Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav HV-supportern » 30 oktober 2022, 19:39

Tror inte heller en ny tränare hjälper just nu. Jag var ingen förespråkare av TS, tyckte stora delar av spelet förra säsongen såg hemskt ut. Men är det något han har är det rutin och det är nog så värdefullt. Jag tror som flera är inne på här att vi måste ändra spelsystem. Vi kan inte åka runt som yra höns och jaga puck hela tiden. Vi måste vara smartare än så. Det är bättre att ha ett mer defensivt tänk i så fall och satsa på kontringar.
HV-supportern

Inläggav matsqq » 30 oktober 2022, 20:56

Man tittar efter pucken och struntar i att ta bort motståndarna - i match efter match - spelar man så dumt får man absoluta minimum av truppen.

Se bara hur de första målen i föll förra matchen
matsqq

Inläggav Quila » 30 oktober 2022, 21:19

Nev skrev:
För drygt en månad sen var ju Tommys tid princip över, har ledningen blivit sålda på Tommys fantastiska spelsystem?

Jag var felunderrättad då och litar mer på det jag har på fötter nu, även om inget är hugget i sten och
det lika gärna skulle kunna ske grejer imorgon. Just med tränare är det verkligen så att allt är bra och topp, tills det tippar över och man får sparken. Fullt förtroende, eller inget förtroende.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav aimstar » 31 oktober 2022, 10:02

Undrar hur det hade gått om man tog in Mikael Gath istället för Tommy. Han får ju onekligen ut jävligt mycket ur Kristianstads trupp och han verkar inte vara typen som daltar med någon. Han får bli mitt önskemål som ny huvudtränare!
Senast redigerad av aimstar 31 oktober 2022, 10:26, redigerad totalt 1 gång.
aimstar

Inläggav Jokkalainen » 31 oktober 2022, 10:16

Hade velat få in lite nytänk... Rutin och erfarenhet i all ära och det var exakt vad vi behövde för att ta oss upp igen. Tommy skapade ett "gott gäng" med induviduell krydda vilket räcker på allsvensknivå. Men nu är det en modern spelidé och fart som gäller i SHL, gott tugg och dirlanda är en bonus.
Hade velat se en tränare som faktiskt visar känslor och som tävlar varje träning/match. En tränare som sliter sig i håret när dennes spelidé inte representeras på isen. Detta skulle skapa krav som en SC kan arbeta utifrån..
Detta skulle kallas för "HV-spelet" och alla som vet vad HV71 är för något förstår detta och kan se det på isen och bakom kulisserna likaså.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav Blue Vision » 31 oktober 2022, 10:18

OM man nu vill byta tränare (jag tycker det den här gången finns en hel del annat att göra innan) så är väl kanske egentligen enda hoppet att Rögles kräftgång fortsätter och att Abbotts får gå därifrån? Tränare och sportchef i ett svep. Ohyggligt långskott men ser inte att det finns något på marknaden nu som hade varit bättre än det vi har, möjligen att lyfta in något komplement som offensiv tränare för att hitta lite nya lösningar.
Blue Vision

Inläggav Kamy » 31 oktober 2022, 10:51

Det irriterar mig något enormt att det är dödstyst från Hvs sida.
Kamy

Inläggav Blue Vision » 31 oktober 2022, 10:52

Det finns en hel del frågeställningar både kring hur HV sköts och hur HV vill fungera. I den bästa av världar kan en degradering till Allsvenskan innebära en nystart, utrensning och anledning att reflektera kring hur och vart man vill styra klubben. Jag tycker HV började det arbetet på ett bra sätt ifjol där man rensade ut, och började om på flera plan. I år har man dock hamnat på villovägar igen och den röda tråden verkar helt saknas vilket gjort att en rad frågor dykt upp hos mig iaf.

Innovationsförmågan. Finns det ens några innovatörer i klubben idag? Visionärer eller kreativa krafter som kan och vill utveckla verksamheten? När HV tog steget upp hade jag velat se en klubb med klara visioner om vart man vill och hur man vill dit. Våga vara en klubb i framkant som hittar nya fräscha vägar och leder utvecklingen istället för att desperat försöka jaga efter den. Vi hade chansen under en nybyggnad, men vad valde man? Vad har Tommy, Stillman, Åkerman, Nubben, Wilander och i viss mån även Lindbom gemensamt? Säga vad man vill, men nytt, fräscht, nytänkande, banbrytande och innovativt är inte de första ord som dyker upp i mitt huvud.

Resultatet på spelarsidan blev att vi skapade en "övre halva" i truppen med spelare i de två högsta kedjorna där medelåldern gör att vi inom 1-2 år behöver bygga helt nytt igen, oavsett resultat. En medelålder som speglar de som tog hit dom. Vad togs in för att börja bygga en grund på längre sikt, för att över tid skapa en stomme och grund att vila på? Ingenting. Istället sattes ett lag ihop där vi redan innan säsongen visste att vi redan kommande år skulle behöva börja bygga helt på nytt igen.

Hur gick arbetsprocessen till kring valet av sportchef? Hur såg kriterierna ut? Hur tog man fram en lista på tänkbara namn? Hur tänkte man att HV skulle utvecklas på sikt av valet? Så som det föll ut är man nästan benägen att tro att ett par ledande figurer suttit kring ett bord och försökt värka fram ett namn ur huvudet. Nubben känner vi till, han har varit med länge. Rutin är bra, vi frågar och kastar pengar över honom så behöver vi inte gräva mer i det här.

Bristen på verksamhetsutveckling i HV under det senaste året känns både pinsam och uppenbar.

HV kom in som nya, med en rejäl plånbok och lediga platser där man hade möjligheten att pinpointa exakt det man ville ha för att ta sig från punkt A till B under ett år. Vi är nykomlingar, enda kravet hade varit att undvika botten 2 vilket inte hade varit jättesvårt med ett par smarta beslut. Därefter hade vi kunnat fortsätta bygga på det vi skapat genom att stegvis förbättra den ram vi börjat på. Istället har vi satt oss i en sits där vi måste börja panikvärva på en dyr marknad i hopp om att överleva och börja om igen.

En sak bör man ju ha med sig. Förra gången vi åkte ur var chocken total. Företag slöt sig kring HV. Spelare ställde upp för att ta oss tillbaka. Återvändare hörde av sig. Stjärnor från Allsvenskan anslöt. Den här mardrömmen skulle HV räddas ur och den skulle aldrig upprepas. MEN. Upprepas den igen kommer inte reaktionerna bli desamma. Spelare kommer inre offra ytterligare år för en förening som uppenbart blivit ett lindansargäng. Företag har fått bevisat att det inte var en engångsmardröm och spelare kommer se HV som ett Allsvenskt lag, inte en toppklubb som hamnat fel. Nästa gång kommer vi åker ur kommer vi vara en Allsvensk klubb. Se till att det inte händer igen.

Det kommer blir dyrt att stanna kvar och det kommer bli dyrt att åka ur. Det här bygget som är gjort kommer bli svindyrt oavsett, men de beslut som tas från och med nu måste ha bättre smartness och bli rätt. Och framöver också innehålla åtminstone en smula innovation.
Blue Vision

Inläggav DocSeverinsen » 31 oktober 2022, 11:17

Jag föredrar att det blir dyrt och vi stannar kvar. Sen hade det varit gott om vi kunnat bygg någorlunda lånsiktigt i de som kommer in nu under säsong, men det kanske inte är möjligt.

Tycker att det bör finnas en del intressanta namn i AHL som behöver en omstart. Har inte mer än skummat igenom namnen där och det är klart det finns spelare som skulle göra skillnad för oss.
DocSeverinsen

Inläggav CJ#17 » 31 oktober 2022, 12:51

HV kallade till medlemsmöte för en timme sen. Är det planenligt eller extra? https://www.hv71.se/article/1n41al9wk-3 ... 58dnn84Z60

10/11 18.00

HV71 bjuder in till medlemsmöte torsdag den 10 november kl 18:00 i Husqvarna Garden. På plats är ordförande Anders Wilander, klubbdirektör Johan Lindbom, samt representanter från den sportsliga organisationen.
CJ#17

Inläggav CJ#17 » 31 oktober 2022, 13:04

Blue Vision skrev:Det finns en hel del frågeställningar både kring hur HV sköts och hur HV vill fungera. I den bästa av världar kan en degradering till Allsvenskan innebära en nystart, utrensning och anledning att reflektera kring hur och vart man vill styra klubben. Jag tycker HV började det arbetet på ett bra sätt ifjol där man rensade ut, och började om på flera plan. I år har man dock hamnat på villovägar igen och den röda tråden verkar helt saknas vilket gjort att en rad frågor dykt upp hos mig iaf.

Innovationsförmågan. Finns det ens några innovatörer i klubben idag? Visionärer eller kreativa krafter som kan och vill utveckla verksamheten? När HV tog steget upp hade jag velat se en klubb med klara visioner om vart man vill och hur man vill dit. Våga vara en klubb i framkant som hittar nya fräscha vägar och leder utvecklingen istället för att desperat försöka jaga efter den. Vi hade chansen under en nybyggnad, men vad valde man? Vad har Tommy, Stillman, Åkerman, Nubben, Wilander och i viss mån även Lindbom gemensamt? Säga vad man vill, men nytt, fräscht, nytänkande, banbrytande och innovativt är inte de första ord som dyker upp i mitt huvud.

Resultatet på spelarsidan blev att vi skapade en "övre halva" i truppen med spelare i de två högsta kedjorna där medelåldern gör att vi inom 1-2 år behöver bygga helt nytt igen, oavsett resultat. En medelålder som speglar de som tog hit dom. Vad togs in för att börja bygga en grund på längre sikt, för att över tid skapa en stomme och grund att vila på? Ingenting. Istället sattes ett lag ihop där vi redan innan säsongen visste att vi redan kommande år skulle behöva börja bygga helt på nytt igen.

Hur gick arbetsprocessen till kring valet av sportchef? Hur såg kriterierna ut? Hur tog man fram en lista på tänkbara namn? Hur tänkte man att HV skulle utvecklas på sikt av valet? Så som det föll ut är man nästan benägen att tro att ett par ledande figurer suttit kring ett bord och försökt värka fram ett namn ur huvudet. Nubben känner vi till, han har varit med länge. Rutin är bra, vi frågar och kastar pengar över honom så behöver vi inte gräva mer i det här.

Bristen på verksamhetsutveckling i HV under det senaste året känns både pinsam och uppenbar.

HV kom in som nya, med en rejäl plånbok och lediga platser där man hade möjligheten att pinpointa exakt det man ville ha för att ta sig från punkt A till B under ett år. Vi är nykomlingar, enda kravet hade varit att undvika botten 2 vilket inte hade varit jättesvårt med ett par smarta beslut. Därefter hade vi kunnat fortsätta bygga på det vi skapat genom att stegvis förbättra den ram vi börjat på. Istället har vi satt oss i en sits där vi måste börja panikvärva på en dyr marknad i hopp om att överleva och börja om igen.

En sak bör man ju ha med sig. Förra gången vi åkte ur var chocken total. Företag slöt sig kring HV. Spelare ställde upp för att ta oss tillbaka. Återvändare hörde av sig. Stjärnor från Allsvenskan anslöt. Den här mardrömmen skulle HV räddas ur och den skulle aldrig upprepas. MEN. Upprepas den igen kommer inte reaktionerna bli desamma. Spelare kommer inre offra ytterligare år för en förening som uppenbart blivit ett lindansargäng. Företag har fått bevisat att det inte var en engångsmardröm och spelare kommer se HV som ett Allsvenskt lag, inte en toppklubb som hamnat fel. Nästa gång kommer vi åker ur kommer vi vara en Allsvensk klubb. Se till att det inte händer igen.

Det kommer blir dyrt att stanna kvar och det kommer bli dyrt att åka ur. Det här bygget som är gjort kommer bli svindyrt oavsett, men de beslut som tas från och med nu måste ha bättre smartness och bli rätt. Och framöver också innehålla åtminstone en smula innovation.

Klockrent. Och visionen som ska till måste inbegripa att bättre ta hand om egna ledet och bygga en ny stomme med kulturbärare, framtida tröjor i taket. Nya idoler. Man måste ha tålamod och kompetens, låta spelare utvecklas. Hitta styrkor och roller.
CJ#17

Inläggav frippe-borås » 31 oktober 2022, 13:51

Bra skrivet! Vi lånar ut en framtida SHL spelare som är given i JVM. Sjöholm måste ju gå före spelare som Glad, Billins, Bengtsson.
Vi slarvade bort Brännström som fick spela andra fiol i HV71. Lämnar för att få mer istid för ett lag på väg uppåt och tar jättekliv.
Är såna här man måste ha kvar för att bygga sig en stomme. Fanns möjlighet med Strandberg men tror inte Hv var med överhuvudtaget.
Två Hv killar i bra ålder för att bli en stabil grund.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 31 oktober 2022, 20:30

Blue Vision. Mycket, mycket bra inlägg.

Du sätter fingret på precis det jag tycker är problemet med den väg HV valt.

I mina ögon, en väg som bara leder till en återvändsgränd. Och så måste man tillbaka för att hitta rätt igen.

För mig hade det varit en helt annan femma om man haft ett nytt spännande tränarnamn och en sportchef som stod för någonting nytt. Hade klubben då sagt att vi var i en ombyggnadsfas och satt mål därefter hade jag köpt läget på ett helt annat sätt. Men nu. När vi redan vet vad Tommy och Nubben går för sedan tidigare är tålamodet ungefär lika med noll, och särskilt när de inte ser ut att nå upp till de mål, som i HV-ögon sett ändå är rätt försiktiga. För jag ser ingen vision, jag ser inte vad de ska kunna göra för att bygga upp HV till den stormakt man en gång var.

Återigen. Du sammanfattar det väldigt bra.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Kallesgranne » 31 oktober 2022, 22:12

Blue Vision skrev:Det finns en hel del frågeställningar både kring hur HV sköts och hur HV vill fungera. I den bästa av världar kan en degradering till Allsvenskan innebära en nystart, utrensning och anledning att reflektera kring hur och vart man vill styra klubben. Jag tycker HV började det arbetet på ett bra sätt ifjol där man rensade ut, och började om på flera plan. I år har man dock hamnat på villovägar igen och den röda tråden verkar helt saknas vilket gjort att en rad frågor dykt upp hos mig iaf.

Exakt så!
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Diabolics » 31 oktober 2022, 22:28

Detta är ett ångestgenererande inlägg.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav kålsuparen » 31 oktober 2022, 22:44

Man har inte kommit ut med någon agenda inför mötet? Det är brukligt att göra.
kålsuparen

Inläggav shitkicker » 31 oktober 2022, 23:18

@Blue Vision: applåd. Håller med om allt. Och med den insikten så kan man konstatera en sak redan. Att det kommer sluta som senast. Obönhörligen.

Allt det du pekar på gör att den sammantagna bilden är att det tyvärr redan är kört. För precis som förra gången så ska vi sätta hoppet till samma ovisionära, omoderna och överskattade individer, vilka sannolikt saknar både handlingskraft och plan B, för att rätta upp det som så uppenbart varit så fel från början. Men vad säger att de ska reda ut det? Inte ett ruttet piss, på ren svenska.

Samma organisation som påstår att de lärt sin läxa ersätter Hult med nubben, anställer en ofattbar mängd allsvenska spelare, endast har 2 spelare med SHL-erfarenhet från förra säsongen, där båda spelarna kommer från lagen som kom sist och näst sist (varav det ena åkte ur) och kryddade detta med ett gäng relativt gamla ”stjärnor” som passerade zenit för ganska många år sen, ska alltså rädda upp det här. Samma individer som satte föreningen i samma skitsituation, trots att det var uppenbart att laget var felbyggt, obalanserat och ihåligt. Samma individer ska kunna skita ur sig en väg framåt, uppåt och ut ur den här bottenlösa hålan de har satt sig i. Tillåt mig att tvivla.

Jag ser inga skillnader mot förra gången. Inte. En. Enda. Skillnad. Inget annat lag spelar sämre ishockey i SHL än HV71. Än mindre 2 lag.

Jag hoppas dock. Hoppas. Att klubben inser detta själva. Att de gått vilse. Att de har haft en sjukt felaktig självbild, att de saknat allt vad ödmjukhet innebär, och att de förstår att man har försatt sig i det läget att det endast finns en enda rimlig målsättning kvar med den här säsongen: att vinna den sista matchen. För den matchen kommer att vara den avgörande play out-matchen.

Inser de detta så kanske det finns en chans att hålla sig kvar. Annars inte.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Robert.76 » 1 november 2022, 09:21

Jag har ofta tyckt att JP har varit milda i sin kritik mot HV. Men jag vill uppmana er att läsa Sandströms krönika i dagens JP, han sätter fingret på, vad många av oss redan sagt, laget ÄR för dåligt och att vi med stormsteg är på väg mot en ny bottennotering. Han lägger stort ansvar på Nubben och hans rekryteringar bla....Sandström är inte nådig i sin kritik, vi är många som håller med honom.
Robert.76
Moderator

Inläggav piscean33 » 1 november 2022, 09:32

Sandström har helt rätt!

Att ta in Miele,nättinen,big sam, bengtsson, westerlund. Det är grova fel rekryteringar som vi fans förstod innan säsongen.

Vi behöver rensa under uppehållet, ta bort de som inte levererar! Gör ledningen inget och kör med retoriken ” vi tror på det vi har” då kan vi räkna med att vi kommer få kvala oss kvar. Som sandström skriver, foten måste sättas ned nu!
piscean33

Inläggav Nutarviguld » 1 november 2022, 09:54

piscean33 skrev:Sandström har helt rätt!

Att ta in Miele,nättinen,big sam, bengtsson, westerlund. Det är grova fel rekryteringar som vi fans förstod innan säsongen.

Vi behöver rensa under uppehållet, ta bort de som inte levererar! Gör ledningen inget och kör med retoriken ” vi tror på det vi har” då kan vi räkna med att vi kommer få kvala oss kvar. Som sandström skriver, foten måste sättas ned nu!

Miele var väl ändå de flesta av oss glad för på förhand? Lätt att dömma med facit i hand
Nutarviguld

Inläggav Zico » 1 november 2022, 10:00

Robert.76 skrev:Jag har ofta tyckt att JP har varit milda i sin kritik mot HV. Men jag vill uppmana er att läsa Sandströms krönika i dagens JP, han sätter fingret på, vad många av oss redan sagt, laget ÄR för dåligt och att vi med stormsteg är på väg mot en ny bottennotering. Han lägger stort ansvar på Nubben och hans rekryteringar bla....Sandström är inte nådig i sin kritik, vi är många som håller med honom.

Naturligtvis på tiden att lokaltidningen äntligen tar i och ifrågasätter. Sen gör det väl inget att det mesta han skriver är hämtat från detta forum. Här skrivs trots allt många kloka ord och många sanningar. Att både Sandström och andra journalister tar del av våra tankar är ganska tydligt.
Senast redigerad av Zico 1 november 2022, 10:28, redigerad totalt 1 gång.
Zico

Inläggav jordfelsbrytare » 1 november 2022, 10:09

Nutarviguld skrev:

Miele var väl ändå de flesta av oss glad för på förhand? Lätt att dömma med facit i hand

Jag var inte glad över Miele på förhand och utfallet har rentav blivit ännu sämre än vad jag förväntade mig.
Ska in och läsa krönikan.
På tiden att lokala journalister vaknar ur sin törnrosa sömn.
jordfelsbrytare

Inläggav Danken » 1 november 2022, 10:40

Tror ingen hade gissat på att Bödker Miele Petersson skulle va en klappkass formation vilket blev fallet.
Ändå svårt lasta Nubben för att samtliga forwards floppat. Det måste va nåt horribelt fel i hela föreningen när sånt händer.

Backarna dock ska han ha all skit i världen för. Det har kanske givit en dominoeffekt uppåt i laget.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Robert.76 » 1 november 2022, 10:57

Zico skrev:
Robert.76 skrev:Jag har ofta tyckt att JP har varit milda i sin kritik mot HV. Men jag vill uppmana er att läsa Sandströms krönika i dagens JP, han sätter fingret på, vad många av oss redan sagt, laget ÄR för dåligt och att vi med stormsteg är på väg mot en ny bottennotering. Han lägger stort ansvar på Nubben och hans rekryteringar bla....Sandström är inte nådig i sin kritik, vi är många som håller med honom.

Naturligtvis på tiden att lokaltidningen äntligen tar i och ifrågasätter. Sen gör det väl inget att det mesta han skriver är hämtat från detta forum. Här skrivs trots allt många kloka ord och många sanningar. Att både Sandström och andra journalister tar del av våra tankar är ganska tydligt.

Ja, är ju det jag alltid sagt, kunskapen finns på forumet :D
Robert.76
Moderator

Inläggav Farzan » 1 november 2022, 11:02

Nutarviguld skrev:

Även Nättinen var det många som hyllade.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav CJ#17 » 1 november 2022, 11:10

Danken skrev:Tror ingen hade gissat på att Bödker Miele Petersson skulle va en klappkass formation vilket blev fallet.
Ändå svårt lasta Nubben för att samtliga forwards floppat. Det måste va nåt horribelt fel i hela föreningen när sånt händer.

Backarna dock ska han ha all skit i världen för. Det har kanske givit en dominoeffekt uppåt i laget.

Å andra sidan är det ju en risk man får räkna med, spelare som senast kommer från andra ligor och om de spelat i SHL inte gjort det på länge, dessutom passerar bäst före/men ofta bra efter.
Och Teden vet vi ju att det var en chansning sett till tidigare.
Bara kika på tidigare spelare som kommit från NHL/KHL i ligan i stort. Ibland blir det bra ibland inte. Ett år såna här kort i hop med trygghet minskar risken i att utfallet blir negativt för importerna, de kan luta sig mot en trygghet. Men riskerna i detta bygge är otroligt många. Antalet säkra konstruktioner få. De flesta har någon slags riskflagg.
Frågan är om detta var planen eller om de där säkra SHL-korten inte fanns tillgängliga i leken.
CJ#17

Inläggav Kamy » 1 november 2022, 11:25

Farzan skrev:
Nutarviguld skrev:

Även Nättinen var det många som hyllade.

Dessa ”många” måste varit på facebookgruppen då isåfall. Inte här på forumet. Jag gick genom alla inlägg och hittade 3 st. Är det många?
Kamy

Inläggav Nutarviguld » 1 november 2022, 11:37

Jag ser det såhär, Miele, Nettinen, Boedker, Petersson, Tedenby, Martinsson är alla fina SHL värvningar på pappret. Att samtliga mer eller mindre floppat är märkligt och det är lätt att titta på Tommy här, jag tror personligen inte det är hans fel. Jag börjar undra om Hv börjat bli besatta av Corsi mumbo-jumbo igen med Lindbom bakom ratten? Att det är detta som hindrar spelarnas kreativitet och spelglädje? Detta ihop med en RIKTIGT vek backsida
Nutarviguld

Inläggav Haard » 1 november 2022, 12:07

Jag menar fortfarande att största felet är vår backsida.

Hade vi haft en bättre backsida från match 1, hade våra forwards inte tvingats vända hem en extra gång, stanna till/sänka farten vid offensiv blålinje för att passen man väntar på inte kommer, alternativt kommer 1,5 meter framför eller bakom en.

Min tanke är att det gjort forwards frustrerade, som Tedenby uttryckte efter en av våra förluster i början på säsongen, man får inga puckar att jobba med. I förlängningen har det gjort forwards osäkra på om man ens kommer få ett pass, vilket rör till hela uppspelsfasen och flytet i vårt spel helt stannar upp.

Hade våra offensiva spelare fått bra puckar att jobba på, hade man kommit in i offensiv zon med FART, som man är vana vid från sina tidigare klubbar, och inte sett så klappkassa, omotiverade och löjliga ut när man hela tiden hamnar ett steg bakom motståndarna. Backarna å sin sida har säkert fått höra just detta av forwards och i brist på rutin/skills, blir man osäker och stel och allt blir om möjligt ännu hackigare och sämre.

Vi behöver backar som kan passa på bladet, i fart. Helst igår.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav DocSeverinsen » 1 november 2022, 12:11

Jag tror att mycket att sanningen ligger i den svaga backsidan. Backarna kör ofta fast med ansiktet mot sargen och behöver hela tiden få understöd från forwards. Man får då börja sina anfall väldigt långt ner i banan med trötta spelare som då får en svårare uppgift att ta sig mot mål med fart. Dessutom går uppspelen för långsamt med konsekvens att man måste förbi fler motståndare.

Jag tror att därför att det är viktigare att bygga om backsidan än forwardsidan (som förvisso behöver förstärkas pga skador).
Kan man hitta andra och snabbare vägar ur zon kommer det ge våra forwards andra möjligheter.

edit :Haard lite före mig med i stort sett samma tanke
DocSeverinsen

FöregåendeNästa

Återgå till HV71