Tråden om: Spel och TV-spel!

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: NHL 13; GM Connected

Inläggav Thirre. » 22 januari 2013, 10:17

Åskan:
Kan spela idag, åtminstone fram till 16:00, sen är jag upptagen, fredagkväll är också ett alternativ men har en sambo som styr mig så då blir det oftast senare på kvällen, närmare tolv kanske.
Thirre.

Inläggav Thirre. » 22 januari 2013, 10:24

NightWalker skrev:
Åskan skrev:Någon som vet vem Jersey och Pittsburgh.

Jersey kan man få kontakt med via PM i XMB.
Pittsburgh likaså, även om han/hon inte svarar lika snabbt.

Thirre. skrev:Är det någon utav er som är med i ett EASHL-lag och har plats över? Gillar lagspel online, men hittar ingen direkt aktiv klubb.

Jag spelar inte det, men skulle utan tvekan kunna haka på om ett lag ska skapas. :)

Har gått med i en klubb efter detta, så just nu känns det inte aktuellt att skapa en, men klubbmedlemmarna börjar bli lite för bra för mig så jag kanske får kicken haha ;)
Thirre.

Inläggav Åskan » 22 januari 2013, 21:20

Thirre. skrev:Åskan:
Kan spela idag, åtminstone fram till 16:00, sen är jag upptagen, fredagkväll är också ett alternativ men har en sambo som styr mig så då blir det oftast senare på kvällen, närmare tolv kanske.

Innan 16 är inte aktuellt arbetar dagtid. Kan du inte på kvällarna?
Åskan

Inläggav Thirre. » 23 januari 2013, 08:11

Åskan skrev:
Thirre. skrev:Åskan:

Innan 16 är inte aktuellt arbetar dagtid. Kan du inte på kvällarna?

Kan och kan, vill inte ockupera tvn så då brukar det bli lite senare man får spela. Men vi kan ju säga en tidigare tid än tolv- imorgon 21?
Thirre.

Re: Tråden om: Spel och TV-spel!

Inläggav PapaEmeritus » 12 februari 2013, 19:07

Ingen som lirar Hattrick förresten? :)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Åskan » 17 februari 2013, 18:22

Tampa och Florida när ska vi lira våra matcher i ligan HV71 forum?
Åskan

Inläggav MartinJsn » 19 februari 2013, 09:45

Inzaneclown skrev:Ingen som lirar Hattrick förresten? :)

Klart man gör. Har bara 1 år kvar, sedan fyller mitt lag 10 år :) Vilket lag är ditt?
MartinJsn

Inläggav PapaEmeritus » 19 februari 2013, 17:32

MartinJsn skrev:

Klart man gör. Har bara 1 år kvar, sedan fyller mitt lag 10 år :) Vilket lag är ditt?

BK Bollkalle heter min klubb och jag harvar just nu i nedre delen av femman. Fick ett sug och körde igång på allvar igen för drygt två år sen. Nu kör jag all-in på forwardsträning och kan förhoppningsvis köpa mig ett riktigt bra lag om ett par månader.
Har drygt 90 mille i kassan men ska upp till drygt 200 först :D
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav NightWalker » 22 februari 2013, 13:07

Åskan, jag har spelat klart kvartsfinalserien i GM Connected. Skriv gärna här när du kör igång nästa slutspelsomgång så behöver jag inte logga in på PS3an dagligen och kolla. :)
NightWalker

Inläggav Åskan » 22 februari 2013, 17:39

NightWalker skrev:Åskan, jag har spelat klart kvartsfinalserien i GM Connected. Skriv gärna här när du kör igång nästa slutspelsomgång så behöver jag inte logga in på PS3an dagligen och kolla. :)

Ok!
Åskan

Inläggav MartinJsn » 23 februari 2013, 20:06

Inzaneclown skrev:
MartinJsn skrev:

BK Bollkalle heter min klubb och jag harvar just nu i nedre delen av femman. Fick ett sug och körde igång på allvar igen för drygt två år sen. Nu kör jag all-in på forwardsträning och kan förhoppningsvis köpa mig ett riktigt bra lag om ett par månader.
Har drygt 90 mille i kassan men ska upp till drygt 200 först :D

Då ska jag följa dig så jag kan hugga på anfallarna när försäljningarna kommer, börjar bli dags att föryngra truppen lite. Snittåldern är nog uppåt 33-34 nånstans ^^ Hur hårt satsar du på att avancera i seriesystemet? Å har du lirat hattrick tidigare också?
MartinJsn

Inläggav Åskan » 24 februari 2013, 20:48

Jag är utslagen. Surt! Åkte ut mot datorn, Nashville. 2-4. Ni får höra av när jag ska rulla fram. Jag går inte in o kollar nu. Såg nu att Detroit bl a inte var klara.
Åskan

Inläggav PapaEmeritus » 24 februari 2013, 20:55

MartinJsn skrev:Då ska jag följa dig så jag kan hugga på anfallarna när försäljningarna kommer, börjar bli dags att föryngra truppen lite. Snittåldern är nog uppåt 33-34 nånstans ^^ Hur hårt satsar du på att avancera i seriesystemet? Å har du lirat hattrick tidigare också?

Ja gör det, är det du som är Fällsbo IF?
Skulle gissa på att första kullen anfallare är klara för försäljning i sommar nångång. Haha, ja snittåldern var nog liiiite hög kanske ;)

För tillfället satsar jag inte uppåt alls utan får nog kämpa för att hålla mig kvar. Vill inte lägga pengar på nödlösningar i laget just nu, utan jag får klara mig med vad jag har i truppen.
Jag lirade en liten sväng i början av 2000 och sen ett par år i slutet av 2000 också. Nu kör jag mer seriöst och försöker förstå spelet mer.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav MartinJsn » 27 februari 2013, 23:51

Inzaneclown skrev:Ja gör det, är det du som är Fällsbo IF?
Skulle gissa på att första kullen anfallare är klara för försäljning i sommar nångång. Haha, ja snittåldern var nog liiiite hög kanske ;)

För tillfället satsar jag inte uppåt alls utan får nog kämpa för att hålla mig kvar. Vill inte lägga pengar på nödlösningar i laget just nu, utan jag får klara mig med vad jag har i truppen.
Jag lirade en liten sväng i början av 2000 och sen ett par år i slutet av 2000 också. Nu kör jag mer seriöst och försöker förstå spelet mer.

Ajjemän, det stämmer bra. Anledningen till att ja bara har gamla gubbar är 1. Tränar målvakter 2. Kör med så många egenproducerade spelare som möjligt (dvs talangfabriken har gått i stå det senaste..) 3. Vill att mina mittfältare ska nå 500-600 matcher spelade i klubben. Mm.

Du är alltså en gammal räv i detta spelet också, kul! Ska hålla ögonen öppna frammåt sommaren då så kanske man kan hitta sig ett fynd. Men långsiktigt är det ett avancemang i seriesystemet som är planenen eller?
MartinJsn

Inläggav MartinJsn » 27 februari 2013, 23:54

Åskan:

Finns det möjlighet att hoppa in i serien, eller hur funkar det?
MartinJsn

Inläggav PapaEmeritus » 28 februari 2013, 00:49

MartinJsn skrev:Ajjemän, det stämmer bra. Anledningen till att ja bara har gamla gubbar är 1. Tränar målvakter 2. Kör med så många egenproducerade spelare som möjligt (dvs talangfabriken har gått i stå det senaste..) 3. Vill att mina mittfältare ska nå 500-600 matcher spelade i klubben. Mm.

Du är alltså en gammal räv i detta spelet också, kul! Ska hålla ögonen öppna frammåt sommaren då så kanske man kan hitta sig ett fynd. Men långsiktigt är det ett avancemang i seriesystemet som är planenen eller?

Du kan få sälja mig en målvakt sen, tro mig, behöver en bättre än den jag har ;) Kör du bara målvaktsträning eller tränar du dem i försvar och fasta situationer också?

Jag har haft lite tur med juniorlaget ett tag och fått fram två hyfsade forwards och en som faktiskt är topp 10 bland sjuttonåriga forwards i Sverige. Sen nu för en månad sen så plockade jag upp en sextonåring som är fenomenal på ytter och enastående på framspel. Snacka om tur :D
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav MartinJsn » 1 mars 2013, 00:02

Inzaneclown skrev:Du kan få sälja mig en målvakt sen, tro mig, behöver en bättre än den jag har ;) Kör du bara målvaktsträning eller tränar du dem i försvar och fasta situationer också?

Jag har haft lite tur med juniorlaget ett tag och fått fram två hyfsade forwards och en som faktiskt är topp 10 bland sjuttonåriga forwards i Sverige. Sen nu för en månad sen så plockade jag upp en sextonåring som är fenomenal på ytter och enastående på framspel. Snacka om tur :D

Har tyvärr sålt av mina vettiga TO's redan, har bara min egen förstamålis kvar samt 1 andramålvakt (som kommer att säljas) med legendarisk förmåga. Kommer troligen inte träna fasta och/eller försvar. Har inte riktigt lagt upp nästa steg med träningen.. :)

Det där är förbannat bra! Det ger ju lite extra klirr i kassan, om inte annat. Eller ska du spara fjunisen å träna upp honom själv?
MartinJsn

Inläggav PapaEmeritus » 1 mars 2013, 04:39

MartinJsn skrev:Har tyvärr sålt av mina vettiga TO's redan, har bara min egen förstamålis kvar samt 1 andramålvakt (som kommer att säljas) med legendarisk förmåga. Kommer troligen inte träna fasta och/eller försvar. Har inte riktigt lagt upp nästa steg med träningen.. :)

Det där är förbannat bra! Det ger ju lite extra klirr i kassan, om inte annat. Eller ska du spara fjunisen å träna upp honom själv?

Nä, jag måste nog tyvärr sälja honom. Skulle jag byta till ytterträning skulle jag förlora för mycket pengar på mina andra TO's. Har kontakt med Sveriges U20-scout, så jag antar att jag säljer honom vidare till ett utvecklingslag framöver.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Åskan » 1 mars 2013, 11:07

MartinJsn skrev:Åskan:

Finns det möjlighet att hoppa in i serien, eller hur funkar det?

Tänkte vi kör igång en ny serie snart. Å då med lite mer ordning och reda. Där alla medlemmar måste vara aktiva här. Nu är vi inne i ett slutspel. Själv kom jag trea i grundserien men åkte ut i första rundan i slutspelet mot datorn. Surt! Datorn taggade upp rejält inför slutspelet och det är kul att det är så, lite som i verkligheten.

Tror det är svårt att hoppa in nu.
Åskan

Inläggav Åskan » 1 mars 2013, 17:33

Jag har startat en ny liga "HV71 forum 2". Kommer inte godkänna några ansökningar till den ligan, om man inte innan skriver i denna tråden vem man är och vilket lag. Förra ligan, som jag nu rullat fram två veckor, var för oorganiserad. Många var passiva. Ni som selar i första ligan fortsätter med det. Ni och alla andra kan nu gå med i en ny. Jag valde NYR.
Åskan

Inläggav NightWalker » 3 mars 2013, 13:47

Åskan skrev:Jag har startat en ny liga "HV71 forum 2". Kommer inte godkänna några ansökningar till den ligan, om man inte innan skriver i denna tråden vem man är och vilket lag. Förra ligan, som jag nu rullat fram två veckor, var för oorganiserad. Många var passiva. Ni som selar i första ligan fortsätter med det. Ni och alla andra kan nu gå med i en ny. Jag valde NYR.

Du din lilla... Går och snor mitt lag sådär? ;)
Jag norpar Chicago Blackhawks istället då. Har skickat en ansökning nu.
NightWalker

Inläggav MartinJsn » 5 mars 2013, 01:44

Åskan skrev:Jag har startat en ny liga "HV71 forum 2". Kommer inte godkänna några ansökningar till den ligan, om man inte innan skriver i denna tråden vem man är och vilket lag. Förra ligan, som jag nu rullat fram två veckor, var för oorganiserad. Många var passiva. Ni som selar i första ligan fortsätter med det. Ni och alla andra kan nu gå med i en ny. Jag valde NYR.

Då anmäler jag mig strax, ska bara få mitt online pass att funka först. Får bara upp meddelandet "Vi ber om ursäkt, men du har inte rättighet att registrera ett Online Pass som krävs för att komma åt alla onlinefunktioner. Mer infromation finns på easport.com/onlinepass" när jag försöker aktivera spelet. Någon som råkar ut för detta?
MartinJsn

Inläggav Åskan » 5 mars 2013, 10:39

MartinJsn skrev:

Då anmäler jag mig strax, ska bara få mitt online pass att funka först. Får bara upp meddelandet "Vi ber om ursäkt, men du har inte rättighet att registrera ett Online Pass som krävs för att komma åt alla onlinefunktioner. Mer infromation finns på easport.com/onlinepass" när jag försöker aktivera spelet. Någon som råkar ut för detta?

Inte vad jag kan komma på. Kan vara en tillfällig bugg. Annars läs vad det står på länken och googla om fler har samma problem. Godkänner dig sen.
Åskan

Inläggav MartinJsn » 5 mars 2013, 11:58

Åskan skrev:Då anmäler jag mig strax, ska bara få mitt online pass att funka först. Får bara upp meddelandet "Vi ber om ursäkt, men du har inte rättighet att registrera ett Online Pass som krävs för att komma åt alla onlinefunktioner. Mer infromation finns på easport.com/onlinepass" när jag försöker aktivera spelet. Någon som råkar ut för detta?

Inte vad jag kan komma på. Kan vara en tillfällig bugg. Annars läs vad det står på länken och googla om fler har samma problem. Godkänner dig sen.[/quote]

Verkar som att det var något underhåll på servrarna igår, för jag kunde inte komma åt kontohanteringen heller. Idag funkade det felfritt, och jag har nu ansökt till ligan med Panthers som lag.
MartinJsn

Inläggav NightWalker » 11 mars 2013, 11:10

Åskan, 2 saker:
- Nu har jag inte varit inne i GM Connected på ett par dagar då EAs servrar legat nere, men jag har inte fått kontakt med han jag ska möta i slutspelet så för min del får du gärna gå fram en tvåveckorsperiod så håller jag tummarna vid simuleringen.
- Har du accepterat min förfrågan för den andra ligan? För ligan har inte dykt upp under "mina ligor".

Sedan vill jag även säga att jag tycker du gjort ett skitbra jobb med att styra upp allt här. Hoppas nu bara många går med så det blir många möten oss HV-fans emellan!
NightWalker

Inläggav NightWalker » 12 mars 2013, 20:15

Satan, simuleringen gick inte bra och jag är utslagen. :(
Är det tänkt vi ska börja lira på den nya ligan, eller ska vi avvakta ett tag för att kolla om fler hakar på?
NightWalker

Inläggav Åskan » 13 mars 2013, 00:18

NightWalker skrev:Satan, simuleringen gick inte bra och jag är utslagen. :(
Är det tänkt vi ska börja lira på den nya ligan, eller ska vi avvakta ett tag för att kolla om fler hakar på?

Vi måste avvakta. Vi är bara tre medlemmar. Så kom igen nu. Skriv ert namn här o ansök om medlemskap.
Åskan

Inläggav MartinJsn » 8 april 2013, 16:36

Hur går det med rekryteringarna? Är vi fler än 3st än? Vore kul å komma igång inom den närmsta tiden, annars är väl risken stor att det rinner ut i sanden.
MartinJsn

Inläggav Åskan » 8 april 2013, 19:40

MartinJsn skrev:Hur går det med rekryteringarna? Är vi fler än 3st än? Vore kul å komma igång inom den närmsta tiden, annars är väl risken stor att det rinner ut i sanden.

Har inte kollat eftersom jag skrev att det ska gå via forumet. För att vi ska få lite ordning. Så kom igen nu och anmäl er till NHL 13 ps3.
Åskan

Inläggav Pawhlen » 19 juni 2013, 21:38

Någon som har bokat NHL 14 än eller är jag den enda?
Pawhlen

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum