Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Inläggav tibia » 7 december 2021, 15:19

Goddamn skrev:Någon som vet vad det är för skada han åkte på??
Det hela känns "väldigt hemligt".

Noterar att han inte är kvar på skadelsitan på hemsidan, är han tillbaka imorgon kanske?

https://www.hv71.se/a-laget/skadelaget
tibia

Inläggav Regnet » 5 maj 2022, 00:47

Man kunde definitivt lita på Foppa. Herrejisses. Skrev in sig i historieböckerna för alltid hos alla HV fans.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Diabolics » 5 maj 2022, 01:20

Det är helt otroligt, det som hände. Fyra mål, men bara tre räknas,... men helvete vad de räknas.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 5 maj 2022, 01:22

En otrolig prestation.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Henke67 » 5 maj 2022, 12:28

Är han för bra för att vara kvar?
Jag tycker att han utvecklats under året. Tar mer egna initiativ och väntar inte bara på att andra sätter upp honom.
Jag tror att steget till NHL är för stort så han blir nog kvar. KHL ser jag inte som alternativ. Schweiz? Nä hoppas verkligen han blir kvar. Men någon out klausul har han säkert!
Henke67

Inläggav HV-supportern » 6 maj 2022, 16:13

HV har väl knappt haft en naturlig målskytt sedan Voutilainen eller Kai Nurminens dagar. Jag trodde inför säsongen att han skulle göra 30 mål i grundserien. Det blev 28. Sen gjorde han ytterligare 13 mål på 15 slutspelsmatcher. Hade det inte varit för Forsberg vet jag ärligt talat inte om vi hade varit i SHL idag.
HV-supportern

Inläggav Dovahkiin » 6 maj 2022, 17:15

HV-supportern skrev:HV har väl knappt haft en naturlig målskytt sedan Voutilainen eller Kai Nurminens dagar. Jag trodde inför säsongen att han skulle göra 30 mål i grundserien. Det blev 28. Sen gjorde han ytterligare 13 mål på 15 slutspelsmatcher. Hade det inte varit för Forsberg vet jag ärligt talat inte om vi hade varit i SHL idag.

Det hade dom inte, jag tror faktiskt inte det.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav dekman » 9 maj 2022, 15:52

Henke67 skrev:Är han för bra för att vara kvar?
Jag tycker att han utvecklats under året. Tar mer egna initiativ och väntar inte bara på att andra sätter upp honom.
Jag tror att steget till NHL är för stort så han blir nog kvar. KHL ser jag inte som alternativ. Schweiz? Nä hoppas verkligen han blir kvar. Men någon out klausul har han säkert!

Tror inte han sticker utomlands. Sällan man ser nån ta klivet från Allsvenskan till nån av de stora utländska ligorna, utan vill säkert ha minst en säsong i SHL till. han har ju bara en totalt i karriären, och även om han gjorde hyggligt med mål då (eller bra med mål på begränsad speltid) så måste han nog bevisa sig på en högre nivå innan det kan bli aktuellt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav RJ--92 » 9 maj 2022, 21:14

dekman skrev:
Henke67 skrev:Är han för bra för att vara kvar?

Tror inte han sticker utomlands. Sällan man ser nån ta klivet från Allsvenskan till nån av de stora utländska ligorna, utan vill säkert ha minst en säsong i SHL till. han har ju bara en totalt i karriären, och även om han gjorde hyggligt med mål då (eller bra med mål på begränsad speltid) så måste han nog bevisa sig på en högre nivå innan det kan bli aktuellt.

Visst de är några år sedan nu, MEN Jesper Bratt gick ifrån HA till att bli ordinarie i NHL tex.. Men jag förstår hur du tänker/menar.
RJ--92

Inläggav eisbjern » 11 maj 2022, 20:35

RJ--92 skrev: Visst de är några år sedan nu, MEN Jesper Bratt gick ifrån HA till att bli ordinarie i NHL tex.. Men jag förstår hur du tänker/menar.

Bratt blev ordinarie i Devils, Allsvenskan är världsklass i jämförelse.

Hoppas verkligen att foppa blir kvar ett år till.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav tibia » 30 september 2022, 09:33

Foppa!!!

Bild
tibia

Inläggav Wildzide » 6 oktober 2022, 15:36

Fredrik Forsberg spelar bara 13:22 minuter/ match och står ändå på 7 poäng, tycker gott man kan lägga mer istid på Forsberg och Vesel.
Wildzide

Inläggav lego_mannen » 8 oktober 2022, 00:10

Wildzide skrev:Fredrik Forsberg spelar bara 13:22 minuter/ match och står ändå på 7 poäng, tycker gott man kan lägga mer istid på Forsberg och Vesel.

Detta sa man 20/21 också...
lego_mannen

Inläggav Jokkalainen » 13 oktober 2022, 22:28

Att foppa inte får mer speltid eller minst ett A på bröstet är för mig en gåta.. killen är den enda som producerar duktigt med mål (topp 10 shl). Dessutom tar han alltid intervjuer med bravur och har respekt för klubbmärket.
Även mkt tack vare honom vi inte spelar i allsvenskan iår!
Kanske hv:s bästa karaktär och MVP?!
Är så otroligt rädd att det ska bli en elvenes eller att vi tappar honom OM vi går ner i allsvenskan igen.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav Windom Earle » 14 oktober 2022, 09:05

Jokkalainen skrev:Att foppa inte får mer speltid eller minst ett A på bröstet är för mig en gåta.. killen är den enda som producerar duktigt med mål (topp 10 shl). Dessutom tar han alltid intervjuer med bravur och har respekt för klubbmärket.
Även mkt tack vare honom vi inte spelar i allsvenskan iår!
Kanske hv:s bästa karaktär och MVP?!
Är så otroligt rädd att det ska bli en elvenes eller att vi tappar honom OM vi går ner i allsvenskan igen.

Ja hat-trick i avgörande HA-final snackar man inte bort. Det måste ju skrivas en bok om den insatsen :D. Forsberg var också den som spelade mest fysiskt mot Brynäs i play out och är totalt ödmjuk i framtoningen. Man önskar ju killen allt väl, gärna NHL-kontrakt i något skede, men då behövs nog lite mer gymtid.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Regnet » 16 oktober 2022, 10:45

Han gör fan mål när han vill. Inte bara det han har utvecklats i allt annat me sedan förra gången i SHL. Vi såg det i HA så klart men visste inte hur bra han skulle va i SHL.

Hoppas han stannar i HV många år till men fortsätter det såhär är NHL kontrakt inte omöjligt.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Nick » 16 oktober 2022, 23:02

Skulle vilja att dom testar o sätta ihop.

Petersson- Vesel-Foppa.
Skulle vara en grym kedja.
Nick

Inläggav Blue Vision » 31 oktober 2022, 11:00

Varför spelade Foppa bara drygt 9 min mot Luleå? Någon som vet? Ingen känning där också hoppas jag..
Blue Vision

Re: Lagbygget 22/23

Inläggav Henke67 » 5 november 2022, 11:03

Jag måste omvärdera Foppas roll och betydelse för laget.
Innan säsongen såg jag honom som en utpräglad målskytt som behövde bli framspelad för att prestera.
Jag skrev t.o.m. någonstans att det var viktigare att han fick rätt spelare kring sig än att AP skulle få det.
Den biten ligger väl fortfarande lite sanning i. Men Foppa är verkligen mer än så.
Var jag inte övertygad om det innan så blev jag det nyss.
Jag måtte fyra herrar på elsparkcykel ungefär vid Rosariet.
Foppa en av dem. Han utstrålade en självklar ledar roll Trotts att övriga inte direkt var Juniorer…
Han såg avspänd, glad och förväntansfull ut.
Nu kan man ju inte döma en hel säsongsupptakt och ett lag efter ett tillfälle. Men det fick mig att tänka och reflektera.
Vad säger ni som ser dem oftare?
Henke67

Inläggav Diabolics » 20 november 2022, 11:28

Här är en intervju från Svensson med Foppisch.

Om HV går bättre kommer även Foppisch gå bättre, men redan nu är det klart, enligt mig och artikeln, att han gör nytta i stort sett alla spelformer. En kul utveckling. En framtida franchise-spelare månne? Han gillar HV, han är redan inne på tredje säsongen. Jag tror inte han kommer få intresse från NHL, det känns inte som det är rätt spelartyp. Å andra sidan, vad vet jag?

Killen har en lugn och fin utveckling, blir bättre och bättre, utan massiva "swings" i något håll likt praktfloppen Holmström som fick arsenik innan nått slutspel.... Det tycker jag om. Det är stabilt. Nått att bygga på. Kommer formtoppa vid 48 ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 20 november 2022, 11:47

Diabolics skrev:Här är en intervju från Svensson med Foppisch.

Om HV går bättre kommer även Foppisch gå bättre, men redan nu är det klart, enligt mig och artikeln, att han gör nytta i stort sett alla spelformer. En kul utveckling. En framtida franchise-spelare månne? Han gillar HV, han är redan inne på tredje säsongen. Jag tror inte han kommer få intresse från NHL, det känns inte som det är rätt spelartyp. Å andra sidan, vad vet jag?

Killen har en lugn och fin utveckling, blir bättre och bättre, utan massiva "swings" i något håll likt praktfloppen Holmström som fick arsenik innan nått slutspel.... Det tycker jag om. Det är stabilt. Nått att bygga på. Kommer formtoppa vid 48 ;)

Om inte Nubben förnyar med Foppa, så gör jag det. Foppa ska vara kvar!
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Fyboda » 20 november 2022, 13:24

Är det så att Foppa är våran nya Sundh?
Han skall definitivt bli kvar.

Tyler vesel: ”Foppa Will forever be a king in this city”
Fyboda

Inläggav Junior » 20 november 2022, 14:42

Det är helt otroligt om Nubben lyckas slarva bort Foppa. Det finns 3425698 anledningar till att Nubben ska bort, långt bort. Men det har skulle kvala in på topp listan.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav frippe-borås » 20 november 2022, 16:15

Det ska ju inte ens vara en fråga om Foppa. En sån kille ska man ha gjort klart med redan innan denna säsong drog igång.
Men man slutar aldrig förvånas när man kommer till HV71 numera. Foppa har utvecklat alla bitar på isen sen han kom till Hv71.
Nubben verkar sikta högt men faller platt gång på gång. Blir vi av med Foppa för att han siktar på något högre som Nubben verkar ha svårt att hitta är vi sålda!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 20 november 2022, 18:28

Nu skall vi väl vara aningen försiktiga med att hänga kent innan vi vet omständigheterna. Det kan ju mycket väl finnas en dialog mellan Kent och agenten, vilket foppisch inte känner till. Agenten, vilken jag inte vet vem det är, kan ju vara en skitstövel likt han som Tedenfart har/hade.

Men, det är ju fortfarande så att kent måste lösa detta. Att han löst det med Herman är inte så konstigt. Herman "Shit, får jag betalt för att spela hockey?" Hansson, lär ju vara rätt glad för att redan nu säkra upp inkomsten och det nya proffsliv han precis fått upp ögonen för. Dessutom, vilket lag i SHL letar bredd redan nu inför 23/24?

Foppisch är ju hetare. Foppisch kanske vill vidare, bort från SHL mot andra äventyr? Bett agenten om att leta brett. Detta kommer inte Foppisch säga till Svensson.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Quila » 21 november 2022, 23:25

Blir bara glad när jag ser Foppa. En sådan karaktär och matchvinnare. Rysningarna som sprider sig när ”Du kan lita på mig” spelas i HG är mäktigt… Förläng för fan, förläng!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav trisse » 22 november 2022, 02:17

Quila skrev:Blir bara glad när jag ser Foppa. En sådan karaktär och matchvinnare. Rysningarna som sprider sig när ”Du kan lita på mig” spelas i HG är mäktigt… Förläng för fan, förläng!

Bara att hålla med. En klar favorit bland HVspelarna. Får alltida postiva vibes av foppa. Så glad att det var just han som sköt oss tillbaka till SHL. Hoppas du blir kvar här foppa!
trisse

Inläggav wk2431 » 22 november 2022, 12:56

Forsberg är den bästa spelare vi haft på ett tag nu. Finns kanske spelare som för stunden varit bättre, men över tid har han varit bäst sen han anslöt. Givet att han ska vara med i bygget, om man faktiskt vill uppåt.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Småläninen » 22 november 2022, 20:21

Vi måste verkligen göra allt för att behålla Foppa. ALLT
Småläninen

Inläggav Jokkalainen » 22 november 2022, 21:33

Jag tror att om inte NHL eller dylikt ligger i pipen, att HV vill göra en grej av kontraktsigneringen. Inte en chans att föreningen "väljer" att inte signa vår mvp..
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare