Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav lejacques » 26 augusti 2022, 16:39

Återigen. Han var vår poängbäste back i guldlaget 2016/2017 (tre poäng mer än megahyllade Andreas Borgman). Ett lag som inte direkt hade några poängkungar dessutom, utan där poängen istället spreds ut över hela laget (Tedenby och Brithén vann interna poängligan på 31 poäng...).

Man blir aldrig profet i sin egen hemstad (läs; Jönköping). Det verkar i synnerhet gälla Adam Almquist.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 26 augusti 2022, 17:40

Kom igen nu ge Adam ett kontrakt och skriv på vi behöver dig ADAM
mrnorrland

Inläggav Zico » 26 augusti 2022, 18:54

Mycket rop på Adam Almquist. Och visst jag gillar också Adam. Han har ju också fått ett kontraktsföslag av HV som han ratat,vilket jag skrivit om här tidigare.

Tyvärr....Adams prio är inte HV71. Hans prio ett, prio två och prio tre är PENGAR, skit samma var de kommer ifrån, vad det verkar. Möjligen har Adam överskattat sitt värde, men han är tydligen OERHÖRT dyr. För närvarande. Så vi får väl se var han hamnar när nu lagen i Schweiz verkar ha fyllt sina utlänningsplatser. Kan ju bli HV till slut, även om jag inte tror det.

Man måste trots allt vara två som vill samma sak för att det ska bli en uppgörelse.
Zico

Inläggav Danneman » 26 augusti 2022, 19:01

Zico skrev:Mycket rop på Adam Almquist. Och visst jag gillar också Adam. Han har ju också fått ett kontraktsföslag av HV som han ratat,vilket jag skrivit om här tidigare.

Tyvärr....Adams prio är inte HV71. Hans prio ett, prio två och prio tre är PENGAR, skit samma var de kommer ifrån, vad det verkar. Möjligen har Adam överskattat sitt värde, men han är tydligen OERHÖRT dyr. För närvarande. Så vi får väl se var han hamnar när nu lagen i Schweiz verkar ha fyllt sina utlänningsplatser. Kan ju bli HV till slut, även om jag inte tror det.

Man måste trots allt vara två som vill samma sak för att det ska bli en uppgörelse.

Det bästa hade väl nästan varit om man lyckas lösa en bra back som passar profilen (ej Adam), och att Adam inte får napp och sen tar sitt förnuft till fånga o väljer HV men då får spela på lite rea första året. Men som sagt, best case, o så lär det väl inte bli.
Danneman

Inläggav NaChri » 27 augusti 2022, 13:57

HABO skrev:Dom flesta verkar vilja ha in Adam i truppen . Är jag den enda som inte vill ha in honom ?
Har aldrig sett det stora i honom faktiskt.

Du är inte ensam.
Det bästa med säsongen 16/17 var så klart resultatet.
Det näst bästa att Almqvist drog.

Poängbäst? ja, visst, av backarna. Men trots att laget gick +53 så landade Almqvist på +8. Plats 65 i ligan, delad 6e plats bland backarna i HV.
Borgman och Berglund +23, Christoffer Persson, ni vet den där långsamme värdelöse backen enligt så många, +22. Tre spelare i HV var inne på FLER baklängesmål den säsongen.
Det var Almqvists BÄSTA säsong sett till +/-

Året efter gjorde han nästan tio poäng mer i Frölunda (bäst av Frölundas backar), men hamnade trots detta på -2. Sämst av Frölundas ordinarie backar.

Därefter en för honom briljant säsong i SC Bern. Återigen lika fina +8. Däremot bara 15 poäng på 50 matcher. I SCHWEIZ. Samma säsong gjorde svenske backen Calle Andersson (någon som minns den stjärnan?) 33 poäng på samma antal matcher i samma klubb med +12.

19/20 en av sina bättre säsonger med 26 poäng på 58 matcher med Vladivostok +/-0 vilket faktiskt är briljant i det laget och renderade i en intern 5e plats i +/-

20/21 gör han 4 poäng på 29 matcher och går -6 i Dinamo Minsk. Plats 35/40 i det laget i +/-
Av de som gjorde mer än fem matcher var denna offensivt lagda pjäs sjätte sämst poängmässigt.

21/22 är hans överlägset bästa säsong sett till poäng/match. 26 poäng på 41 matcher. Smolket i bägaren? -2
Samma säsong spelade han med Tedenby som gjorde 32 poäng (ja, jag vet att det är skillnad på forward och back så inga jämförelser i övrigt) och gick +10.

Hade Almqvist varit en kille som tränade stenhårt. Kom till jobbet varje dag och gjorde sitt bästa. Och kanske gav lite energi till omgivningen även om han själv inte hade sin bästa dag så visst. Då hade det väl varit en sak med den här statistiken. Men då jag hade ganska god inblick i hur han var privat på tiden han spelade i HV så har jag absolut noll intresse av att se honom dra på sig HV-dressen igen.

Nu kan han ju ha växt upp och mognat. Börjat ta lite eget ansvar både beträffande träning och som människa. Då är jag den förste att lägga mig platt och välkomna honom tillbaka. Men då skall det finnas ett jävla driv att ge allt för klubben, för som spelare är han i mina ögon högst medelmåttig.

Kräver han lön som en top-2 back i ligan? Aldrig.
Ta hit honom till en lön han inte är nöjd med men som passar honom (4e-6e-back)? Hur motiverad kommer han att vara då?

Jag ser inte hur en värvning av Almqvist skulle kunna vara till fördel för HV den här säsongen givet hans ingångsvärden.
Sen står det givetvis var och en fritt att se positiva egenskaper i honom och värdera statistiken på ett annat sätt. Är andra-assist en spelares viktigaste egenskap är Almqvist given i vilket lag som helst t.ex.
NaChri

Inläggav lejacques » 28 augusti 2022, 08:06

Mycket märklig genomgång av Almquist karriär. Märks tydligt att du ogillar Almquist då du cherrypickar statistik för att visa på hans brister.

För det första. Du använder plus/minus (som väl många anser har sina brister) som ett mått för att visa på hur ”överskattad” han är. 

För det andra använder du baklängesmål, men tar inte hänsyn till att Almquist är en offensiv back. Lite som att en offensiv forward som öser in poäng skulle vara kass bara för att han har dålig plus/minus.

Men om vi nu tittar på de siffror du lägger fram.

Martin Thörnberg hade +/- noll guldsäsongen. Är det ett kvitto för att han var kass den sässen? Skulle Erik Andersson ha gjort en bättre säsong för att han landade på +8? Ja, du hör ju själv hur det låter.

I Frölunda var Almquist den back som var inne på näst flest mål framåt. Men det spelar mindre roll?

I Bern hade bara sju spelare bättre plus/minus den säsongen. Bara två backar gjorde fler poäng.

De andra säsongerna är som du skriver två bra säsonger och en sämre. Du glömde dock nämna att Malte Strömwall, som gjorde lika många poäng som Tedenby, hade samma plus/minus som Almquist. Så Strömwall är också kass eller?

Som sagt. Snacka om cherry picking. Rätt oseriöst, om du frågar mig. Du gillar inte Almquist av andra skäl. Må så vara. Men försök inte använda märkligt framtagen statistik för att prove a point.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 28 augusti 2022, 09:34

Tack Lejacques för att du orkade vada igenom detta. Data kan användas precis hur som helst, viktigt med nyansering och fördjupning.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Erdball » 28 augusti 2022, 09:49

När man ändå sitter och utvärdera spelare på EP tycker jag det är intressant att titta på awards. Är man en vinnare? Lag Adam har spelat i har ofta stått som vinnare. Tack vare eller trots att. ?? Och han har även flera individuella utmärkelser.

Personligen kan jag inte se hur Adam inte kan vara intressant nu när det inte blev Strålman. Sen kan man ju inte betala vad som helst i lön. Vi kan inte överbetala våra spelare, utan det ska vara marknadsvärde eller billigare. Det har vi ju redan sett vad det leder till i längden när man strör pengar omkring sig.
Erdball

Inläggav wk2431 » 28 augusti 2022, 11:14

Enligt min egen åsikt är Almqvist den ende av de backar som nämnts som "nära" HV71, inför säsongen, som fortfarande finns tillgänglig.

Strålman - utan kontrakt för 22/23, men har nobbat HV.
Pilut - NHL
Ebert - KHL
Holm - Örebro (ersatte Ebert)
Fantenberg - Linköping
Pokka - Färjestad
Bernhardt - Kvar i Modo

Vilka andra, relevanta alternativ, finns kvar på marknaden? Troligen några stycken, men hur många passar in mycket bättre än Almqvist?
Är det en fråga om pengar är det förståeligt. Almqvist är bra, men listan ovan innehöll spelare som hade varit värda mer.
Var inför silly season mycket positiv till Almqvist i HV, intresset svalnade lite när man hörde om andra rykten. Just nu är det 50/50.
Problemet är inte Almqvist, utan att han är den siste in i en backuppsättning som redan borde sett bättre ut.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav magnus b » 28 augusti 2022, 12:53

Intressant att Adam Almqvist är lite av en vattendelare på forumet. Detta kan bero på att Adam är en back med tydliga styrkor och svagheter. Det är väldigt enkelt att stirra sig blind på en spelares svagheter eller gå på quant variabler som poäng eller +/-. När Adam var här senast så tycker jag han var riktigt bra, det var en stor förlust att han gick till Frölunda. Adams främsta styrka är ju hans hockey IQ. Han ser spelet bra och gör det lätt för sina medspelare i egen zon och även från offensiva blå. Det är något man inte alltid ser i +/- eller i poängkolumnen. Både poäng och +/- är endogena variabler som beror på zon-starter, vilka man spelar mot och vilka man spelar med. Det ger ju en fingervisning av en spelares prestation men förklaringsgraden är ju inte enormt stor.

Adam är dock en spelare som inte sticker ut som den backen som man håller i när det blåser. Han saknar lite cojones mot t ex Borgman som någon jämförde honom med poängmässigt ovan. Det gör det väldigt mycket enklare att tycka om och fatta tycke för en spelare som Borgman som ser ut som en härförare på isen och utanför. I detta HV är jag inte så orolig för att ledaregenskaper saknas. Här finns Matson, Miele, Petersson, Torp etc. som kommer att ligga på så ingen fuskar och stå upp för HV.

Sen har vi Adams nästa svaghet, det är att han hade problem senast han var i HV att få igenom skotten från blå. Detta var iaf forumsanningen under hans förra sejour i HV. Jag har inte sett någon statistik på detta. Detta gjorde att Adam blev väldigt bespottad och det var väldigt tudelat på forumet när han försvann. Så var det även första rundan, det var få sörjande när Adam testade lyckan i AHL. Nu har HV fördelen av att ha Andrae, Martinsson och Bengtsson som alla kommer kunna äta PP tid om det visar sig att Adam inte räcker till i den spelformen. Nuförtiden så är heller inte skott från pointen i PP så viktigt som det var i pre-2017 eran då man ofta ställde upp med 2 backar på blå. Nu spelar man mer 1-2-2/1-3-1 i PP med skyttar som Forsberg etc.

Så vad vill jag ha sagt med detta, jo, Adam vore en jättebra värvning när Strålman tackat nej. HV har en bra täckning på de områdena där Adam inte har sina styrkor (ledarskap och få igenom skott från blå), så jag tror att Adam skulle passa väldigt bra in i HV pusslet just nu. Dock skulle intåget av Adam ställa ganska stora krav på Martinsson att vara den där 25 minuters generalen som kan vara dominant över hela banan som Strålman hade varit. Jag tror faktiskt att Martinsson kan klara detta galant, hans år i KHL med en mer defensiv roll verkar ha utvecklat honom ernomt. Sedan får man in Adams styrkor som saknas lite, hög hockey IQ på backplats och ett enormt bra första pass för att spela på forwards i fart. Får vi in Adam så blir det bra.
magnus b

Inläggav lejacques » 28 augusti 2022, 12:59

wk2431 skrev:Enligt min egen åsikt är Almqvist den ende av de backar som nämnts som "nära" HV71, inför säsongen, som fortfarande finns tillgänglig.

Strålman - utan kontrakt för 22/23, men har nobbat HV.
Pilut - NHL
Ebert - KHL
Holm - Örebro (ersatte Ebert)
Fantenberg - Linköping
Pokka - Färjestad
Bernhardt - Kvar i Modo

Vilka andra, relevanta alternativ, finns kvar på marknaden? Troligen några stycken, men hur många passar in mycket bättre än Almqvist?
Är det en fråga om pengar är det förståeligt. Almqvist är bra, men listan ovan innehöll spelare som hade varit värda mer.
Var inför silly season mycket positiv till Almqvist i HV, intresset svalnade lite när man hörde om andra rykten. Just nu är det 50/50.
Problemet är inte Almqvist, utan att han är den siste in i en backuppsättning som redan borde sett bättre ut.

Kloka inlägg ovan. Nej, vi ska inte överbetala spelare. Och ja, backsidan borde redan ha sett bättre ut.

Flera skribenter på forumet har sagt att Almquist tackat nej, att han går för pengarna. Om vi kollar på marknadsvärdet, och listan ovan, skulle jag nog säga att Almquist definitivt är på samma nivå lönemässigt som flera av dem.

Fick Almquist den marknadsmässiga lönen när HV erbjöd kontrakt? Det är den brinnande frågan. Fick han det inte förstår jag att han tackade nej. Hur som. Almquist tackar nej, och in kommer Martinsson. Att Martinsson är en bra back, absolut. Men att han skulle vara den bättre av dessa två köper jag inte. Det är jämnt race där. Fun fact. Martinsson var inne på flest baklängesmål i hela serien 20/21. Hur ska man tolka det om man nu tycker Almquist har så dålig plus/minus...

Nubben tar utöver Martinsson in Westerlund och Bengtsson. Och det kan väl vara okej värvningar, sett till utveckling och potential. Problemet är att Nubben dras med x antal kontrakt som Hult lämnat efter sig. Dåliga kontrakt. Visst, man kan tycka Nubben är bakbunden, men han hade kunnat göra saker annorlunda, som att exempelvis INTE ta in både Westerlund och Bengtsson. Men där står vi.

Som wk2431 skriver. Problemet är inte Almquist. Problemet är att backsidan redan borde sett bättre ut. Två backar in, en av dem Almquist, skulle i alla fall få mig att känna mig tryggare inför säsongen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav magnus b » 28 augusti 2022, 14:51

Intressant diskussion gällande löner och att inte överbetala.

Som Lejaques skrev i tråden så tror jag det är enkelt att underbetala HV killar och överbetala för folk som kommer utifrån. Almqvist skulle vara en topp-20 back i ligan då ska han självklart också ha betalt för det. Almqvist är dessutom en spelare som inte har haft en extremt välbetald karriär som t ex Strålman. Så att Almqvist kollar på bra bud i Europa är helt normalt, det är inte girighet (så länge han inte spelar i Ryssland). Man ska tänka på att hockeyspelare inte är som ingenjörer som har en stigande lön över karriären, utan de har ett fåtal år med hög inkomst. Att tjäna 4 miljoner netto någon säsong i Ryssland kan man inte leva ett helt liv på. Sedan är det självklart också ett enormt äventyr att åka ner och spela i Schweiz eller Tyskland, uppleva en annan kultur och samtidigt tjäna bra med pengar. Problemet ligger inte i att (över)betala för toppspelare som dessutom kommer från HV.

Det största problemet är att överbetala för back nr. 4-5 och forward 7-12. Det här det känns som att Hult urholkade värdet i HVs trupp. Han var för givmild till spelare som Holmström etc. Därför är det viktigt att spelare som Vessel, Bengtsson, Davidsson x2 etc. sitter på en marknadsmässig lön. Medan spelare som Tedenby/Petersson som egentligen är lite för bra för SHL är värda vad man kan allokera budgetmässigt.
magnus b

Inläggav wk2431 » 28 augusti 2022, 22:20

magnus b skrev:Det största problemet är att överbetala för back nr. 4-5 och forward 7-12. Det här det känns som att Hult urholkade värdet i HVs trupp. Han var för givmild till spelare som Holmström etc. Därför är det viktigt att spelare som Vessel, Bengtsson, Davidsson x2 etc. sitter på en marknadsmässig lön. Medan spelare som Tedenby/Petersson som egentligen är lite för bra för SHL är värda vad man kan allokera budgetmässigt.

Detta är troligen spot on. Risken är stor att Hult & Co blåste iväg för mycket pengar på folk som inte kunde leverera som förväntat, även förra säsongen. Ytterell, Davidsson-bröderna, Shinkaruk m.fl.
Likt vad man gjorde med Holmström/Fröberg/Bergström/C. Sandberg och liknande namn tidigare...

Spelare som Lindbäck/Vesel/Davidsson's/Hansson/Vigneault bör inte vattnas med mer än marknadsvärdet, när man inte vet vad de går för i SHL. Ska man vara krass/cynisk (och troligen orealistisk) bör såna spelare kunna se värdet i att få spela i SHL, kontra att tjäna nån % mer och vara kvar i HA. Lär inte vara så det funkar, eftersom HV har större budget än HA-lagen, men i alla fall.

(Är medveten om att bröderna Davidsson har spelat i SHL tidigare. Men här betraktar jag dem utifrån hur de såg ut förra säsongen).
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav mrnorrland » 30 augusti 2022, 12:02

Verkar som back är långt ifrån vara klart

https://hockeynews.se/articles/25527/
mrnorrland

Inläggav Danken » 30 augusti 2022, 13:07

mrnorrland skrev:Verkar som back är långt ifrån vara klart

Inställd på att sista backplatsen kommer bli lite av en besvikelse och en chansning av Nubben. Backsidan ser väldigt tunn ut utan en spelare i klass med Strålman, Almquist eller Ebert.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav mrnorrland » 30 augusti 2022, 13:23

Danken skrev:

Inställd på att sista backplatsen kommer bli lite av en besvikelse och en chansning av Nubben. Backsidan ser väldigt tunn ut utan en spelare i klass med Strålman, Almquist eller Ebert.

Tror vi kommer få in en i oktober när NHL gjort sin gallring och då brukar spelare hamna på marknaden, nu tror jag marknaden är rätt död tyvärr
mrnorrland

Inläggav Henke67 » 30 augusti 2022, 15:36

mrnorrland skrev:
Danken skrev:

Tror vi kommer få in en i oktober när NHL gjort sin gallring och då brukar spelare hamna på marknaden, nu tror jag marknaden är rätt död tyvärr

Som läget är just nu med brist på riktigt högintressanta rykten så ser jag det som ett mycket bra alternativ.
Henke67

Inläggav Weirdo » 30 augusti 2022, 19:16

https://hockeynews.se/articles/25533/

Ryktena verkar stämma kring Almquist. Riktig pengar****. fyfan
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav mrnorrland » 30 augusti 2022, 19:18

Ingen Almqvist i hv han går till KHL och därmed indirekt stödjer kriget i Ukraina, inga ursäkter finns hoppas han aldrig drar på sig hv tröja mer.

Om de vore upp till mig borde han portas från Garden och inte får besöka den som privatperson på några år
mrnorrland

Inläggav Robert.76 » 30 augusti 2022, 19:32

mrnorrland skrev:Ingen Almqvist i hv han går till KHL och därmed indirekt stödjer kriget i Ukraina, inga ursäkter finns hoppas han aldrig drar på sig hv tröja mer.

Om de vore upp till mig borde han portas från Garden och inte får besöka den som privatperson på några år

Man får en lätt kräkssmak i munnen, att man kan sjunka så lågt, om det nu stämmer. Adam har isf förbrukat mitt förtroende för resten av karriären och personligen vill jag aldrig mer se honom i HV.
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 30 augusti 2022, 19:33

mrnorrland skrev:Ingen Almqvist i hv han går till KHL och därmed indirekt stödjer kriget i Ukraina, inga ursäkter finns hoppas han aldrig drar på sig hv tröja mer.

Vilken jävl mupp om han går till khl… Nu har han gjort sitt i shl i så fall…
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Kamy » 30 augusti 2022, 19:33

Robert.76 skrev:

Man får en lätt kräkssmak i munnen, att man kan sjunka så lågt, om det nu stämmer. Adam har isf förbrukat mitt förtroende för resten av karriären och personligen vill jag aldrig mer se honom i HV.

Exakt det jag skulle skriva. Fyfan vad vidrigt. Hoppas vi aldrig får se dig i HG igen.
Kamy

Inläggav frippe-borås » 30 augusti 2022, 20:20

Ett katastrofalt beslut av Almqvist om detta stämmer. Snacka om att pengar går före liv och mänskliga rättigheter för den mannen.
Antar att han har barn och fru och då är det enkelt att ställa sig själv frågan. Skulle jag vilja hamna i samma situation som Ukrainare gör där männen tvingas strida medans fru och barn förhoppningsvis komma till trygghet.
Spela för ett land där ett pucko tvingar sitt folk strida mot sina ”bröder”. Mörda oskyldiga och förstöra ett helt lands uppbyggnad.

Äckligt och ett pinsamt beslut om det stämmer. Pengar har redan så det räcker men mycket vill ha mer oavsett vad det kostar andra.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Twonell » 30 augusti 2022, 20:38

lejacques skrev:Återigen. Han var vår poängbäste back i guldlaget 2016/2017 (tre poäng mer än megahyllade Andreas Borgman). Ett lag som inte direkt hade några poängkungar dessutom, utan där poängen istället spreds ut över hela laget (Tedenby och Brithén vann interna poängligan på 31 poäng...).

Man blir aldrig profet i sin egen hemstad (läs; Jönköping). Det verkar i synnerhet gälla Adam Almquist.

De blir man ju inte om ska spela i khl
Twonell

Inläggav Mikko_ » 30 augusti 2022, 21:35

Stämmer det att Almquist väljer KHL i dessa tider ser jag honom som en värre Judas än Jämtin när han valde LHC. Jag hoppas HV aldrig mer efterfrågar honom i framtiden och att hans förra lagkamrater tar avstånd från honom o visar sitt missnöje när han väljer att stödja en krigsmakt. Där sjönk han ner på botten totalt. Usch va lågt!
Mikko_

Inläggav lejacques » 30 augusti 2022, 22:59

För det första. Jämtin gick väl till LHC pga att spelarrådet inte ville ha honom tillbaka till HV. Jämtin är och förblir en HV-hjälte.

För det andra. Det som skrivits på forumet är att Almquist går för pengarna. Inget konstigt i min bok. Men som jag också skrivit tidigare. Det finns en gräns. KHL ska inte vara ett alternativ för en svensk hockeyspelare idagsläget. Jag ser mer än gärna Almquist i kommande års trupp. Men om ryktena stämmer om KHL kommer han i mina ögon bli en parantes i HV:s historia. En lovande talang som aldrig riktigt fick chansen, och heller aldrig kommer att få visa vilken bra back han faktiskt är. Om Almquist går till KHL ska han naturligtvis aldrig spela HV igen. Det är tillräckligt svårsmält att köpa Tedenbys förklaring till att han inte lämnade KHL. Men någonstans får man ge honom the benefit of doubt och köpa att det inte bara gick att lämna hursomhelst. Men i Almquists fall. Att välja pengar är okej. Att välja blodspengar är en helt annan sak.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 31 augusti 2022, 00:20

Fy fan. Om detta stämmer är det är oförglömligt svek.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav jordfelsbrytare » 31 augusti 2022, 05:29

Jag saknar ord om detta stämmer.
@Zico har ju vart inne på detta länge att Almquist avvaktar utrikes.
Men trodde nog inte i min vildaste fantasi att KHL var ett alternativ.
Har den moraliska kompassen helt gått sönder?
jordfelsbrytare

Inläggav Nutarviguld » 31 augusti 2022, 08:52

Jag tycker Hv borde bannlysa samtliga spelare som spelar i KHL under kriget, de ska aldrig få komma tillbaka till Hv.
Nu hoppas jag detta om Adam är fel dock, men misstänker att det stämmer
Nutarviguld

Inläggav Henke67 » 31 augusti 2022, 12:14

Jag har inget emot att bannlyse de som skriver nya kontrakt med Ryssarna idag.
Det skulle dock vara lite hårt enligt mig att bannlysa de som spelar färdigt gamla kontrakt. Framförallt om de officiellt uttryckt en önskan om att komma ur sitt kontrakt.
Att spela färdigt säsongen ut som några gjorde ifjol bör också enligt mig rendera i en betydligt mildare grad av Dantes helvete än de som skriver nya kontrakt idag!

// Henrik
Henke67

FöregåendeNästa

Återgå till HV71