RJ--92 skrev:Om inget annat så får man leta sportchef nu också, Jenni Asserholt har slutat nu med...
Humlan ersätter.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
RJ--92 skrev:Om inget annat så får man leta sportchef nu också, Jenni Asserholt har slutat nu med...
HV-supportern skrev:RJ--92 skrev:Om inget annat så får man leta sportchef nu också, Jenni Asserholt har slutat nu med...
Humlan ersätter.
Highlander skrev:HV bryter med tränaren för damlaget. "Behöver en nystart".
Vet inte om det finns någon koppling mellan tränaren och spelarflykten?
Diabolics skrev:Truppen just nu:
Målvakter: Anni Keisala, Lina Van Noort
Backar: Jenna Raunio, Mira Jungåker, Mira Markström
Forwards: Kajsa Armborg, Emma Rehn, Hilda Svensson, Kiira Yrjänen, Thea Johansson, Savine Wielenga, Danielle Stone, Sani Hakala, Elin Svensson
Coacher: Peter Hammarström (assisterande), Emil Karnatz (Målvaktstränare)
Detta är inget lag. Vi har inte ens två backpar. Dock har vi tre kedjor. Skall man skratta eller gråta?
VAD HÄNDER?
Etrox skrev:Diabolics skrev:Truppen just nu:
Målvakter: Anni Keisala, Lina Van Noort
Backar: Jenna Raunio, Mira Jungåker, Mira Markström
Forwards: Kajsa Armborg, Emma Rehn, Hilda Svensson, Kiira Yrjänen, Thea Johansson, Savine Wielenga, Danielle Stone, Sani Hakala, Elin Svensson
Coacher: Peter Hammarström (assisterande), Emil Karnatz (Målvaktstränare)
Detta är inget lag. Vi har inte ens två backpar. Dock har vi tre kedjor. Skall man skratta eller gråta?
VAD HÄNDER?
Är Thea Johansson klar? Vad jag kan se/sett har hon inget kontrakt och hon undviker att svara på frågan när man pratar med henne
Ronnie Rönnkvist skrev:Truppen känns fortfarande ganska tunn. Tappet av flera landslagsspelare kommer såklart märkas av. Det går inte att ”bara” ersätta Hanna Olsson, Felizia Wikner Zienkiewicz, Ebba Berglund, Linnea Andersson och Isabell Palm genom att bara knäppa med fingrarna. Mycket talar för att sportchefen, Johan Lindbom, får söka sig utanför landets gränser för att hitta nytt som håller samma höga klass.”
Diabolics skrev:Intervju med Mira Jungåker i Hockeysverige.
Det är bra tajming på intervjun med tanke på att vi knappt har ett lag. Och det tas upp.
Farzan skrev:Diabolics skrev:Intervju med Mira Jungåker i Hockeysverige.
Det är bra tajming på intervjun med tanke på att vi knappt har ett lag. Och det tas upp.
Jag är riktigt besviken på hur man behandlar våra tjejer. Tycker inte man ger dom chansen ordentligt. Det borde avsättas en rejäl summa pengar varje år som oavkortat skall gå till vårt damlag oavsett herrarnas prestation.
Diabolics skrev:Farzan skrev:Diabolics skrev:Intervju med Mira Jungåker i Hockeysverige.
Jag är riktigt besviken på hur man behandlar våra tjejer. Tycker inte man ger dom chansen ordentligt. Det borde avsättas en rejäl summa pengar varje år som oavkortat skall gå till vårt damlag oavsett herrarnas prestation.
Jag mailade Lindbom i ärendet i Torsdags. Får jag tillåtelse skall jag lägga upp frågor och svar här. Väntar mig inte svar under helgen.
Diabolics skrev:
Spelare in. Eftersom det är college-spelare så kan man tro att det är junior-hockey-lirare vi värvat, men jag ser att det finns spelare som är så gamla som 25 i NCAA Women's Ice Hockey league. En hel del importer från europa.
Chloe Gonsalves 22 år.
Ariane Julien 23 år.
Dett är positivt.
Jag har ingen aning om hur vår värvningsverksamhet på damsidan ser ut. Jag antar att Humlan sköter det helt själv?
Mer importer? Höjer det intresset? Tveksamt.
Diabolics skrev:I och med alla nyförvärv, och en klent uppdaterad hemsida hos HV71.se så känns det lämpligt att sammanställa nuvarande:
Målvakter:
Anni Keisala (fin)
Lina Van Noort
Backar:
Jenna Raunio
Mira Jungåker
Ella Viitasuo (fin)
Charlotte Wittich (aut)
Chloe Gonsalves (can)
Ariane Julien (can)
Nathalie Carlsson Mattila
Anfallare:
Hilda Svensson
Kajsa Armborg
Mira Markström
Emma Rehn
Sanni Hakala
Kiira Yrjänen (fin)
Elin Svensson
...........................................
Gott om backar, nu behövs lite mer anfallare... ser det ut som.
Mats Bekkevold skrev:
Anni Keisala (-97), Finland, Ilves (Liiga)
Frågetecknet efter vem som skulle täcka luckan som Alba Gonzalo lämnat blev snabbt utbytt mot ett utropstecken när HV presenterade finska framtidsnamnet Keisala. ...... Truppen må vara tunn för tillfället, ändock får man säga att en världsmålvakt längst bak ger HV71 guldhopp.
Ella Viitasuo (-96), Finland, Kiekko-Espoo (Liiga)
Med sina främsta styrkor i det defensiva spelet så kommer Viitasuo att bidra med en säkerhet för HV som ger extra utrymme offensivt till Jenna Raunio och Mira Jungåker utan några större risker för farliga spelvändningar. ...... en vinnartyp av hög klass.
Chloe Gonsalves (-99), Canada, University of Connecticut (NCAA)
...en försvarare med en utmärkt förmåga att starta snabba uppspel ......
Charlotte Wittich (-93), Österrike, Sabres Wien (EWHL)
Wittich har vuxit till en stor ledargestalt som generellt väljer att spela fram till mål över att göra dom själv, men det ska tilläggas att det skarpa högerskottet fortfarande finns där och lyfts fram vid behov.
Ariane Julien (-99), Canada, Concordia University (USports)
...en stadig och säker back som ser till att HV har bredd igenom hela defensiven.....
Kiira Yrjänen (-02), Finland, Kiekko-Espoo (Liiga)
Det går inte att undgå att HV har tappat mycket offensivt vilket gör Yrjänen till en riktigt stark värvning då hon tillhör en framtida OS-generation för Finland. Främsta egenskaper är stark skridskoåkning och som en bra avslutare.
Diabolics skrev:Mer finnar:
En center vid namn Suvi Käyhkö som spelat i Kärpä hela sitt liv. Snittat strax under 1p per match under hela sin karriär och har varit kapten de senaste åren. Har ett 20-tal landskamper men inte många poäng.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst