Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav Nutarviguld » 10 november 2022, 17:23

DocSeverinsen skrev:Precis,

Samma som jag tänkte. Varför skulle han vara i HG med sin skadade brorsa. Kan säkert finnas mer än ett skäl

Iofs sant
Nutarviguld

Inläggav magnus b » 10 november 2022, 17:34

Nubben visar lite cojones ändå. Man värvar Joonas Nättinen som tokfloppat i HV. Sen för att ställa saker till rätta så är Nubben jävligt sugen på att värva in floppens brorsa. Går det hem och det lyfter både Joonas och HV så är jag beredd att geniförklara Nubben.

Men enligt min riskanalys så kanske man inte ska värva den personen i världen med närmast DNA och uppväxt som floppen haft för att ställa saker till rätta. Men vad fan vet jag.
magnus b

Inläggav DocSeverinsen » 10 november 2022, 20:49

Zico skrev:Julius Nättinen? Kan möjligen ligga lite i det. HIFK har väldigt många forwards och har ändå värvat Vesalainen från Malmö. Inte otroligt att man måste skicka iväg någon. Samtidigt verkar man gå runt på bara sex ordinarie backar efter att Lyytinen lämnade för Timrå.

Jag har inte sett Bengtsson träna i veckan (har inte sett alla träningar dock). Så om man spekulerar lite kanske man förbereder ett byte, Bengtsson ut och Nättinen d.y. in.

Mkt bra spaning. Skulle vara en Win-Win för båda lagen och Bengtsson, som får chansen till en nystart. Och Nättinen som får spela i sveriges finaste förening ihop med bror sin
DocSeverinsen

Inläggav Nutarviguld » 10 november 2022, 21:56

DocSeverinsen skrev:
Zico skrev:Julius Nättinen? Kan möjligen ligga lite i det. HIFK har väldigt många forwards och har ändå värvat Vesalainen från Malmö. Inte otroligt att man måste skicka iväg någon. Samtidigt verkar man gå runt på bara sex ordinarie backar efter att Lyytinen lämnade för Timrå.

Jag har inte sett Bengtsson träna i veckan (har inte sett alla träningar dock). Så om man spekulerar lite kanske man förbereder ett byte, Bengtsson ut och Nättinen d.y. in.

Mkt bra spaning. Skulle vara en Win-Win för båda lagen och Bengtsson, som får chansen till en nystart. Och Nättinen som får spela i sveriges finaste förening ihop med bror sin

Hade ju varit riktigt bra
Nutarviguld

Inläggav magnus b » 10 november 2022, 23:27

Lillebror Nättinen mot Bengtsson anyday. I sådana fall börjar Nubben leverera.

Edit: Ifall det händer ska jag beställa jävla Lonkero ner till Frankrike
magnus b

Inläggav Robert.76 » 12 november 2022, 17:02

Läste att FBK sökte center, men att prislappen för Mario Kempe var för hög för dem. Undrar hur HV ligger till.
Robert.76
Moderator

Inläggav Quila » 12 november 2022, 23:16

Robert.76 skrev:Läste att FBK sökte center, men att prislappen för Mario Kempe var för hög för dem. Undrar hur HV ligger till.

Man är med i matchen!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav stålmannen88 » 13 november 2022, 02:05

vilka är de mer som är med i kampen om Kempe?
Fbk är borta.

Jobba in han nu Nubben!

HUr är statusen på Nättinen den yngre? bli de något där, eller vad är de senaste Quila?

Quila skrev:
Robert.76 skrev:Läste att FBK sökte center, men att prislappen för Mario Kempe var för hög för dem. Undrar hur HV ligger till.

Man är med i matchen!
stålmannen88

Inläggav Blue Vision » 13 november 2022, 10:27

Luleå lär väl finnas med då man febrilt letar spets. HV är/var säkert med men jag fattar det tvärtom som att det är Schweiz som är väldigt nära.
Blue Vision

Inläggav FirstSwitch » 13 november 2022, 15:27

I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
Luleå bekräftar att man är intresserade av att få in Mario Kempe.
Nubben nämner inget om Mario kempe, men kanske kan Hjalmarsson intåg ge lite ringar på vatten, som Kempe spelade tillsammans med i Arizona i två säsonger.
FirstSwitch

Inläggav Bluey » 13 november 2022, 16:35

FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)
Nubben nämner inget om Mario kempe, men kanske kan Hjalmarsson intåg ge lite ringar på vatten, som Kempe spelade tillsammans med i Arizona i två säsonger.

Angående Ejdemo så skrev Aftonbladet i fredags (https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ran-orebro) att han sannolikt inte kommer spela mer den här säsongen.

"Det mesta talar nämligen för att det inte blir något spel för Vejdemo den här säsongen. Läkningen är komplicerad och har dragit ut på tiden och enligt uppgifter till silly-surr är nu siktet inställt på nästa säsong."
Bluey

Inläggav 1989 » 13 november 2022, 19:49

FirstSwitch skrev:I hockeyhörnan podd (8 nov) så bekräftar Nubben att man för samtal med centern Lukas Vejdemo (som rehabbar efter långtidskadad)

När det gäller Kempe, är det Luleå som är i förarsätet, och så varit hela tiden. HV har aldrig varit på tapeten för honom, vet inte var Quila fått sina uppgifter ifrån. Men dom stämmer iaf inte.
1989

Inläggav Nick » 13 november 2022, 21:30

1989 skrev:

När det gäller Kempe, är det Luleå som är i förarsätet, och så varit hela tiden. HV har aldrig varit på tapeten för honom, vet inte var Quila fått sina uppgifter ifrån. Men dom stämmer iaf inte.

Ojoj man ska ha mycket på fötter när man totaldissar forumets MrMadhawk på detta viset.
Jag antar att dina källor är stensäkra. Annars gör du bort dig totalt.
Nick

Inläggav stålmannen88 » 14 november 2022, 03:22

Hockeynews ha skrivit att HV vart på Kempe ett tag och Quila med,även mrmadhawk ha nämnt de. De sa kempe själv även i podden.jag tro mer på dessa en någon Annan som skriver här så sällan.
stålmannen88

Inläggav Jokkalainen » 14 november 2022, 08:49

Nick skrev:
1989 skrev:

Ojoj man ska ha mycket på fötter när man totaldissar forumets MrMadhawk på detta viset.

+1
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav Bluey » 14 november 2022, 08:59

Mario Kempe om framtiden: ”Jag vill gå till ett lag som har ambitioner att vinna”

Uttalandet är från augusti, men vi får hoppas att han har tänkt om sen dess och istället vill gå dit han får bäst betalt. :D

Källa: https://hockeysverige.se/2022/08/12/mar ... -att-vinna
Bluey

Inläggav DocSeverinsen » 14 november 2022, 10:13

Bluey skrev:Mario Kempe om framtiden: ”Jag vill gå till ett lag som har ambitioner att vinna”

Uttalandet är från augusti, men vi får hoppas att han har tänkt om sen dess och istället vill gå dit han får bäst betalt. :D

Får hoppas han vill Spela med Anré P och Lenc och få massa assistpoäng ;)
Inte helt ointressant för någon som har ambitioner med sin karriär i alla fall.
DocSeverinsen

Inläggav Windom Earle » 14 november 2022, 11:06

Bluey skrev:Mario Kempe om framtiden: ”Jag vill gå till ett lag som har ambitioner att vinna”

HV har ju ambitioner att vinna. Några matcher iallafall ;) :lol:
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav 1989 » 14 november 2022, 20:55

Nick skrev:
1989 skrev:

Oj! Här är man på hugget, och kallar någon för "forumets Mr madhawk" kolla igenom Quilas inlägg så ser ni att hans track rekord är lika med noll. Det är samma gamla vanliga klyschor. Quila har inte avslöjat en enda värvning. Ledsen att jag sabbar eran verklighet.
1989

Inläggav Diabolics » 14 november 2022, 22:40

1989 skrev:
Oj! Här är man på hugget, och kallar någon för "forumets Mr madhawk" kolla igenom Quilas inlägg så ser ni att hans track rekord är lika med noll. Det är samma gamla vanliga klyschor. Quila har inte avslöjat en enda värvning. Ledsen att jag sabbar eran verklighet.

Där har du fel. Det kan jag intyga. Kan berätta att vi på den interna delen av detta forum, långt före Quilas intåg i moderator-kretsen, noga håller koll på de som kommer med påståenden av rykteskaraktär. Vissa har mer trovärdighet än andra. ingen har rätt till 100%.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nick » 15 november 2022, 00:10

Diabolics skrev:
1989 skrev:

Där har du fel. Det kan jag intyga. Kan berätta att vi på den interna delen av detta forum, långt före Quilas intåg i moderator-kretsen, noga håller koll på de som kommer med påståenden av rykteskaraktär. Vissa har mer trovärdighet än andra. ingen har rätt till 100%.

Nog dax att kolla 1989 s källor. Han verkar ju onekligen sitta på facit. Ja iallafall enligt honom själv. Den som lever ver får se.
Nick

Inläggav Quila » 15 november 2022, 01:54

1989: ingen är 100%, eller ens 50%, men att jag har 0% känns aningen lågt räknat. :)
Jag är under lupp precis som alla andra som kommer med påståenden och hade varit rökt för längesen om jag haft 0% rätt.

Dragkampen om Kempe fortgår, men bör närma sig ett avgörande inom kort.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav stålmannen88 » 15 november 2022, 02:14

vilka är de kvar i kampen om kempe? HV och vilka mer lag? :)

Quila skrev:1989: ingen är 100%, eller ens 50%, men att jag har 0% känns aningen lågt räknat. :)
Jag är under lupp precis som alla andra som kommer med påståenden och hade varit rökt för längesen om jag haft 0% rätt.

stålmannen88

Inläggav magnus b » 15 november 2022, 09:08

Jag ställer mig frågande till Kempe. Han kommer från en lång skadeperiod plus att han inte hade sin bästa säsong senast. Hans poängproduktion i KHL (där hans spelartyp ofta gör mycket poäng) är i paritet med Nättinens.

Jag vet att marknaden är tunn, men att ta in en spelare med lång startsträcka som inte är en given succé känns risky.
magnus b

Inläggav CJ#17 » 15 november 2022, 11:16

Quila skrev:1989: ingen är 100%, eller ens 50%, men att jag har 0% känns aningen lågt räknat. :)

Absolut inte menat som kritik eller ifrågasättande men om man klickar in på denna tråden så hamnar man i början där med rykten kring Lias och Adam. Där var du tämligen säker på Adam och bekräftade ett annat rykte att det inte blir något på andra sidan Atlanten fel Lias och långtidskontrakt väntade, det skulle vara HV som gällde. Jag tänker att om du normalt har bra koll så är det kanske något som sett ut och låtit som det gjort tidigare men att saker ändå inte klaffat. Blir rädd att det är något som ändrats på marknaden eller i hur HV agerat, eller vår attraktionskraft. Eller att ordningen väger lika tungt längre. Vad tänker du kring dessa fall? Någon trend eller bara olyckliga fall? Men det är klart, det har väl aldrig varit så många som varit nära. Säsongen och denna marknad som rått, blev inte lika mycket klubbarnas som vi trodde först.
Sorry om detta redan förklarats.

Sen hade vi ju Ullström som HV förra våren nämnde när de pratade om ”våra killar” utomlands (även om han redan var här) som sen plötsligt dumpades. Och Thörnberg-gate innan detta. I dessa fallen höll de inte längre måttet men tror man får tänka på hur spelare hanteras och hur det upplevs bland fansen och andra intressenter. PR-arbetet, vårda varumärke och alla som bryr sig.

Lätt bli fundersam.
CJ#17

Inläggav Nutarviguld » 15 november 2022, 12:15

Angående Quila så tror jag personligen på att han har mycket god insyn i Hv.

Varför blev då inte tex Almqvist klar som Quila "trodde"
Kan ju varit så att allt som Quila sa var sant men att det ändrade sig eller hur, Almqvist var i princip klar men så fick han in ett lastminute offer med ryska rubel som han inte kunde mostå.

Quila är inte gud "no offence" men visst tror jag starkt på hans källor även fast han har haft fel några gånger, dessa fel behöver ju inte bero på honom utan bara på att saker och ting förändras, inget är 100% klart förens det är klart

Fortsätt ge oss din insyn Quila det uppskattas enormt!
Nutarviguld

Inläggav Danken » 15 november 2022, 12:29

Insyn eller ej finns det överhuvudtaget nåt rykte om en back? Kempe och Nättinen vet vi är på tapeten men verkar helt dött på backsidan?
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Nick » 15 november 2022, 13:01

Danken skrev:Insyn eller ej finns det överhuvudtaget nåt rykte om en back? Kempe och Nättinen vet vi är på tapeten men verkar helt dött på backsidan?

Backsidanr väl vad jag förstått stängd iom Hjalmarssons intåg? Eller har jag missuppfattat?
Nick

Inläggav DocSeverinsen » 15 november 2022, 13:08

Danken skrev:Insyn eller ej finns det överhuvudtaget nåt rykte om en back? Kempe och Nättinen vet vi är på tapeten men verkar helt dött på backsidan?

Tror inte backsidan är prioriterad nu när vi fått in Laleggia och Hjalmarsson.
Det vi verkligen behöver är en förstacenter
DocSeverinsen

Inläggav Danken » 15 november 2022, 13:17

Nick skrev:

Backsidanr väl vad jag förstått stängd iom Hjalmarssons intåg? Eller har jag missuppfattat?

Ja Nubben letar efter en offensiv back nu när Hammer skrivit på. Studio71 18:30 in för källa ;)
Användarvisningsbild
Danken

FöregåendeNästa

Återgå till HV71