Goddamn skrev:Någon som vet vad det är för skada han åkte på??
Det hela känns "väldigt hemligt".
Noterar att han inte är kvar på skadelsitan på hemsidan, är han tillbaka imorgon kanske?
https://www.hv71.se/a-laget/skadelaget
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Goddamn skrev:Någon som vet vad det är för skada han åkte på??
Det hela känns "väldigt hemligt".
HV-supportern skrev:HV har väl knappt haft en naturlig målskytt sedan Voutilainen eller Kai Nurminens dagar. Jag trodde inför säsongen att han skulle göra 30 mål i grundserien. Det blev 28. Sen gjorde han ytterligare 13 mål på 15 slutspelsmatcher. Hade det inte varit för Forsberg vet jag ärligt talat inte om vi hade varit i SHL idag.
Henke67 skrev:Är han för bra för att vara kvar?
Jag tycker att han utvecklats under året. Tar mer egna initiativ och väntar inte bara på att andra sätter upp honom.
Jag tror att steget till NHL är för stort så han blir nog kvar. KHL ser jag inte som alternativ. Schweiz? Nä hoppas verkligen han blir kvar. Men någon out klausul har han säkert!
dekman skrev:Henke67 skrev:Är han för bra för att vara kvar?
Jag tycker att han utvecklats under året. Tar mer egna initiativ och väntar inte bara på att andra sätter upp honom.
Jag tror att steget till NHL är för stort så han blir nog kvar. KHL ser jag inte som alternativ. Schweiz? Nä hoppas verkligen han blir kvar. Men någon out klausul har han säkert!
Tror inte han sticker utomlands. Sällan man ser nån ta klivet från Allsvenskan till nån av de stora utländska ligorna, utan vill säkert ha minst en säsong i SHL till. han har ju bara en totalt i karriären, och även om han gjorde hyggligt med mål då (eller bra med mål på begränsad speltid) så måste han nog bevisa sig på en högre nivå innan det kan bli aktuellt.
RJ--92 skrev: Visst de är några år sedan nu, MEN Jesper Bratt gick ifrån HA till att bli ordinarie i NHL tex.. Men jag förstår hur du tänker/menar.

Wildzide skrev:Fredrik Forsberg spelar bara 13:22 minuter/ match och står ändå på 7 poäng, tycker gott man kan lägga mer istid på Forsberg och Vesel.
Jokkalainen skrev:Att foppa inte får mer speltid eller minst ett A på bröstet är för mig en gåta.. killen är den enda som producerar duktigt med mål (topp 10 shl). Dessutom tar han alltid intervjuer med bravur och har respekt för klubbmärket.
Även mkt tack vare honom vi inte spelar i allsvenskan iår!
Kanske hv:s bästa karaktär och MVP?!
Är så otroligt rädd att det ska bli en elvenes eller att vi tappar honom OM vi går ner i allsvenskan igen.

Diabolics skrev:Här är en intervju från Svensson med Foppisch.
Om HV går bättre kommer även Foppisch gå bättre, men redan nu är det klart, enligt mig och artikeln, att han gör nytta i stort sett alla spelformer. En kul utveckling. En framtida franchise-spelare månne? Han gillar HV, han är redan inne på tredje säsongen. Jag tror inte han kommer få intresse från NHL, det känns inte som det är rätt spelartyp. Å andra sidan, vad vet jag?
Killen har en lugn och fin utveckling, blir bättre och bättre, utan massiva "swings" i något håll likt praktfloppen Holmström som fick arsenik innan nått slutspel.... Det tycker jag om. Det är stabilt. Nått att bygga på. Kommer formtoppa vid 48
Quila skrev:Blir bara glad när jag ser Foppa. En sådan karaktär och matchvinnare. Rysningarna som sprider sig när ”Du kan lita på mig” spelas i HG är mäktigt… Förläng för fan, förläng!
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst