lejacques skrev:Superglad att Teden är tillbaka. Otroligt viktig värvning. Precis som Thörna var när han kom hem. Med det sagt finns det många likheter med Thörna. Både styrkor och svagheter.
Styrkan ligger i att vi får hem en toppspelare som brinner för bygden. En som kan leda laget på isen och i omklädningsrummet. Teden kommer också göra sina poäng.
Svagheten är att han kanske, kanske är på väg nedåt i karriären. Dvs att han redan nått sin peak under åren han var utomlands. Den som förväntar sig att han ska ösa in poäng fyra år i rad lär sannolikt bli besviken. Dessutom. Och om vi nu ska hitta något som skiljer Teden från Thörna, så har han aldrig varit en absolut toppspelare på SHL-nivå. Max en andrakedjespelare, och när han varit som bäst en spelare i tredjelinan som fått fritt spelrum. Jag förväntar mig något liknande nu när han är tillbaka.
Hur jag än vrider och vänder är det dock en femplusvärvning i min bok. Men förvänta er inte stordåd. För då lär vi inom några månader ha samma trötta diskussion som vi haft om andra återvändare, tillika hjältar som Pettan, Davidsson, Laine, Almquist, Önerud, Ledin med flera med flera.
Helt enig. Jag tror Tedenby kommer ställa ordentligt med krav på sin omgivning och kommer tillföra mycket både på och utanför isen, något som saknades säsongen a la helvete....