Kalle skrev:Robert.76 skrev:Bra Diabolics, fakta säger så mycket, trots det trycker vissa ner huvudet i sanden och lever i en drömvärld. Nu har du tom varit lite positiv i uträkningen, trots detta pekar allt på en jumboplatsen.
Fast det Diabolics (om än säkert med en del erfarenhet och kunnande) skriver är allt utom fakta. Det är direkta gissningar och det finns ingen fakta, förutom nuvarande poängsnitt, i hans uttalande. Att ens kalla det beräkning är ganska magstarkt, då hans uppställningar och formuleringar antyder att det ligger någon slags empiri eller vetenskap bakom. Nej, Diabolics gissar och uppskattar, inget annat.
Sällsam skribent på forumet, men kan inte hålla mig från att bryta in här. Att framföra åsikter som fakta är inte bra, varken på ett fanforum eller i samhället i stort.
Jag uppskattar i övrigt Diabolics som skribent på forumet, ska tilläggas.
Jag motsäger mig oxå beskrivningen av att det jag skriver är fakta. Det är inte fakta. Det är siffror, antaganden, för att försöka kvantifiera och beskriva svårigheten i att höja poängsnittet. Det är allt.