Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Zico skrev:Mycket rop på Adam Almquist. Och visst jag gillar också Adam. Han har ju också fått ett kontraktsföslag av HV som han ratat,vilket jag skrivit om här tidigare.
Tyvärr....Adams prio är inte HV71. Hans prio ett, prio två och prio tre är PENGAR, skit samma var de kommer ifrån, vad det verkar. Möjligen har Adam överskattat sitt värde, men han är tydligen OERHÖRT dyr. För närvarande. Så vi får väl se var han hamnar när nu lagen i Schweiz verkar ha fyllt sina utlänningsplatser. Kan ju bli HV till slut, även om jag inte tror det.
Man måste trots allt vara två som vill samma sak för att det ska bli en uppgörelse.
HABO skrev:Dom flesta verkar vilja ha in Adam i truppen . Är jag den enda som inte vill ha in honom ?
Har aldrig sett det stora i honom faktiskt.
wk2431 skrev:Enligt min egen åsikt är Almqvist den ende av de backar som nämnts som "nära" HV71, inför säsongen, som fortfarande finns tillgänglig.
Strålman - utan kontrakt för 22/23, men har nobbat HV.
Pilut - NHL
Ebert - KHL
Holm - Örebro (ersatte Ebert)
Fantenberg - Linköping
Pokka - Färjestad
Bernhardt - Kvar i Modo
Vilka andra, relevanta alternativ, finns kvar på marknaden? Troligen några stycken, men hur många passar in mycket bättre än Almqvist?
Är det en fråga om pengar är det förståeligt. Almqvist är bra, men listan ovan innehöll spelare som hade varit värda mer.
Var inför silly season mycket positiv till Almqvist i HV, intresset svalnade lite när man hörde om andra rykten. Just nu är det 50/50.
Problemet är inte Almqvist, utan att han är den siste in i en backuppsättning som redan borde sett bättre ut.
magnus b skrev:Det största problemet är att överbetala för back nr. 4-5 och forward 7-12. Det här det känns som att Hult urholkade värdet i HVs trupp. Han var för givmild till spelare som Holmström etc. Därför är det viktigt att spelare som Vessel, Bengtsson, Davidsson x2 etc. sitter på en marknadsmässig lön. Medan spelare som Tedenby/Petersson som egentligen är lite för bra för SHL är värda vad man kan allokera budgetmässigt.
Danken skrev:
Inställd på att sista backplatsen kommer bli lite av en besvikelse och en chansning av Nubben. Backsidan ser väldigt tunn ut utan en spelare i klass med Strålman, Almquist eller Ebert.
mrnorrland skrev:Danken skrev:
Inställd på att sista backplatsen kommer bli lite av en besvikelse och en chansning av Nubben. Backsidan ser väldigt tunn ut utan en spelare i klass med Strålman, Almquist eller Ebert.
Tror vi kommer få in en i oktober när NHL gjort sin gallring och då brukar spelare hamna på marknaden, nu tror jag marknaden är rätt död tyvärr
mrnorrland skrev:Ingen Almqvist i hv han går till KHL och därmed indirekt stödjer kriget i Ukraina, inga ursäkter finns hoppas han aldrig drar på sig hv tröja mer.
https://hockeynews.se/articles/25533/
Om de vore upp till mig borde han portas från Garden och inte får besöka den som privatperson på några år
mrnorrland skrev:Ingen Almqvist i hv han går till KHL och därmed indirekt stödjer kriget i Ukraina, inga ursäkter finns hoppas han aldrig drar på sig hv tröja mer.
Om de vore upp till mig borde han portas från Garden och inte får besöka den som privatperson på några år
Robert.76 skrev:mrnorrland skrev:Ingen Almqvist i hv han går till KHL och därmed indirekt stödjer kriget i Ukraina, inga ursäkter finns hoppas han aldrig drar på sig hv tröja mer.
Man får en lätt kräkssmak i munnen, att man kan sjunka så lågt, om det nu stämmer. Adam har isf förbrukat mitt förtroende för resten av karriären och personligen vill jag aldrig mer se honom i HV.
lejacques skrev:Återigen. Han var vår poängbäste back i guldlaget 2016/2017 (tre poäng mer än megahyllade Andreas Borgman). Ett lag som inte direkt hade några poängkungar dessutom, utan där poängen istället spreds ut över hela laget (Tedenby och Brithén vann interna poängligan på 31 poäng...).
Man blir aldrig profet i sin egen hemstad (läs; Jönköping). Det verkar i synnerhet gälla Adam Almquist.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster