.com/customise/db/style/cleansilver_2/

Det finns nyare versioner av denna plattform.

Dock ligger vi en bit efter och det är inte uppenbart att vi bara kan hoppa från nuvarande 3.0.x till 3.2.x eller 3.3.x varianter.
Jag ser ingen större vinst i att lägga massa tid på det, OM vi skall migrera till en plattform som är lite mer modern, i sin funktion, och inte bara en "marginell" förbättring av mobilanpassandet.

Men, kanske blir det så till slut, ty jag kanske inte hittar tiden till discourse-projektet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tibia » 23 november 2022, 15:03

Diabolics skrev:
tibia skrev:Har inte direkt någon erfarenhet av phpBB, men det finns inte någon annan mall / template som går att uppgradera till inom phpbb och anpassa efter vår design all eftersom? t.ex. denna verkar vara mobile friendly https://www.phpbb.com/customise/db/style/cleansilver_2/

Det finns nyare versioner av denna plattform.

Dock ligger vi en bit efter och det är inte uppenbart att vi bara kan hoppa från nuvarande 3.0.x till 3.2.x eller 3.3.x varianter.
Jag ser ingen större vinst i att lägga massa tid på det, OM vi skall migrera till en plattform som är lite mer modern, i sin funktion, och inte bara en "marginell" förbättring av mobilanpassandet.

Men, kanske blir det så till slut, ty jag kanske inte hittar tiden till discourse-projektet.

Förstår, har tyvärr inte hållt på med webbutveckling på väldigt länge så jag kan tyvärr inte bidra även om jag gärna hade gjort det.
tibia

Föregående

Återgå till Forumet och HV71.se